abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213711422
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:06 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Hele wereld? Denkt dat het ze in bijvoorbeeld Australie of Japan niet zo boeiend vinden.
Enige verschil is dat ze voor de verandering geen :M dragen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 28-05-2024 14:33:44 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213711469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zou je liever doen ja, en zeker in het geval van die laatste aanval op dat kamp vind ik dat de afweging over het aantal burgerslachtoffers niet goed is gemaakt, maar dit is niet hoe het werkt in het oorlogsrecht. Geduldig en secuur is de wens, de realiteit is dat je niet kunt gaan wachten op (oorspronkelijk) 30k individuele doelwitten en die vervolgens met maatwerk op de millimeter raken. Dat is niet haalbaar, nog niet in een eeuw.
Ja maar die 30k individuele doelwitten is een doel wat Israël zichzelf heeft opgespeld en is natuurlijk onnodig en absurd. Dat je achter de belangrijkste figuren aan gaat oke. Dat je achter de wapens aan gaat oke. Maar de hele bups uitroeien als doel stellen is van de gekke en buiten proporties.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213711490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:06 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Hele wereld? Denkt dat het ze in bijvoorbeeld Australie of Japan niet zo boeiend vinden.
In Australië zijn er ook protesten van studenten geweest.

Ik weet zeker dat ene JG aan het applaudisseren is vanuit het graf.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213711589
De propaganda over babies onthoofden die ik nu zie, waar komt dat vandaan?
pi_213711592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja maar die 30k individuele doelwitten is een doel wat Israël zichzelf heeft opgespeld en is natuurlijk onnodig en absurd. Dat je achter de belangrijkste figuren aan gaat oke. Dat je achter de wapens aan gaat oke. Maar de hele bups uitroeien als doel stellen is van de gekke en buiten proporties.
Je snapt dat die lui gaan schieten op IDF soldaten als die proberen slechts de leiders en de wapenopslagplaatsen uit te schakelen?
pi_213711595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 12:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En dus moet je geduldig wachten tot individuën zich tijdelijk begeven op plekken waar je ze kunt raken zonder onschuldige slachtoffers te maken.
Ronald Koeman de strategisch expert heeft gesproken. _O_

Dat Israël jou niet even heeft gebeld zeg, onvoorstelbaar. Ik bedoel, als jij het al ziet... wat voor figuren zitten er dan in de top van het IDF? :o
quote:
Dat Hamas zich in algemene zin schuilt achter/onder burgers is niet een argument om dan maar ook burgers te doden maar een argument om geduldiger en met meer precisie te werk te gaan. Net als dat je bij een hotelgijzeling ook niet het hele hotel platbombardeerd maar juist heel geduldig en secuur te werk gaat. En ja ook onderhandeld en misschien concessies doet.
Ah, de monkey comes out of the sleeve...

Hoe doe je concessies aan een partij die jou dood wil?
Intolerant voor intolerantie
pi_213711682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:46 schreef Bofjijff het volgende:
Die van 7 oktober? Dat was helaas geen propaganda, maar iedereen stopt dat ver, ver weg. En terecht; 7 oktober was al erg genoeg zonder de berichten over onthoofde kinderen.
pi_213711714
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:46 schreef Bofjijff het volgende:
Van dat kamp? Rondvliegende scherven is mij gok. Als het allemaal waar is natuurlijk
pi_213711799
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die van 7 oktober? Dat was helaas geen propaganda, maar iedereen stopt dat ver, ver weg. En terecht; 7 oktober was al erg genoeg zonder de berichten over onthoofde kinderen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:59 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Van dat kamp? Rondvliegende scherven is mij gok. Als het allemaal waar is natuurlijk
dat Israelische soldaten nu babies onthoofden bedoel ik
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:17:47 #220
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213711954
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
[..]
Waar komt dat vandaan?
Niets van gehoord.
pi_213711997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:17 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Waar komt dat vandaan?
Niets van gehoord.
ja zie wat op instagram voorbijkomen van 3 verschillende mensen die dat delen. Maargoed die delen wel vaker onzin. Nu dus ook denk
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:29:12 #222
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213712120
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ja zie wat op instagram voorbijkomen van 3 verschillende mensen die dat delen. Maargoed die delen wel vaker onzin. Nu dus ook denk
Tja dat is nu juist die propaganda die de wereld in wordt gesmeten, meeste zal niet blijven plakken maar sommigen zijn nu eenmaal extra gevoelig voor zulke berichten en geloven het 100%
pi_213712138
quote:

[..]
Ach zo begint het keer op keer, enkelen delen wat, mensen blijven het delen en binnen een dag is het hier op FOK! bij de bekende gezichten een 100% feit dat Israël baby's onthoofd. :') Zo werkt al die pally propaganda.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 14:36:49 #224
64288 Bensel
Ladderzat
pi_213712221
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 20:20 schreef theunderdog het volgende:
[poll=7278]
bier is een oplossing.... oh, wacht
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_213712241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:36 schreef Bensel het volgende:

[..]
bier is een oplossing.... oh, wacht
Bier is toch de vraag? :?

("Ja, graag" is het antwoord)
pi_213712258
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:29 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Tja dat is nu juist die propaganda die de wereld in wordt gesmeten, meeste zal niet blijven plakken maar sommigen zijn nu eenmaal extra gevoelig voor zulke berichten en geloven het 100%
Ik ben eigenlijk best benieuwd of dit ook in het nieuws gaat komen. 50/50 denk ik.
pi_213712291
quote:

[..]
Vast en zeker. Niks aannemen tot een betrouwbare bron het overneemt en ook dan voorzichtig zijn. Hamas claimde afgelopen drie maanden ook twee massa graven van geëxecuteerd Palestijnen bij de ziekenhuizen, nadat idf vertrokken was. Ik heb geen betrouwbare bronnen het zien overnemen. Het kan kloppen, maar onwaarschijnlijk.

Andersom geldt 't ook hoor. Zoals die baby's die op 7 oktober onthoofd waren en zwlfs aan een waslijn zouden zijn opgehangen. Dat stond al snel op de voorpagina's wereldwijd en bleek ook niet te kloppen (belangrijk om te melden dat IDF toen niet de bron was)
pi_213712487
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:06 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
[..]
Er zijn kennelijk foto's in omloop, maar meer onthoofding door de explosief, dan persoonlijk met een zwaard of mes.
pi_213712494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:46 schreef Cuendillar het volgende:

Hoe doe je concessies aan een partij die jou dood wil?
Dus je vindt dat de Palestijenen geen concessies moeten doen richting de joden? Grappig dat je een argument dat Hamas legitimeert probeert te gebruiken om Israel te verdedigen.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 15:24:59 #230
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213712776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Onnodig en absurd? In letterlijk elke oorlog is gewoon de hele krijgsmacht van de tegenstander een doelwit. Noem er eentje waar de spelregels waren, "alleen alles boven een luitenant" of zo.

:D
pi_213712814
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus je vindt dat de Palestijenen geen concessies moeten doen richting de joden?
De... joden? :?
quote:
Grappig dat je een argument dat Hamas legitimeert probeert te gebruiken om Israel te verdedigen.
Da's lachen, he? :D _O-

Misschien moet je je reactie even herschrijven, want ik snap niet wat je nou wil zeggen
pi_213712985
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 15:29 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
De... joden? :?
[..]
Da's lachen, he? :D _O-

Misschien moet je je reactie even herschrijven, want ik snap niet wat je nou wil zeggen
Geen probleem hoor, jij zei. 'hoe doe je concessies aan een partij die je dood wil'
Dan zeg je dus ook Hamas kan geen concessies doen aan Israel. Want we kunnen het eens zijn dat Israel aangeeft Hamas te willen uitroeien toch?
Komt natuurlijk bij dat Israel op het moment bepaald niet enkel Hamas in het vizier heeft, alle media rapporteren toch echt dat er meer burgers sneuvelen.

Met joden bedoelde ik in dit geval Israeliers, slordig opgeschreven niet zo handig bij specifiek dit onderwerp excuus.
pi_213713030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 15:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Geen probleem hoor, jij zei. 'hoe doe je concessies aan een partij die je dood wil'
Dan zeg je dus ook Hamas kan geen concessies doen aan Israel. Want we kunnen het eens zijn dat Israel aangeeft Hamas te willen uitroeien toch?
Komt natuurlijk bij dat Israel op het moment bepaald niet enkel Hamas in het vizier heeft, alle media rapporteren toch echt dat er meer burgers sneuvelen.

Met joden bedoelde ik in dit geval Israeliers, slordig opgeschreven niet zo handig bij specifiek dit onderwerp excuus.
En hij bedoelde dat je niet Israël kan zien als 'de joden/Joden'. In het algemeen overigens, en bij dit onderwerp al helemaal inderdaad - beetje slordig. :+

Grappig hè? ;)
pi_213713125
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:00 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
En hij bedoelde dat je niet Israël kan zien als 'de joden/Joden'. In het algemeen overigens, en bij dit onderwerp al helemaal inderdaad - beetje slordig. :+

Grappig hè? ;)
Misschien moet hij ook zijn post hersschrijven dan, dat kun je er echt met de beste wil totáál niet uithalen.
Bijzonder hoe jij tot die conclusie komt.

Maar goed, die instelling maakt dit conflict natuurlijk oneindig. Beide partijen zijn dan gelegitimeerd om voor altijd elkaar te bestrijden. Ik denk dat wij in ieder geval zouden moeten stoppen met steun geven aan Israel, of we zouden de Palestijenen ook moeten gaan bewapenen. Laat ze elkaar maar de tent uitschieten dan terwijl onze wapenfabrikanten de lachende 3e zijn.
pi_213713600
Goed stuk in dagblad de limburger vandaag. Over Hamas. Hoe Palestijnen die iets "verkeerds" liken op facebook door Hamas worden gearresteerd. Demonstranten stokslagen krijgen, homo's worden doodgeschoten, Palestijnse journalisten die een maand lang geblinddoekt worden opgesloten en dagelijks afgeranseld worden.

Maar Hamas is een "verzetsgroep" hoor. Niet een dictatuur die levens van Palestijnen riskeren om er zelf geld aan te verdienen. Echt heus niet.
pi_213713636
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 16:57 schreef havanagila het volgende:
Goed stuk in dagblad de limburger vandaag. Over Hamas. Hoe Palestijnen die iets "verkeerds" liken op facebook door Hamas worden gearresteerd. Demonstranten stokslagen krijgen, homo's worden doodgeschoten, Palestijnse journalisten die een maand lang geblinddoekt worden opgesloten en dagelijks afgeranseld worden.

Maar Hamas is een "verzetsgroep" hoor. Niet een dictatuur die levens van Palestijnen riskeren om er zelf geld aan te verdienen. Echt heus niet.
Hamas is net zo goed een walgelijke organisatie, er zullen er hier maar heel weinig te vinden zijn die dat niet vinden.
  Moderator dinsdag 28 mei 2024 @ 17:05:10 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213713708
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:13 schreef HowardRoark het volgende:
Dit mag als een strijdende partij het zelf vertikt om een onderscheid maken tussen burger en strijder. Dit is ook logisch, want anders zou men het gebruik van zulke vechtstrategieën aanmoedigen en zouden kwaadwillende partijen dit in hun voordeel kunnen gebruiken om immuniteit te creëren.
Dit is niet helemaal hoe het werkt

Beide partijen kunnen gewoon fout zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 28 mei 2024 @ 17:07:27 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213713730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 00:46 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Israël wist een paar uur na de raketaanval op het tentenkamp al te melden dat er 2 kopstukken waren gedood. Met andere worden, dit hadden ze dus vóór de aanval al nauwkeurig vastgesteld want zonder mannetjes in het kamp wordt het wat lastig om te onderzoeken, althans niet in dat tijdsbestek.

Dat bericht leek later niet te kloppen en maakt het gewoon een burgeraanval.

Er valt hier maar 1 conclusie te trekken maar ook dat zal door de usual suspect wel weer goed gepraat worden.
Hoe kom je tot die éne en andere conclusie(s) die duidelijk moeten maken dat Israël fout (bezig) is en laat staan dat er bij een uitleg iets goeds daarvan moet worden gepraat ?

Waarom zou Israëls geheime dienst geen mannetjes (of vrouwtjes) in het kamp hebben die mijn part goedbetaald en uitgerust met walktie talkie van de Action (een bereik van 5 km is al ruim genoeg) en wellicht een gs/satellietgeval.
Of denk je, om andermans woorden maar in die context te gebruiken, dat alles en iedereen in die tentenkampen 100% hamas aanhanger zou zijn ?

Zeker weten dat dit niet het geval is want de wereld daar van "gevluchte Palestijnen" in Gaza bestaat uit tal van f(r)acties die opportunistisch zijn ingesteld om hun tribale ding na te streven.
Ik zou het zelfs niet opmerkelijk vinden dat een partij - al of niet hamas - een tip geeft die voldoende grond geeft om Israël te doen laten besluiten een raket te sturen.

Los daarvan is het denkbaar dat er met beelden van een drone op 10km hoogte nauwkeurig kon/kan worden vastgesteld die twee kopstukken in die tent waren om daar op beeld niet meer uit te komen.

Doorredeneren op grond van een zelf bedachte aanname is meestal geen goede manier om iets te bewijzen.
Ik vermoed eerder dat het ook een tragische misrekening is - shit happens, sometimes - dat het eliminatie meer bijkomende slachtoffers heeft veroorzaakt dan men bij de voorbereiding heeft ingecalculeerd. En ik snap hierbij de ander die inclusief redeneert, dat elk slachtoffer er één te veel is om vervolgens geen zinnig idee te hebben hoe dan wel opereren.

Het zou ook totaal niet verbazen dat kopstukken zich zoveel mogelijk aanschurken tussen & met zg onwetende anderen die totaal niet zouden weten welk kopstuk daar met alle egards wordt behandeld.
In het beste geval ontspringen die commandanten de dans achter dat schild van hun supporters en in slechste geval nemen die kopstukken hun slachtoffers mee naar de eeuwige rome van het martelaarschap.
NB: Het voortbestaan is een stuk overzichtelijker wanneer je zeker weet dat sterven in naam van het geloofslot een stap op weg mag zetten naar het eeuwige geluk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213713741
Dat is toch gewoon de standaard strategie. Hamas dwingt Israël telkens tot bombarderen. Niet andersom.

quote:
Hamas relies on the Israeli government’s aim to minimise collateral damage, and is also aware of the West‘s
sensitivity towards civilian casualties. Hamas’ use of human shields is therefore likely aimed at minimising their
own vulnerabilities by limiting the Israeli Defense Forces’ (IDF) freedom of action. It is also aimed at gaining
diplomatic and public opinion-related leverage, by presenting Israel and the IDF as an aggressor that indis-
criminately strikes civilians
Rapportje van de navo
pi_213713830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 13:55 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Is daar al bewijs van dan? Biden zei zelfs foto's gezien te hebben die niet bestaan.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')