abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213845575
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat staat er in dat bericht? Ik spreek geen Arabisch. Ik zie alleen een varken wat Abbas moet voorstellen, die blijkbaar heult met de VS.
Aan het logo te zien juigen ze de Moslimbroederschap toe, dus Abbas zal het denk ik niet zijn. Ik ben geen immense kenner maar vrij vertaald zal er staan: Diegene zijn weggenomen (door God?) die goed luisterden (red. naar ons)

Verder valt wel duidelijk in de cartoon op te maken dat ze Noa afbeelden, met de Coca Cola (de VS) als mede bevrijder in de hand, is mijn invulling.

Verder hebben ze de moeder van Hugo als inspiratiebron gebruikt denk ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door HannahVrede op 09-06-2024 13:30:41 ]
  zondag 9 juni 2024 @ 13:24:34 #272
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_213845577
quote:
81s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:13 schreef Aether het volgende:

[..]
Lijkt op hoe de Volkskrant deze bevrijding brengt.

[ afbeelding ]
Blij dat ik dat vod al een half jaar geleden opgezegd heb zeg..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_213845607
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Care to elaborate?
Nou, de IDF arriveert bij de locatie, omsingelt de gebouwen, gaat naar binnen, trapt de deur in, schiet gijzelnemers dood en bevrijdt gijzelaars. Tot dan is er niet veel aan de hand. Gewoon normaal.

Dan komt Hamas in actie en gaat schieten op de voertuigen om de bevrijding alsnog te stoppen. Maar ze zaten wel tussen de burgers. En ze weten dat ze door te gaan schieten er teruggeschoten zal gaan worden. Kortom, zij brengen moedwillig die burgers in gevaar. Als ze niets doen is er geen enorme schietpartij, maar staan ze wel te boek al slappe lafbekken die de gijzelaars dus gewoon laten lopen bij de eerste tegenslag.

Mijn vraag: was de poging tot het stoppen van de bevrijdingsactie geoorloofd? En waarom?
pi_213845609
quote:
13s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:40 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat antisemitisme binnen Islamtische kringen een groot probleem is wordt wederom benadrukt.

[ twitter ]
Mooi cope plaatje van de cartoonist die zelf een beetje baalt van het varken dat hij naast zich op de bank heeft.
pi_213845628
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:41 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Geinige cartoon moet ik zeggen
Je suis Charlie.
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:41 schreef Bezsen het volgende:
Of zijn cartoons alleen leuk als ze goyim te kakken zetten
Nog voor iemand ook al boe heeft kunnen zeggen al de slachtofferrol induiken :'). Wat een onzekerheid spreekt daaruit.
  zondag 9 juni 2024 @ 13:29:30 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213845635
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iemand poste gisteren een tweet van iemand met een opstijgende blackhawk bij de Amerikaanse pier. De humanitaire pier zou door de bezetter en Amerikanen zijn gebruikt om Palestijnen af te slachten. Vertrouw Amerikanen nooit! Blah blah.

Ik zou niet weten waarom de VS zo'n enorm politiek risico zou willen lopen terwijl Israël zelf ook genoeg special forces en helikopters heeft. Maar de verdachtmaking is weer de lucht in gegooid en dat is genoeg.
De andere kant van het verhaal wordt hiermee impliciet ook mooi duidelijk gemaakt door de Palestijnen zelf.
Het vluchtelingenkamp achter de humanitaire corridor wordt, betaald door de Westerse wereld, keihard misbruikt om de gijzelaars te verstoppen. Men waande zich onkwetsbaar vanuit hun vermeende slachtofferschap

Vind het vreselijk dat er zoveel mensen bij zijn omgekomen maar de rot zit ongelooflijk diep daar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 9 juni 2024 @ 13:31:44 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213845666
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hmmm... ik lees 210 doden en 400 mensen gewond tijdens deze operatie. Begint er op te lijken dat het toch niet zo'n precieze en goede operatie was. Ik neem mijn complimenten terug.
En aan wie ligt dat??
Ze hadden zich ook netjes over kunnen geven ipv een guerilla-shitzooi te starten op dat moment
pi_213845690
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:29 schreef Molo het volgende:

[..]
De andere kant van het verhaal wordt hiermee impliciet ook mooi duidelijk gemaakt door de Palestijnen zelf.
Het vluchtelingenkamp achter de humanitaire corridor wordt, betaald door de Westerse wereld, keihard misbruikt om de gijzelaars te verstoppen. Men waande zich onkwetsbaar vanuit hun vermeende slachtofferschap

Vind het vreselijk dat er zoveel mensen bij zijn omgekomen maar de rot zit ongelooflijk diep daar
Maar zijn er ook daadwerkelijk honderden burgers dood? Ik las vanmorgen nog ergens dat het gebruikelijke "betrouwbare" hamas ministerie van gezondheid nog niks had gezegd. Kan zomaar zijn dat de claim van honderden weer van dezelfde club was die 500 doden in het zelf aangevallen ziekenhuis claimde.
pi_213845809
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou, de IDF arriveert bij de locatie, omsingelt de gebouwen, gaat naar binnen, trapt de deur in, schiet gijzelnemers dood en bevrijdt gijzelaars. Tot dan is er niet veel aan de hand. Gewoon normaal.

Dan komt Hamas in actie en gaat schieten op de voertuigen om de bevrijding alsnog te stoppen. Maar ze zaten wel tussen de burgers. En ze weten dat ze door te gaan schieten er teruggeschoten zal gaan worden. Kortom, zij brengen moedwillig die burgers in gevaar. Als ze niets doen is er geen enorme schietpartij, maar staan ze wel te boek al slappe lafbekken die de gijzelaars dus gewoon laten lopen bij de eerste tegenslag.

Mijn vraag: was de poging tot het stoppen van de bevrijdingsactie geoorloofd? En waarom?
Van wat ik begreep lanceerde idf meerdere luchtaanvallen om de aandacht af te leiden en zijn tegelijkertijd twee eenheden de gebouwen ingegaan om de gijzelaars te bevrijden. Bij die luchtaanvallen daar zouden die burgerslachtoffers bij omgekomen zijn en niet zozeer bij de bevrijding van de vier gijzelaars. Maar allemaal onbevestigd natuurlijk
  zondag 9 juni 2024 @ 13:56:32 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213845810
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar zijn er ook daadwerkelijk honderden burgers dood? Ik las vanmorgen nog ergens dat het gebruikelijke "betrouwbare" hamas ministerie van gezondheid nog niks had gezegd. Kan zomaar zijn dat de claim van honderden weer van dezelfde club was die 500 doden in het zelf aangevallen ziekenhuis claimde.
Al zijn het er 20. Als dat je geliefde is is dat ook het einde van je wereld en vreselijk.
Had het vermeden kunnen worden? Ja, door Hamas.
Einde verhaal lijkt mij.
pi_213845825
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Van wat ik begreep lanceerde idf meerdere luchtaanvallen om de aandacht af te leiden en zijn tegelijkertijd twee eenheden de gebouwen ingegaan om de gijzelaars te bevrijden. Bij die luchtaanvallen daar zouden die burgerslachtoffers bij omgekomen zijn en niet zozeer bij de bevrijding van de vier gijzelaars. Maar allemaal onbevestigd natuurlijk
De luchtaanvallen zijn pas gedaan nadat Hamasleden met raketwerpers en ander zwaar spul probeerden de bevrijding te stoppen. De aandacht afleiden doe je niet door in de buurt van je doel dingen op te blazen. Dan kies je een doel een stuk verderop, zodat Hamasleden daarheen gaan om poolshoogte te nemen.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag: Was het geoorloofd dat Hamas dat überhaupt probeerde, gezien de risico's voor de burgerbevolking?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2024 14:01:24 ]
pi_213845831
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 09:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat mens is gestoord
Dat al die internationale organisaties als VN en UNHCR door Iran onder tafel worden geschoffeld is ongeloofelijk
Francesca Albanese, speciale VN-rapporteur oPt
[ afbeelding ]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213845841
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong, in dat vluchtelingenkamp staan flats en honderden zoniet duizenden stenen gebouwen. Men woont daar al decennia
pi_213845853
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Correct me if I'm wrong, in dat vluchtelingenkamp staan flats en honderden zoniet duizenden stenen gebouwen. Men woont daar al decennia
Ja klopt. Maar jij kunt ook vluchtelingenstatus krijgen. Als een Palestijn met die status jou adopteert heb jij ook recht op terugkeer naar iets in Israël.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 juni 2024 @ 14:05:54 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213845867
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij waren er inderdaad meerdere afleidingsmanoeuvres voor de inval, maar is het gros van de beschietingen en luchtsteun ingezet om de aftocht te dekken. Daarbij zullen de meeste slachtoffers gevallen zijn.

Daarnaast was er nog extra actie nodig toen een vluchtvoertuig vast kwam te zitten na bestookt te zijn en het daardoor in brand vloog. Op dat scenario was ook gerekend, dus de middelen stonden klaar en waren paraat.

Er was geen enkele manier waarop dit geweldloos afgehandeld had kunnen worden (anders dan wanneer Hamas de gijzelaars inderdaad vrijgelaten had) dus dit is allemaal gewoon een afweging geweest waarbij ook het signaal ("Wij gaan tot het uiterste om onze mensen eruit te krijgen, de levens van jullie bevolking zijn daaraan ondergeschikt en daarin zijn we meedogenloos") een factor geweest zal zijn.

Daarom zal het veel Israëli's echt worst zijn hoe hard men nu moord en brand schreeuwt aan Palestijnse kant: dat was precies het punt.
  zondag 9 juni 2024 @ 14:08:56 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213845885
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En hoe maakt dat precies uit voor dit verhaal?
  zondag 9 juni 2024 @ 14:10:47 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213845897
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Volgens mij waren er inderdaad meerdere afleidingsmanoeuvres voor de inval, maar is het gros van de beschietingen en luchtsteun ingezet om de aftocht te dekken. Daarbij zullen de meeste slachtoffers gevallen zijn.

Daarnaast was er nog extra actie nodig toen een vluchtvoertuig vast kwam te zitten na bestookt te zijn en het daardoor in brand vloog. Op dat scenario was ook gerekend, dus de middelen stonden klaar en waren paraat.

Er was geen enkele manier waarop dit geweldloos afgehandeld had kunnen worden (anders dan wanneer Hamas de gijzelaars inderdaad vrijgelaten had) dus dit is allemaal gewoon een afweging geweest waarbij ook het signaal ("Wij gaan tot het uiterste om onze mensen eruit te krijgen, de levens van jullie bevolking zijn daaraan ondergeschikt en daarin zijn we meedogenloos") een factor geweest zal zijn.

Daarom zal het veel Israëli's echt worst zijn hoe hard men nu moord en brand schreeuwt aan Palestijnse kant: dat was precies het punt.
Moet zeggen dat de Israëli eerder in de oorlog niet heel erg handig waren in hun framing en PR naar buiten toe, maar dit slim doen. En terecht wmb
  zondag 9 juni 2024 @ 14:20:23 #288
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213845970
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Neem het ze eens kwalijk. (De IDF-troepen).

Ik denk niet dat het welzijn van de gijzelnemers hoog op de prioriteitenlijst stond, zal ik maar zeggen. :)

En de media moet ophouden (echt OPHOUDEN) met de cijfers van Hamas op te dreunen. Zonet ook weer op het nieuws, "het dodental loopt op". Volgens wie? Verifieer nou eerst voordat je mogelijk propaganda loopt na te praten.

Ik heb het vermoeden dat het dodental helemaal niet zo hoog ligt. Zou ook niet weten hoe dat zo hoog zou moeten oplopen.
Laatst implodeerde die cijfers ook ineens volledig omtrent vrouwelijke slachtoffers. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213846018
Het is het standaard verhaaltje. Geradicaliseerde en ronduit vijandige Staarsomroepen van Nederland, Engeland etc. nemen weer klakkeloos de cijfers over van de zogenaamde 'Palestijnse autoriteiten'. En ergens onderin vermelden ze dat de 'autoriteiten' geen onderscheid maken tussen Hamas en burgers.

Maar wel in chocoladeletters overal waar het past de cijfers van Hamas uitprinten. Nog los van de vraag wiens schuld het nou daadwerkelijk is.
pi_213846041
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Neem het ze eens kwalijk. (De IDF-troepen).

Ik denk niet dat het welzijn van de gijzelnemers hoog op de prioriteitenlijst stond, zal ik maar zeggen. :)

En de media moet ophouden (echt OPHOUDEN) met de cijfers van Hamas op te dreunen. Zonet ook weer op het nieuws, "het dodental loopt op". Volgens wie? Verifieer nou eerst voordat je mogelijk propaganda loopt na te praten.

Ik heb het vermoeden dat het dodental helemaal niet zo hoog ligt. Zou ook niet weten hoe dat zo hoog zou moeten oplopen.
Ziekenhuis praktijken all over again. De 500 doden die toen gerapporteerd werden zijn ze nog steeds aan het zoeken :')

Valt het je trouwens op dat je echt niemand meer daarover hoort nu bleek dat het ene Hamas raket was? Echt totale stilte.
pi_213846061
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 12:46 schreef opgebaarde het volgende:
Of niet iedereen deelt de mening dat voor het bevrijden van vier gijzelaars alles geoorloofd is. Zoals het ombrengen van honderden burgers die ergens in de buurt waren
“Burgers” zoals de journalist die bijkluste als Hamas gijzelaar-vasthouder bedoel je? Of “burgers” die op wacht stonden en de tegenaanval inzette toen bleek dat IDF de gijzelaars kwamen redden?
  zondag 9 juni 2024 @ 14:29:49 #292
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213846065
twitter

BBC News: "Maar had Israël de burgers niet kunnen waarschuwen voor de bevrijdingsactie?"

Kudos voor het droge antwoord ("Dat zou zijn doel een beetje voorbij geschoten hebben...")
  zondag 9 juni 2024 @ 14:38:52 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213846194
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ziekenhuis praktijken all over again. De 500 doden die toen gerapporteerd werden zijn ze nog steeds aan het zoeken :')

Valt het je trouwens op dat je echt niemand meer daarover hoort nu bleek dat het ene Hamas raket was? Echt totale stilte.
Of een andere goocheltruc met aantallen die blijkbaar maar één kant op werkt: voor elke Israëlische gijzelaar eist Hamas tientallen Palestijnen terug.

Maar als er voor een bevrijdingsactie tientallen Palestijnen omkomen voor elke gijzelaar, dan zijn alle verhoudingen zoek volgens datzelfde Hamas.
pi_213846204
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
De luchtaanvallen zijn pas gedaan nadat Hamasleden met raketwerpers en ander zwaar spul probeerden de bevrijding te stoppen. De aandacht afleiden doe je niet door in de buurt van je doel dingen op te blazen. Dan kies je een doel een stuk verderop, zodat Hamasleden daarheen gaan om poolshoogte te nemen.

Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag: Was het geoorloofd dat Hamas dat überhaupt probeerde, gezien de risico's voor de burgerbevolking?
Ik ga je weer teleurstellen. Hamas geeft geen kut om 'gewone onschuldige burgers'. Zelfs nog een stuk minder dan IDF om die 'gewone onschuldige Palestijnse burgers' geeft. Ik weet niet wat jouw definitie van geoorloofd is, het is raar om dat woord in deze context te gebruiken
pi_213846250
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:08 schreef Molo het volgende:

[..]
En hoe maakt dat precies uit voor dit verhaal?
dan begrijp ik jouw verwijten in die post niet. Cest ca het is een misverstand
pi_213846276
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:29 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

BBC News: "Maar had Israël de burgers niet kunnen waarschuwen voor de bevrijdingsactie?"

Kudos voor het droge antwoord ("Dat zou zijn doel een beetje voorbij geschoten hebben...")
Terechte vraag. IDF waarschuwt altijd. Roof knocking, flyers, sms-jes en soms zelfs een belletje
pi_213846323
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met niemand bedoel je Hamas?
Dat zijn onredelijke lui inderdaad. Aan de westerse kant hebben we iedereen in en van de media er over gehoord. De ene na de andere mea culpa werd de wereld in geslingerd. En daarna in elk bericht over gaza dat MoH iets beweert maar dat het op de en of andere onbekende reden niet onafhankelijk geverifieerd kan worden.
pi_213846329
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Of een andere goocheltruc met aantallen die blijkbaar maar één kant op werkt: voor elke Israëlische gijzelaar eist Hamas tientallen Palestijnen terug.

Maar als er voor een bevrijdingsactie tientallen Palestijnen omkomen voor elke gijzelaar, dan zijn alle verhoudingen zoek volgens datzelfde Hamas.
twitter
pi_213846337
Hamas heeft kansen genoeg gehad om de gijzelaars vrij te laten.
pi_213846338
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2024 14:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Met niemand bedoel je Hamas?
Dat zijn onredelijke lui inderdaad. Aan de westerse kant hebben we iedereen in en van de media er over gehoord. De ene na de andere mea culpa werd de wereld in geslingerd. En daarna in elk bericht over gaza dat MoH iets beweert maar dat het op de en of andere onbekende reden niet onafhankelijk geverifieerd kan worden.
Kan je een paar links delen van de media die allemaal publiekelijk vermelden dat ze het bij het foute eind hadden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')