abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214218923
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik volg zijn reactie ook niet. Ik laat het voor nu gaan. Maar dank voor je bijval.

We leven in een tijd dat alle soorten manieren om groepen af te vallen weer springlevend zijn c.q. tot wasdom zijn gekomen:

• Islamfobie
• Racisme
• (gender)discriminatie
• Etnisch profileren
• Etc.
• Antisemitisme

De mensheid staat op een kruispunt waarbij ik me zorgen maak welke richting er gekozen gaat worden.

:{
niet de islamitische kan ik je meegeven
  dinsdag 9 juli 2024 @ 10:46:13 #277
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214218926
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas is het niet zo bizar, want de sentimenten daarvan zijn op veel plekken in de wereld nog springlevend. Zie bijvoorbeeld de onderstaande video's. De realiteit is dat je zelfs in Nederland als men er de kans voor kreeg zo weer een Jodenvervolging zou opstarten, denk dan vooral aan plekken als de Schilderswijk, Kanaleneiland of Nieuw-West.

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik begrijp het niet. De politie staat er bij en kijkt er naar? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214219591
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 10:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik volg zijn reactie ook niet. Ik laat het voor nu gaan. Maar dank voor je bijval.

We leven in een tijd dat alle soorten manieren om groepen af te vallen weer springlevend zijn c.q. tot wasdom zijn gekomen:

• Islamfobie
• Racisme
• (ender)Discriminatie
• Ethnisch profileren
• Etc.
• antisemitisme

De mensheid staat op een kruispunt waarbij ik me zorgen maak welke richting er gekozen gaat worden.

Je schreef zelf dat je het gek vindt dat typisch vooroorlogse joodse beroepen verdwenen zijn.

Ik herhaal je woorden slechts en leg met een quote van een artikel uit waarin staat dat de holocaust de genadeklap was voor deze joodse beroepen.

Daarna bericht je mij van bagatelliseren van de holocaust, in een topic over antisemitisme.

Maar dat deed je dus zelf, met je standaard huichelarij...want als je zelf met een verhaaltje kan komen over verdwenen vooroorlogse beroepen, dan weet je dondersgoed waarom deze joodse beroepen verdwenen zijn.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 12:07:53 #279
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214219823
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 11:49 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je schreef zelf dat je het gek vindt dat typisch vooroorlogse joodse beroepen verdwenen zijn.
Ja, alleen dat. Niet de jodenvervolging zelf. Dat haal jij er bij.

quote:
Daarna bericht je mij van bagatelliseren van de holocaust
Zo ver wou ik niet gaan zei ik. Als je niet leest dan is het einde zoek.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 9 juli 2024 @ 12:24:29 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214219999
Don't feed the troll (BSB).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_214222911
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 17:32:42 #282
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214222923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 17:31 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Triest. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
  dinsdag 9 juli 2024 @ 18:33:26 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214223756
quote:
[ x ]
Welk punt men nu wil maken met dit vandalisme blijft onduidelijk en tevens wat berhaupt de link is tussen Anne Frank en de huidige oorlog in Isral.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 juli 2024 @ 18:36:23 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214223823
Het liveblog van de NOS ondertussen:

'.. zo schrijft de Isralische krant Haaretz ...'
'... de Isralische krant Haaretz schrijft dat ...'
'Gisteren meldde de krant Haaretz al dat ...'

Bijzonder toch deze manier journalistiek bedrijven. Men doet verslag op basis van n krant uit Isral omdat deze een politiek ideologische inslag heeft die overeenkomt met die van de "journalisten" (lees: activisten) zelf. De rest van het Isralische medialandschap wordt gewoon min of meer volledig genegeerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 9 juli 2024 @ 18:38:37 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214223858
Vermelden van bronnen is wel iets eigenaardigs idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 18:39:04 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214223867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 18:38 schreef sp3c het volgende:
Vermelden van bronnen is wel iets eigenaardigs idd
Dit zegt niemand.
pi_214227831
Cancel G-d

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 10 juli 2024 @ 15:51:54 #288
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_214235779
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:39 schreef Buikbrein het volgende:

Dus het interesseert je niets, je weet er niets van, en TOCH kom je met een mening hier alsof je het je wel interesseert alsof je er wel van alles van weet.
En jij vindt jezelf dermate een authoriteit dat jij wel voor anderen kunt uitmaken of ze er wel of niet iets vanaf weten? Maar ondertussen klink je als iemand die antisemitisme probeert te bagatelliseren. En dat betekent dat je er aan bijdraagt.

quote:
Wat heeft dat te maken met wat ik schrijf
Jij claimt dat het zo verschrikkelijk is wat 'orthodoxen' over andersdenkenden zeggen. Ik geef je voorbeelden van echt verschrikkelijke dingen. Maar wellicht wil je liever je ogen sluiten voor dat stukje realiteit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_214239439
Ik heb de discussie over "joodse beroepen" even doorgelezen. Eerlijk gezegd vind ik de term "joods beroep" een beetje raar.

Als iemand mij zou vragen welk beroep als eerste bij de term "joods beroep" in me opkomt, dan is dat een beroep dat al duizenden jaren wereldwijd geldt als typisch joods beroep, een beroep waarvan ik vind dat joden zich er collectief voor moeten schamen dat ze het in stand houden, waarvan het betreurenswaardig is dat het ondanks jodenvervolgingen nog steeds bestaat en waarvan ik hoop dat dit beroep ooit op de mestvaalt van de geschiedenis belandt. En dat is het beroep mohel.
  woensdag 10 juli 2024 @ 20:11:25 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214239705
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 20:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb de discussie over "joodse beroepen" even doorgelezen. Eerlijk gezegd vind ik de term "joods beroep" een beetje raar.

Als iemand mij zou vragen welk beroep als eerste bij de term "joods beroep" in me opkomt, dan is dat een beroep dat al duizenden jaren wereldwijd geldt als typisch joods beroep, een beroep waarvan ik vind dat joden zich er collectief voor moeten schamen dat ze het in stand houden, waarvan het betreurenswaardig is dat het ondanks jodenvervolgingen nog steeds bestaat en waarvan ik hoop dat dit beroep ooit op de mestvaalt van de geschiedenis belandt. En dat is het beroep mohel.
Onzin en het is een moheel.
Poef.....gone! golfer
pi_214239807
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 20:11 schreef golfer het volgende:
Onzin en het is een moheel.
Besnijdenis is gewoon kindermishandeling en dat is het des te meer als de mohel bij de besnijdenis ook nog eens de metzitzah b'peh uitvoert. Dat is een ritueel van vooral orthodox-joodse sektes waarbij de mohel bij de besnijdenis met de mond het bloed opzuigt totdat de wond ophoudt met bloeden. Behalve dat dat gewoon walgelijk is, kan het ook nog eens gevaarlijk zijn voor het jongetje. Het is meer dan eens gebeurd dat een joods jongetje daardoor is genfecteerd met herpes, in sommige gevallen met dodelijke afloop.
  woensdag 10 juli 2024 @ 20:20:42 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214239924
En verder heeft jouw post niets met toenemend antisemitisme te maken.
Poef.....gone! golfer
  woensdag 10 juli 2024 @ 20:23:00 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214239982
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef Mubassie het volgende:

[..]
"Broeinest" ook gewoon -O-
Ja, broeinest ja.
Schoolvoorbeeld van een echokamer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 juli 2024 @ 20:26:43 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_214240058
quote:
[ x ]
... ok. En nu? Wat hebben die palipijpers daar mee bereikt dan?
Behalve dat dat ze als nog grotere ongeciviliseerde wezens worden gezien?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 11 juli 2024 @ 11:14:15 #295
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214249390
'Joden in Europa ervaren meer antisemitisme, Nederland scoort slechter dan gemiddeld'

quote:
Veel Joden in Europa ervoeren al voor de oorlog in Gaza een toename van haat en discriminatie. Dat blijkt uit een enqute van het Europees Bureau voor de Grondrechten (FRA) onder bijna 8000 Joden in dertien EU-lidstaten.

Het onderzoek werd afgenomen voor de aanslagen van Hamas op 7 oktober en de oorlog in Gaza, maar in het rapport zijn ook verklaringen over antisemitisme na oktober vorig jaar opgenomen.

Van alle ondervraagden geeft 96 procent aan antisemitisme te hebben ervaren in het afgelopen jaar. De helft zegt zich zorgen te maken over hun veiligheid en die van hun familie, en ruim 70 procent verbergt de eigen Joodse identiteit soms.

Nederland scoort slechter dan gemiddeld
Nederland springt er op enkele vlakken negatief uit: in ons land denkt 83 procent van de ondervraagden dat het aantal gevallen van antisemitisme in de afgelopen vijf jaar is gestegen. Alleen in Duitsland is dit percentage hoger (86). Gemiddeld over alle landen denkt 80 procent dat het probleem van antisemitisme in hun land de laatste jaren groter is geworden.

Het deel dat vijandige uitingen tegenover Joden op openbare plaatsen in het land als groot probleem ziet, is onder Nederlandse Joden relatief groot met 72 procent. Alleen in Frankrijk (88), Belgi (80) en Duitsland (77) is het percentage hoger.

90 procent van de respondenten in ons land is negatieve stereotypen tegengekomen die Joden ervan beschuldigen de wereldmacht in hadden te hebben, evenals financin, de media, politiek en economie. Ook zegt een relatief groot deel van de Nederlandse Joden (68 procent) geweldoproepen tegen Joden te hebben meegemaakt en bepaalde buurten uit veiligheidsoverwegingen te mijden (42 procent).

In het onderzoek wordt ook aandacht besteed aan de gestage groei van online antisemitisme. Bijna alle deelnemers vinden antisemitisme op internet en sociale media in hun land een groot probleem. Weinigen maken daarvan melding bij autoriteiten. Het deel dat wel melding maakte van online antisemitisme, was vaak ontevreden over hoe hun klacht werd afgehandeld.

FRA benoemt ook enkele positieve ontwikkelingen. Zo wordt gewezen op pogingen van de EU-lidstaten om (online) antisemitisme systematisch tegen te gaan. "Maar het overloopeffect van het conflict in het Midden-Oosten ondermijnt deze zwaarbevochten progressie."
Goh echt vreemd hoe landen als Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk het meeste antisemitisme hebben.
Hoe zou dat nou kunnen?!

Zou het het grote aantal moslims zijn? Nee dat kan niet want antisemitisme komt niet uit de islamitische cultuur toch? Daar werd Mona zo op aangevallen dus dat kan het niet zijn! :{
pi_214249513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:14 schreef Zoddie het volgende:
'Joden in Europa ervaren meer antisemitisme, Nederland scoort slechter dan gemiddeld'
[..]
Goh echt vreemd hoe landen als Nederland, Duitsland, Belgie en Frankrijk het meeste antisemitisme hebben.
Hoe zou dat nou kunnen?!

Zou het het grote aantal moslims zijn? Nee dat kan niet want antisemitisme komt niet uit de islamitische cultuur toch? Daar werd Mona zo op aangevallen dus dat kan het niet zijn! :{
Ik weet dat het antisemitisme voornamelijk uit de islamitische hoek komt, maar de linkse useful idiots zullen inmiddels ook wel een aardige duit in het zakje doen.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:11:00 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214249972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:14 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hoe zou dat nou kunnen?!

Natuurlijk spelen de Islamtische gemeenschappen hier een doorslaggevende rol. Dit zijn wellicht de grootste bronnen van antisemitisme of anti-Isral sentimenten, waarvan het laatste dan weer een glijdende schaal is richting antisemitisme.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 11:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ik weet dat het antisemitisme voornamelijk uit de islamitische hoek komt, maar de linkse useful idiots zullen inmiddels ook wel een aardige duit in het zakje doen.
Dat klopt, de bijdrage van een deel van progressief links zeker mag niet worden onderschat.
pi_214249976
Niks nieuws toch? Importeer jodenhatende haatbaarden met duizenden tegelijk, krijg meer Jodenhaat in Nederland.
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:22:29 #299
3542 Gia
User under construction
pi_214250070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2024 20:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Eens. Maar het eerste beroep dat in mij opkomt is diamantair.
  donderdag 11 juli 2024 @ 12:36:22 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214250206
Het is ook door de gilde-verboden dat Joden veelal in bepaalde beroepen werkzaam waren.
https://www.joodsamsterdam.nl/de-gilden/
Poef.....gone! golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')