quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:18 schreef zeeland6 het volgende:
Veel problemen bij ccf. Het volgende faillissement No*mme lol*Ze hebben het toch nog langer volgehouden dan ik dacht.......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 Jaar eerder hebben ze het ook geprobeerd via Capital Circle, blijkbaar is het ze daar niet gelukt?Pecunia non olet
Puntje 3 wordt wel leuk, iedereen kan het lekker voor zichzelf uitrekenen en tegelijk moet de belastingdienst al die berekeningen gaan controleren met het personeel die ze niet hebben...quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:28 schreef zeeland6 het volgende:
Uitspraak hoge raad box 3. Is niet mals.
https://www.hogeraad.nl/a(...)eeds-discriminerend/
Conclusie
1.spaargeld gaat nu goed
2. Overige beleggingen niet
3. Het is aan de belastingplichtige om dit aan te tonen .
4. Rendement is inclusief spaargeld
Over welke belastingjaren gaat dit herstel? Vanaf 2021?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:29 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Puntje 3 wordt wel leuk, iedereen kan het lekker voor zichzelf uitrekenen en tegelijk moet de belastingdienst al die berekeningen gaan controleren met het personeel die ze niet hebben...
quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:18 schreef zeeland6 het volgende:
Veel problemen bij ccf. Het volgende faillissement No*mme lol*Ik zit hier ook in voor some reasonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik versla zeker de markt niet...
Dus ff zien, ze hebben precies 40% van de lening afgelost voordat ze stopten met betalen. Dus er staat 240k open. En ze hebben 24 maanden 8,5 rente voldaan.
Uit de inboedel en goodwill zien we ws weinig/niets terug omdat de fiscus voor gaat (?). Dus het gaat vooral om de 2e hypotheek zekerheid. Die moet volgens mij echt minimaal 125k opleveren en max 200k.
Dus nou ja dit wordt nog spannend, zowel voor de leningnemers als de investeerders trouwens...
EDIT: AD artikel
[ Bericht 2% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 06-06-2024 13:01:01 ]
Hoe werkt dit voor vastgoed. Als je dat niet hebt verkocht is er 0 rendement? Zou geweldig zijnquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:29 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Puntje 3 wordt wel leuk, iedereen kan het lekker voor zichzelf uitrekenen en tegelijk moet de belastingdienst al die berekeningen gaan controleren met het personeel die ze niet hebben...
quote:Op donderdag 6 juni 2024 11:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Netjes dat bij het nieuwe SIG project achterstand BKR wordt genoemdDit project correspondeert met CCF 46059 Great P (inmiddels de 2 termijnen keurig ontvangen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://investeren.sameni(...)oorn-marijnenlaan-78SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er loopt er nog een bij CCF v okt23 vr Amsterdamseweg 159, Amstelveen, weet niet de status hiervan
Huurinkomsten vallen in box3 en zijn nu onbelast omdat er forfaitair rendement geldt over de WOZ waarde - minus schulden. Als forfaitair wordt geschrapt zijn huurinkomsten rendement en moeten er ws regels ontworpen worden over aftrek van gemaakte kosten voor het verhuurde huis.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:03 schreef drollenvanger het volgende:
[..]
Hoe werkt dit voor vastgoed. Als je dat niet hebt verkocht is er 0 rendement? Zou geweldig zijn
Lees de uitspraak ff.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:03 schreef drollenvanger het volgende:
[..]
Hoe werkt dit voor vastgoed. Als je dat niet hebt verkocht is er 0 rendement? Zou geweldig zijn
Maar dit rendement inclusief waardeveranderingen blijft belast in box 3 dus met laag tarief.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:42 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Lees de uitspraak ff.
Het werkelijke rendement omvat niet alleen voordelen die uit vermogensbestanddelen worden getrokken, zoals rente, dividend en huur, maar ook positieve en negatieve waardeveranderingen van die vermogensbestanddelen. Ook ongerealiseerde waardeveranderingen behoren tot het werkelijke rendement. Om zoveel mogelijk aan te sluiten bij het forfaitaire stelsel in box 3 wordt met kosten geen rekening gehouden, maar wel met rente van schulden die tot het vermogen in box 3 behoren.
Oh dit wordt schrikken. Men gaat straks van forfaitair box3 naar 36% aftikken over de huiswaardestijging. Het werd niet voor niets de pretbox genoemd!quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:09 schreef obligataire het volgende:
[..]
Maar dit rendement inclusief waardeveranderingen blijft belast in box 3 dus met laag tarief.
Het zou pas schrikken worden als je progressief tarief in box 1 zou moeten gaan betalen over waarstijgingen vastgoed.
Hier nietquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:03 schreef obligataire het volgende:
Zien jullie ook iets raars in de Collin wallet?
Vragen alom. Heb het nog niet allemaal goed gelezen maar het lijkt mij dan dat ook de belastingheffing 2023 niet akkoord is omdat daar nog steeds van forfaitaire rendementen wordt uitgegaan. Oftewel dat zal allemaal over moeten!?quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:20 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Huurinkomsten vallen in box3 en zijn nu onbelast omdat er forfaitair rendement geldt over de WOZ waarde - minus schulden. Als forfaitair wordt geschrapt zijn huurinkomsten rendement en moeten er ws regels ontworpen worden over aftrek van gemaakte kosten voor het verhuurde huis.
Verder moeten er regels gemaakt worden waarbij je OF bij verkoop van het huis 36% over je waardestijging aftikt of jaarlijks 36% betaalt over de evt gestegen WOZ/marktwaarde.
Ik voorspel dat dit verhaal hoe dan ook een hoop chaos gaat veroorzaken. Wellicht beleggers die massaal hun huizen gaan dumpen in bepaalde scenarios, fiscus die volledig gaat vastlopen en ws ook burgers met box3 vermogen die hierop gaan vastlopen en alles gaan omgooien.
Bureautjes die bezwaar maken tegen woz-aanslagen/beschikkingen, die krijgen het dan straks drukquote:Op donderdag 6 juni 2024 14:13 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
H
[..]
Oh dit wordt schrikken. Men gaat straks van forfaitair box3 naar 36% aftikken over de huiswaardestijging. Het werd niet voor niets de pretbox genoemd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij deze, inschrijflinkje:quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:49 schreef KrekelJapie het volgende:
R.W.B. Projectondersteuning.
¤ 125.000 | 9,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/r-w-b-projectondersteuning/
Combinatie rente en zekerheid lijkt me dit een leuke om mee te nemen. Waarde woning lijkt ook voorzichtig ingeschat. Linkje is welkom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanslag 2022 is ook nog niet definitief. In afwachting van deze uitspraak.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:46 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Vragen alom. Heb het nog niet allemaal goed gelezen maar het lijkt mij dan dat ook de belastingheffing 2023 niet akkoord is omdat daar nog steeds van forfaitaire rendementen wordt uitgegaan. Oftewel dat zal allemaal over moeten!?
Vanwege het MCF debacle heb ik een negatief rendement maar als je een voorstelling wil maken hoe je dat moet aantonen verzeil je direkt in praktische problemen. Dat gaat wat wordenquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:10 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Aanslag 2022 is ook nog niet definitief. In afwachting van deze uitspraak.
In 2022 daalde beurs dus daar zijn bezwaren te verwachten. In 2023 steeg de beurs dus daar verwacht ik weinig bezwaren.
Crowdfunding hangt erom maar zonder kosteninhouding zie ik daar ook geen heil in.
Blijven over de echte vastgoedbeleggers. Maar of die met de billen bloot willen valt nog te bezien.
Als kosten niet aftrekbaar zijn van het rendement lijkt mij dat afschrijvingskosten op defaults dat ook niet zijn.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:16 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Vanwege het MCF debacle heb ik een negatief rendement maar als je een voorstelling wil maken hoe je dat moet aantonen verzeil je direkt in praktische problemen. Dat gaat wat worden
Niet alle bedrijfsovernames verlopen goed. Zie bijvoorbeeld het debacle bij Veltman en recent bij ome Braal.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:49 schreef KrekelJapie het volgende:
R.W.B. Projectondersteuning.
¤ 125.000 | 9,0% rente | 48 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/r-w-b-projectondersteuning/
Combinatie rente en zekerheid lijkt me dit een leuke om mee te nemen. Waarde woning lijkt ook voorzichtig ingeschat. Linkje is welkom
maar dat is wel van invloed op het werkelijk rendement want dat geld is weg. Je kan het ook anders bekijken: portefeuillewaarde aan het begin vs aan het einde van het jaar. Dit is nu een voorbeeld van een praktisch probleem. Overigens, met kosten worden volgens mij bedoeld bemiddelingskosten, aan- en verkoopkosten e dquote:Op donderdag 6 juni 2024 15:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Als kosten niet aftrekbaar zijn van het rendement lijkt mij dat afschrijvingskosten op defaults dat ook niet zijn…
Zeker weten van wel. Echter hoe ga je het aantonen. Zelfs nu weten we nog niet hoe het afloopt bij Max, nu er spaarzaam terugbetalingen komen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Als kosten niet aftrekbaar zijn van het rendement lijkt mij dat afschrijvingskosten op defaults dat ook niet zijn.
Hoewel, het is aan de andere kant ook een waardedaling van de bezittingen dus wellicht toch wel.
Als waardestijgingen als rendement worden gezien dan zullen waardedalingen (en afschrijvingen wegens oninbaarheid) als negatief rendement moeten worden gezien. Het is alleen de vraag hoe je deze door de jaren heen met elkaar voorwaarts/achterwaarts mag verrekenen. Ik meen dat ik in de snelheid ook ergens iets zag dat er "slechts" per jaar gekeken zal gaan worden. Ook het feit dat kosten (wat zijn rente inhoudingen, kosten of lager rendement?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Als kosten niet aftrekbaar zijn van het rendement lijkt mij dat afschrijvingskosten op defaults dat ook niet zijn.
Hoewel, het is aan de andere kant ook een waardedaling van de bezittingen dus wellicht toch wel.
Voor afschrijvingen zijn toch richtlijnen van de AFM, ik neem aan dat we die daarbij dan toepassen?quote:Op donderdag 6 juni 2024 15:29 schreef obligataire het volgende:
Zeker weten van wel. Echter hoe ga je het aantonen. Zelfs nu weten we nog niet hoe het afloopt bij Max, nu er spaarzaam terugbetalingen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |