kdacht dat ze bij 60 bureaus zatenquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:29 schreef Momo het volgende:
20:00 • nieuwe update
Stembureaus sluiten over een uur
Nog een uur en dan sluiten alle stembureaus. Dan komt direct de eerste exitpoll van Ipsos I&O in opdracht van de NOS.
Hiervoor werden zo'n 20.000 tot 30.000 stemmers bij 35 stembureaus gevraagd op welke partij zij gestemd hadden. Zij vormen een representatieve groep, waardoor er uiteindelijk een uitslag uitkomt die een goede indicatie geeft van het resultaat.
Jawel, ik moet over 12 minuten present zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze tellen de lijsten en daarna ook de kandidaten. Je kunt namelijk ook met voorkeursstemmen gekozen worden als je niet op een verkiesbare plaats staat. Meestal tellen ze 's-avonds de lijsten voor de uitslag en de dag erna ook op kandidaatniveau. Aangezien er bij deze verkiezing pas zondag een uitslag is, kan ik me voorstellen dat er vanavond helemaal niet geteld wordt en ze dat morgen in één keer doen.
Nou nee, want een democratie werkt alleen als een representatieve deel gaan stemmen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
misschien moet NL minder druk maken om de opkomst. Gewoon blij zijn met iedereen die het doet
Dan vinden de mensen het blijkbaar prima/niet geïnteresseerd zijn als het anders zal gaan worden. Dan moet je voor stemplicht zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:45 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Nou nee, want een democratie werkt alleen als een representatieve deel gaan stemmen.
Dat word pas zondag bekend gemaakt, dan is het de echte uitslag en ook per gemeente.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Maar er wordt dus ook per gemeente nog niets bekend?
nee, wat dan kan je het allemaal bij elkaar brengen en heb je uiteindelijk alsnog ene uitkomstquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:46 schreef Magister_Artium het volgende:
Maar er wordt dus ook per gemeente nog niets bekend?
fok is verre van representatiefquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:52 schreef Magister_Artium het volgende:
Wat me hier opvalt: PvdA/GL, NSC en Volt op Fok boven de nationale peilingen, BBB en FvD eronder.
Van mij ook. Ik kan het niet uitstaan als ik moet wachten, zelfs als ik een pizza bak in de oven. Die haal ik er nog liever halfgaar uit dan dat ik nog langer moet wachten. Kun je nagaan hoe ik me voel bij deze uitslagenavond.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
nee, wat dan kan je het allemaal bij elkaar brengen en heb je uiteindelijk alsnog ene uitkomst![]()
nou ja van mij mag het hoor
Nah als blanco stemmer vind ik het allemaal wel prima maar ik ben ook wel heel benieuwdquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:53 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Van mij ook. Ik kan het niet uitstaan als ik moet wachten, zelfs als ik een pizza bak in de oven. Die haal ik er nog liever halfgaar uit dan dat ik nog langer moet wachten. Kun je nagaan hoe ik me voel bij deze uitslagenavond.
Die zijn elders, geloof ik. Ik denk dat ze bang zijn dat als ze in POL meedoen ze mischien besmet worden met linksigheid.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:54 schreef xpompompomx het volgende:
Had eigenlijk wel meer pvv'erts verwacht hier op fok eigenlijk.
dat ze spontaan mee zullen gaan doen op een pride-evenement ofzoquote:Op donderdag 6 juni 2024 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zijn elders, geloof ik. Ik denk dat ze bang zijn dat als ze in POL meedoen ze mischien besmet worden met linksigheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |