Volgens mij komt er wel een documentaire, maar niet gemaakt door Veras.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:40 schreef Eurochacha het volgende:
Ze waren in ieder geval wel bezig met het filmen (docu? Andere video), zie Stuntjes video van 1 mei op instagram. Linkje embedden werkt weer niet sorry, dan maar zo:
https://www.instagram.com/reel/C6bA8I9I2S0/?igsh=NHVvbHJneTlqdzVl
Op het einde zie je Joost filmen.
Ja, wat vind je lichtzinnig... ik vind een camera wegduwen niet bepaald iets waar je iemand voor moet diskwalificeren. En dat lijkt toch te zijn wat er is gebeurd. Zelfs al komen alle "vrienden" van Joost naar buiten met gelijkaardige verhalen als deze Veras over dat Joost zo moeilijk is, dan nog heeft hij niet een cameravrouw in elkaar gerost ofzo.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
Dat kan, maar in dat geval zijn daar vast concrete bewijzen voor of beelden van. En dan is het best een beetje twijfelachtig om iemand te diskwalificeren maar met nul bewijs daarvoor naar buiten te komen toch? Dat iedereen maar een beetje moet gissen of het wel of niet terecht was?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:14 schreef Za het volgende:
Ik heb net de podcast met Veras Fawaz beluisterd, en het is een heel duidelijk verhaal, tussen de tegels door nog duidelijker.
Veras had al verwacht dat ruim voor het incident, mogelijk zelfs voor Malmö de boel fout zou lopen Joost kennende.
En ook hoe ontzettend cool het voor Joost is eruit gekickt te worden.
Het ESF is immers niet echt de plek van deze ruige podium schreeuwer, opzweper en hakker met als doelgroep een jonge audience. Hij wilde graag zijn carrière uitbreiden verder in Europa, en zo geschiedde.
Zijn diskwalificatie was gewoon verwacht door deze vriend die hem al kent sinds hun puberjaren, en hij geeft ook aan dat alle mensen rondom Joost wat hij zegt zullen beamen.
Bij het pers rondje provoceerde Joost bewust, en misschien deed hij dat vaker daar, om toch vooral niet de titel Eurovision winner op zijn conto te hebben staan of erger nog verliezer.
Hij had al alle succes van de wereld mede dankzij de video van Veras lang voor Malmö, mission completed, al ver voor het ESF.
Wanneer je dan een beetje gaat dreinen en dwarsliggen, met een vlag over je hoofd zitten, een camera wegslaan of whatever rebels gedrag, lig je er uit, en ben je in 1 klap groter nieuws dan het ESF zelf, tot in de VS, de Arabische en Aziatische wereld aan toe.
Joost is marketing zei Veras, dat zegt Joost ook zelf, de diskwalificatie voor het oubollige ESF (zijn woorden) is supergoede marketing voor Joost, gecancelled worden is een betere uitkomst als winnen voor een artiest als Joost.
Er is geen hond die mij kan wijsmaken dat deze man die wel 3 keer heeft gezegd zoveel liefde te voelen voor Joost, en zijn video die echt een mega rol heeft gespeeld in de doorbraak van Joost elkaar niet meer gesproken hebben.
Natuurlijk hebben ze dat wel. Joost gunt ook deze gast zijn erkenning, niks geen backstabber of Judas.
Hij wist precies wat Veras zou gaan zeggen, en het komt zijn imago ten goede, want de lachende clown met het TikTok dansje van het ESF is hij gewoon beslist niet maar vond hij gewoon leuk om te doen, als een soort persiflage op het ESF, een project met veel lol met zn vrienden, wat jeugdsentiment, en goed voor zn carriere. Het doel was een groter bereik voor zijn echte kunsten, en dat is waanzinnig goed gelukt.
De uitspraken van Veras zijn imo normaal, hij beschrijft Joost als (moeilijk) mens met een gigantische drive en een groot talent, die eigenlijk niet past in het ESF, en van wie iedereen die hem kent al van tevoren wist dat hij eruit gekickt zou worden én dat dat het beste zou zijn wat hem kon overkomen, én dat hij zeker weet dat Joost zelf ook tevreden is met hoe het is gelopen.
Er was ookal een docu gepland, maar het grote succes op voorhand maakte die overbodig en zou alleen maar afdoen aan alle publiciteit rondom de reeds verwachtte diskwalificerings hype, dus schuiven ze dat gewoon naar een later punt.
Alles perfect geregeld. Chapeau. Succes aan beide!
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.
Fictie is rommel?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen
Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen
Is er iemand hier die 24/7 werkt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 01:27 schreef Aadrianus het volgende:
Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.
Wist je dat er eigenlijk een plan lag, om het gehele Malmö gebeuren te filmen, alle emoties, door degene die een docu over Joost ging maken, met welbevinden/op verzoek van Joost?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:30 schreef Greys het volgende:
filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrière, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, @:za, of Joost het ESF nu écht zo bijzonder vindt of dat hij het als vehikel gebruikt. Waarschijnlijk is die twijfel ingegeven door mijn eigen cynisme. Maar ik heb nooit een teken gezien dat deze droom niet echt was. En tegenover de nukkige momenten van Joost stonden de vele manieren waarop hij leuk meedeed met de gekte. Ik vind het moeilijk te geloven dat hij er louter een marketinginstrument in zag.
Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die geïnspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:
Ik heb aanschouwd hoe hij normaliter optreedt, blerend, kop schuddend, stampend, opzwepend op openlucht podia in een kloffie, en dan moet ik geloven dat het ESF zijn grote droom is.
Dat geloof ik dan wel weer. Maar het een sluit het ander niet uit.quote:Maar zijn droom is imo niet om slick gecoiffeerd in een net pak een lullig ingestudeerd TikTok dansje staan te doen op het ESF.
Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken.quote:Hij is geen bedrieger, maar een beetje een persiflage was het wel natuurlijk.
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrière, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.
Internationale hit is de laatste tijd wel vaker gelukt, vaak meer door TikTok dan esf. Duncan, Rosa Linn. Maar internationaal doorgebroken is alleen Maneskin recent voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
Ik heb dat ook gedacht in het begin.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:39 schreef Claudia_x het volgende:
Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die geïnspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.
Ik ook, een ontworpen karakter/persiflage waar hij tijdelijk ingekrompen is, en wat qua marketing ook nog eens leuk cartoon figuur is, en zelfs in films zou kunnen opduiken. Ik gok dat er op dit moment ergens in Azië al mensen rondlopen met zijn kapsel/look.quote:Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken.)
Een hoop aannames. Nog steeds kan het zijn jeugddroom geweest zijn en kan hij het toch snel oppakken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gedacht in het begin.
Maar een (onterechte) uitsluiting had hij in het geval van een jeugd droom imo echt niet kunnen handelen als iemand met al zoveel trauma.
Dan wil je gewoon gerechtigheid voor het onrecht wat je is aangedaan, en laat je je een poosje niet zien, en dien je een fikse claim in voor het afnemen van je droom, besmeuren van je goede naam en carrière in de media.
Nee dat is het nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
Ik zet het niet als zodanig weg. Het was een kunstproject en er is enorm hard en lang aan gewerkt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:08 schreef d_elise het volgende:
Hij heeft heel veel oprechte emoties laten zien voor en in Malmö en die waren echt niet gespeeld. Ik vind het eigenlijk best kwalijk om iemands trauma, droom, belofte aan zijn ouders weg te zetten als één grote marketingstunt.
Ik vind het best plausibel; één van de mogelijke theorieën.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:09 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is het nooit natuurlijk.
Maar dit "project" is tot in detail uitgedacht met een heel creatief team.
Hij heeft zelf gezegd, er is niemand die zoveel PR voor zichzelf heeft gedaan als ik, alles zo heeft uitgedacht. Hij heeft alles meegewogen, gekke interviews waardoor mensen geïntrigeerd raakten, zijn bizarre look met die scheve pony, de fantastisch absurde video met die beat eroverheen.
Hij had geen garanties, maar ze hebben dit benaderd als een kunst project/concept en zeer goed uitgevoerd, en dat wisten ze.
Dan de diskwalificatie als kers op de taart, een leeg podium met een juichende menigte, dan heb je iets heel erg goed gedaan.
Behalve Europapa, dat blijft toch gewoon een geweldig nummer :-Dquote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:24 schreef zatoichi het volgende:
Dat ontregelen waardeer ik zeer, zijn muziek verder... mwah.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |