De leidinggevenden die maken geen ruzie, die zijn het met elkaar eens, de jongere generaties moeten bereid zijn om te strijden en te sneuvelen in het belang van de leidinggevenden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:25 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Het oude Nederland/Europa zou ik willen verdedigen, het huidige niet. Bovendien, wil je sterven voor een aantal hooggeplaatste heren die ruzie met elkaar maken? Zij maken ruzie en jij mag sterven.
Dat soort lafaards wil je helemaal niet in de buurt hebben tijdens een conflict. Laat staan als het echt matten wordt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:46 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder dat mensen hun land niet meer zouden verdedigen omdat nu een deel van de bevolking roots heeft buiten Europa.
Staat klaar.quote:
En hoe oud ben je? Het Nederland uit je jeugd, dan hebben we het over de jaren '00? '90? '80?quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:53 schreef ISVV het volgende:
Voor het Nederland uit mijn jeugd zou ik sterven. Voor het huidige Nederland, meh
Dat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:46 schreef Momo het volgende:
Wel bijzonder dat mensen hun land niet meer zouden verdedigen omdat nu een deel van de bevolking roots heeft buiten Europa.
Als de Russen hier voor de deur staan dan hebben ze dus Duitsland verslagen en is het sowieso game over.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Hoe je het ook went of keert, het blijft je thuis.
En men beseft ook niet dat het geen kwestie van wel of niet willen is.
Als de shit ooit echt aan is, dan móet je.
En meld je je niet, plukken ze je van straat.
Daar kun je vanalles van vinden, maar dat is wel hoe het gaat in de praktijk
Ben je daar echt verbaasd over? Dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:46 schreef Momo het volgende:
Vorige keer dat ze hier waren zijn ze niet door Duitsland gegaanquote:Op woensdag 5 juni 2024 11:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Als de Russen hier voor de deur staan dan hebben ze dus Duitsland verslagen en is het sowieso game over.
Ben begin 30quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:59 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe oud ben je? Het Nederland uit je jeugd, dan hebben we het over de jaren '00? '90? '80?
Zie Putin, iemand die het niet eens is met de samenstelling van Oekraïne. Hij wilt een stuk van Oekraïne terug, dus sterven onschuldige jonge mannen ten gevolge van zijn hebzucht.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:43 schreef torentje het volgende:
[..]
De leidinggevenden die maken geen ruzie, die zijn het met elkaar eens, de jongere generaties moeten bereid zijn om te strijden en te sneuvelen in het belang van de leidinggevenden.
Niet dat ik het zie gebeuren maar je hebt ook geen keus om je te verdedigen als we het over een globaal conflict hebben. Al is het om te werken voor de industrie die voor de infra en logistiek werkt. Er is dus meer om je eigen land te verdedigen. Zeker als anti globalist voel ik mij te trots om mij geen Nederlander te voelen. En dat uit de mond van een Limburger.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat soort lafaards wil je helemaal niet in de buurt hebben tijdens een conflict. Laat staan als het echt matten wordt.
Jongeren worden ook steeds conservatiever. Het lijkt wel alsof het te lang geleden is dat er stront aan de knikker is geweest en het collectief geheugen ons een beetje in de steek laat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Niet dat ik het zie gebeuren maar je hebt ook geen keus om je te verdedigen als we het over een globaal conflict hebben. Al is het om te werken voor de industrie die voor de infra en logistiek werkt. Er is dus meer om je eigen land te verdedigen. Zeker als anti globalist voel ik mij te trots om mij geen Nederlander te voelen. En dat uit de mond van een Limburger.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ctator-geen-probleem
Wat mij wel zorgen baart is dat ik lees dat 1 op de drie jongeren een dictator geen probleem zou vinden. Die zouden zich toch echt eens zich meer moeten verdiepen in een dictatuur. En dan druk ik mij nog zacht uit. Tenminste als je dit bericht leest waarvan ik vraagtekens bij plaatst. Ik kan dit eigelijk nauwelijks geloven.
Geen probleem. De 'andere mens' zal jou zonder twijfel elimineren. Kun je nog wel moreel verheven doen in je laatste momenten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:46 schreef probeer het volgende:
Nee. Ik ga geen ander mens doden omdat een overheid zegt dat dat wel of niet moet.
Misschien is het beter om eens te reflecteren waarom zelfs in het extreem vrije Nederland de jongeren steeds conservatiever worden en een deel zelfs een dictator wel een goed idee zouden vinden in plaats van meteen in een angstreflex te schieten en ze fout te noemen. Blijkbaar zijn veel jongeren extreem ongelukkig met de huidige status quo. Dat heeft in mijn optiek wellicht weinig te maken met het feit dat ze te jong zijn om nog een stevige boodschap te hebben aan bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jongeren worden ook steeds conservatiever. Het lijkt wel alsof het te lang geleden is dat er stront aan de knikker is geweest en het collectief geheugen ons een beetje in de steek laat.
De uitkomst van zo'n trend kun je zelf (helaas) wel invullen ben ik bang.
Nu ben ik op bepaalde punten ook wel conservatief. Maar bij mij is het conservatieve voor het grootse deel op arbeid en sociale zekerheid gericht. Dat wil zeggen vakbonden een prima bestaan voor de arbeider en mindere. Ik heb een hekel op het gebieden het schuiven van goedkope arbeid. Dat is voor mij het deel anti globalisme.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jongeren worden ook steeds conservatiever. Het lijkt wel alsof het te lang geleden is dat er stront aan de knikker is geweest en het collectief geheugen ons een beetje in de steek laat.
De uitkomst van zo'n trend kun je zelf (helaas) wel invullen ben ik bang.
Misschien vind je het raar, maar ik heb een aantal jaar het gevoel in een dictatuur te leven.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:56 schreef Cherni het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ctator-geen-probleem
Wat mij wel zorgen baart is dat ik lees dat 1 op de drie jongeren een dictator geen probleem zou vinden. Die zouden zich toch echt eens zich meer moeten verdiepen in een dictatuur. En dan druk ik mij nog zacht uit. Tenminste als je dit bericht leest waarvan ik vraagtekens bij plaatst. Ik kan dit eigelijk nauwelijks geloven.
Wat doe je hier nog dan? Of is het stiekem toch best wel goed geregeld allemaal in ons land qua voorzieningen?quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:15 schreef Za het volgende:
Misschien vind je het raar, maar ik heb een aantal jaar het gevoel in een dictatuur te leven.
Ik ben hier net als jij geboren, de mensen die ik liefheb wonen hier.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat doe je hier nog dan? Of is het stiekem toch best wel goed geregeld allemaal in ons land qua voorzieningen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |