Het werkt inderdaad ook de andere kant op. Ik vind het geen gelukkig huwelijkquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij mij juist andersom. Ik stem GL en vindt de relatie met de PvdA niet ideaal. Je weet met de PvdA nooit wat je krijgt, ze buigen net zo makkelijk richting de VVD. Ik snap best dat sommige mensen jeuk krijgen van GL, maar voor mij is het een prima keuze die tussen de PvdD op milieugebied en sommige delen van het gedachtegoed van bijvoorbeeld D66 in zit.
Maar waarom dan?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het werkt inderdaad ook de andere kant op. Ik vind het geen gelukkig huwelijk
Dat bijvoorbeeld een figuur als Plasterk uit de PvdA kan voortkomen, zegt een boel.quote:
Schijnt dat GL destijds onder Halsema vrij liberal was.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar waarom dan?
Als je kijkt naar de feiten:
- het letterlijk altijd gelijk stemmen
- exact dezelfde programma's waardoor de stemwijzers in problemen kwamen
- ze halen samen meer zetels dan dat ze ieder alleen haalden
Dan heb je het over een zeer logisch en ook gelukkig huwelijk. Ik snap echt het probleem niet. Ja, de groene flank van de PvdA wordt iets groter, maar die was er al en de PvdA was de laatste 20 jaar het meest succesvol onder een partijleider letterlijk uit die flank: Samsom paste wellicht beter bij GL dan bij de PvdA. En voor GL: al jaren worden ze daar elk congres chagrijnig dat ze weer niet mee regeren, dus de wil om mee te regeren bij de PvdA lijkt me geen enkel probleem. GL heeft uiteindelijk Rutte ook meer gesteund met akkoorden dan de PvdA, ondanks dat de PvdA in Rutte II zat.
Ja, die kreeg zelfs van de JOVD een prijs als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 18:01 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Schijnt dat GL destijds onder Halsema vrij liberal was.
Toch profiteert de SP voorlopig niet. Zoals het er nu naar uitziet gaan ze 10 jaar niet vertegenwoordigd zijn in Europaquote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het werkt inderdaad ook de andere kant op. Ik vind het geen gelukkig huwelijk
Het is denk ik een imago uit het verleden wat GL meesleurt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar waarom dan?
Als je kijkt naar de feiten:
- het letterlijk altijd gelijk stemmen
- exact dezelfde programma's waardoor de stemwijzers in problemen kwamen
- ze halen samen meer zetels dan dat ze ieder alleen haalden
Dan heb je het over een zeer logisch en ook gelukkig huwelijk. Ik snap echt het probleem niet. Ja, de groene flank van de PvdA wordt iets groter, maar die was er al en de PvdA was de laatste 20 jaar het meest succesvol onder een partijleider letterlijk uit die flank: Samsom paste wellicht beter bij GL dan bij de PvdA. En voor GL: al jaren worden ze daar elk congres chagrijnig dat ze weer niet mee regeren, dus de wil om mee te regeren bij de PvdA lijkt me geen enkel probleem. GL heeft uiteindelijk Rutte ook meer gesteund met akkoorden dan de PvdA, ondanks dat de PvdA in Rutte II zat.
Dat zegt niets, of je moet het ook veelzeggend vinden dat Yeşilgöz voor GroenLinks heeft gewerkt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bijvoorbeeld een figuur als Plasterk uit de PvdA kan voortkomen, zegt een boel.
Wat zegt dat precies?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 17:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat bijvoorbeeld een figuur als Plasterk uit de PvdA kan voortkomen, zegt een boel.
Voornamelijk dit. Mensen zoals Ina Brouwer en Paul Rosenmöller waren wat ander hout gesneden dan Wim Kok of Wouter Bos. Die recalcitrante houding zijn ze inmiddels wel kwijt, maar een jaar of 15 geleden wilde de partij echt geen serieuze regeringsverantwoordelijkheid nemen. Een jaar of drie geleden zag je wel dat Groenlinks en de PvdA inmiddels veel op elkaar leken, maar nog wel op andere zaken nadruk legden. Dit soort dingen spelen voor veel mensen nog steeds mee, lijkt me. Daarnaast zijn de radicalere leden nog steeds niet helemaal vertrokken uit GroenLinks, persoonlijk hoop ik dat deze types vooral opzouten naar PvdD o.i.d.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 23:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is denk ik een imago uit het verleden wat GL meesleurt.
Mijn moeder heeft het ook. Stemde altijd PvdA maar heeft een enorme weerstand tegen GL. Als ik dan vraag waarom het GL van nu zo erg is komt er ook geen steekhoudend antwoord. Enkel oud sentiment dat die te extreem zouden zijn.
O jee, had er soms iemand toegang tot de stembiljetten voor ze geteld werden?quote:Op zondag 9 juni 2024 07:55 schreef Falco het volgende:
Vandaag de dag dat PVV en BBB een zetel verliezen en GLPVDA en Volt een zetel winnen in de einduitslag.
Nee maar De Hond heeft de uitslag van 150 stembureaus genoteerd en daarin lijkt die kans redelijk aanwezig.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O jee, had er soms iemand toegang tot de stembiljetten voor ze geteld werden?
1. Je kunt helemaal niet op Geert gestemd hebben (hij stond als het goed is niet op de lijst);quote:
Hij stond op plek 20 en was daarmee lijstduwerquote:Op zondag 9 juni 2024 15:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je kunt helemaal niet op Geert gestemd hebben (hij stond niet op de lijst);
2. Als je dat wel gekund had, had je dus op hem gestemd voor het Europees Parlement. Dat hij daar in zou komen. Dat is niet verenigbaar met in de Tweede Kamer zitiing hebben in Nederland.
Ah, ok. Hoe dan ook kan hij NIET én in het Europees Parlement gaan zitten én in de Tweede Kamer. En ik weet wel wat hij dan laat schietenquote:Op zondag 9 juni 2024 15:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij stond op plek 20 en was daarmee lijstduwer
Dat weet ik wel zeker jaquote:Op zondag 9 juni 2024 15:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok. Hoe dan ook kan hij NIET én in het Europees Parlement gaan zitten én in de Tweede Kamer. En ik weet wel wat hij dan laat schieten
We zien toch vooral vaak dat de PVV in de polls en exit polls wordt onderschat. Verder vind ik dat het verkiezingsproces op gezond wantrouwen gebaseerd moet zijn en vooral niet op vertrouwen. Dat is een principieel punt, dan ergert me die nonchalance.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee maar De Hond heeft de uitslag van 150 stembureaus genoteerd en daarin lijkt die kans redelijk aanwezig.
Na het tellen leest de voorzitter van een bureau de uitslag voor. Dat hebben 150 mensen dus doorgegeven.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We zien toch vooral vaak dat de PVV in de polls en exit polls wordt onderschat. Verder vind ik dat het verkiezingsproces op gezond wantrouwen gebaseerd moet zijn en vooral niet op vertrouwen. Dat is een principieel punt, dan ergert me die nonchalance.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |