Er moet helemaal niks.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef klaasweetalles het volgende:
DIE 5-0 MOET binnen een kwartier vallen
Hierom werd ik uitgelachen.......quote:Op zondag 2 juni 2024 19:14 schreef Zorro het volgende:
Dat shot van Dijkhuizen met "Heerlijk" in de achtergrond
In dat kader heeft RTL eind jaren '90 Harry Vermeegen nog als commentator aangesteld toen zij de rechten binnen hadden gehaald.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:04 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Leo Berenburger doet mij nog immer denken aan nietszeggende oefenwedstrijden van Oranje op SBS6 waarbij je in de rust een SMS prijs kon winnen als je de naam van het stadion van Ajax wist.
quote:
Al besproken.quote:
quote:Op zondag 2 juni 2024 19:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoe gaat het eigenlijk met Edward van Cuilenborg?
De Cuil is een Youtube-ster tegenwoordig.quote:Bij het grote publiek is Edward van Cuilenborg (56) na zijn werk bij onder meer Studio Sport, Veronica, SBS en diverse tennistoernooien misschien wat naar de achtergrond verdwenen. Toch kan hij bijna niet anoniem over straat. Hij is tegenwoordig de stem van Creators FC, een team vol voetballende influencers met een hypersuccesvol YouTube-kanaal. Vooral bij jeugdige kijkers is het mateloos populair.
‘Ik kan prima over straat, hoor. Maar dan moet ik wel mijn mond houden, haha! Want als de jeugd mijn stem hoort, dan vragen ze: “Ben jij niet die stem van Creators FC?” Het gebeurt regelmatig bij scholen of sportclubs, waar veel jeugd rondloopt. En al helemaal bij Creators-wedstrijden. Een enkeling is van middelbare leeftijd, maar jeugd legt de link gelijk. Het was aan het begin ook wel de vraag of ze zo’n oude man wel grappig zouden vinden. Maar ze hebben geen flauw idee wat ik hiervoor allemaal gedaan heb, ze kennen me allemaal van YouTube’, zegt Van Cuilenborg vol enthousiasme na een lange monteerdag.
De Creators spelen wedstrijden tegen amateurclubs en combinatieteams zoals oud-Sparta of Volendam & Vrienden. Het levert hoge kijkcijfers op. Veel video’s leveren honderdduizenden views op, een enkeling komt zelfs boven 1,5 miljoen kijkers op YouTube uit. Jaloersmakende cijfers voor bijvoorbeeld tv-makers. Het heeft te maken met de combinatie voetbal en grote influencers. Onder anderen Enzo Knol, Bram Krikke, Dylan Haegens, Kalvijn, Gio, Noah Zeeuw, de Bankzitters en Niek Roozen deden al mee. ‘Zo’n honderd hebben er nu meegedaan. We hebben iedere keer wel een nieuwe. De mix van spelers die veel trucjes kunnen en gasten die er geen reet van kunnen, zorgt ervoor dat het een heerlijke chaos is. Tegen Volendam zagen we bijvoorbeeld een bizarre omhaalgoal na twee minuten.’
GEKTE
De basis blijft voetbal, maar er gebeuren ook tientallen gekke dingen die in een normale wedstrijd nooit zullen plaatsvinden. Soms omdat het door Van Cuilenborg van tevoren geproduceerd is, soms omdat de spelers zelf spontaan iets verzinnen. Een aantal video’s gingen zelfs internationaal viral met tientallen miljoenen views. ‘Chahid Charrak deed tegen Sparta bijvoorbeeld een scheidsrechterfluitje na, waardoor hij kon scoren. Dat was niet verzonnen. Maar de reacties van de spelers en de scheidsrechter zorgden ervoor dat hij de wereld over ging. Ik had ook een keer iets met Jeroen Manschot afgesproken. Dat hij bij een overtreding van een speler zijn hoofd met een doekje zou deppen, in plaats van een gele kaart te geven. Hij was zo perfect uitgevoerd omdat die spelers er ook niks van afwisten, heerlijk. Maar ook superlullige dingen scoren goed. Een jongen op onze bank wilde een bal pakken, maar stootte keihard zijn hoofd. Sindsdien werd hij de dug-outkopper genoemd. Dat verzin je natuurlijk niet, maar ik had het perfect in beeld.’
AVONTUURLIJK
Het bereik op YouTube en op social media leverde mooie avonturen op. ‘We hebben een wedstrijd in het PSV-stadion gespeeld en tijdens de Open Dag van Feyenoord in een uitverkochte Kuip. Inmiddels zijn we in zo’n tien stadions geweest en dat vinden de jongens natuurlijk het mooiste. Maar het blijft heerlijk om steeds weer nieuwe dingen te verzinnen, qua beeld of commentaar.’
Van Cuilenborg doet bij Creators heel andere dingen dan vroeger. Zo kunnen kijkers in de reacties achterlaten welk commentaar hij op welk moment moet leveren. ‘De woordgrappen en alle flauwigheid verzin ikzelf en dat maakt het voor mij extra leuk. Het is heel leuk om daar helemaal los mee te gaan. Dat mocht bij de NOS zéker niet. Dat moest degelijk en journalistiek zijn. Bij SBS deed ik alleen bij Barcelona TV commentaar, maar dat was heel erg gescript. Als groot Van Kooten en De Bie-fan verzin ik nu ook nieuwe woorden die ik in mijn commentaar gebruik. Woorden als Zweefsafe bij een mooie duik of redding van Noah, de keeper, of Wapperwappie over een slechte grensrechter. Het is verbijsterend hoe leuk de jeugd het vindt.'
'Maar je kunt hier ook zo met de camera het veld inlopen om de emotie te filmen. Of in het veld strafschoppen en vrije trappen te filmen. We spelden ook weleens een microfoontje op. Nesim El Ahmadi en Bram Krikke hadden er bijvoorbeeld eentje op en dat zijn gewoon stand-up-comedians. En het bijzondere is dat de spelers er niet voor betaald worden. Ze halen er zelf bereik uit en vinden het vooral ontzettend leuk om samen te voetballen.’
OUD-PROFVOETBALLERS
Er spelen ook weleens oud-voetballers mee, maar die zijn niet het populairst. ‘Royston Drenthe maakte zijn rentree bij de Creators, voordat hij weer bij Sparta ging spelen. En Glenn Helder deed mee. Na afloop rende het publiek niet op die gasten af, maar op de influencers. Ze kenden ze helemaal niet. Helder inmiddels wel, maar vanwege de Creators, niet door zijn voetbalcarrière. Die stonden om zich heen te kijken van: Hoezo komen ze niet naar mij? Dat zegt wel wat.’
Helder is inmiddels een vast onderdeel van de Creators. ‘Hij komt binnenkort met zijn tweede boek waarin het voor een groot gedeelte over de Creators gaat. Hij heeft bij het Nederlands elftal en bij Arsenal gespeeld, maar hij zegt dat dit zijn familie is. Yuri Cornelisse heeft ook een keer meegedaan en we hebben tegen Wesley Sneijder gespeeld. Hij is ook een keer coach geweest van het vrouwenteam en wil nog wel een keer meedoen met een wedstrijd.’
BUITENLAND
Creators FC gaat nu voor een buitenlands avontuur. ‘We zouden al naar Marokko gaan voor een trainingskamp en een wedstrijd en Engeland en België zijn opties. Maar er zijn geen andere YouTube-teams in de wereld, zover wij weten. Dit is uniek in de wereld, dus zie maar eens tegenstanders te vinden. Dan ga je naar profclubs, maar die zijn te goed, of bedrijfsteams. Maar er is zeker een wens om alle Eredivisie-stadions af te gaan en het liefst met publiek natuurlijk. Die stadions uitverkopen is een mooi doel. Inmiddels heb ik al aan honderd video’s meegewerkt en heb ik voor de komende jaren een nieuw contract afgesloten. Ik ben graag bij de nieuwe avonturen. Ik kan mijn creativiteit kwijt en kan er echt helemaal in opgaan.'
Bij Sparta zie je tenminste nog de Lee Towers.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:22 schreef RamboDirk het volgende:
intens lelijke skyline van kralingen op de achtergrond
PRIKKELDRAADED.quote:
@GGMM ookquote:Op zondag 2 juni 2024 19:24 schreef De_Kraam het volgende:
Dit is een knotsgekke partij en @:tagliano is weer afwezig.
Wel de duurste wijk van Rotterdam.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:22 schreef RamboDirk het volgende:
intens lelijke skyline van kralingen op de achtergrond
Zit met zn hoofd al bij PSV.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Driouech maakt een actie.
Loopt bijna het stadion uit
Bedankt maatquote:Op zondag 2 juni 2024 18:54 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik hoop toch echt dat @:GGMM er niet weer ingetuind is.
quote:Op zondag 2 juni 2024 19:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
(alleen tijdens het douchen heb ik 2 doelpunten gemist na rust blijkbaar)
Helaas bestaat Cuil's Corner niet meer.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
[..]
De Cuil is een Youtube-ster tegenwoordig.
(Je kunt hem ook even bellen als je hem persoonlijk wil spreken)
[ afbeelding ]
Rene doet altijd de bekkenstoot. @JR-Style-93quote:Op zondag 2 juni 2024 19:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hondenfluitje is de kloon account van Rene allen.
quote:Op zondag 2 juni 2024 19:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dijkhuizen zal met verse benen moeten komen want deze aanvallers gaan niet meer scoren
GMTAquote:Op zondag 2 juni 2024 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
dijkhuizen moet verse kracht brengen
Het hele team is moe. NAC heeft Excelsior uit laten razen.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dijkhuizen zal met verse benen moeten komen want deze aanvallers gaan niet meer scoren
Ja, hier wordt niet meer gescoord denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het hele team is moe. NAC heeft Excelsior uit laten razen.
Dijkhuizen lijkt me niet al te snugger. Vorige week linksback te lang laten staan en nu geen verse krachten in brengenquote:Op zondag 2 juni 2024 19:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het hele team is moe. NAC heeft Excelsior uit laten razen.
Kom je terug tot 4-0 laat je het zo versloffen. Dan heb ik ook zoiets van, had het op papier af gedaan. Dan had je een lekkere vrije avond gehad.quote:
Westlandert, meer zeg ik niet.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dijkhuizen lijkt me niet al te snugger. Vorige week linksback te lang laten staan en nu geen verse krachten in brengen
Kan Excelsior niet eens in de eredivisie houdenquote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef RipCity het volgende:
Die driouch is toch nooit goed genoeg voor psv?
Uiteraard niet. Maar dat houd Excelsior liever voor zichquote:Op zondag 2 juni 2024 19:44 schreef RipCity het volgende:
Die driouch is toch nooit goed genoeg voor psv?
Als Van Duinen het alternatief is snap ik dat welquote:Op zondag 2 juni 2024 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dijkhuizen lijkt me niet al te snugger. Vorige week linksback te lang laten staan en nu geen verse krachten in brengen
Ik schrijf NAC op als 1e degradant voor seizoen 2024/2025.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:45 schreef Isane het volgende:
De nummer 8 !!! van de kkd naar de eredivisie. Slechte zaak
We hopen met zijn allen dat NAC de eerste 19 wedstrijden kansloos verliest.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik schrijf NAC op als 1e degradant voor seizoen 2024/2025.
Liever gewoon Almerequote:Op zondag 2 juni 2024 19:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We hopen met zijn allen dat NAC de eerste 19 wedstrijden kansloos verliest.
Zelfde dat gae Europees gaat spelen, de nr 9quote:Op zondag 2 juni 2024 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik schrijf NAC op als 1e degradant voor seizoen 2024/2025.
Heerenveen was als 16e geëindigd in 1990 toen het de nacompetitie won.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:45 schreef Isane het volgende:
De nummer 8 !!! van de kkd naar de eredivisie. Slechte zaak
Het ABBA-systeem mist nog.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:50 schreef Zorro het volgende:
Dus eigenlijk zijn de nacompetite en de playoffs genot op zichzelf, maar uiteindelijk gewoon een totaal onzinnige manier om de Europcup deelnemer en degradant/promovendus vast te stellen.
Nouja NAC was op dat moment wel marginaal beter, maar een goal verdienden ze niet per se.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:51 schreef fetX het volgende:
Zuur voor Excelsior. Die 4-1 kwam echt uit het niets. Maar daarna zelf ook nauwelijks meer kansen gehad.
Ja, er werd behoorlijk tijd gerekt.quote:
Ze spelen altijd op vrijdagavond ook.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:52 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wisten jullie dat NAC trouwens echt te gekke supporters heeft? En dat ze heel veel bier drinken?
WAT LUL JE GEKquote:
Excelsior is wel zo'n club die doorgaans snel terug is, geef het 2 jaar en ze flikken het wel weer via de nacompetitie.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
We mogen wel stellen dat NAC ontsnapt.
Die club verdient het eigenlijk niet vanwege wanbeleid (of voetbalkwaliteit), maar wel prima dat het vrij saaie Excelsior degradeert.
Het is de nummer 8 van de KKD. Die gaan alles verliezen (hopelijk)quote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
NAC is wel echt een kutclub voor uitsupporters.
Ze drinken daar heel veel bier. Maar aan de Beatrixstraat was het nog veel gekker. #SjoerdMossouquote:
WAT LUL JE GEKquote:
Jep hehequote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
NAC is wel echt een kutclub voor uitsupporters.
FC wanbeleid genot.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een oudpapierclub minder, een volksclub rijker. Gefeliciteerd, allen.
Ja, nee, zo werkt dat dus niet.quote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is de nummer 8 van de KKD. Die gaan alles verliezen (hopelijk)
MOOI gaat Utrecht niet degraderenquote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Net als NEC een paar jaar geledenquote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dramaqueenquote:Op zondag 2 juni 2024 20:02 schreef PowerLoungen het volgende:
Mascotte staat er nog steeds treurig te zijn
Excelsior wel wil je zeggenquote:Op zondag 2 juni 2024 20:04 schreef Montagui het volgende:
Dit NAC heeft niets in de eredivisie te zoeken.
Die zullen wel wat willekeurige spelers op de kop pogen te tikkenquote:Op zondag 2 juni 2024 20:04 schreef Montagui het volgende:
Neuh, ook niet. Dat zag je halverwege de competitie al aankomen.quote:
quote:Op zondag 2 juni 2024 20:05 schreef PSVCL het volgende:
De Eredivisie zouden ze moeten inkorten naar 12 teams. 2 keer uit/thuis
Je kijkt maar naar de Schotse competitie met je Celtic vlaggetje.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:05 schreef PSVCL het volgende:
Goed model. Clubs als Rkc , zwolle etc heb je niks aanquote:Op zondag 2 juni 2024 20:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je kijkt maar naar de Schotse competitie met je Celtic vlaggetje.
erg mooiquote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het gaat lang duren voor Excelsior terugkeert.
Welneequote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Nu al weer bang dat PSV kansloos punten gaat verspelen tegen de Groningens en Willem IIs?quote:Op zondag 2 juni 2024 20:05 schreef PSVCL het volgende:
Dat zegt men iedere keer dat ze degraderen.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Moah... die rapen voor de eerste divisie altijd weer een aardig team bij elkaar.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Gewoon weer flink wat extra NAC-tompouces, NAC-kruidnoten en NAC-bier verkopen en er zal financieel wat meer mogelijk zijn.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zullen wel wat willekeurige spelers op de kop pogen te tikken
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
PSV is de eredivisie ontgroeid.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:08 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nu al weer bang dat PSV kansloos punten gaat verspelen tegen de Groningens en Willem IIs?
Bang? Dat zou ik toejuichen, maar 12 clubs is te weinig.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Bang dat ajax 4 keer vernederd word door PSV?
Wel lekker dichtbijquote:Op zondag 2 juni 2024 20:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Die mascotte gaat zometeen naar de Van Brienenoord.
Bosveltgodquote:
hoe kan je 16de eindigen terwijl je een periode kampioen bent?quote:Op zondag 2 juni 2024 19:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Heerenveen was als 16e geëindigd in 1990 toen het de nacompetitie won.
Klopt. Geen idee, toen moesten we het doen met samenvattingen en dan van een handvol clubs. Maar Heerenveen werd al snel een stabiele subtoppert en haalde zelfs de CL.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
hoe kan je 16de eindigen terwijl je een periode kampioen bent?
(ik neem aan dat dat is hoe ze die nacompetitie gehaald hadden)
Zes periodesquote:Op zondag 2 juni 2024 20:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
maar dan wel 3 prof divisies, ere, 1ste en 2de divisiequote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Goed model. Clubs als Rkc , zwolle etc heb je niks aan
Sprak geen weldenkend mens ooit.quote:
Met 2 directe promotieplekken kan dat vrij makkelijk binnen een jaar al gebeuren. De andere degradanten zijn een stuk slechter (voor zover Vitesse uberhaupt mag aantreden) en verder heb je alleen Roda als constante tegenstander van niveau.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Den Bosch heeft een geldschieter. Zijn al vet aan het kopen.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sprak geen weldenkend mens ooit.
[..]
Met 2 directe promotieplekken kan dat vrij makkelijk binnen een jaar al gebeuren. De andere degradanten zijn een stuk slechter (voor zover Vitesse uberhaupt mag aantreden) en verder heb je alleen Roda als constante tegenstander van niveau.
De doorloop van spelers bij degradatie is meestal groot, en volgens de Excelsior-watcher van VI moeten ze helemaal opnieuw beginnen. Het klopt dat de KKD behalve Roda JC eigenlijk geen stabiele factor te bieden heeft, maar er zal een indrukwekkende creativiteit moeten worden gevraagd van Excelsior zonder Parrott, Goudmijn en Driouech, denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Sprak geen weldenkend mens ooit.
[..]
Met 2 directe promotieplekken kan dat vrij makkelijk binnen een jaar al gebeuren. De andere degradanten zijn een stuk slechter (voor zover Vitesse uberhaupt mag aantreden) en verder heb je alleen Roda als constante tegenstander van niveau.
Ik vond het juist een mooi interview.quote:
De eerste periodetitel binnenhalen met trainer Ab Gritter, en daarna gewoon door bijna alles te verliezen .quote:Op zondag 2 juni 2024 20:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Na Frans Körver is Korbach het vaakst gepromoveerd.quote:Op maandag 3 juni 2024 09:50 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De eerste periodetitel binnenhalen met trainer Ab Gritter, en daarna gewoon door bijna alles te verliezen .
En daarna Fritz Korbach binnenhalen.
Half jaar later en ze rollen ajax ff opquote:Op zondag 2 juni 2024 20:02 schreef bianconeri het volgende:
Wat een lachertje dat Excelsior![]()
![]()
![]()
Echt zo kansloos dit. NAC dat totaal niet kan voetballen en toch een lucky goal scoort en promoveert.
Die vliegen er volgend jaar direct weer kansloos uit.
nac breda vs ajaxquote:Op zondag 2 juni 2024 20:04 schreef Montagui het volgende:
Expert gespotquote:Op zondag 2 juni 2024 19:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |