Mijn vrouw werkt niet!Gesprek tussen een echtgenoot (H)
en een psycholoog (P):
P: wat doet u voor de kost, meneer Rogers?
H: Ik werk als accountant bij een bank.
P: Je vrouw?
H: Ze werkt niet. Zij is een huisvrouw.
P: Wie maakt het ontbijt voor uw gezin?
H: Mijn vrouw, omdat ze niet werkt
P: Hoe laat wordt uw vrouw wakker?
H: Ze staat vroeg op omdat het georganiseerd moet worden. Zij regelt de lunch voor de kinderen, zorgt ervoor dat ze goed gekleed en gekamd zijn, of ze hebben ontbeten, of ze hun tanden poetsen en al hun schoolspullen meenemen. Ze wordt wakker met de baby en verwisselt luiers en kleding. Geeft borstvoeding en maakt ook snacks.
P: Hoe gaan uw kinderen naar school?
H: Mijn vrouw brengt ze naar school, omdat ze niet werkt.
P: Wat doet ze nadat ze hun kinderen naar school heeft gebracht?
H: Het duurt meestal even voordat ze iets bedenkt wat ze kan doen terwijl ze weg is, zodat ze het autostoeltje niet te vaak hoeft in- en uit te pakken, zoals rekeningen afgeven of even langs de supermarkt gaan. Soms vergeet ze iets en moet ze de reis helemaal opnieuw maken, met de baby op sleeptouw. Eenmaal thuis moet ze de baby lunchen en opnieuw borstvoeding geven, de luier van de baby verschonen en klaar maken voor een dutje, de keuken in orde maken en vervolgens zorgen voor de was en het schoonmaken van het huis. Weet je, omdat ze niet werkt.
P: Wat doe je 's avonds, als je thuiskomt van kantoor?
H: Rust natuurlijk. Nou, ik ben moe na de hele dag op de bank te hebben gewerkt.
P: Wat doet uw vrouw 's nachts?
H: Ze maakt het eten klaar, bedient mijn kinderen en mij, doet de afwas, regelt nog een keer het huis, zorgt ervoor dat de hond wordt opgeborgen en wat er nog over is van het avondeten. Nadat ze kinderen met huiswerk heeft geholpen, maakt ze ze klaar om in pyjama te gaan slapen en de baby heeft schone luiers, geeft ze warme melk en controleert of ze hun tanden poetsen. Eenmaal in bed wordt ze regelmatig wakker om door te gaan met het geven van borstvoeding en eventueel een luier te verschonen als dat nodig is terwijl we rusten. Omdat ze niet hoeft op te staan voor haar werk.
Dit is de dagelijkse routine van veel vrouwen over de hele wereld, het begint 's morgens en gaat door tot in de kleine uurtjes van de nacht... Dit heet "werkt niet"?!
Huisvrouw zijn heeft geen diploma's, maar speelt een sleutelrol in het gezinsleven!
Geniet en waardeer je vrouw, moeder, oma, tante, zus, dochter...
Want hun offer is van onschatbare waarde.
Iemand vroeg haar...
Ben jij een vrouw die werkt of ben je gewoon "huisvrouw"??
Ze antwoordde:
Ik werk als huisvrouw, 24 uur per dag…
ik ben een moeder,
Ik ben een vrouw,
Ik ben een dochter,
Ik ben de wekker,
Ik ben de kok,
Ik ben de meid,
Ik ben de meester,
Ik ben de barman,
Ik ben de oppas,
Ik ben een verpleegster,
Ik ben een handarbeider,
Ik ben een veiligheidsagent,
Ik ben de adviseur,
Ik ben de trooster,
Ik heb geen vakantie,
Ik heb geen vergunning voor ziekte.
Ik heb geen vrije dag
Ik werk dag en nacht,
Ik heb de hele tijd dienst,
Ik ontvang geen salaris en...
toch hoor ik vaak de zin:
"Maar wat doe je de hele dag?"
Opgedragen aan alle vrouwen die hun leven geven voor het welzijn van hun families

De vrouw is als zout:
Haar aanwezigheid wordt niet herinnerd,
maar de afwezigheid ervan zorgt ervoor dat alles smaakloos blijft.
Deel dit met alle mooie dames in jouw leven