abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214787751
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 21:27 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
wat te denken van de Gouden en Telefoongids mega was dat
En Spoor, dat komt nu ook veel minder of niet meer
pi_214788648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 22:04 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En Spoor, dat komt nu ook veel minder of niet meer
En de Intermediair, dat was 20 jaar geleden een weekblad op tabloidformaat. Vooral bij studentenhuizen stond je hele stapels door de bus te douwen. En de Nuon kwartaalgids, Zie (magazine voor Ziggo-klanten), Ikeagids, V&D Prijzencircus, en kilo's wegende catalogi van Otto en Neckerman. Veel, heel veel bankafschriften. Tweemaandelijkse telefoonrekening van PTT Telecom, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_214796147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2024 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Die 10% plussen op minstens 20% van de piekwijken is een lachertje. Dat moesten wij al doen nog voor de komst van LB. Toen kregen we LB, en moesten we nog meer plussen. Na een half jaar zouden de looptijden geëvalueerd worden, was ons verteld. En wat gebeurde er toen? Toen ging er vrolijk nog 15 tot 20% af bij iedereen. 8)7
Dus nu moet je op een gemiddelde piekwijk al snel 20-40% bij plussen. En op dalwijken ook, want die zijn nu op papier ineens allemaal priowijken geworden, dus daar is de looptijd ook zo'n beetje van gehalveerd. Terwijl je gewoon de zelfde post hebt als altijd, dus hoezo priowijk?

Vandaar dat ik er helemaal geen behoefte aan heb dat een LC met een checklist met mij gaat meelopen. Want ze zijn in staat om er dan gewoon vrolijk nog meer tijd af te halen. 8)7 8)7 8)7
als het goed is heb je er een bericht over ontvangen :) erg hoor
pi_214798708
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 21:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
als het goed is heb je er een bericht over ontvangen :) erg hoor
Ja, ik heb het bericht ontvangen. Het is van de zotte. Inmiddels is zelfs de OR ervan doordrongen dat nagenoeg ALLE wijken te krap staan, maar PostNL denkt nog steeds dat het probleem bij ons ligt. Dat we te langzaam lopen, of het postvest niet (goed) gebruiken. Opvallend is ook dat de LC moet gaan meelopen bij ALLE wijken waarop meer dan 20% geplust wordt. Als dan blijkt dat het niet aan de bezorger ligt, dan moet de looptijd aangepast. En laat nou net in april bij AL onze wijken (zogenaamd "na evaluatie") 20% van de looptijd afgehaald zijn. Is dit toeval?

Ik denk ook niet dat onze LC hier blij mee is. Die heeft helemaal geen tijd om met alle wijken waarop structureel zo veel geplust wordt mee te lopen. Dat zijn toch zeker een paar honderd wijken.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_214800342
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, ik heb het bericht ontvangen. Het is van de zotte. Inmiddels is zelfs de OR ervan doordrongen dat nagenoeg ALLE wijken te krap staan, maar PostNL denkt nog steeds dat het probleem bij ons ligt. Dat we te langzaam lopen, of het postvest niet (goed) gebruiken. Opvallend is ook dat de LC moet gaan meelopen bij ALLE wijken waarop meer dan 20% geplust wordt. Als dan blijkt dat het niet aan de bezorger ligt, dan moet de looptijd aangepast. En laat nou net in april bij AL onze wijken (zogenaamd "na evaluatie") 20% van de looptijd afgehaald zijn. Is dit toeval?

Ik denk ook niet dat onze LC hier blij mee is. Die heeft helemaal geen tijd om met alle wijken waarop structureel zo veel geplust wordt mee te lopen. Dat zijn toch zeker een paar honderd wijken.
gewoon een gevalletje van intimidatie om geld binnen te harken,als je hier aan toegeeft ben je verloren.
  maandag 26 augustus 2024 @ 12:40:53 #208
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214809754
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 10:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is toch ook gewoon het meest associaal wat je kan doen. Ik sprak mijn lc en hij loopt idd op dit moment met 1 of 2 wijken per dag mee. A: dat lijkt me giga duur. En hij heeft 200 wijken ofzo. Dan is ie 4 maanden bezig om al die wijken te controleren. Persoonlijk plus ik iets van 40% bij en dat vond ie niks schokkend, er zijn wijken waar het veel meer is... Hij gaat zich rotschrikken als we straks het zomerdal uit zijn.

Overigens heb ik op de intra gevonden waar mijn pc het over had:

"Vorige maand kondigden we aan dat we van plan zijn om vanaf januari 2025 de post van zakelijke klanten, die nu binnen 1 dag wordt bezorgd, binnen 2 dagen te gaan bezorgen. Voor dit voornemen hebben we een adviesaanvraag ingediend bij de Groepsondernemingsraad Mail NL. Met hun advies willen we deze zomer een besluit nemen."

"Komen er nieuwe looprondes door deze voorgenomen aanpassing?
Nee, we passen de looprondes niet opnieuw aan. Wel combineren we bestaande dallopen, omdat in de dallopen minder post zit. Dit betekent dat de loopronde van één dalloop gelijk blijft, maar dat de hoeveelheid werk kan bestaan uit één of meerdere (maximaal 3) verschillende dallopen."

"Krijgen we door deze voorgenomen aanpassing minder Niet Bezette Lopen?
We verwachten dat het aantal Niet Bezette Lopen sterk afneemt, omdat we door deze aanpassing minder mensen nodig hebben. Lokaal kunnen er nog steeds uitdagingen zijn met de bezetting, maar landelijk zullen we een verbetering zien. Dit is een groot voordeel van deze aanpassing."

https://mijnpostnl.nl/nie(...)meestgestelde-vragen

Met andere woorden alles wordt op die piekdagen gegooid, daar overbelasten we de mensen. We voegen een stapel dalwijken samen, waarbij we mensen dus de halve stad laten doorcrossen. Vervolgens vullen we het personeel niet aan dat zelf weggaat en we hebben ons geld bespaard. Dat noemen ze nou verborgen reorganisatie.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214810373
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:40 schreef V__L_N het volgende:

"Vorige maand kondigden we aan dat we van plan zijn om vanaf januari 2025 de post van zakelijke klanten, die nu binnen 1 dag wordt bezorgd, binnen 2 dagen te gaan bezorgen. Voor dit voornemen hebben we een adviesaanvraag ingediend bij de Groepsondernemingsraad Mail NL. Met hun advies willen we deze zomer een besluit nemen."
Ik vind dit nou echt een compleet belachelijk idee. Er zijn genoeg bedrijven die wel 24-uurspartijenpost willen versturen, denk aan bijvoorbeeld kaartjes die je wel op de dag zelf wil laten bezorgen of om goedkope pakjes zonder tracking die je wel de volgende dag in huis wil hebben. Gaan ze voor partijenpost dan helemaal geen 24-uursoptie meer aanbieden? Ook niet voor andere postvervoerders? En bedoelen ze met "post van zakelijke klanten" dan alleen partijenpost of ook bijvoorbeeld brievenbuspakjes+?

Wanneer waren ook alweer alle contracten met de oude niet-24-uursproducten (met o.a. nog bezorging op zaterdag) afgelopen?
pi_214811791
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 12:40 schreef V__L_N het volgende:
En hij heeft 200 wijken ofzo. Dan is ie 4 maanden bezig om al die wijken te controleren. Persoonlijk plus ik iets van 40% bij en dat vond ie niks schokkend,
Het is compleet doelloos om nu nog weer geld bij de laagstbetaalden weg te halen(en natuurlijk ook asociaal) verder die 14euro doet gewoon zeer,asl ze dat nu eens vertellen dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.Op indeed ook een verhaal van iemand uit Groningen,die met een andere collega alle wijken op een depot moet doen,de rest is op vakantie,die is ook met mooie verhalen gelokt.
pi_214811811
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:31 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ik vind dit nou echt een compleet belachelijk idee. Er zijn genoeg bedrijven die wel 24-uurspartijenpost willen versturen, denk aan bijvoorbeeld kaartjes die je wel op de dag zelf wil laten bezorgen of om goedkope pakjes zonder tracking die je wel de volgende dag in huis wil hebben. Gaan ze voor partijenpost dan helemaal geen 24-uursoptie meer aanbieden? Ook niet voor andere postvervoerders? En bedoelen ze met "post van zakelijke klanten" dan alleen partijenpost of ook bijvoorbeeld brievenbuspakjes+?

Wanneer waren ook alweer alle contracten met de oude niet-24-uursproducten (met o.a. nog bezorging op zaterdag) afgelopen?
met al die grappen. gaan ze ,als het al niet het geval is,heel wat klanten kwijt raken,de concurrenten lachen zich kapot.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 09:54:15 #212
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214823035
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 14:31 schreef wbwb het volgende:

[..]

De laatste contracten lopen daarvanaf eind dit jaar volgens mij. Ik vermoed zomaar dat er wel een 24 uurs optie blijft bestaan maar dat die duur gaat worden. Ik vind het ook een dom idee. Hoe snel jaag je klanten naar andere opties toe.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 18:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Het is compleet doelloos om nu nog weer geld bij de laagstbetaalden weg te halen(en natuurlijk ook asociaal) verder die 14euro doet gewoon zeer,asl ze dat nu eens vertellen dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.Op indeed ook een verhaal van iemand uit Groningen,die met een andere collega alle wijken op een depot moet doen,de rest is op vakantie,die is ook met mooie verhalen gelokt.
Als ze die afdeling planning nou is op orde brengen. Niemand weet daar nog wat ze doen. Is echt de slechts functionerende afdeling van de postnl.

Enfin, mijn pc heeft laten weten dat er binnenkort een gesprek tussen de lc en mijn collega en mij om te kijken wie minder kan werken en wie er verplaatst kan...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_214823233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]
De laatste contracten lopen daarvanaf eind dit jaar volgens mij. Ik vermoed zomaar dat er wel een 24 uurs optie blijft bestaan maar dat die duur gaat worden. Ik vind het ook een dom idee. Hoe snel jaag je klanten naar andere opties toe.
[..]
Dat lijstje met klanten wat een tijd geleden gepubliceerd is, had alleen betrekking op klanten met een contract voor dagzekere bezorging op zaterdag. Die lopen bijna allemaal dit jaar af, muv de overheid, die loopt nog tot eind 2025. Hoe het zit met dagzekere bezorging doordeweeks weet ik niet.

Maar PostNL geeft in het bericht dan ook aan dat het geen gevolgen heeft voor de hoeveelheid post op zaterdag. Ik vermoed dan ook dat ze bij de x-wijken alleen op woensdag en vrijdag, en op de y-wijken alleen op dinsdag en donderdag post (en tijd) gaan weghalen. Dat kan ook niet anders, want als je 48-uurs bezorging aanbiedt kun je niet volstaan met maar 2 bezorgdagen in de week.

Er zijn nog best wat klanten met (blijkbaar) een contract voor dagzekere bezorging. Zo heb ik altijd bankafschriften van de Rabobank op woensdag in mijn x-wijk, en de VI en de Privé zitten ook op woensdag. En de buitengebieden hebben elke vrijdag de Boerderij (piek- en dalwijken), die is ook dagzeker, want de bezorgdatum staat op het omslag.

Maar net zoals PostNL al begin 2023 zei dat zaterdag ook voor de x-wijken een daldag zou worden, en wij nu anderhalf jaar later nog steeds meer post in de x-wijken hebben op zaterdag dan in de y-wijken (of op woensdag en vrijdag), zo zal het nu ook weer gaan.

Die contracten lopen echt niet allemaal eind van dit jaar af, dus de daldagen zullen niet in 1 klap veel rustiger worden, dat zal geleidelijk gaan. Maar net als bij de x-wijken op zaterdag zal PostNL de looptijden natuurlijk wel in 1x fors naar beneden bijstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 28-08-2024 11:28:55 ]
pi_214826919
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat lijstje met klanten wat een tijd geleden gepubliceerd is, had alleen betrekking op klanten met een contract voor dagzekere bezorging op zaterdag. Die lopen bijna allemaal dit jaar af, muv de overheid, die loopt nog tot eind 2025. Hoe het zit met dagzekere bezorging doordeweeks weet ik niet.

Maar PostNL geeft in het bericht dan ook aan dat het geen gevolgen heeft voor de hoeveelheid post op zaterdag. Ik vermoed dan ook dat ze bij de x-wijken alleen op woensdag en vrijdag, en op de y-wijken alleen op dinsdag en donderdag post (en tijd) gaan weghalen. Dat kan ook niet anders, want als je 48-uurs bezorging aanbiedt kun je niet volstaan met maar 2 bezorgdagen in de week.

Er zijn nog best wat klanten met (blijkbaar) een contract voor dagzekere bezorging. Zo heb ik altijd bankafschriften van de Rabobank op woensdag in mijn x-wijk, en de VI en de Privé zitten ook op woensdag. En de buitengebieden hebben elke vrijdag de Boerderij (piek- en dalwijken), die is ook dagzeker, want de bezorgdatum staat op het omslag.

Maar net zoals PostNL al begin 2023 zei dat zaterdag ook voor de x-wijken een daldag zou worden, en wij nu anderhalf jaar later nog steeds meer post in de x-wijken hebben op zaterdag dan in de y-wijken (of op woensdag en vrijdag), zo zal het nu ook weer gaan.

Die contracten lopen echt niet allemaal eind van dit jaar af, dus de daldagen zullen niet in 1 klap veel rustiger worden, dat zal geleidelijk gaan. Maar net als bij de x-wijken op zaterdag zal PostNL de looptijden natuurlijk wel in 1x fors naar beneden bijstellen.
Ben wel eens benieuwd of de OR(achter de schermen)hard bezig is een oplossing te vinden voor die 20% verhalen,niemand in de buitendienst gaat daarmee akkoord(gezien de vele reactie's hierop, zijn de looptijden nergens zoals het behoort te zijn...Het is ook een belachelijk idee dat ze dit nu naar voren schuiven,er staan veel vacatures open(toch wel degelijk een redelijke onderbezetting).
  woensdag 28 augustus 2024 @ 23:35:13 #215
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_214830055
Via een andere weg kreeg ik nog iets anders te horen: Officieel is dit (nog) niet waar of niet openbare kennis. Future mail (de nieuwste reorganisatie) komt er wel aan en dan wil het bedrijf drastisch dingen veranderen. Oa X en Y hoeven dan niet meer op dezelfde dagen te blijven en piek en dal zijn dan ook niet meer standaard hetzelfde. Maar zoals gezegd, dit horen bezorgers nog niet te weten.

Dit irriteert me dus enorm. Moet ik nu al vrezen voor mijn baan als het nog helemaal niet over gesproken mag worden.
Loesje
pi_214830085
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 23:35 schreef V__L_N het volgende:
Via een andere weg kreeg ik nog iets anders te horen: Officieel is dit (nog) niet waar of niet openbare kennis. Future mail (de nieuwste reorganisatie) komt er wel aan en dan wil het bedrijf drastisch dingen veranderen. Oa X en Y hoeven dan niet meer op dezelfde dagen te blijven en piek en dal zijn dan ook niet meer standaard hetzelfde. Maar zoals gezegd, dit horen bezorgers nog niet te weten.

Dit irriteert me dus enorm. Moet ik nu al vrezen voor mijn baan als het nog helemaal niet over gesproken mag worden.
What the actual fuck is "future mail" nou weer?
pi_214830164
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 23:39 schreef wbwb het volgende:

[..]
What the actual fuck is "future mail" nou weer?
De voortdurende reorganisatie van de postbezorging. Ze hollen het uit tot er niks meer overblijft. Het is niet dat de overheid ze kan ontslaan de post te verzorgen want er is geen ander bedrijf dat het over kan of wil nemen... Dat maakt het ook zo lastig. Ik roep hier al jaren en het zal mij niet verbazen als het ook uitkomt: straks moet je zelf post ophalen. De postzegelpost is niet dekkend voor thuisbezorging, volgens PostNL.

Zie ook: https://www.postnl.nl/klantenservice/toekomstvanpost/ een normaal bedrijf gaat dit natuurlijk niet verkondigen, dan lopen morgen alle klanten weg. Maar PostNL heeft in de praktijk (sociale dienst niet meegerekend) monopolie op briefpost..

Ook leuk: 78% weet niet dat postbezorging binnen 1 dag verplicht is voor postzegelpost, dus goede reden om het in minder dagen te mogen doen volgens PostNL logica:') https://www.postnl.nl/api(...)st-februari-2024.pdf

[ Bericht 16% gewijzigd door IsItMeOrYou op 28-08-2024 23:54:41 ]
pi_214835092
Er is weer een nieuwe editie uitgekomen:

https://www.rodemorgen.nl(...)%20augustus-mail.pdf
pi_214839675
https://www.omroepflevola(...)-jarigen-aangehouden

ze mogen wel gevarengeld gaan uitkeren.
pi_214844694
dit is ook weer een langlopend iets:

https://www.maxvandaag.nl(...)n-verworven-rechten/

verder las ik dat ze bij pakketten idd die "functie's" gaan doen als bij de bezorging, always the money
pi_214869822
https://www.acm.nl/nl/pub(...)sele-postdienst-2025

Het mag volgend jaar weer nog duurder worden hoor…
pi_214871481
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:26 schreef wbwb het volgende:

In de huidige postbezorgers-CAO is het uurloon per 1 juli met ¤ 0,57 verhoogd, het uurloon van ¤ 13,84 ligt nu 16 cent boven het
wettelijk minimumloon (WML). Wel geldt dit
uurloon bij de post per 1 juli ook vanaf 18
jaar.
Een postbezorger die de vijf uur per dag vol
maakt, heeft dan een inkomen van ¤ 69,20
per dag, terwijl het sociaal minimum per 1 juli
voor een alleenstaande van 21 jaar en
ouder ¤ 69,40 per dag is (alle bedragen
zijn bruto). I
pi_214872358
Heeft iemand een link van postnl over het verwijderen van rode brievenbussen?
pi_214873138
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 16:26 schreef wbwb het volgende:

De tariefruimte stijgt van ¤2,6876 naar ¤2,9084 in 2025.

Postzegel zal in de praktijk wel met 11 cent omhoog gaan naar 1,25 en internationaal 15 cent naar 1,95 (nu 1,80). Dat staat mooi. Maar zo ga je elk jaar natuurlijk nog meer post verliezen. En ondertussen natuurlijk nog steeds roepen dat de overeenkomst langer moeten duren en verplichte bezorgdagen omlaag. Nog even en je moet als ontvanger betalen voor het ontvangen van poststukken (terwijl de afzender ook betaald voor versturen)..
pi_214873169
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2024 19:43 schreef Nober het volgende:
Heeft iemand een link van postnl over het verwijderen van rode brievenbussen?
De stagiair is op zijn eerste dag flink aan de slag gegaan: https://www.google.com/se(...)393&bih=791&dpr=2.75
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')