abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2024 @ 01:52:19 #176
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_215189409
quote:
7s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Hoe oud is de poes?

Voor de kittens gebruikte ik wormpasta maar ook dan gaan ze na anderhalf uur moeten braken.
Het asiel schat haar ongeveer 6. Heb zelf het idee dat ze iets jonger is. Ik las ergens dat als ze binnen 4 uur overgeven de kuur niet effectief is. Pipet kan ik nog overwegen, maar ze is nog heel schuw.
Don't call me Shirley
pi_215189613
Geef je de milbemax los, of in eten? Ik stop het in het natvoer bij een maaltijdmoment, dus best een goede portie eten, en mijn katten hebben echt nog nooit gekotst erna. Als je het zonder voer geeft of met een klein beetje, misschien met (meer) voer geven? Sommige medicatie valt op lege maag niet zo lekker, zou kunnen dat zoiets het braken veroorzaakt.
  zondag 6 oktober 2024 @ 08:54:19 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215190148
Hier stampen we de Milbemax altijd ook nog fijn door het natvoer omdat onze kat een kieskeurig kreng is met anderhalve hersencel die ze alleen inzet om medicatie te ontlopen op alle mogelijke manieren. Dit heeft ze dus niet door (opnieuw: anderhalve hersencel...) en zo braakt ze het ook niet meer uit.
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:47:35 #179
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_215190419
Bedankt voor jullie reacties!! Ze eet de pil vrij gemakkelijk op verstopt in een snoepje of door voer. Ik denk dat het braken begint als de pil in de maag wil oplossen. (Bij een hele dus al binnen een kwartier en een halve na 2 uur)
Don't call me Shirley
  donderdag 5 december 2024 @ 21:43:50 #180
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_215780792
Weet iemand wat een mandje is dat met zuignappen aan het raam bevestigd kan worden? Het liefst ook nog bij bol te koop ivm cadeaubonnen.

We hadden er eentje die 4 jaar goed stevig gehangen heeft. Helaas pas stuk gegaan toen kat erop zat met twee stoeiende kittens (logees) En blijft nu niet meer hangen. Is een fijne plek voor mijn kat, helaas is het mandje dat wij hebbe niet meer te koop en zoek ik een alternatief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 05-12-2024 22:54:38 ]
  donderdag 5 december 2024 @ 22:32:11 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215781308
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 21:43 schreef Luchtbel het volgende:
Weet iemand wat een mandje is dat met zuignappen aan het raam bevestigd kan worden? Het liefst ooo m’n bh bv v nog bij bol te koop ivm cadeaubonnen.

We hadden er eentje die 4 jaar goed stevig gehangen heeft. Helaas pas stuk gegaan toen kat erop zat met twee stoeiende kittens (logees) En blijft nu niet meer hangen. Is een fijne plek voor mijn kat, helaas is het mandje dat wij hebbe niet meer te koop en zoek ik een alternatief.
Bedoel je dit, Luchtbel?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 december 2024 @ 23:10:36 #182
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_215781687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:32 schreef livelink het volgende:

[..]
Bedoel je dit, Luchtbel?

Dat weet ik niet, als ik op de link druk dan opent de app van bol? Maar niet bij een product. Het was gewoon een recht ding met twee draden en vier zuignappen. Ik zie wel soortgelijke maar lees ook negatieve reacties veel, over de zuignappen. Dus ik hoopte dat er bij iemand thuis zo’n ding ook al een aantal jaar hing?
  vrijdag 6 december 2024 @ 06:21:00 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215782429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, als ik op de link druk dan opent de app van bol? Maar niet bij een product. Het was gewoon een recht ding met twee draden en vier zuignappen. Ik zie wel soortgelijke maar lees ook negatieve reacties veel, over de zuignappen. Dus ik hoopte dat er bij iemand thuis zo’n ding ook al een aantal jaar hing?
Raar inderdaad van die link. Ik had gezocht op kattenmand aan raam bij bol en er een paar gevonden met wel overwegend positieve reviews. Maar in heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een vensterbankkussen voor mijn kat en daar ligt ze wel veel op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215782528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:10 schreef Luchtbel het volgende:

[..]
En nanotape gebruiken om de oude weer vast te maken? Dat een optie? Is behoorlijk stevig en niet zo duur.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:33:07 #185
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_215783426
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 06:21 schreef livelink het volgende:

[..]
Raar inderdaad van die link. Ik had gezocht op kattenmand aan raam bij bol en er een paar gevonden met wel overwegend positieve reviews. Maar in heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb een vensterbankkussen voor mijn kat en daar ligt ze wel veel op.
Ik ga straks nog even kijken, misschien deed ik iets verkeerd/ niet goed genoeg gezocht. Een kussen in de vensterbank is er ook maar ivm niet zo’n warm huis is het wel fijn als ze die extra zon kan pakken op een hoge plek. Volgens de buren zit ze er in de winter heel veel als ik er niet ben.
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:35:20 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_215783450
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 07:22 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
En nanotape gebruiken om de oude weer vast te maken? Dat een optie? Is behoorlijk stevig en niet zo duur.
Slim, dank je wel. Ik wist niet dat dit bestond. Ik had al wel de draden vastgemaakt in het kozijn aan plankdragers maar geen oplossing voor de onderste zuignappen. Misschien kan dit wel.
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:21:46 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215785796
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
Oja en dan mijn vraag, moet ik uit voorzorg met mijn 16-jarig oud katertje naar de DA? Hij heeft een paar weken erg slecht gegeten en enorm veel geslapen, 23 uur per dag. Na een sterfgeval van een poes, waarmee hij is opgegroeid. Schijt peentjes als hij haar bijna direct achterna gaat. Hij oogt sinds kort weer levendig en heeft eetlust.
Uit voorzorg toch maar gaan?
Hoe is het nu met je kater?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215787926
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hoe is het nu met je kater?
Aardig dat je het vraagt. Het gaat goed, hij slaapt nog wel veel. Maar hij is ook bejaard, vind ik niet verontrustend genoeg. Eet goed, is alert en levendig als ie wakker is, zit goed in zijn vacht, ontlasting is goed. Ik zie op dit moment geen reden om met hem naar de dierenarts te gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Firuze60 op 06-12-2024 23:50:50 ]
  dinsdag 10 december 2024 @ 09:06:50 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215822841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Aardig dat je het vraagt. Het gaat goed, hij slaapt nog wel veel. Maar hij is ook bejaard, vind ik niet verontrustend genoeg. Eet goed, is alert en levendig als ie wakker is, zit goed in zijn vacht, ontlasting is goed. Ik zie op dit moment geen reden om met hem naar de dierenarts te gaan.

[ afbeelding ]
Nee, dat is sowieso een stressvolle activiteit voor de meeste katten. Volgens mij zijn bij oude beestjes niet meer goed eten, poep en plas niet kunnen inhouden en een slechte vacht pas echt signalen dat het niet goed gaat.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215928422
Deurtje van de reismand is kapot gegaan.
Dus advies gevraagd: wat zijn goed opties reismand, reistas voor kat of rugtas om je kat vervoeren.?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_216052761
Heb twee katten (broertjes) die het altijd goed met elkaar konden vinden...(zijn ongeveer 1.5 jaar) Vandaag is er een heel kort ontsnapt, zo'n 20 minuten buiten geweest en sinds die weer binnen is gaat het echt fout. Die ander moet niks van hem weten, grommen, blazen, slaan.

Ik laat ze om en om nu even in de woonkamer, de ander mag door de rest van het huis lopen maar in de nacht voorzie ik wel wat uitdagingen. Het is inmiddels zo'n 6 uur dat de kat weer binnen is en volgens mij snapt hij het allemaal niet. Normaal is hij de dominante kat, maar hij doet helemaal niks tegen de andere kat.
pi_216097188
Mijn kat heeft op bed geplast. Ik ben net terug van een kort tripje en voordat ze miauwend aan mijn kamerdeur stond was er heel hard vuurwerk te horen. Vervolgens liet ik er even binnen en plaste ze op het dekbed. Die heb ik meteen gewassen op 60 gr met azijn en daarna nogmaals. Goddank nu niet op het matras.

Waarom plassen ze op bed met stress? Laatste x was 2 jaar geleden, wederom tijdens mijn vakantie. Hoe voorkom ik zoiets?
pi_216232810
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:41 schreef harrienak123 het volgende:
Wow wat fantastisch en aangezien je hier speciaal een account voor aanmaakt moet het wel waar zijn!

[ Bericht 19% gewijzigd door Dotteke op 09-01-2025 22:29:26 (Bericht verwijderd Spam ) ]
pi_216234496
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:44 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wow wat fantastisch en aangezien je hier speciaal een account voor aanmaakt moet het wel waar zijn!
Ik heb z'n voicemail al ingesproken om te vragen of hij wil stoppen met z'n spam.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 22:27:32 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216246938
Wij zijn op zoek naar een vriendinnetje voor onze Saar! Zo leuk om weer te zoeken O+

Ben nu via 'verhuisdieren' aan het kijken. Herplaatsing voordat het beestje naar een asiel gaat, zeg maar. Mochten jullie via jullie privé netwerk nog een poes weten die sociaal is met kinderen (8j) en een andere poes (7j)..... Ze kan naar buiten en we zijn vaak thuis :)
pi_216305841
Heb vorige week woensdag mijn beide katten van het pension opgehaald na vakantie.
Donderdag merkte ik wat bloed tussen de ontlasting van 1 van mn katten. In de gaten gehouden en het werd minder en dacht dat t over was. Maar vandaag lag er weer zon stinkende drol met een dot bloed erin. Hoe ernstig is dit?

Op internet lees ik dat het mee zou vallen als de kat zich verder normaal gedraagd en normaal eet en drinkt.
En dat doet hij verder ook.

Zou dit nog stress kunnen zijn van het pension bijv?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_216307208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:32 schreef Miniem het volgende:
Heb vorige week woensdag mijn beide katten van het pension opgehaald na vakantie.
Donderdag merkte ik wat bloed tussen de ontlasting van 1 van mn katten. In de gaten gehouden en het werd minder en dacht dat t over was. Maar vandaag lag er weer zon stinkende drol met een dot bloed erin. Hoe ernstig is dit?

Op internet lees ik dat het mee zou vallen als de kat zich verder normaal gedraagd en normaal eet en drinkt.

Ik zou de dierenarts even bellen. Misschien kan die het drolletje bekijken en zien wat er aan de hand is. (hoeft poezel misschien niet meteen mee) Parasieten of zo?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_216307889
quote:

Dit is absoluut niet normaal, ga asjeblieft vandaag nog naar een DA
  dinsdag 21 januari 2025 @ 12:54:04 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216377992
quote:

Hoe gaat het nu?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 12:57:28 #200
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_216378019
Wij hebben inmiddels ons oog op een prachtige pikzwarte poes laten vallen. Twee jaar oud, in een gastgezin. Over een paar weekjes gaan we haar ophalen.

Heb uiteraard al wat gelezen hier en daar, maar al jullie ervaringen over 2 poezen aan elkaar laten wennen zijn welkom. Onze Saar (7) is heeeeeeel erg lief en knuffelig en kan goed met soortgenoten (heb haar opvang waar ze vandaan komt daarover gecontacteerd), maar ze vind alles in eerste instantie spannend en "she came a long way". Ik wil dit echt laten slagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')