Het gaat zeker niet om uitroeien van welk gedachtengoed dan ook maar dat op daaruit geen terrorisme wordt bedreven. Ik vermoed dat Israël op weg is om die dreiging van hamas te elimineren.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus.
Dit resulteert in massamoord en genocide, simpelweg omdat je nooit zeker kunt weten of Hamas daadwerkelijk volledig is “uitgeroeid” en of Hamas of mensen in Gaza voor 100% geen potentiële dreiging meer vormen voor Israël.
Die cijfers ken ik niet, maar het is het antwoord op mijn vraag ook niet.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Jij een idee wat het antwoord op je eigen vraag is?
Een bijna gelijk deel van de Moslims 29% en Christenen 25% heeft antisemitische opvattingen. Alle moslims worden aangekeken op dat deel, Christenen hebben dat niet. Er zijn vast argumenten waarom we de moslims wel over een kam moeten scheren en de rest van de bevolking niet. Maakt het niet oké
En het is dus een schande dat er beelden zijn van Hamas-militanten in een compound wat te boek moet staan als neutraal, namelijk een UNWRA compound - van diezelfde Verenigde Naties.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het gaat zeker niet om uitroeien van welk gedachtengoed dan ook maar dat op daaruit geen terrorisme wordt bedreven. Ik vermoed dat Israël op weg is om die dreiging van hamas te elimineren.
Helaas wel ten koste van veel leed ter plaatse waar één en alleen hamas voor verantwoordelijk is. Hamas die van geen wijken weet, bezig blijft met terreur en zich daarin in/achter de (indirect participerende) bevolking verschuilt.
Ik weet 't nog steeds nietquote:Op zondag 2 juni 2024 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die cijfers ken ik niet, maar het is het antwoord op mijn vraag ook niet.
Mijn vraag was: Welk % van de moslimvrouwen is vrij?
Hoe kom je aan deze cijfers? Is dat op basis van dat opiniestuk van Grunberg in de NRC?quote:Op zondag 2 juni 2024 12:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Jij een idee wat het antwoord op je eigen vraag is?
Een bijna gelijk deel van de Moslims 29% en Christenen 25% heeft antisemitische opvattingen. Alle moslims worden aangekeken op dat deel, Christenen hebben dat niet. Er zijn vast argumenten waarom we de moslims wel over een kam moeten scheren en de rest van de bevolking niet. Maakt het niet oké
Waarom kom je dan met een tegenvraag?quote:Op zondag 2 juni 2024 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet 't nog steeds niet
Je kunt de vraag nog een derde keer stellen
Omdat ik de indruk had dat je de vraag stelde om een punt te maken en ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig wat het antwoord op die vraag zal zijn.quote:
Dit is waarom je alle kritiek op Israël weg wil zetten als Jodenhaat? Er zullen vast elementen met een gaatje in hun hoofd zijn die zich daadwerkelijk antisemitisch uitlaten, maar dat betekent nog niet dat iedereen die in dit topic ageert tegen Netanyahu een JODENHATER is.quote:Op zondag 2 juni 2024 08:49 schreef HowardRoark het volgende:
Wat opmerkelijk dan dat Joden worden aangesproken op deze kwestie puur en alleen op basis van hun afkomst of religie, dat de overgebleven Joodse scholen en instanties in Nederland al moesten sluiten vanwege gevaar, de beveiliging moest worden verscherpt, Joodse studenten zich niet meer veilig voelen en overal in het Westen het antisemitisme is toegenomen
Jij doet een stelling over vrijheid en gelijkheid en hoe belangrijk je dat vindt, ik vind dat ook belangrijk, daarom kom ik met de vraag aan jou wat het % vrije moslim vrouwen is.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat ik de indruk had dat je de vraag stelde om een punt te maken en ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig wat het antwoord op die vraag zal zijn.
Oké stel het antwoord op jouw vraag is hoog (of laag). Wat wil je bereiken met die vraag, wat moet dan conclusie zijn, wat betekent 't en moet daar iets uit voortvloeien of wat wil jij bij mij bereiken? Oftewel, kan je asjeblieft een stuk concreter wordenquote:Op zondag 2 juni 2024 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jij doet een stelling over vrijheid en gelijkheid en hoe belangrijk je dat vindt, ik vind dat ook belangrijk, daarom kom ik met de vraag aan jou wat het % vrije moslim vrouwen is.
Begin met Iran, dan heb je meteen een goeie indruk, met de groeten van de ayatollah.
Dit doe ik niet aangezien ik zelf ook al de nodige kritiek heb geuit op Israël.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:02 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dit is waarom je alle kritiek op Israël weg wil zetten als Jodenhaat? Er zullen vast elementen met een gaatje in hun hoofd zijn die zich daadwerkelijk antisemitisch uitlaten, maar dat betekent nog niet dat iedereen die in dit topic ageert tegen Netanyahu een JODENHATER is.
Het overgrote merendeel van Joden zijn voor het bestaan van Israël als Joodse staat en dus zionist. Voor de Holocaust was dit anders en was er meer verdeeldheid, nu is slechts een klein, vaak seculier en links progressief deel antizionistisch.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:02 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Joden en Israël zijn geen synoniemen van elkaar. Er leven zat Joden in de rest van de wereld, en een hoop daarvan zijn niet joods op cultureel of religieus vlak. Een groot deel is zelfs niet eens zionist.
Ik baseer mijzelf op cijfers, als 75% van de Palestijnen 7 oktober goedkeurt en bijna 95% antisemitische opvattingen heeft, dan geeft dit blijk van een enorm draagvlak voor terreur en Jodenhaat dat diep in de Palestijnse cultuur zit verweven.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:02 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wel vermakelijk overigens dat je (terecht) aangeeft dat Joden in de rest van de wereld niet aangesproken moeten worden, maar in dezelfde adem wél alle Palestijnen hoofdelijk aansprakelijk stelt voor dit hele gebeuren. En dat in dit topic (niet door jou) doodleuk wordt geopperd dat vredesonderhandelingen niet mogelijk zijn zolang de Islam bestaat.
Die mensen zijn slim genoeg. Maar de term "Hamas" is genoeg reden om de oorlog tot het oneindige te rekken of zelfs te verplaatsen. Wat als Hamas zich bijvoorbeeld gaat verplaatsen naar Iran als Trump terug is.quote:Op zondag 2 juni 2024 08:43 schreef Buitendam het volgende:
Maar wanneer dringt het bij die mensen door dat je Hamas net zo goed kunt uitroeien als bijvoorbeeld de Taliban, IS en Al Qaida? Kan me niet voorstellen dat je zo extreem naïef kunt zijn.
Deels pleit dat voor lieve mensen die hun islamitisch geloof anders lijken te willen uitdragen waarbij aan de interpretatie van de islam simpelweg niet getornd kan worden.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is hier uiteraard belangrijk om aan te geven dat er ook zat moslims zijn die wel liberaal of zelfs seculier zijn. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal geen problemen mee hebben als er veel meer jonge Iraniërs naar het Westen kwamen. Die zijn erg georiënteerd op het Westen en relatief liberaal.
Het probleem is vooral dat er te veel radicale moslims zijn en tevens te veel gematigde moslims die antiwesterse sentimenten omarmen en dus bereid zijn voor hun radicale geloofsgenoten in de bres te springen.
En dan hebben we het natuurlijk ook nog niet gehad over het aanzienlijke deel van progressief links in het Westen dat bereid is het voor zulke radicale moslims op te nemen. Dit is immers ook wat we zien bij alle pro-Palestijnse demonstraties: een coalitie van moslims en Westers progressief links.
Zouden ze al het geld, tijd en moeite wat in die tunnelnetwerken is gestoken maar gebruikt hebben voor een fatsoenlijk leven voor hun burgers in Gaza boven de grond.quote:
Met het risico dat de gewone burger ineens niet meer terug wil naar het huisje van overgrootvader drie kilometer aan de andere kant van het hek?quote:Op zondag 2 juni 2024 15:01 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zouden ze al het geld, tijd en moeite wat in die tunnelnetwerken is gestoken maar gebruikt hebben voor een fatsoenlijk leven voor hun burgers in Gaza boven de grond.
Nee, dat zit niet "diep in de Palestijnse cultuur verweven", dat is het resultaat van decennialange onderdrukking en ontmenselijking waarbij de Palestijnen alle zeggenschap over hun eigen bestaan werd ontnomen door Israël, als ook de hoop in het veranderen van hun situatie via normale diplomatiek.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ik baseer mijzelf op cijfers, als 75% van de Palestijnen 7 oktober goedkeurt en bijna 95% antisemitische opvattingen heeft, dan geeft dit blijk van een enorm draagvlak voor terreur en Jodenhaat dat diep in de Palestijnse cultuur zit verweven.
Ik begrijp de gemoedelijk strekking van de redenatie waarbij maar één uitleg omtrent islam mogelijk is waaraan dan idd radicale elementen hun misdadig en mensonterend handelen aan blijven ontlenen.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is hier uiteraard belangrijk om aan te geven dat er ook zat moslims zijn die wel liberaal of zelfs seculier zijn. Ik zou er bijvoorbeeld helemaal geen problemen mee hebben als er veel meer jonge Iraniërs naar het Westen kwamen. Die zijn erg georiënteerd op het Westen en relatief liberaal.
Het probleem is vooral dat er te veel radicale moslims zijn en tevens te veel gematigde moslims die antiwesterse sentimenten omarmen en dus bereid zijn voor hun radicale geloofsgenoten in de bres te springen.
En dan hebben we het natuurlijk ook nog niet gehad over het aanzienlijke deel van progressief links in het Westen dat bereid is het voor zulke radicale moslims op te nemen. Dit is immers ook wat we zien bij alle pro-Palestijnse demonstraties: een coalitie van moslims en Westers progressief links.
Dit kun je nu blijven zeggen, maar dit is niet logisch.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, dat zit niet "diep in de Palestijnse cultuur verweven", dat is het resultaat van decennialange onderdrukking en ontmenselijking waarbij de Palestijnen alle zeggenschap over hun eigen bestaan werd ontnomen door Israël, als ook de hoop in het veranderen van hun situatie via normale diplomatiek.
Welk systeem heb je het hier over? De Palestijnen hebben in 2006 Hamas verkozen als hun leiders, een jaar nadat Israël de laatste Joden uit de Gazastrook had verwijderd zodat de Palestijnen het hele gebied zelf konden besturen.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Het is niet zo gek dat men daar uitkwam bij een Hamas, wanneer het hele systeem niet voor hen lijkt te werken. Dat is precies waarom extreemrechtse partijen ook in het Westen groeien. Behalve dat het voor Palestijnen wel letterlijk een kwestie is van leven en dood. Uiteindelijk heeft Israël dit hele proces ook willens en wetens, zowel direct als indirect, in de hand gewerkt.
Wie zegt dit? Helemaal niemand maakt dit argument hier.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:16 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dit alles betekent niet dat je Palestijnen (of Joden, wat dat betreft) moet afschieten, alsof het een corrupte cultuur is die verdelgd moet worden. Israël is hier de partij die perspectief kan en moet bieden.
Hoe tolerant ben je als je als brenger van vrijheid voor moslimvrouwen deze vrouwen jou overtuigingen en idealen opdringt?quote:Op zondag 2 juni 2024 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij iedere moslim gaat het al fout, welk % van de de moslimvrouwen is vrij?
Je moet helaas soms keuzes maken en dan kan je niet altijd tolerant zijn voor de intoleranten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |