Ja. Continuering van het oude betekent sowieso voortzetting van bagger voor wie weet hoe lang terwijl ik verwacht dat kabinet Schoof 1 niet lang zal voortduren. Bij nieuwe verkiezingen hoop ik op demicering van populisten en neoliberalen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren omdat een groot deel van het electoraat partijen niet afrekent op hun daden maar op hun marketingcampagnes. Ik geloof wel dat een meerderheid het beste wil voor planeet en samenleving maar propaganda werkt daarvoor verstorend. Goed geïnformeerd zijn beschermt daar wel tegen maar veel Nederlanders lezen nog amper. Daarom denk ik wel eens dat we niet kapot gaan aan gebrek aan goede wil maar aan gebrek aan informatiewinning.quote:Op donderdag 30 mei 2024 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uitzwaaien met plezier zodat er wat beroerders terug kan komen?
Uitzwaaien met plezier en dan komt VVD weer terug, en met NSC haal je een soort CDA binnen. Dus de helft van wat je met pleier uitzwaait, komt terug, vergezeld van twee populistische partijen. Prima deal, inderdaad.quote:Op donderdag 30 mei 2024 07:38 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het komende kabinet vind ik echt verschrikkelijk maar dat neemt niet weg dat ik de partijen VVD, CDA, D66 en CU met veel plezier uitzwaai. Wat een baggerbeleid hebben die vier zogenaamd rationele en fatsoenlijke partijen gevoerd zeg!
Patiënten en zorgverleners dagen Staat en verzekeraars om lange wachtlijsten ggz
Dezelfde bagger met een nieuw strikje eromheen. Helaas, dat is democratie.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitzwaaien met plezier en dan komt VVD weer terug, en met NSC haal je een soort CDA binnen. Dus de helft van wat je met pleier uitzwaait, komt terug, vergezeld van twee populistische partijen. Prima deal, inderdaad.
En toch is het sentiment begrijpelijk. Het politieke midden is er de afgelopen decennia niet in geslaagd de grote problemen van deze tijd op te lossen. Vergrijzing (met bijbehorende zorg en arbeidsmarktproblematiek), woningmarktproblematiek, stikstofproblematiek, onderwijskwaliteitscrisis.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uitzwaaien met plezier en dan komt VVD weer terug, en met NSC haal je een soort CDA binnen. Dus de helft van wat je met pleier uitzwaait, komt terug, vergezeld van twee populistische partijen. Prima deal, inderdaad.
Je bedoelt midden-rechts? Die hebben er alles aan gedaan om Linkse Wolk buiten de deur te houden want dan zou de pleuris uitbreken en alle schappen leeg blijven.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch is het sentiment begrijpelijk. Het politieke midden is er de afgelopen decennia niet in geslaagd de grote problemen van deze tijd op te lossen. Vergrijzing (met bijbehorende zorg en arbeidsmarktproblematiek), woningmarktproblematiek, stikstofproblematiek, onderwijskwaliteitscrisis.
Dan is het toch wel opmerkelijk dat er zoveel dedain aan de dag gelegd wordt als de kiezer een keer wat anders kiest.
Laten we helder zijn. Ik haat de PVV. Maar ik kan het sentiment best begrijpen, en het midden zou zich daar wat meer van aan moeten trekken ipv neerkijken op het gepeupel.
In Rutte 2 zat de PvdA er bij. In Rutte 3 & 4 de ChristenUnie en D66. Dat waren wat mij betreft echte centrumkabinettwb.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je bedoelt midden-rechts? Die hebben er alles aan gedaan om Linkse Wolk buiten de deur te houden want dan zou de pleuris uitbreken en alle schappen leeg blijven.
En dat in de huidige informatiemaatschappij.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:27 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Ja. Continuering van het oude betekent sowieso voortzetting van bagger voor wie weet hoe lang terwijl ik verwacht dat kabinet Schoof 1 niet lang zal voortduren. Bij nieuwe verkiezingen hoop ik op demicering van populisten en neoliberalen. Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren omdat een groot deel van het electoraat partijen niet afrekent op hun daden maar op hun marketingcampagnes. Ik geloof wel dat een meerderheid het beste wil voor planeet en samenleving maar propaganda werkt daarvoor verstorend. Goed geïnformeerd zijn beschermt daar wel tegen maar veel Nederlanders lezen nog amper. Daarom denk ik wel eens dat we niet kapot gaan aan gebrek aan goede wil maar aan gebrek aan informatiewinning.
Akkoord daar zit wat in. Dit kabinet is echter gewoon een voortzetting van VVD-beleid. In die zin verandert er nauwelijks wat behalve dat migranten nu voor echt alles de schuld gaan krijgen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Rutte 2 zat de PvdA er bij. In Rutte 3 & 4 de ChristenUnie en D66. Dat waren wat mij betreft echte centrumkabinettwb.
"Jouw Audi loopt niet zo lekker meer, probeer deze Lada maar even als vervanging"quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch is het sentiment begrijpelijk. Het politieke midden is er de afgelopen decennia niet in geslaagd de grote problemen van deze tijd op te lossen. Vergrijzing (met bijbehorende zorg en arbeidsmarktproblematiek), woningmarktproblematiek, stikstofproblematiek, onderwijskwaliteitscrisis.
Dan is het toch wel opmerkelijk dat er zoveel dedain aan de dag gelegd wordt als de kiezer een keer wat anders kiest.
Laten we helder zijn. Ik haat de PVV. Maar ik kan het sentiment best begrijpen, en het midden zou zich daar wat meer van aan moeten trekken ipv neerkijken op het gepeupel.
Ook mee eens. Het tijdperk van altijd een linie tussen jezelf en het probleem houden en nooit eens echt aanpakken moet afgelopen zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:42 schreef VoMy het volgende:
Ik ben nog steeds blij dat Mark Rutte straks opgepleurd is hoor. Een man die al zeker 3x eerder weggestuurd had moeten worden maar nog steeds in het Torentje zijn eigen spelletje aan het spelen is, weg ermee.
Dat zijn opvolger een nog groter probleem zou zijn doet niet ter zake. Om dichter bij een acceptabel hoofdstuk te komen, moet je nou eenmaal andere hoofdstukken afsluiten en nieuwe hoofdstukken beginnen. Het is geen rechte lijn.
We hebben al jaren VVD beleid, telkens met een ander sausje. Nu krijgen we er één met een populistischrechts sausje, verder gaat er niet zoveel veranderen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Akkoord daar zit wat in. Dit kabinet is echter gewoon een voortzetting van VVD-beleid. In die zin verandert er nauwelijks wat behalve dat migranten nu voor echt alles de schuld gaan krijgen.
Je zou ook kunnen proberen de Audi te fixen. Ipv alleen te zeiken op de Lada.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Jouw Audi loopt niet zo lekker meer, probeer deze Lada maar even als vervanging"
niet zeuren verder.
Je wilt het huidige demissionaire kabinet graag fixen?quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen de Audi te fixen. Ipv alleen te zeiken op de Lada.
Ik wil vooral het politieke midden fixen. Want ik zit absoluut niet te wachten op discriminerende, racistische partijen in het centrum van de macht. Maar dat is wel een logisch gevolg van de inertie die de afgelopen decennia zich meester heeft gemaakt van de vaderlandse politiek. De problemen worden niet meer opgelost.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je wilt het huidige demissionaire kabinet graag fixen?
ik wel
Nou nee, dat is helemaal niet logisch. Dat wordt door een hoop mensen logisch gemaakt en is een deel van het probleem.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil vooral het politieke midden fixen. Want ik zit absoluut niet te wachten op discriminerende, racistische partijen in het centrum van de macht. Maar dat is wel een logisch gevolg van de inertie die de afgelopen decennia zich meester heeft gemaakt van de vaderlandse politiek. De problemen worden niet meer opgelost.
Zou Rutte echt gestuurd hebben op deze aankoop om beter voor de dag te komen bij het sollicitatiegesprek in Parijs?quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:12 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen stapelen de problemen rondom de nieuwe onderzeeboot zich ook op. De VS weigert wapens te leveren want zijn bang dat technologie in Franse handen komt; en de Duitse partij spant een rechtszaak aan omdat de eisen voor de Fransen zijn aangepast en voor hun niet. Dat is overigens gebeurd zonder de Kamer te informeren.
Ook zo’n lekker dossiertje
Ja dat komt doordat we midden/rechts een monopolie geven op regeren.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil vooral het politieke midden fixen. Want ik zit absoluut niet te wachten op discriminerende, racistische partijen in het centrum van de macht. Maar dat is wel een logisch gevolg van de inertie die de afgelopen decennia zich meester heeft gemaakt van de vaderlandse politiek. De problemen worden niet meer opgelost.
Het gebouw is aan renovatie toe.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, dat is helemaal niet logisch. Dat wordt door een hoop mensen logisch gemaakt en is een deel van het probleem.
Het is een typisch voorbeeld van doen of die PVV kiezer heel hulpeloos en zielig is en er allemaal niks aan kan doen. Maar dat maakt het nog steeds niet normaal of goed te praten.
Als zittende politici het slecht doen moeten ze weggestuurd. Echter, wie het dan moeten gaan doen, dat is de verantwoordelijkheid van de burger. En daar wordt voortdurend voor gedoken en omheen gedraaid. Steeds liever bevestigen hoe zielig ze wel niet zijn en dat het heel normaal is. Maar dat is niet normaal en men moet eens ophouden te doen of dat normaal is.
Het valt niet uit te sluiten.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou Rutte echt gestuurd hebben op deze aankoop om beter voor de dag te komen bij het sollicitatiegesprek in Parijs?
Ja, maar hoe zie je dat gebeuren? De afgelopen jaren was er eigenlijk geen regering te vormen zonder VVD, nu niet zonder PVV.quote:Op donderdag 30 mei 2024 08:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja dat komt doordat we midden/rechts een monopolie geven op regeren.
Alsl je van inertie af wil moet je linkse partijen het een keer laten doen.
Het kan prima werken onder omstandigheden. Maar het is in ieder geval niet wat nu nodig is in Nederland. Eens.quote:Op donderdag 30 mei 2024 09:00 schreef VoMy het volgende:
Ik ben ook geen fan van de hosanna-stemming over bijvoorbeeld de politieke kanteling in Polen. Een soort megacoalitie die de PiS en wat andere radicale elementen net weet te kloppen. Dan kom je helemaal niet meer aan inhoudelijke politiek toe; als alle liberalen en socialen en groenen moeten samenspannen om de anti-democratische conservatieven te overtoepen dan kan het monsterverbond enkel nog mat beleid zonder enige smoel voeren omdat binnen de coalitie de overtuigingen op sociaal-economisch vlak compleet uiteen liggen.
Het is ook niet zo dat een gemiddelde positie tussen twee uitersten altijd voor redelijke politieke keuzes kan zorgen. Juist het effect wel de nadelen, niet de voordelen van beide kanten ligt op de loer. Zie in Nederland de energietransitie en klimaatbeleid: dat is een mix van overheidssubsidie, regelgeving en individuele keuzes, maar op zo'n manier dat juist de mensen met weinig geld niet in aanmerking komen voor subsidie, wel de hinder ondervinden van de regelgeving en niet het vermogen hebben voor de individuele keuzes. Aan de andere kant is het ook weer niet zo dat we met deze methodes voorop zijn gaan lopen op klimaatvlak of energiebeleid, dus ondanks alles moet er nog steeds meer gedaan worden.
Dit fenomeen kun je op wel meer bestuurlijke vlakken terugzien en is het gevolg van zouteloos polderen. Samenhangende keuzes maken in een bepaalde richting - welke richting dan ook - kan daadwerkelijk beter zijn dan er maar gewoon tussenin gaan zitten om de lieve vrede te bewaren.
Mag serieus uitgezocht worden. Ik wil(de) namelijk dat uitsluiten, dat iemand zoiets doet met ons geld en veiligheid. Maar het lijkt een uiterst geraffineerde man met een glimlach te zijn.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |