quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:33 schreef Sally het volgende:
[..]
En, die ene die nog niet in de verkoop was?Klopt, die.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De schimmel is nu echter de minste van mijn zorgen; ik hoor net van een buurman over enorme verborgen gebreken die zeer veel kunnen gaan kosten.![]()
Neeeee..... die verborgen gebreken hadden gemeld moeten worden....quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, die.
De schimmel is nu echter de minste van mijn zorgen; ik hoor net van een buurman over enorme verborgen gebreken die zeer veel kunnen gaan kosten.
Ben ff in de wachtrij met rechtsbijstand.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Neeeee..... die verborgen gebreken hadden gemeld moeten worden....
Door op zn minst de makelaar
Je kan op grond van bepaalde verzwegen verborgen gebreken de koop ontbinden.
Zit altijd wel érgens een addertje onder het gras bij lage vraagprijzen...
Poehjhjhhh... Heavy, ja. Zeker met de asbest, en het barsten van vloeren.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Ben ff in de wachtrij met rechtsbijstand.
Het huis zelf is in tiptop staat en echt een droomhuis!
Het gaat om de aanbouw; de kelder daarvan is volgegooid met puin en zelfs asbest, waarna de toegang is dichtgegooid en daar weer tegels overheen gelegd zijn.
Die situatie is al 20 jaar zo, maar doordat de laatste tijd de waterstanden heel extreem zijn, krijg je een groot drukverschil door de verzegelde kelder waardoor de vloer omhoog gekomen is en de tegels in de aanbouw zijn gaan barsten.
Wat veel erger is, is dat bij de buurman in zijn aanbouw (die op de fundering van deze aanbouw geplaatst is) enorme barsten zijn gaan ontstaan. In "mijn" aanbouw is op een verwijderde tegelvloer verder helemaal niets vreemds te zien.
Hij zegt dat als de situatie in de kelder niet aangepakt wordt (het moet lekgestoken worden om grondwater de vrije gang te laten gaan) dat de schade aan beide aanbouwen in de loop der jaren enorm zal verslechteren. Hij zegt dat hij me er niet voor aansprakelijk zal stellen, maar niets is zo veranderlijk als de mening van een mens natuurlijk.
Klopt!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Poehjhjhhh... Heavy, ja. Zeker met de asbest, en het barsten van vloeren.
En is dit dan het huis waarvan de eigenaren nog geen haast hadden om de sleutel vrij te geven?
Geen wonderquote:
Nice.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:33 schreef ToT het volgende:
ff alles uitgezocht en mocht de buurman toch toekomstige schade op mij verhalen, dan wordt het heel moeilijk voor hem om te bewijzen dat het door mijn kelder veroorzaakt zou worden; voor het zelfde geld is het de grond onder zijn aanbouw die is gaan werken en dat dit muurtje van mijn kelder gewoon prima is.
Nicer.quote:Daarnaast zou mijn aansprakelijkheidsverzekering en opstalverzekering eventuele schade bij hem moeten dekken.
Nicestquote:Oh, en ik heb een fase 1 liesbreuk waar niks mee gedaan gaat worden tot het een keer fase 4 geworden is!
Nee, ik laat het zo; de aanbouw staat volledig op die fundering en gaat daardoor vrolijk mee op en neer met de veranderende grondwaterspiegel, wat relatief weinig problemen kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Nice.
[..]
Nicer.
[..]
Nicest![]()
Nee eh, fijn dat je iig wat meer zekerheid hebt.
Maar... ga je dan in de nabije toekomst die kelder aanpakken? Want het grondwater kan zeker hoger komen (maar ook weer inzakken... wat dan wéér shit kan veroorzaken).
*popt champagne open*quote:
Dank!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:56 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
*popt champagne open*
Mooi man, heel fijn, van harte gefeliciteerd!![]()
Op naar een nieuwe fase met voorspoed en geluk.
Mailyquote:
Sallyquote:
quote:
Skattiequote:
Stiggyquote:
Genotenquote:
Mjahhquote:Op zondag 9 juni 2024 09:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Genoten
Goed voor de race straks!
Rustig de eerste bochten door, druk opvoeren, en dan er voorbij. Max weet het welquote:Op zondag 9 juni 2024 09:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mjahh
Maak me wel ietwat zorgen
Russell voor je
Is niet ideaal
Ik geloof ook niet dat Max er meteen volop zal gaan zittenquote:Op zondag 9 juni 2024 09:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Rustig de eerste bochten door, druk opvoeren, en dan er voorbij. Max weet het wel
Hij wel jaquote:Op zondag 9 juni 2024 09:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Max er meteen volop zal gaan zitten
Die is in de jaren wel wijzer geworden
Russell naast je toch?quote:Op zondag 9 juni 2024 09:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mjahh
Maak me wel ietwat zorgen
Russell voor je
Is niet ideaal
quote:Op zondag 9 juni 2024 09:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Rustig de eerste bochten door, druk opvoeren, en dan er voorbij. Max weet het wel
Met Russel op de eerste rij wordt het in ieder geval een spannende start.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat Max er meteen volop zal gaan zitten
Die is in de jaren wel wijzer geworden
Mailyquote:
Greysquote:Op maandag 10 juni 2024 09:47 schreef greysbones het volgende:
[ afbeelding ]
Ook hier is ze jarig![]()
@:Lovely
Dankjwelquote:Op maandag 10 juni 2024 09:47 schreef greysbones het volgende:
[ afbeelding ]
Ook hier is ze jarig![]()
@:Lovely