quote:Op maandag 8 juli 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
Voor de mensen hier die af en toe durven te beweren dan Rusland helemaal niet expres op burgers schiet ben ik toch benieuwd hoe die hier naar kijken
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1810239538901451115
Ok, zal ik is even paar goede vragen stellen over dit filmpje?quote:Op maandag 8 juli 2024 18:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vrij duidelijk wat het is geweest
Kruisraketten kunnen een voorgeprogrammeerd traject volgen. Over een 'beetje nadenken' gesproken.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Ok, zal ik is even paar goede vragen stellen over dit filmpje?
Dit is de POV of van de filmer, kijk maar naar de labels van het hotel rechts, vergelijk het hier met google maps.
Dit is de map plus locatie waar raket is geraakt.
Er is gefilmd vanuit deze nieuwe flats onder de snelweg.
De raket komt/valt vanuit links, het westen. Hoe dan? Schiet Rusland ook al vanuit het westen?
Beetje nadenken en 5 minuten google maps gebruiken, en dat hele filmpje is al sketchy.
Het is een cruisemissle. Die afgeschoten worden door vliegtuigen. Waarom zouden die volgens jou niet uit die richting kunnen komen?quote:Op maandag 8 juli 2024 20:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
Dit is de POV of van de filmer, kijk maar naar de labels van het hotel rechts, vergelijk het hier met google maps.
De raket komt/valt vanuit links, het westen. Hoe dan? Schiet Rusland ook al vanuit het westen?
Beetje nadenken en 5 minuten google maps gebruiken, en dat hele filmpje is al sketchy.
Oe nice, jij doet goed onderzoek met dat soort dingen.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:06 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[..]
De Artemov factory (waar ze drones en missiles produceren) ligt op amper 1,5km van dit hospitaal, en dus ook midden in woongebied.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oe nice, jij doet goed onderzoek met dat soort dingen.
Moest dat pas geleden doen voor een cursus maar vond dat maar niks.
Volgens een belgische oud-kolonel is deze aanval ook een signaal voor de komende NAVO top waar wsl beslist zal worden eenquote:Op maandag 8 juli 2024 21:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die hoeven ook helemaal niet in een rechte lijn te vliegen. Kunnen prima een bocht maken om vanuit de optimale hoek het doelwit te raken.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is een cruisemissle. Die afgeschoten worden door vliegtuigen. Waarom zouden die volgens jou niet uit die richting kunnen komen?
Wel handig zo'n aanval voor een aankomende top.quote:Op maandag 8 juli 2024 22:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens een belgische oud-kolonel is deze aanval ook een signaal voor de komende NAVO top waar wsl beslist zal worden een
Kiev verzwijgt ook maar de schijnbaar gelukte precisie aanvallen op KB Luch, aanval op Vasylkov waar een groot aantal militairen uitgeschakeld werden , en de aanval op het Kiev Air Defense Headquarter, waar wsl een aantal Navo "medewerkers" uitgeschakeld werden.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als ik op die foto af ga dan denk ik niet dat het door een vliegtuig is afgeschotenquote:Op maandag 8 juli 2024 20:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het is een cruisemissle. Die afgeschoten worden door vliegtuigen. Waarom zouden die volgens jou niet uit die richting kunnen komen?
Goed verhaal man.quote:Op maandag 8 juli 2024 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als ik op die foto af ga dan denk ik niet dat het door een vliegtuig is afgeschoten
Zit een booster achterop toch?quote:
Het ziet er uit als een kh-101 kruisraket. In het midden zitten vleugels, en aan de achterkant zie je het staartvlak en de luchthapper voor de jet. Die heeft geen booster. Is eigenlijk een soort autonoom vliegend vliegtuig.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zit een booster achterop toch?
Meestal betekend dat surface launched
Zo'n booster gaat altijd maar een seconde mee en als zijn taak er op zit werpen ze dingen af, want dood gewicht waar je niks aan hebt.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 07:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zit een booster achterop toch?
Meestal betekend dat surface launched
Vleugeltjes lijken me wat te kort eerlijk gezegd maar zou ook kunnenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het ziet er uit als een kh-101 kruisraket. In het midden zitten vleugels, en aan de achterkant zie je het staartvlak en de luchthapper voor de jet. Die heeft geen booster. Is eigenlijk een soort autonoom vliegend vliegtuig.
Geen wat hier aan de hand isquote:Op dinsdag 9 juli 2024 08:20 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik op de foto af ga denk ik niet dat mensen zo'n ding met hun voeten kunnen wegtrappen.
Gepaste reactie van zij die maandenlang wapens & goedkeuring geleverd hebben voor het bewust afslachten van burgersquote:Washington veroordeeld "barbaarse" Russische aanval
Maandagavond heeft ook Washington de "barbaarse" Russische aanval veroordeeld. "Rusland heeft opnieuw een barbaarse raketaanval uitgevoerd die burgers viseerde", aldus Matthew Miller, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het gaat om een bewuste aanval, aldus Washington.
Altijd lastig zulke dingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:23 schreef sp3c het volgende:
nou een ziekenhuis platschieten is wel iets nieuws hoor hier, dat moet je in principe niet doen
lijkt me vrij voor de hand liggend dat je daar wat boze reacties om krijgt
Gelukkig is het aantal slachtoffers beperkt gebleven.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Altijd lastig zulke dingen.
De USA heeft ook vaak zat ziekenhuizen gebombardeerd in hun oorlogen.
Ja is natuurlijk niet leuk maar als jou vijand zich daar bevind moet je toch wat.
Keuzes maken, het is wel slecht voor je pr natuurlijk.
Ik las berichten dat het hoofdgebouw niet direct geraakt is maar beschadigd door de explosie verderop.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gelukkig is het aantal slachtoffers beperkt gebleven.
Wat mij doet veronderstellen dat het toch geen bedoelde voltreffer was.
Laat ons dat nou maar even negeren.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 12:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik las berichten dat het hoofdgebouw niet direct geraakt is maar beschadigd door de explosie verderop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |