Zanger van de nummers Verdomme ik doe het wel alleen, Er verandert niks, Te laat en Nix voor jou. De laatste twee schreef hij ook.quote:Copier speelde in de jaren 70 met Jan Hendriks in de band Steam. In 1978 werd Hendriks door pianist Ernst Jansz benaderd om te komen spelen in een nieuwe gelegenheidsband voor het Festival Of Fools. De Foels Bent Doe Maar, zoals de band ging heten, bestond eerst uit negen leden, maar werd na het festival gereduceerd tot vier muzikanten: Jansz, Hendriks, Copier en Dekker. Ook de bandnaam werd hierop ingekort tot Doe Maar.
Nadat de single Sinds 1 dag of 2 (32 jaar) de onderste regionen van de hitparade bereikte en Smoorverliefd de Top40 zelfs niet binnenkwam, begon de band plannen te maken voor een derde album. Copier liep in deze periode wederom een spierscheuring op in zijn lies. Hij besloot, mede vanwege het tegenvallende succes van de band en drang naar meer zekerheid, te stoppen met drummen kort voor de doorbraak van de band.
Op Facebook zie ik wel diverse berichten vanuit de muziekwereld die er op duiden dat Carel inderdaad overleden is.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:51 schreef belsen het volgende:
Doe Maar drummer/zanger Carel Copier (72) schijnt te zijn overleden. Nog geen meldingen op de media, overigens...
Ja, precies te laat.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 21:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op Facebook zie ik wel diverse berichten vanuit de muziekwereld die er op duiden dat Carel inderdaad overleden is.
Ik heb Carel alleen tijdens een reünie concert in de ZiggoDome meegemaakt, mijn eerste Doe Maar concert was al met Rene van Collem…
Net bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:51 schreef belsen het volgende:
Doe Maar drummer/zanger Carel Copier (72) schijnt te zijn overleden. Nog geen meldingen op de media, overigens...
[..]
Zanger van de nummers Verdomme ik doe het wel alleen, Er verandert niks, Te laat en Nix voor jou. De laatste twee schreef hij ook.
quote:Op zondag 2 juni 2024 13:20 schreef Ulx het volgende:
Harry van Hoof, toetsenist bij Peter en zijn Rockets en vooral bekend als liedjesschrijven en dirigent bij het ESF. 81 jaar.
Schreef o.a. deze:
Hihi... Ook bekend van Arie Ribbens.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:16 schreef Ulx het volgende:
Colin Gibb van Black Lace. Gisteren, 70. Maker van deze ellende:
Jemig de originele bassist is ook recent overleden tochquote:Op donderdag 6 juni 2024 01:02 schreef Ulx het volgende:
Ranch Sironi, tourbassist van Nebula is gisteren overleden.
Vorig jaarquote:Op donderdag 6 juni 2024 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jemig de originele bassist is ook recent overleden toch
quote:Debora, vriendin van zanger Rinus, overleden
vr 7 juni 2024, 18.15 uur
DRACHTEN - Debora Siepman, de vriendin van zanger Rinus, is vrijdagochtend overleden. Ze overleed in haar woning in Drachten.
Vrijdag rond kwart voor acht werden de hulpdiensten opgeroepen. De politie en ambulance waren snel ter plaatse maar konden niets meer voor haar betekenen. Ze overleed vermoedelijk aan een hartstilstand.
Debora werd bekend doordat ze de partner van zanger Rinus is en in verschillende videoclips meespeelde. Ze stond ook wel bekend als 'Romana' door de hit 'Met Romana op de scooter'.
Debora is 51 jaar geworden.
https://www.waldnet.nl/wn(...)Rinus_overleden.html
Zijn magische woorden, voorgedragen als een preek, heb ik honderden keren gehoord en ook zelf gebruikt in mixen.quote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij was haar enige 'muzikale' bijdrage het roepen van het woord "bananen!" in het liedje Eet Veel Bananen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 23:42 schreef Tussle266 het volgende:
De grote vraag is nu: zou je liever herinnerd worden om een acapella of omdat je achterop een scooter zat?
Ow, die waren net weer aan het touren in de USA…quote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:17 schreef Lienekien het volgende:
The Selecter frontman Gaps Hendrickson dies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |