Ja, ze zien kennelijk niet (of het boeit ze niet) dat zij zelf de reden zijn waaróm artiesten niet meer hun tijd en aandacht aan ze willen geven en letterlijk voor ze wegrennen. En daarna erover pruilen en klagen op tv.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:45 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Aran en Joost leven natuurlijk in een totaal andere wereld. Joost is eigenlijk een underground-artiest die nu de mainstream in is geslingerd. Die moet gewoon niks van de Arans van deze wereld hebben, omdat hij weet dat ze je een mes in de rug steken zodra dat goed uitkomt. En Aran bewijst keer op keer zijn gelijk.
Ik heb het interview niet gezien en lees nu alleen dit, dus wellicht zit ik verkeerd, maar wbt het 'laten lopen', kan ik het ergens een beetje voorstellen. Joost kan nog veel groter worden op dit moment (maar hij doet het op zijn eigen manier). Ja, dat begrijp ik wel, als je dus simpel en / of commercieel denkt, zoals Aran doet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Joost, populairder dan ooit, met gisteren bijna een miljoen streams in één dag voor zijn nieuwe single, heeft het laten lopen.Alleen maar omdat hij de Nederlandse media niet naar de pijpen danst. Ach ach.
Ik denk dat Joost zelf beter weet hoe hij zich moet marketen dan Aran Bade. Wat bedoel je precies, hij zou veel groter kunnen worden op dit moment? Wat moet hij anders doen dan? Een interview met RTL Boulevard voegt voor hem niks toe hoor.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb het interview niet gezien en lees nu alleen dit, dus wellicht zit ik verkeerd, maar wbt het 'laten lopen', kan ik het ergens een beetje voorstellen. Joost kan nog veel groter worden op dit moment (maar hij doet het op zijn eigen manier). Ja, dat begrijp ik wel, als je dus simpel en / of commercieel denkt, zoals Aran doet.
Hij vergeet, denk ik, te zeggen dat Joost daar niet voor kiest, dat ontbreekt er.
(Disclaimer: heb het dus niet gezien, dus wellicht zit ik helemaal mis.)
Verder doet Joost het natuurlijk prima.
Aran was bij Boulevard, van een klein stukje wat ik heb gezien, wel prima over onze deelname, de EBU en Joost.
Nee, ik dacht dat het ging over meer dingen aanpakken, meer in beeld komen (nee geen onzin dingen zoals Boulevard). Dat hij zich meer zou kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik denk dat Joost zelf beter weet hoe hij zich moet marketen dan Aran Bade. Wat bedoel je precies, hij zou veel groter kunnen worden op dit moment? Wat moet hij anders doen dan? Een interview met RTL Boulevard voegt voor hem niks toe hoor.
Ik dacht dat hij bedoelde dat toen na het zien van de eerste repetitiefoto's en beelden Joost zakte bij de bookmakers en toen de pers daarop inhaakte, Joost hen hierop aansprak en aangaf het gevoel te hebben dat ze niet achter hem stonden. Dat hij dat toen openlijk zei en de Arans van deze wereld confronteerde, werd blijkbaar niet in dank afgenomen. Misschien dat Aran dat bedoelde als 'laten lopen', omdat hij de pers steeds minder te woord stond en zo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat het ging over meer dingen aanpakken, meer in beeld komen (nee geen onzin dingen zoals Boulevard). Dat hij zich meer zou kunnen laten zien.
Maar wbt marketing heb je wellicht gelijk hoor.
Ik vind zelf niet dat het anders moet, ik probeer te bedenken wat Aran bedoelt.
Zolang Aran voor zijn gevoel genoeg tijd en aandacht krijgt van AvroTros en de deelnemer én we hoog in de polls staan wel ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:20 schreef Pisces29 het volgende:
Aran was bij Boulevard, van een klein stukje wat ik heb gezien, wel prima over onze deelname, de EBU en Joost.
Ja dat is blijkbaar weer een nieuw iets wat ze verzonnen hebben, 'nergens excuus'. Nee dat wilde ze niet, dat is het hele probleem.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:41 schreef d_elise het volgende:
Heb het idee dat Renze ook niet helemaal op de hand van Joost is. Hoeft ook niet per se natuurlijk, is z'n persoonlijke mening, maar daardoor leek het gesprek al een negatieve en lacherige insteek te hebben. Die ene Stefan Raatgever mocht daar ook al eens helemaal leeglopen en ook gisteren zei Renze iets als "nergens staat iets over excuses aan de cameravrouw", iets in die woorden. Terwijl die vrouw nooit excuses heeft willen accepteren en we ook niet weten wat er privé is gezegd.
Ah zo, helder. Dan heeft hij het idd niet laten lopen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Zolang Aran voor zijn gevoel genoeg tijd en aandacht krijgt van AvroTros en de deelnemer én we hoog in de polls staan wel ja.
Als op een gegeven moment wordt besloten dat er even géén interviews worden gegeven (bv als er iets aan de hand is met de EBU en men daar begrijpelijkerwijs niet over kan en wil praten of als de artiest net 2 seconden terug in NL is geland en nou eens even géén zin heeft in meteen weer opzitten en pootjes geven aan Boulevard) dan heeft hij 'het laten lopen door de omgang met de pers'.
Ja doei.Hij heeft 40+ interviews gegeven bij Eurovision in Concert, een complete persdag georganiseerd in Malmö, níemand van de buitenlandse pers klaagde over Joost, iedereen vond het hem superleuk doen, hij ging over die loper en sprak met mensen van de pers. Hij heeft het op dat vlak nergens laten lopen. Echt niet. Behalve dan misschien dat Aran z'n vijfde en zesde interview niet kreeg op momenten dat het hen even NIET uitkwam.
Maar dat bekt natuurlijk lang niet zo lekker op tv in je talkshow dan jezelf een beetje goed informeren als journalist (hoi Stefan) of als talkshowhost (hoi Renze) hoe het nou precies zat en die excuses niet konden en mochten. Dan kan je beter een beetje factfree zaniken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is blijkbaar weer een nieuw iets wat ze verzonnen hebben, 'nergens excuus'. Nee dat wilde ze niet, dat is het hele probleem.
Dat laatste zou kunnen dat hij dat óók bedoelde, maar hij noemde in elk geval letterlijk 'de omgang met de pers'. En Aran en Co moeten eens leren dat ze geen alleenrecht op iemand hebben en dat de deelnemer ook gewoon af en toe tijd voor zichzelf nodig heeft om dit vol te houden en ze niet dag en nacht voor ze klaar kunnen staan. Ze KRIJGEN altijd al zo veel tijd van AvroTros. Maar het is nooit genoeg. En de enige die erover zeurt zijn de NLse persmensen. En dan ook nog altijd dezelfden. Buitenlandse pers liepen gewoon wél weg met Joost. Hij deed niks fout op dat vlak in elk geval, bedoel ik. Dus moet Aran dat ook niet noemen imho.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah zo, helder. Dan heeft hij het idd niet laten lopen.![]()
Ik twijfelde nog even of het ook ging over de staging als verrassing achterhouden.
Het is inderdaad wel bijzonder dat dit soort dingen worden gezegd over een artiest waarvan nu Russische tieners edits maken op Tiktok met clips uit z'n interviews. Dan mag Aran misschien liever Suzan & Freek zien, die krijgen dat echt niet voor elkaar.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Zolang Aran voor zijn gevoel genoeg tijd en aandacht krijgt van AvroTros en de deelnemer én we hoog in de polls staan wel ja.
Als op een gegeven moment wordt besloten dat er even géén interviews worden gegeven (bv als er iets aan de hand is met de EBU en men daar begrijpelijkerwijs niet over kan en wil praten of als de artiest net 2 seconden terug in NL is geland en nou eens even géén zin heeft in meteen weer opzitten en pootjes geven aan Boulevard) dan heeft hij 'het laten lopen door de omgang met de pers'.
Ja doei.Hij heeft 40+ interviews gegeven bij Eurovision in Concert, een complete persdag georganiseerd in Malmö, níemand van de buitenlandse pers klaagde over Joost, iedereen vond het hem superleuk doen, hij ging over die loper en sprak met mensen van de pers. Hij heeft het op dat vlak nergens laten lopen. Echt niet. Behalve dan misschien dat Aran z'n vijfde en zesde interview niet kreeg op momenten dat het hen even NIET uitkwam.
Ik bedoelde dat hij ook achter de vraag staat of je volgend jaar als Nederland mee wil doen enzo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Alleen al onze eigen vier vragen in dat hele korte tijdens-het-lopen interviewtje (want ja de Arans gingen voor natuurlijk) krijgen zó belachelijk veel leuke reacties op TikTok en insta en X enzo.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:07 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel bijzonder dat dit soort dingen worden gezegd over een artiest waarvan nu Russische tieners edits maken op Tiktok met clips uit z'n interviews. Dan mag Aran misschien liever Suzan & Freek zien, die krijgen dat echt niet voor elkaar.
Ja Aran vindt het terecht en logisch dat AvroTros erover na moet denken en dingen eist! Niet álles wat ie zegt is kut of niet oké. Sterker nog, ik vond hem een aantal dagen juist eindelijk eens een beetje leuk en positief meedoen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij ook achter de vraag staat of je volgend jaar als Nederland mee wil doen enzo.
Op dag 2(?) na de DQ leek Boulevard ook om te draaien naar een 'hij heeft iemand geslagen, wat voor persoon is hij wel niet'en ik ben blij dat dat is gaan liggen en ze nu ook nuchter vinden dat er iets moet veranderen, onderzoeken afwachten, etc.
(Ik geloof overigens ook niet dat er iets verandert, tevens vraag ik me af of je niet een signaal af moet geven dat je Joost z'n droom hebt verpest, dus dat je sowieso niet meteen weer deel gaat nemen, alsof het niks is... maar dat ben ik. Sla gewoon een jaar over.)
Ik denk nog met regelmaat terug aan jullie kleine 'wandeling'.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Alleen al onze eigen vier vragen in dat hele korte tijdens-het-lopen interviewtje (want ja de Arans gingen voor natuurlijk) krijgen zó belachelijk veel leuke reacties op TikTok en insta en X enzo.Nog steeds. Dat het zulke leuke vragen waren en leuke antwoorden en hoe ontzettend leuk hij dat allemaal deed. Zó veel views ook. Niet normaal. En daarna mochten we rustig nog even selfies met hem maken, maakte hem allemaal niet uit, hij vond alles gezellig.
Iedereen van de pers en fanpers was dus juist superblij met hoe tof en leuk Joost dat allemaal deed. Merkte je ook aan Wiwi William bv die nogal dol op hem was.
Die persdag bij die molen in Malmö ook, zo leuk geregeld. Met z'n maten erbij. Leuke filmpjes maken. Dingen proeven die journalisten hem gaven. Hij deed álles. Stond die enorm slechte interviewers op de Turquoise Carpet keurig te woord zonder ze in de zeik te nemen om hun domme vragen. Dan is het extra lelijk en oneerlijk om daarna te zaniken dat hij het onder andere heeft laten liggen door z'n omgang met de pers.
Jaaaaa. Zo grappig.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk nog met regelmaat terug aan jullie kleine 'wandeling'.(En de keuze voor de kamergenoot.
)
Inderdaad, je merkt tegenwoordig ook dat als er iets van nieuws is je dat hier al uren had kunnen lezen voordat het in het AD enzo verschijnt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:20 schreef Momo het volgende:
Denk ook dat de Arans van de deze wereld onderschatten hoe groot de sociale media wereld is ten opzichte van de traditionele media zoals TV en radio.
Vond Joost inderdaad leuk meedoen aan dat soort dingen van de fanpers. En ook dat hij reageert op reaction video's op YouTube. Hij heeft gewoon een radar voor bullshitters en laat hen duidelijk merken wat hij van ze vindt. Misschien is het slimmer om dat niet te doen, maar dan moet hij faken. En we vinden Joost juist ook zo leuk omdat hij oprecht en zichzelf is.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Alleen al onze eigen vier vragen in dat hele korte tijdens-het-lopen interviewtje (want ja de Arans gingen voor natuurlijk) krijgen zó belachelijk veel leuke reacties op TikTok en insta en X enzo.Nog steeds. Dat het zulke leuke vragen waren en leuke antwoorden en hoe ontzettend leuk hij dat allemaal deed. Zó veel views ook. Niet normaal. En daarna mochten we rustig nog even selfies met hem maken, maakte hem allemaal niet uit, hij vond alles gezellig.
Iedereen van de pers en fanpers was dus juist superblij met hoe tof en leuk Joost dat allemaal deed. Merkte je ook aan Wiwi William bv die nogal dol op hem was.
Die persdag bij die molen in Malmö ook, zo leuk geregeld. Met z'n maten erbij. Leuke filmpjes maken. Dingen proeven die journalisten hem gaven. Hij deed álles. Stond die enorm slechte interviewers op de Turquoise Carpet keurig te woord zonder ze in de zeik te nemen om hun domme vragen. Dan is het extra lelijk en oneerlijk om daarna te zaniken dat hij het onder andere heeft laten liggen door z'n omgang met de pers.
Dat waren ook echt hele leuke vragen en ondanks het snel-moeten-lopen een heel leuk interview. Beter dan het zoveelste standaard interview met dito vragen vanuit de Nederlandse pers. Vooral het antwoord met wie van de deelnemers hij een hotelkamer zou willen delen was leuk, viel ook goed bij de fans hahaquote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ook.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:20 schreef Momo het volgende:
Denk ook dat de Arans van de deze wereld onderschatten hoe groot de sociale media wereld is ten opzichte van de traditionele media zoals TV en radio.
Denk dat hij zich niet eens zo zeer wil voorbereiden op wat te zeggen, daar is hij te spontaan voor, maar gewoon z'n tijd en energie zelf wil indelen en bepalen qua pers. Dus op afgesproken persdagen meer dan prima, maar als hij in cognito een vriend wil steunen op de Buma Awards en alle aandacht as de vriend wil gunnen moeten ze hem gewoon met rust laten. En zo zou het ook gewoon moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:43 schreef d_elise het volgende:
Dit is misschien ook wat psychologie van de koude grond, maar ik heb het idee dat Joost zich graag wil voorbereiden op interviews en pers. Bij persmomenten bij de pre-parties, op de loper, zelf georganiseerd in Malmö etc. kan hij zich mentaal voorbereiden op vragen, wat hij wel en niet wil zeggen en zo, en met 'spontane' interviews natuurlijk niet. Bovendien lijkt het me ook heel vermoeiend om telkens maar weer met de Arans te moeten praten.
Oh dit zie ik er dan helemaal niet in. Hij kletst toch supermakkelijk en en kan anticiperen in het moment.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:43 schreef d_elise het volgende:
Dit is misschien ook wat psychologie van de koude grond, maar ik heb het idee dat Joost zich graag wil voorbereiden op interviews en pers. Bij persmomenten bij de pre-parties, op de loper, zelf georganiseerd in Malmö etc. kan hij zich mentaal voorbereiden op vragen, wat hij wel en niet wil zeggen en zo, en met 'spontane' interviews natuurlijk niet. Bovendien lijkt het me ook heel vermoeiend om telkens maar weer met de Arans te moeten praten.
Joost is daar zelf natuurlijk een ultiem voorbeeld van, Aran had waarschijnlijk nog nooit van hem gehoord maar hij was wel al echt een grote naam onder de jongeren in Nederland en Vlaanderen. Terwijl hij zelden of nooit op de tv of de radio kwam.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:20 schreef Momo het volgende:
Dat live gaan op insta enzo is ook zo leuk. 'OHHHH ZE ZITTEN MET Z'N ALLEN IN EEN ECHTE LUCHTBALLON EN APPIE EN STUNTJE EN TANTU EN GOVER ZIJN ER ALLEMAAL BIJ!!' Tien keer leuker dan wanneer Boulevard was meegegaan in dat mandje met een camera en een microfoon. Ze kunnen dit prima zelf inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost is daar zelf natuurlijk een ultiem voorbeeld van, Aran had waarschijnlijk nog nooit van hem gehoord maar hij was wel al echt een grote naam onder de jongeren in Nederland en Vlaanderen. Terwijl hij zelden of nooit op de tv of de radio kwam.
Joost weet veel beter hoe het werkt, en ik heb het idee dat die journalisten dat slecht kunnen hebben. Hij heeft ze gewoon helemaal niet nodig. Zijn doelgroep krijgt daar toch niks van mee. De parallelle realiteit op Tiktok heeft veel nadelen, maar dit is dan wel weer een voordeel.
Waar kan ik jullie interview zien? 😁quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je daar toch best in vergist. Roxy Dekker maakt best leuke liedjesquote:Op donderdag 6 juni 2024 23:32 schreef chufi het volgende:
[..]
Nog nooit van dat wicht gehoord ... en nee het is niets ..
Dat heeft geen zin, dit is hun werk en ze zullen altijd met alle winden meewaaien. Dat zag je zoals hier iemand al eerder zei, de maandag na het Songfestival sloeg hij meteen om en geloofde hij meteen dat Zweedse roddelblad om vervolgens eind van de week weer te draaien. En dat blijven ze doen. Maakt in het geval van Joost niet eens mega veel uit want zijn fans lachen om dit soort types.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:16 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Waar kan ik jullie interview zien? 😁
Ik vind deze reactie echt hartverwarmend en zo hartbrekend tegelijk.
Ergens letterlijk sturen naar Aran?
En stond bovendien in de volkskrant afgelopen weekend waarin ze haar serieuze kant (slim, haar leven lang sereius zangles heeft gehad, populair bij jongeren, maar de wil om wat andere liedjes te zingen)quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:22 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je je daar toch best in vergist. Roxy Dekker maakt best leuke liedjes
Op TikTok en instagram maar ook hieronder!quote:
Oh maar ik bedoel het ook niet met het doel om iets te veranderen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, dit is hun werk en ze zullen altijd met alle winden meewaaien. Dat zag je zoals hier iemand al eerder zei, de maandag na het Songfestival sloeg hij meteen om en geloofde hij meteen dat Zweedse roddelblad om vervolgens eind van de week weer te draaien. En dat blijven ze doen. Maakt in het geval van Joost niet eens mega veel uit want zijn fans lachen om dit soort types.
Zit Boulevard de mensen daar achter de desk ook niet achter de kont om continu te stoken? Anders zappen we verder.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, dit is hun werk en ze zullen altijd met alle winden meewaaien. Dat zag je zoals hier iemand al eerder zei, de maandag na het Songfestival sloeg hij meteen om en geloofde hij meteen dat Zweedse roddelblad om vervolgens eind van de week weer te draaien. En dat blijven ze doen. Maakt in het geval van Joost niet eens mega veel uit want zijn fans lachen om dit soort types.
Nou ja, dat is ook wel een beetje het idee van de pers, verslag leggen van verschillende standpunten (objectief nieuws durf ik het tegenwoordig niet meer te noemen).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waaraan dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:37 schreef zatoichi het volgende:
Maar goed, in dit topic doen we er toch keihard aan mee?
Dat is sowieso een goede instelling idd!quote:"Is iedereen stom? Laat mij maar lekker vliegen in mijn luchtballon." ;-)
Klopt ook! Ik baseer het vooral op dat lange - en mooie - interview door 3voor12 anderhalf jaar geleden. Daarin gaf Joost/de interviewer in ieder geval aan dat hij heel goed weet wat hij wel en niet wil zeggen in interviews en duidelijk zijn grenzen aangeeft (toen al, wat door die interviewer gerespecteerd werd).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh dit zie ik er dan helemaal niet in. Hij kletst toch supermakkelijk en en kan anticiperen in het moment.
Niet iedereen hoeft naar het songfestival. Roxy Dekker heeft toch niks wat internationaal aan kan spreken. Haar hockeymeisjes-persona is leuk voor Nederland, hou het daar lekker bij.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
En stond bovendien in de volkskrant afgelopen weekend waarin ze haar serieuze kant (slim, haar leven lang sereius zangles heeft gehad, populair bij jongeren, maar de wil om wat andere liedjes te zingen)
Kortom als er eentje wordt klaargestoomd om een keertje mee te doen aan het ESF, dan is zij het wel
Wat een leuk gesprek! 😁😁quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Op TikTok en instagram maar ook hieronder!Op YouTube hadden we de reacties uit maar op Insta en Tiktok waren ze enig en de reacties op X/Twitter waren ook alleen maar superleuk. Fans houden juist van rommelig gepruts hebben we het idee haha. Zowel van de artiesten als van (fan)pers. Komt zo lekker 'echt' over denk ik.
Ik hou zo van die groep. Ik heb nodig dat alles en iedereen eruit gesodemieterd wordt bij de EBU en hun vervangers Joost en AVROTROS op hun blote knietjes komen smeken of ze in 2025 alsjeblieft weer mee willen doen. Zo leuk als dit jaar (t/m 09/05) wordt het anders nooit meerquote:
Aran.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 08:24 schreef blackswangreen het volgende:
Ik krijg een nare bijsmaak van dit gesprek, je ziet dat ze toch langzaam Joost bij het grofvuil aan het zetten zijn. Aran: "Hij was ook heel populair, hij heeft ook echt hoog gestaan in de polls. We hebben echt wel het gevoel gehad dat we een goede artiest hadden. Maar hij heeft het echt laten lopen, vind ik, in de manier waarop hij uiteindelijk met de pers omgaat, en hoe hij het heeft afgerond". Je voelt alweer dat de nieuwe Duncan is geboren die we lekker massaal de grond in kunnen boren.
Het is niet verrassend natuurlijk, maar ik vind het wel triest hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |