Het kabinet De regeringquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:30 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
1813 belde. Deze dus ook:
[ afbeelding ]
Hoe kun je nou tegen bescherming van burgerrechten zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als dit soort activistische clubjes boos worden dan is er een goede keus gemaakt
Hoe kun je nou voor het afschaffen van de politie zijn?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Hoe kun je nou tegen bescherming van burgerrechten zijn?
Dergelijke stompzinnigheid ga ik niet op in.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe kun je nou voor het afschaffen van de politie zijn?
Begin er dan ook niet mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dergelijke stompzinnigheid ga ik niet op in.
Verspilde moeite zie ik alweer. Vergeet maar dat ik iets postte.quote:
Hij heeft een goede vriend verteld dat hij was gepolst, maar het zeker niet zou gaan doen.quote:
Ik ben ook wel benieuwd hoe Andreas Kouwenhoven van het NRC zich voelt. Die heeft 3-4 onderzoeksartikelen over wetsovertredingen door ministeries waar specifiek topambtenaar Dick Schoof een prominente, aanjagende rol speelt, en die leest nu dat diezelfde Schoof doodleuk minister-president wordt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:40 schreef Origami94 het volgende:
Dus het ministerie van V&J liegt over gezinshereniging en vervolgens maken we de hoogste ambtenaar minister-president?
Als ze daar nu bijvoorbeeld Steven van Eijck voor binnenhalen, dan komen we nog ergens.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:56 schreef trein2000 het volgende:
Van Zwol zei overigens ook dat Schoof niet meetelt voor het PVV-smaldeel. Ben daarom extra benieuwd naar wie minfin wordt.
Repressie, dat klinkt mij als muziek in de oren moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:09 schreef VoMy het volgende:
Burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom maakt zich grote zorgen over de voordracht van Dick Schoof als premier. "In het hele domein waar hij actief is geweest, wint repressie het van rechtsbescherming. Vaak speelt discriminatie een grote rol. Dit is een man die vindt dat hij boven de wet staat, dat de overheid boven de wet staat. Daar zouden mensen zich veel meer zorgen over moeten maken dan ze doen", zegt directeur Evelyn Austin.
Dick klinkt echt als iemand die de toeslagenaffaire zou hebben voorkomen hahaha.
Pieter Omtzigt zijn macht is ook beperkt. Hij zal alleen kunnen controleren terwijl Geert, Dilan en Caroline alles maar goed vinden zolang de boze mensen, huisjesmelkers en boeren geen blaam treffenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd hoe Andreas Kouwenhoven van het NRC zich voelt. Die heeft 3-4 onderzoeksartikelen over wetsovertredingen door ministeries waar specifiek topambtenaar Dick Schoof een prominente, aanjagende rol speelt, en die leest nu dat diezelfde Schoof doodleuk minister-president wordt.
De ambtelijke versie van Henk Kamp. En Pieter Omtzigt zag dat het goed was.
De persoon vind ik nog niet het belangrijkste (al moet diegene uiteraard wel competent zijn). Maar ik had het meer over de politieke kleur.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als ze daar nu bijvoorbeeld Steven van Eijck voor binnenhalen, dan komen we nog ergens.
Een politieke manager, geen leider. Die indruk heb ik ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:07 schreef capricia het volgende:
Mijn eerste indruk:
Ik denk dat deze man als een goed ambtenaar het regeerakkoord gaat uitvoeren. En lastige vragen gewoon terug bij de coalitie legt.
Tot nu toe zie ik weinig bezieling en bevlieging.
Kan allemaal nog komen hoor, en wellicht moet ie nog groeien in zijn rol. Maar ik heb de indruk dat dit een uitvoerder is en geen inspirator.
Hebben we net een ode aan de dictatuur van JohnDDD gehad, wordt er nu een lans gebroken voor repressie...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Repressie, dat klinkt mij als muziek in de oren moet ik zeggen.
Je moet vooral niet willen dat men hun gelijk kan halen neequote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach nog genoeg gedesillusioneerde PvdA'ers over.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De persoon vind ik nog niet het belangrijkste (al moet diegene uiteraard wel competent zijn). Maar ik had het meer over de politieke kleur.
Dit soort mannetjes zijn gewoon van die baantjes jagersquote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij heeft een goede vriend verteld dat hij was gepolst, maar het zeker niet zou gaan doen.
De vraag is wie of wat zijn keuze heeft veranderd.
Ik ben wel benieuwd hoe ze dit aanpakken deze keer. Het was altijd de gewoonte dat partijen om de beurt een ministerie kiezen en vervolgens gingen de partijen kandidaten zoeken voor die posten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De persoon vind ik nog niet het belangrijkste (al moet diegene uiteraard wel competent zijn). Maar ik had het meer over de politieke kleur.
Dan moet je mischien overwegen om naar een land te verhuizen waar dat de handelswijze van de overheid is, in het Westen is daar niet echt plaats voor, wij hebben allemaal van die vervelende grondrechten en EU rechten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens directeur Evelyn Austin woon je zelf ook in zo'n land:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moet je mischien overwegen om naar een land te verhuizen waar dat de handelswijze van de overheid is, in het Westen is daar niet echt plaats voor, wij hebben allemaal van die vervelende grondrechten en EU rechten.
quote:Burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom maakt zich grote zorgen over de voordracht van Dick Schoof als premier. "In het hele domein waar hij actief is geweest, wint repressie het van rechtsbescherming. Vaak speelt discriminatie een grote rol. Dit is een man die vindt dat hij boven de wet staat, dat de overheid boven de wet staat. Daar zouden mensen zich veel meer zorgen over moeten maken dan ze doen", zegt directeur Evelyn Austin.
Rechtsbescherming heb je niet zo hoog in het vaandel? In ieder geval zolang het jou niet raakt?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die ironie is wel leuk jaquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens directeur Evelyn Austin woon je zelf ook in zo'n land:
[..]
Ik dacht vooral aan repressie van antisemitische demonstraties, dat soort repressie.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rechtsbescherming heb je niet zo hoog in het vaandel? In ieder geval zolang het jou niet raakt?
Precies, repressie van zaken waarbij jij repressie wel een goed idee vindt. Slecht idee. Daarvoor hebben we dus een rechtsstaat en rechtsbescherming.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik dacht vooral aan repressie van antisemitische demonstraties, dat soort repressie.
Maar die hebben we niet dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik dacht vooral aan repressie van antisemitische demonstraties, dat soort repressie.
Slordig dat snoer in beeldquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:28 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
The name is Bond, James Bond.
Prachtige foto overigens.![]()
David had wel ff de ruis wat minder mogen maken en als je dan toch bezig bent die arm wegshoppenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:28 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
The name is Bond, James Bond.
Prachtige foto overigens.![]()
Antisemitisme is illegaal in Nederland. Er bestaan geen antisemitische demonstraties.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Niks antisemitisch aan. Maar die discussie hebben we hier al vaker gevoerd.quote:
Snelwegen blokkeren is illegaal in Nederland. Er bestaat geen XR.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Antisemitisme is illegaal in Nederland. Er bestaan geen antisemitische demonstraties.
Daar worden dan ook mensen gearresteerd en er is nog nooit toestemming gegeven voor zo'n blokkade.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Snelwegen blokkeren is illegaal in Nederland. Er bestaat geen XR.
Ja, dat is dus niet antisemitisch. Het goede nieuws voor jou is: in je favoriete politiestaat maakt dat allemaal toch niet meer uit want dan bepaalt de regering gewoon wie er schuldig is aan wat en waarom, ongeacht de werkelijkheid. En dan heb je aan Dick vast een goede.quote:
Bij die demonstraties van de UvA ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar worden dan ook mensen gearresteerd en er is nog nooit toestemming gegeven voor zo'n blokkade.
Demonstreren is niet illegaal, ook al heb jij uiteraard een hekel aan de progressieven van XR.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Snelwegen blokkeren is illegaal in Nederland. Er bestaat geen XR.
Weet je dit heel zeker?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Antisemitisme is illegaal in Nederland. Er bestaan geen antisemitische demonstraties.
Lijkt mij een nogal overdreven stelling die je daar inneemt, volgens mij heeft Schoof nooit iemand laten arresteren of veroordeeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet antisemitisch. Het goede nieuws voor jou is: in je favoriete politiestaat maakt dat allemaal toch niet meer uit want dan bepaalt de regering gewoon wie er schuldig is aan wat en waarom, ongeacht de werkelijkheid. En dan heb je aan Dick vast een goede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |