abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:23:45 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213795910
https://www.telegraaf.nl/(...)n-scheveningse-haven

Deze al voorbij gekomen? "Joden aan het gas".

Al dit soort dingen komen opgeteld begin volgend jaar in het jaarverslag van het CIDI en dan kunnen bepaalde mensen weer roepen dat het CIDI de kaders zelf vaststelt en dat de cijfers daarom niet betrouwbaar zouden zijn.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:26:25 #77
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213795937
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Sorry dat mijn toon of woordenkeus niet bevalt. Maar daar komt het feitelijk wel op neer. We hebben het hier over verschrikkingen over en weer dus ik snap dat het rouw binnenkomt maar soms moeten er harde woorden vallen om dingen duidelijk te maken.
Rouw :')

Geeft goed je domheid weer. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213795977
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:23 schreef Qarrad het volgende:

Al dit soort dingen komen opgeteld begin volgend jaar in het jaarverslag van het CIDI en dan kunnen bepaalde mensen weer roepen dat het CIDI de kaders zelf vaststelt en dat de cijfers daarom niet betrouwbaar zouden zijn.
Ja maar dit is natuurlijk niet erger dan "White lives matter" projecteren op een brug in Rotterdam, je weet wel die actie wat wekenlang het nieuws heeft gedomineerd, wat weken lang het nummer 1 gespreksonderwerp was in alle NPO talkshows, waar heel krijsend politiek links hun zegje over moesten doen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213796185
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:26 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Rouw :')

Geeft goed je domheid weer. :W
Ik had haast, vandaar de spelfout. Dat je inhoudelijk niet mee kan en focust op een spelfout spreekt boekdelen. Veel plezier aan de verkeerde kant van de geschiedenis.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213796238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:32 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja maar dit is natuurlijk niet erger dan "White lives matter" projecteren op een brug in Rotterdam, je weet wel die actie wat wekenlang het nieuws heeft gedomineerd, wat weken lang het nummer 1 gespreksonderwerp was in alle NPO talkshows, waar heel krijsend politiek links hun zegje over moesten doen.
Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat hier ook om een White Lives Matter figuur.

Dat een projectie op een gebouw meer aandacht krijgt dan een tekst geschreven ergens op een bankje moet jij ook wel snappen lijkt me.
pi_213796406
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat hier ook om een White Lives Matter figuur.

Dat een projectie op een gebouw meer aandacht krijgt dan een tekst geschreven ergens op een bankje moet jij ook wel snappen lijkt me.
Een projectie op een gebouw is verdwenen zodra je de projector uitzet, een geschreven tekst niet. White lives matter was een reactie op BLM en het groeiende geweld jegens blanken, Joden aan het gas is gewoon een oproep om Joden uit te roeien.

Ja hoor, helemaal hetzelfde. :+
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213796578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Een projectie op een gebouw is verdwenen zodra je de projector uitzet, een geschreven tekst niet. White lives matter was een reactie op BLM en het groeiende geweld jegens blanken, Joden aan het gas is gewoon een oproep om Joden uit te roeien.

Een bankje kun je schoonspuiten/opnieuw schilderen/weghalen. Maakt geen verschil.

WLM was een racistische reactie op BLM. Joden aan het gas is inderdaad een oproep om joden uit te roeien. Daarom dus zeer walgelijk deze teksten op het bankje: racistisch én antisemitisch. Maar omdat het slechts op een bankje is zal het weinig aandacht krijgen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 14:27:31 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213797254
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Leef je onder een steen? Wat is dit nou weer voor vraag.

Nou oke, bij deze (cijfers van mei 2024 dus inmiddels hoger):

[ x ]
Zucht. Voor de zoveelste keer: er is geen genocide.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja cijfertjes, dat moeten we niet hebben natuurlijk. Beelden van lijken door de straten en gemaskerde mensen op straat die foute dingen roepen, dát moet de lijdraad zijn toch? :X :+
Correct. Daar is het conflict weer mee opgelaaid en heeft de huidige oorlog als gevolg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee je reactie is helemaal niet logisch. Je stapt zomaar over 30x zoveel dodelijke slachtoffers heen, merendeel onschuldig. En dan hebben we het nog niet eens over al die gewonden, gebouwen, huizen, ziekenhuizen, infrastructuur, hongersnood, ziektes, geen toekomst etc. 7/10, hoe verschrikkelijk ook, valt in het niet daarbij. Israël heeft het voor elkaar gekregen om een verschrikkelijke aanslag te laten verbleken bij hun eigen daden de maanden erna.
[..]
Leg eens uit waarom 7 oktober puur statistisch erger is dan wat Israël tot nu toe heeft gedaan? Ik wil je begrijpen.
De Palestijnse terroristen als doel hebben het vernietigen van Israël en diens burgers op de meeste brute manieren. En zij zijn hier open over en trots op. Israël heeft als doel het vernietigen van een terreurgroepering, daarbij vallen slachtoffers omdat de Palestijnse terroristen van Hamas zelf geen onderscheid maken tussen burger en strijder.

De intentie van beide partijen is dus onvergelijkbaar en totaal anders. Jij draait dit vervolgens om en projecteert de intentie van de Palestijnse terroristen op Israël en vragen daarover negeer je verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213797667
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zucht. Voor de zoveelste keer: er is geen genocide.
[..]
Correct. Daar is het conflict weer mee opgelaaid en heeft de huidige oorlog als gevolg.
[..]
De Palestijnse terroristen als doel hebben het vernietigen van Israël en diens burgers op de meeste brute manieren. En zij zijn hier open over en trots op. Israël heeft als doel het vernietigen van een terreurgroepering, daarbij vallen slachtoffers omdat de Palestijnse terroristen van Hamas zelf geen onderscheid maken tussen burger en strijder.

De intentie van beide partijen is dus onvergelijkbaar en totaal anders. Jij draait dit vervolgens om en projecteert de intentie van de Palestijnse terroristen op Israël en vragen daarover negeer je verder.
Je punten zijn hetzelfde als altijd en mijn antwoorden zijn ook hetzelfde als altijd dus het heeft niet zoveel zin om er op te reageren, maar toch bedankt voor de poging om het uit te leggen. Ik zou het graag nog van sp3c horen. En van Glazenwasser wacht ik ook nog op een reactie.
pi_213797723
quote:

https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0213&rowid=4

Het CIDI heeft gewoon een slechte reputatie. Dat hebben ze echt volledig aan zichzelf te danken.
pi_213798054
quote:

En dat is niet vanwege de klimaatcrisis, we moeten allemaal van het gas af :')

Zonder gekheid, hoe kunnen wij hier nu weten -en dan echt voor de volle 100% zeker- dat dit geen False Positive is? Zoals met alle monitoring in het algemeen, heb je altijd te maken met False Positives.

Jeugdige baldadigheid en vandalisme, d.w.z. een niet gemeende graffiti tag voor de "lol", vind ik een False Positive. Gezien je het nieuws haalt met 1 graffiti, is het natuurlijk wachten tot iemand daar misbruik van maakt.

Als op elk incident zodanig wordt gereageerd, dan vraagt dat om misbruik imho. Houden we daar nog rekening mee??

Dus hoeveel van al dit antisemitisme, is daadwerkelijk hartstochtelijk -vanuit de tenen- gemeende haat ? En bij hoeveel van die haat, zit er eigenlijk liefde onder verborgen? Als je iets enorm liefhebt, waar Judaisme zo'n beetje de anti-thesis van is.. dan is haat ook weer een miskende liefde, om iemand een hater te noemen slechts omdat die niet kwaakt zoals wordt verwacht dat die kwaakt... dat is eigenlijk net zo erg :Y

Ik vind dat discussies over "haat" nogal een-dimensionaal wordt gevoerd, terwijl een mens toch echt een SCALA aan emoties, gevoelens en angsten kent: Alle kleuren, inclusief alle grijzen. Maar toch, blijven we meegaan in de Haat-.... dialectiek. Kan iemand mij vertellen, wat is dan het diametraal tegenovergestelde van die haat? Liefde? En zit er tussen haat jegens Judaisme en liefde, slechts een vaag grijze onverschilligheid, niet terzake doende? That's it ????

Ofwel, je bent anti-semiet, of philo-semiet.. Love em, or Hate em, zoiets? Ofwel: Bless those who bless us, Curse those who curse us. Ofwel, je bent met ons, of tegen ons <-- een ieder welbekende slogan, lijkt mij.

Waar of niet?

Kortom, als we dit gaan afpellen, van case-naar-case, van verhaal-naar-verhaal, hoeveel zouden we overhouden? Ik heb nog nieteens andere varianten van False Positives benoemd, omdat die controversieel zijn: Ik wil niet meer degene zijn die dit opmerkt, een ander mag dat eens zelf bedenken welke variant dat is :Y

Dan de gewetensvraag aan het CIDI.. als het een False Positive blijkt, zouden ze het (ons) melden? Dat is tegen hun belang in, zou je zeggen. Hoe eerlijk is het CIDI wat dit betreft, vrees dat je/we daar never-nooit achter komt. Vraagt een kamerlid weleens een diepe rapportage op, kan iemand door al die meldingen grasduinen? En dan zien wat het CIDI ermee gedaan heeft?

Als je nu de AIVD belt, en je vraagt hen direct:

"Wat als een Joods persoon die graffiti zet, om de case kracht bij te zetten.. en hij wordt gepakt, zouden jullie het aan de grote klok hangen, ga ik dat dan op het NOS Journaal of in de Kranten zien?"

Hun antwoord: Krekels.. nooit meer wat op teruggehoord, het kwam niet in ze op.. en dàt vind ik eigenlijk nog zorgelijker, dan de graffiti zelf!

I know, want ik heb het hen (en het CIDI / meneer Vrielink, en het NCAB) allen gevraagd.. je krijgt GEEN antwoord, op een imho valide vraag. Als je denkt dat de vraag bizar is, in de States zijn er al meerdere veroordeeld voor precies dit fenomeen :Fake en Self-Inflicted, om de case kracht bij te zetten. Dank u vriendelijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door Buikbrein op 05-06-2024 16:21:03 ]
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:03:37 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213798162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Eh, wat? Zit ik in de verkeerde bubbel of zo?
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:27:45 #88
3542 Gia
User under construction
pi_213800042
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Wat had Israël dan moeten doen?
Hier krijg je vanuit het pro pallykamp geen antwoord op. Het enige wat ze daarop kunnen brabbelen is "geen 30 000 mensen vermoorden, geen genocide plegen, geen......". Wat Israël dan zou kunnen of mogen doen, of wat zij vinden dat Israël zou moeten doen, dat zeggen ze niet.

Dus de discussie verzandt in "geen genocide plegen" aan de ene kant en "ze plegen geen genocide" aan de andere kant. En dat gaat nu al 6 topics door.
pi_213800108
Bijvoorbeeld de bevolking niet expres uithongeren

Maar 'dat mag je niet zeggen'. Volgende keer komt er gewoon weer de 'daar krijg je geen antwoord op', 'geen genocide plegen'
pi_213803662
quote:
Het verschil tussen ‘omgekomen’ en ‘vermoorden’ blijft lastig.
Voor de spuiter: genocide is het systematisch uitroeien van een volk en moedwillig mensen doden omdat je hen rekent tot dat volk dat je weg wil hebben. Dat is in de Gazastrook niet aan de orde en staat dus volkomen los van de te betreuren burgerslachtoffers.
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:04:36 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213803903
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:

Maar 'dat mag je niet zeggen'. Volgende keer komt er gewoon weer de 'daar krijg je geen antwoord op', 'geen genocide plegen'
Net zoals er een verschil is tussen doden en vermoorden is er een verschil tussen een oorlogssituatie creëren waarbij voedselgebrek optreedt en gericht uithongeren.

Dus inderdaad, dat mag je niet zeggen, in de zin dat het net zo gepast is als om het woord genocide te gebruiken in de context van dit conflict: niet.
pi_213804276
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:31 schreef opgebaarde het volgende:

Precies, een andere is: geen nederzettingen bouwen. Nog een andere is: geen kolonisten beschermen als ze weer eens een Palestijns dorp in de hens zetten.

Nog een: geen Palestijnen vastzetten zonder ten laste legging of uitzicht op een fatsoenlijke procedure (feitelijk gijzelen).

Maar dan hoor je de @Gia 's van deze wereld niet meer. Die verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213804301
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Net zoals er een verschil is tussen doden en vermoorden is er een verschil tussen een oorlogssituatie creëren waarbij voedselgebrek optreedt en gericht uithongeren.

Dus inderdaad, dat mag je niet zeggen, in de zin dat het net zo gepast is als om het woord genocide te gebruiken in de context van dit conflict: niet.
Het bewust afsluiten van noodzakelijke voorzieningen, zoals watertoevoer, en het bewust tegenhouden van hulpgoederen kan je echt niet recht praten. Hoe graag je dat wenst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213804303
quote:

[..]

Vind jij die beschuldiging van te weinig voedsel echt op hetzelfde niveau als die stupide genocide beschuldiging? Ook qua onderbouwing, organisaties die daar al maanden mee bezig zijn en de hoeveelheid trucks die recent vervijfvoudigd is?
pi_213804502
quote:

[..]

Genocide is en blijft een zeer beladen term, die je eigenlijk altijd pas achteraf kan bewijzen.

Maar dat je met het afsluiten van water en andere voorzieningen niet de bedoeling hebt om je partij een gezond en lang leven te gunnen, is vrij helder he. Daar heb je geen plaatje bij nodig, lijkt mij zo..
  donderdag 6 juni 2024 @ 07:51:03 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213806263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het bewust afsluiten van noodzakelijke voorzieningen, zoals watertoevoer, en het bewust tegenhouden van hulpgoederen kan je echt niet recht praten. Hoe graag je dat wenst.
Goedpraten niet, wel bagatelliseren want dat was in het begin na die akelige boze toespraak en is na een paar weken rechtgezet. Op dat moment waren er nog reserves in het gebied.

Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.

Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Israël dan natuurlijk gedaan.

Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Israël. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
  donderdag 6 juni 2024 @ 07:53:34 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213806279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:49 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het verschil tussen ‘omgekomen’ en ‘vermoorden’ blijft lastig.
Voor de spuiter: genocide is het systematisch uitroeien van een volk en moedwillig mensen doden omdat je hen rekent tot dat volk dat je weg wil hebben. Dat is in de Gazastrook niet aan de orde en staat dus volkomen los van de te betreuren burgerslachtoffers.
Semantics-laxeer. De uitwerking laat wel degelijk een genocide zien. Qua intentie kunnen ze ons alles wijsmaken. En als je het niet erg vind ga ik ze niet geloven. :)

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 6 juni 2024 @ 07:57:20 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213806305
Oh wacht, trap ik er weer in. Ik dacht dat dit het topic over het conflict in Israël was. Sorry, mods. :@

Ik verkas weer naar het topic over Darfur, kunnen we daar verder want daar duikt men ook consequent op met dit onderwerp. Oeps, is ook niet de bedoeling.

Het topic over Jemen dan maar. Oh nee, dat stond al jaren droog toen ik het terugvond vorige week terwijl de situatie daar grotesker is dan hun ooit in Palestina is geweest. Nul reactie.

Wat gek hè, dat de indruk ontstaat dat het helemaal niet gaat over de daden van Israël, met dat antisemitisme.
pi_213806427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 07:51 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Goedpraten niet, wel bagatelliseren want dat was in het begin na die akelige boze toespraak en is na een paar weken rechtgezet. Op dat moment waren er nog reserves in het gebied.

Daarna is er een constante en toenemende aanvoer geweest. Het enige moment waarop het echt nijpend is geweest is in het noorden van Gaza en dat was vooral doordat de doorvoer van hulpgoederen stokte door gevechtshandelingen en actieve tegenwerking van Hamas en de PIJ. Oh en nog wat marginale protesten van kolonistentuig maar die paar vrachtwagens op de honderden waren vooral goed voor cameramomenten.

Tot nu toe worden de hulpgoederen geconfisqueerd en doorverkocht door en corrupte contacten van Hamas en knallen ze hun eigen burgers af bij de depots of bij de trucks weg. Dat heeft Israël dan natuurlijk gedaan.

Er is nog nooit een vijand zo bevoorraad door de andere partij als de Gazanen door Israël. Had meer en sneller gemogen wmb maar hee, hun eigen regering Hamas deed het al helemaal niet.
Knap staaltje bagatelliseren inderdaad. Het is maar goed dat je dat zelf ook inziet. De plunderingen en belemmeringen van vrachtwagens door Joodse kolonistentuig onder bescherming van de Israelische politie is niet per ongeluk, maar bewust. Het wekenang afsluiten van watertoevoer was eveneens bewust. Het vermeend rechtzetten daarvan heeft alleen onder extreem grote druk van de internationale gemeenschap plaatsgevonden en leek meer op damagecontrol op het gebied van PR. Ze deden het niet omdat ze de Palestijnse kindertjes nou zo zielig vonden.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')