abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213849158
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Niks geleerd van het Karremansdebacle dus
Ha! Heerlijk om eens iemand anders deze opmerking te zien maken. :* *;
  zondag 9 juni 2024 @ 19:43:25 #62
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213849160
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 18:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

Dan hoeft niet, gelukkig niet, het antisemitisme is walgelijk, maar als mensen zelfs de jaren '40 al gaan vergelijken met Europa nu, dan mag ook best gezegd worden dat het isoleren, onteigenen, concentreren, deporteren en vernietiging op industriele schaal gelukkig niet aan de hand is momenteel.
Daar is het ook niet mee begonnen....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 9 juni 2024 @ 19:47:41 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213849244
quote:
15s.gif Op zondag 9 juni 2024 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben ontzettend blij met de ontwikkelingen.

Dat Israel gijzelaars bevrijdt is absoluut een goede ontwikkeling. Maar als Hamas ze gewoon vrij zou laten, zou dat mensenlevens schelen. Maar, ja, we weten allemaal dat Hamas geen kloot geeft om de levens van de inwoners van Gaza.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_213849307
Ik denk zelfs dat Hamas wel blij is met dit resultaat, want dit is weer uit te melken met allemaal propaganda.
pi_213849334
quote:
Ik ben ontzettend blij met de ontwikkelingen. israel kan zich niet meer verstoppen achter een (frauderend) media-apparaat.

:{²
Niet oké deze post.
pi_213849492
twitter

quote:
Gantz asks Gallant to 'do what's right,' backs hostage deal with Hamas

Exiting the coalition, National Unity chairman Benny Gantz calls on all members of the Knesset "who understand where we are going" to join him and "obey the command of your conscience," particularly Defense Minister Yoav Gallant.

"Yoav, we have known each other for many years. Even when there were tensions between us, I always respected and appreciated you. In this war - I learned to appreciate you even more," he says of his now-erstwhile war cabinet colleague.

"You are a brave and determined leader and above all - a patriot. At this time, leadership and courage are not only saying what is right - but doing what is right," he adds.

Gantz also apologizes to the families of the hostages for failing to save their loved ones.

"We did a lot [but] failed when it came to results," he says. "We haven't been able to get many of them back home yet. The responsibility is also mine."

Speaking a day after four hostages were rescued in a daring raid, he offers full-throated backing to a deal with Hamas to free the rest as presented by US President Joe Biden.

"I stand behind the outline we received in the war cabinet, whose principles were presented by President Biden, and demand from the Prime Minister the necessary courage to stand behind it and do everything to advance it," he continues.

He adds that though he will be moving to the opposition, he may still support some government moves.

"I also commit today, when we are in the opposition, we will support every responsible plan, we will support our fighters, Israeli society, and every right move the government will make. When we go out to demonstrate, we will do so according to the law, out of solidarity and a desire to embark on a new path, and not out of hatred. And I call on the citizens of the country who serve - keep showing up."

[ Bericht 54% gewijzigd door Mr.Silencer op 09-06-2024 20:17:40 ]
  zondag 9 juni 2024 @ 20:08:22 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_213849694
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:00 schreef Mr.Silencer het volgende:
[ x ]
Val van de regering?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 9 juni 2024 @ 20:17:42 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213849935
quote:
Ik ben ontzettend blij met de ontwikkelingen. israel kan zich niet meer verstoppen achter een (frauderend) media-apparaat.

:{²
Dat is opmerkelijk, want rondom dit conflict doen veel media niets anders dan propaganderen voor de Palestijnen en Hamas, kwesties verdraaien of halve waarheden vertellen. Als er een functionerende media was in het Westen, zou de steun voor de Palestijnen (en Hamas) nihil zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213850277
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Val van de regering?
Zou mooi zijn.
pi_213850998
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 20:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Val van de regering?
Dan verwacht ik niet op korte termijn, ondanks dat Gantz uit het oorlogkabinet stapt.

Bibi's kabinet heeft nog steeds een meerderheid maar hij is hierdoor wel afhankeler geworden van de extreem rechtse partijen.
Dit zal geheid druk op de ketel zetten met de koers die Gvir en Smotrich willen varen en die van de VS,
pi_213851009
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 17:16 schreef Qarrad het volgende:
https://www.timesofisrael(...)-where-hostage-held/
[..]
Opnieuw: het lijkt wel Fauda
Doet mij vooral denken aan een scène in een van de laatste seizoenen. Dat er echt "fauda" (chaos) ontstaat.
pi_213851428
Naomi Klein is bestuurslid van Jewish Voice for peace

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213852389
Het gehele interview over de dreiging vanuit Rusland met onze commandant der strijdkrachten onno eichelsheim is aanbevelenswaardig. Maar aan het begin wordt gevraagd of hij wil reageren op de bevreidingsactie waar Israël een massa slachting heeft aangericht.

"als de schade daadwerkelijk zo groot is, kun je je afvragen of dat in verhouding staat"

Israël gaat daarmee een bepaalde grens over zegt?

"Israel gebruikt in algemene zin op dit moment disproportioneel geweld voor het bepalen van haar doelstellingen"

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_213852537
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 21:48 schreef egayalS het volgende:
Het gehele interview over de dreiging vanuit Rusland met onze commandant der strijdkrachten onno eichelsheim is aanbevelenswaardig. Maar aan het begin wordt gevraagd of hij wil reageren op de bevreidingsactie waar Israël een massa slachting heeft aangericht.

"als de schade daadwerkelijk zo groot is, kun je je afvragen of dat in verhouding staat"

Israël gaat daarmee een bepaalde grens over zegt?

"Israel gebruikt in algemene zin op dit moment disproportioneel geweld voor het bepalen van haar doelstellingen"

Het gehuil van de Arabisch-Islamistische wereld als ze billenkoek krijgen...

Ik denk niet dat ik er ooit genoeg van krijg. :D

Vergeet nooit dat ze er omgekeerd geen enkel probleem mee zouden hebben...
Intolerant voor intolerantie
pi_213853015
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 21:15 schreef egayalS het volgende:
Naomi Klein is bestuurslid van Jewish Voice for peace

'Waarom de mening van Naomi Klein niet het antwoord is op de veiligheid van Joden.'

Daarnaast, wat een koppelduiken worden er gemaakt in dat stuk met haar. Natuurlijk is een stichting/groep oprichten altijd handig voor NGO matig werk en omzeiling van de politiek met toch gekleurde en politieke opvattingen. Dit is een schoon voorbeeld van hoe dus inderdaad het soms zelfs beter werkt dan politiek bedrijven: het "nieuwe" 'media-lobbyisme'.
  zondag 9 juni 2024 @ 22:19:42 #76
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_213853117
wie maken die schade dan zo groot, de israliers, of de palestijnen die zich massaal op de bevrijdingsactie storten? was helemaal niet nodig geweest.
  zondag 9 juni 2024 @ 22:20:26 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213853125
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 17:27 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Fauda is toch ook gewoon geïnspireerd op waargebeurde events en speciale eenheden?
Die Arabischtalige eenheden bestaan echt ja en zijn bijvoorbeeld ingezet bij de bevrijdingsactie in Nuseyrat.

Qua events zal de inspiratie op waargebeurde events er ook wel inzitten maar op flinke afstand want de eenheid in de serie is echt een opgefokt amateuristisch zootje met al hun hormonen en gebrek aan impulscontrole (vind ik).

In veel gevallen wekt de serie in elk geval sympathie op voor de Palestijnse personages o.a. door de genadeloosheid waarmee ze bespeeld en gebruikt worden door de Israëlische karakters. Vooral de vrouwen trekken steeds aan het kortste eind door achterlijk gedoe vanuit de "heren".
pi_213853283
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die Arabischtalige eenheden bestaan echt ja en zijn bijvoorbeeld ingezet bij de bevrijdingsactie in Nuseyrat.

Qua events zal de inspiratie op waargebeurde events er ook wel inzitten maar op flinke afstand want de eenheid in de serie is echt een opgefokt amateuristisch zootje met al hun hormonen en gebrek aan impulscontrole (vind ik).

In veel gevallen wekt de serie in elk geval sympathie op voor de Palestijnse personages o.a. door de genadeloosheid waarmee ze bespeeld en gebruikt worden door de Israëlische karakters. Vooral de vrouwen trekken steeds aan het kortste eind door achterlijk gedoe vanuit de "heren".
Daarnaast is het overgedramatiseert en ook enorm lastig omdat de bewuste evenementen ook gekleurd worden door eigen ervaring en de getekende versie van de autobiografische werkelijkheid.

Het is een enorm lastig en tijdrovend geheel geweest vermoed ik, maar verder wel vermakelijk.
  maandag 10 juni 2024 @ 11:25:43 #79
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213856785
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 22:30 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Daarnaast is het overgedramatiseert en ook enorm lastig omdat de bewuste evenementen ook gekleurd worden door eigen ervaring en de getekende versie van de autobiografische werkelijkheid.

Het is een enorm lastig en tijdrovend geheel geweest vermoed ik, maar verder wel vermakelijk.
Vermakelijk is het zeker!
pi_213856979
Nu met die explosie van antisemitisme in de (internationale) politiek en media kwam ik dit artikel uit 1999 tegen over de tapes van Richard Nixon:

https://www.washingtonpos(...)ily/oct99/nixon6.htm

Die man was ook overduidelijk een antisemiet. Op Youtube kan je naar fragmenten van die tapes luisteren. En dit was in 1971.

Mijn punt is: eigenlijk altijd is er onderhuids antisemitisme, het is echt van eeuwen geleden. De bron is mijn ogen toch wat er in de bijbel en koran staan over joden. Omgekeerd heb je dat niet, omdat de Torah ontstond in een tijd dat het christendom en islam nog niet bestond.

En als je kijkt naar zuid-India, een heel gebied vrijwel zonder christendom en islam, bestaan antisemitisme helemaal niet. Hun heilige geschriften dateren nog van voor het jodendom, dus de harde antisemitisme codering kennen ze niet.
pi_213857022
twitter

Ah, rijke familie. En Hamas. Je verwacht het niet.
  maandag 10 juni 2024 @ 11:58:39 #82
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213857088
quote:
13s.gif Op zondag 9 juni 2024 16:49 schreef HowardRoark het volgende:
Een Joodse school in Antwerpen kan een zaal niet huren, want 'Palestina' en het inmiddels bekende argument over de niet bestaande 'genocide'.

[ twitter ]
Jij ontkent dus elke mogelijkheid op een genocide? De ICC zijn allemaal antisemieten?
pi_213857097
twitter

Als die lui in beweging moeten komen pakt de Mossad ze meteen. Dat zullen ze zelf ook wel begrijpen. Dus wat is wijsheid? Opgeven? Of toch maar doorgaan en hopen op veel burgerdoden zodat de VN of het ICC -misschien- te hulp komt?

Het is wel moeilijk aan de bevolking van Gaza uit te leggen dat ze om hun eigen hachje te redden wèl bereid zijn de gijzelaars vrij te laten. Dan gaan mensen toch vragen waarom ze door acht maanden oorlog moesten.

Keuzes, keuzes....

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2024 12:06:06 ]
pi_213857303
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 21:52 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Het gehuil van de Arabisch-Islamistische wereld als ze billenkoek krijgen...

Ik denk niet dat ik er ooit genoeg van krijg. :D

Vergeet nooit dat ze er omgekeerd geen enkel probleem mee zouden hebben...
Jij ziet Palestijnen, Arabieren en moslims echt als minderwaardige mensen hè? Wanneer ze met dood en verderf te maken krijgen dan is dat "billenkoek" en geniet je er met volle teugen van. Daarnaast ga je er klakkeloos vanuit dat ze het omgekeerd prima zouden vinden alsof je weet wat ze denken en alsof ze allemaal hetzelfde denken.

Ga ze nou eens zien als mensen en als individuën. Ga ze nou eens zien alsof het joden, Israëli's of westerlingen zijn. Misschien dat dan je racisme verdwijnt en je empathie tevoorschijn komt. Of misschien ben je al te ver heen...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 10 juni 2024 @ 12:25:25 #85
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213857315
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 11:45 schreef Homey het volgende:
Nu met die explosie van antisemitisme in de (internationale) politiek en media kwam ik dit artikel uit 1999 tegen over de tapes van Richard Nixon:

https://www.washingtonpos(...)ily/oct99/nixon6.htm

Die man was ook overduidelijk een antisemiet. Op Youtube kan je naar fragmenten van die tapes luisteren. En dit was in 1971.

Mijn punt is: eigenlijk altijd is er onderhuids antisemitisme, het is echt van eeuwen geleden. De bron is mijn ogen toch wat er in de bijbel en koran staan over joden. Omgekeerd heb je dat niet, omdat de Torah ontstond in een tijd dat het christendom en islam nog niet bestond.

En als je kijkt naar zuid-India, een heel gebied vrijwel zonder christendom en islam, bestaan antisemitisme helemaal niet. Hun heilige geschriften dateren nog van voor het jodendom, dus de harde antisemitisme codering kennen ze niet.
Interessant stuk. Dit wist ik nog niet
pi_213857560
BBC vraagt israel woordvoerder in interview of ze niet de buurt hadden moeten ontruimen voor de bevrijdingspoging lol

https://x.com/i/status/1799660273172922420
  maandag 10 juni 2024 @ 13:16:35 #87
3542 Gia
User under construction
pi_213857862
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 11:50 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Ah, rijke familie. En Hamas. Je verwacht het niet.
Dit is slavernij!
pi_213857863
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 12:47 schreef pokkerdepok het volgende:
BBC vraagt israel woordvoerder in interview of ze niet de buurt hadden moeten ontruimen voor de bevrijdingspoging lol

https://x.com/i/status/1799660273172922420
“Ja hoi willen jullie even allemaal weggaan uit die buurt maar we gaan niet verklappen wat we gaan doen”

Wat lopen er toch een hoop mongolen rond bij de media.
pi_213857864
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Jij ziet Palestijnen, Arabieren en moslims echt als minderwaardige mensen hè?
Nee. :)

Mensen zijn mensen. Culturen, daarentegen... Daar vind ik wel nogal wat van.
quote:
Wanneer ze met dood en verderf te maken krijgen dan is dat "billenkoek" en geniet je er met volle teugen van.
Yep! :Y

Vooral na die euforische stemming vooraf, waarbij plechtig wordt gezworen alle Joden te doden die ze kunnen vinden, en waarvan de afloop dan ook vrolijk wordt gevierd op straat.

Daarna volgt de onvermijdelijke Israëlische reactie en dan is het schrikken en daarna janken. :Y

Waarbij ze weer vergeten wat ze vooraf zelf voor genocidale uitspraken gedaan hebben. :)
quote:
Daarnaast ga je er klakkeloos vanuit dat ze het omgekeerd prima zouden vinden alsof je weet wat ze denken en alsof ze allemaal hetzelfde denken.
Als een grote meerderheid van een volk achter een terreurgroep en hun daden staat, dan kun je inderdaad spreken van "ze" en van "de Palestijnen steunen terreur".
quote:
Ga ze nou eens zien als mensen en als individuën. Ga ze nou eens zien alsof het joden, Israëli's of westerlingen zijn. Misschien dat dan je racisme verdwijnt en je empathie tevoorschijn komt. Of misschien ben je al te ver heen...
Goed verhaal. :Y

Maar net als met Duitsers en vooral Japanners in de Tweede Wereldoorlog heb ik geen medelijden met ze. Er is gewoon niets mee aan te vangen. Dat is het probleem. Dus dan maar Hamas uit de samenleving snijden en daarna proberen ze opnieuw op te voeden.

Dus helaas, "Ronald", maar je moreel superieur praatje valt tegen dovemansoren. En dat had het ook gedaan als je er niet zo verdomd hypocriet mee was geweest. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 10-06-2024 13:58:57 ]
Intolerant voor intolerantie
  maandag 10 juni 2024 @ 13:19:16 #90
3542 Gia
User under construction
pi_213857883
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2024 12:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Jij ziet Palestijnen, Arabieren en moslims echt als minderwaardige mensen hè? Wanneer ze met dood en verderf te maken krijgen dan is dat "billenkoek" en geniet je er met volle teugen van. Daarnaast ga je er klakkeloos vanuit dat ze het omgekeerd prima zouden vinden alsof je weet wat ze denken en alsof ze allemaal hetzelfde denken.

Zelf staan ze te juichen als er ergens, in een oorlog, hoofden afgesneden worden. Denk dat de westerse wereld veel meer empathie heeft met oorlogsslachtoffers dan de moslimwereld als zij aan de winnende kant staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')