Oh ja joh?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Timmermans is weliswaar impopulair maar tegelijkertijd staat de partij op #1 wanneer gepeild wordt of een partij verbonden en betrokken is met de maatschappij.
Uiteraard ziet de NWS brigade dat graag anders. Die zullen niet rusten totdat er gedeporteerd en vergast gaat worden. Iedereen die geen massa-deportaties wil is gek en mislukt.
Valt wel mee toch? Omdat een paar van die ouwe vellen als Melkert en Oudkerk weer eens wat willen, mwah. (of niet willen eigenlijk) Straks waarschijnlijk Rottenberg nog, en dan heeft dat clubje waar je als partij eigenlijk gewoon helemaal niks meer mee moet willen, hun jaarlijks azijnplasje weer gedaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 20:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Wat een shitshow is deze fusie aan het worden zeg.
De eerste paar verkiezingen waren natuurlijk geen succes. Dat maakt het wel heel lastig om dit duurzaam te maken…quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:16 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Omdat een paar van die ouwe vellen als Melkert en Oudkerk weer eens wat willen, mwah. (of niet willen eigenlijk) Straks waarschijnlijk Rottenberg nog, en dan heeft dat clubje waar je als partij eigenlijk gewoon helemaal niks meer mee moet willen, hun jaarlijks azijnplasje weer gedaan.
Is wel helemaal in lijn met hoe men binnen de pvda acteert, daar gaat het ook al lang niet meer over de arbeider.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:02 schreef Cyan9 het volgende:
Wat ik vooral komisch vind is dat de helft van de posts in dit topic helemaal niet meer over de fusie van PvdA en Groenlinks gaan.
Massa-deportaties is gewoon wat PVV, FvD en BBB willen (ook ja21). Is geen geheim, en heel NWS hobbelt er achter aan. Dat die dan de GLPVDA fusie mislukt vinden is logisch.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ja joh?
Smakeloze Godwin ook. En ik ken mijn pappenheimers (helaas) heel goed. Dat uitsmeren over een heel subforum is eh...ironisch
'Tolerantie' is ook decennialang beschimpt, aangevallen en omgekeerd (als in: de moslims als gevaar voor onze tolerante en vrije verworvenheden - die we desalniettemin nu zelf gaan aanvallen, beschimpen en stigmatiseren). Tot afschaffen van de relevante Grondwetsartikelen aan toe. Tolerantie maakt het Westen zwak, sentimenteel en week.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik zo komisch vind aan dat diversiteitsstreven is het dat het steevast om specifieke vormen van diversiteit gaat. Ik heb wel eens geopperd om de aandacht meer te vestigen op mensen uit de provincie of mensen die rechts stemmen. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Het verschil tussen beide Amsterdamse universiteiten vind ik typisch. Aan de ene (UvA) wordt diversiteit gepredikt en aan de andere (VU) tolerantie. Rara welke universiteit is het meest divers?
Wat mij verbaast - en vele progressieve linksen met mij - is die gigantische, enorme blinde vlek m.b.t. radicale islam. Je hebt het steeds over gevaar voor de samenleving dit, gevaar voor de samenleving dat, trekt weer Godwins uit de koker en zweert dat we hier aan de vooravond van de algehele heropleving van het Derde Rijk staan, en dat omdat er mensen zijn, zoals ik, die geen plek vinden bij de PvdA wegens GL omdat die club pertinent weigert zorgen die mensen hebben m.b.t. de radicale islam serieus te nemen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Tolerantie' is ook decennialang beschimpt, aangevallen en omgekeerd (als in: de moslims als gevaar voor onze tolerante en vrije verworvenheden - die we desalniettemin nu zelf gaan aanvallen, beschimpen en stigmatiseren). Tot afschaffen van de relevante Grondwetsartikelen aan toe. Tolerantie maakt het Westen zwak, sentimenteel en week.
Wanneer het inclusie-huisje sneuvelt vindt het gespuis wel wat anders en nieuws om te slopen. Tolerantie hoort daarbij, want ten diepste is tolerantie een vijand van rechts denken en rechtse agendas (met alweer Ayn Rand, Hoppe cs. als uitstekend voorbeeld; dat Boreale clubje in Leiden ook).
Bij de VU heb je nog hardcore Marxisten en ook die dwaas van een Ad Verbrugge (hij haat het denken in mensenrechten), gereformeerde theologen. De studentenpopulatie is al tijden gekleurd en divers. Gebedsruimtes voor allerlei geloven. Maar accepteert 'rechts' dat nou? Deze diversiteit en overpopulatie van Islamieten. Niet echt. Zeg maar gerust: echt niet.
Zie daarvoor ook die rechtse studentenpartij op de VU (de voorzitter heeft een functie bij ON en FvD), en waar die allemaal mee komen.
De enige radicale islam is het salafisme. Dat waar Marcouch (PvdA) ooit onderzoek naar deed om het te laten verbieden. https://www.trouw.nl/nieu(...)-salafisme~b3874d1b/quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij verbaast - en vele progressieve linksen met mij - is die gigantische, enorme blinde vlek m.b.t. radicale islam. Je hebt het steeds over gevaar voor de samenleving dit, gevaar voor de samenleving dat, trekt weer Godwins uit de koker en zweert dat we hier aan de vooravond van de algehele heropleving van het Derde Rijk staan, en dat omdat er mensen zijn, zoals ik, die geen plek vinden bij de PvdA wegens GL omdat die club pertinent weigert zorgen die mensen hebben m.b.t. de radicale islam serieus te nemen.
Alles is diversiteit en inclusie, maar díe tak aanpakken die het minst met diversiteit en inclusie opheeft, ho maar.
Dan is het weer vreemdelingenhaat, xenofobie, neo-nazisme.
Posts als die van jou bevestigen me steeds opnieuw in mijn afkeer van wat thans voor 'progressief links' door moet gaan. Ik maak me ZEER veel zorgen over radicalisme binnen de islam; kennelijk betekent dat meteen deportaties en zelfs vergassingen op poten zetten.
Zucht.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige radicale islam is het salafisme. Dat waar Marcouch (PvdA) ooit onderzoek naar deed om het te laten verbieden. Hier ook nog: https://www.pvda.nl/nieuws/onze-vrijheid-verdedigen/
Dus die blinde vlek lijkt vooral bij jou te zitten. Als je niet elke moslim behandelt als radicaal en een gevaar voor de samenleving, ben je niet gelijk fan van het salafisme.
Ja, jij doet alsof PvdA niks wil doen tegen de radicale islam. Dat doen ze bewezen wel. Dat is idd wel een zucht waard.quote:
Lees het nog eens goed.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, jij doet alsof PvdA niks wil doen tegen de radicale islam. Dat doen ze bewezen wel. Dat is idd wel een zucht waard.
Ik heb goed gelezen, jij weigert blijkbaar te erkennen dat die blinde vlek bij jou zit en de PvdA, net als GroenLinks, wel daadwerkelijk op treedt tegen de echt radicale islam.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees het nog eens goed.
Vooral de laatste paragraaf
Lees die laatste paragraaf nog een keer.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb goed gelezen, jij weigert blijkbaar te erkennen dat die blinde vlek bij jou zit en de PvdA, net als GroenLinks, wel daadwerkelijk op treedt tegen de echt radicale islam.
Dit is allemaal erg overdreven.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat mij verbaast - en vele progressieve linksen met mij - is die gigantische, enorme blinde vlek m.b.t. radicale islam. Je hebt het steeds over gevaar voor de samenleving dit, gevaar voor de samenleving dat, trekt weer Godwins uit de koker en zweert dat we hier aan de vooravond van de algehele heropleving van het Derde Rijk staan, en dat omdat er mensen zijn, zoals ik, die geen plek vinden bij de PvdA wegens GL omdat die club pertinent weigert zorgen die mensen hebben m.b.t. de radicale islam serieus te nemen.
Alles is diversiteit en inclusie, maar díe tak aanpakken die het minst met diversiteit en inclusie opheeft, ho maar.
Dan is het weer vreemdelingenhaat, xenofobie, neo-nazisme.
Nog nooit heb ik je iets horen zeggen over het feit dat intolerantie jegens homo's voornamelijk heerst in conservatief religieuze en voornamelijk conservatief islamitische kring. Dat onderdrukking van vrouwen, of in ieder geval een allesbehalve 'inclusief' beeld heerst over haar 'rol', eveneens in die kringen behoorlijk heerst, ook niet.
Posts als die van jou bevestigen me steeds opnieuw in mijn afkeer van wat thans voor 'progressief links' door moet gaan. Ik maak me ZEER veel zorgen over radicalisme binnen de islam; kennelijk betekent dat meteen deportaties en zelfs vergassingen op poten zetten.
En daarom moet PvdA zo snel mogelijk weg van GL. Dat soort hysterisch en demoniserend foeteren, al dan niet met Hitler erbij, toont aan wat voor enge sekte het aan het worden is.
Wellicht tijd om je eens echt te verdiepen in plaats van je haat en woede te projecteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees die laatste paragraaf nog een keer.
En nee, van GroenLinks verwacht ik inderdaad nul komma nul.
Integendeel.
Welke haat?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wellicht tijd om je eens echt te verdiepen in plaats van je haat en woede te projecteren.
Civitas Christiana... serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is allemaal erg overdreven.
Kijk eens naar de World Values Survey. Daar zie je dat de acceptatie van bijvoorbeeld homo's vrij ver gevorderd is onder Islamieten in Nederland. Ze staan ongeveer waar Nederlanders in 1995 stonden en zijn toleranter dan de gereformeerden. Dan zijn er ook nog vele ex-Islamieten, want geloofsafval komt sterk voor.
Tegelijkertijd is er onder radicaal-rechts sprake van organisatie. Het niet tekenen van Regenboogakkoorden en ANBI status geven aan Civitas Cristiana. Dit is georganiseerde intolerantie.
Deze politieke energie, organisatie en het geld dat er achter zit is absoluut een groter gevaar voor de vrijheden dan de Islam in Nederland. Ben ik honderd procent van overtuigd. Er zitten nu allemaal mensen in het huidige kabinet met Hongaarse relaties en belangen (Beljaars bijvoorbeeld).
Joh, dat jij en vele anderen vallen voor het gif van het populisme is nu eenmaal zo. Maar voor mij geen enkele reden om te stoppen dat te benoemen en beschimpen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welke haat?
Welke woede?
Of is dit weer je bijdrage voor vanavond?
In dat geval: bedankt, wederom, voor het bevestigen van mijn punt: zelfverklaarde oh zo 'progressieve' figuren als jij hebben geen enkel inhoudelijk argument, werken enkel met one-liners en slogans en willen eigenlijk vooral zo snel mogelijk het etiket 'nazi' opplakken.
Werkt echt al jaren goed, gezien de verkiezingen, niet?
Valt het jezelf onderhand niet op dat je werkelijk waar nooit iets inhoudelijks brengt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Joh, dat jij en vele anderen vallen voor het gif van het populisme is nu eenmaal zo. Maar voor mij geen enkele reden om te stoppen dat te benoemen en beschimpen.
Het SCP spreekt niet tegen dat de Islamieten (en velen vallen van hun geloof) nu op hetzelfde punt staan als Nederlanders een paar decennia terug. Islam is al vele decennia ongeveer 5% van Nederland. Omdat velen hun geloof vaarwel zeggen.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Civitas Christiana... serieus?
Dat is wel een bedreiging?
Enge club verder hoor, maar zo voorspelbaar dat in 'progressieve' cirkels m.b.t. deze thematiek nog steeds het al lang vergane lijk van 'christelijk Nederland' van stal gehaald wordt om het échte religieuze gevaar te duiden.
Ik zou verder vooral het laatste SCP-rapport omtrent acceptatie van LGBTQ (2022) raadplegen.
https://www.scp.nl/public(...)05/lhbt-monitor-2022
En de drijvende kracht zou ook niet deels gevonden kunnen worden in de lawine aan diversiteit-en-inclusie retoriek die nu al een jaar of 5 juist op scholen verspreid wordt?quote:Op woensdag 16 oktober 2024 20:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het SCP spreekt niet tegen dat de Islamieten (en velen vallen van hun geloof) nu op hetzelfde punt staan als Nederlanders een paar decennia terug. Islam is al vele decennia ongeveer 5% van Nederland. Omdat velen hun geloof vaarwel zeggen.
Ondertussen is wel dit aan de hand. Gevoed door types als Van der Plas.
[ x ]
Ipsos zegt: jonge mannen van de generatie Z zijn weer conservatiever geworden. Met abortus en homoseksualiteit.
De drijvende kracht daarachter is heus niet 'de Islam' - dat heeft geen eigen kerk - maar radicaal-rechts. Dat gewoonweg veel beter is georganiseerd en gefinancierd. De Islam heeft geen eigen Telegraaf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |