Nee, first strike van het laffe volk van wie je niet eens op rusland mag schieten, da's pas geloofwaardig.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hecht net wat meer waarde aan de uitleg van Reisner.
Goed verhaal, lekker kort ook.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:44 schreef ExTec het volgende:
Nee, first strike van het laffe volk van wie je niet eens op rusland mag schieten, da's pas geloofwaardig.
First strike hé?
Dit om kegelen faciliteert alleen dat. Je voorkomt hier niet mee dat rus zelf zou beginnen met die wapens, nee, het geeft de VS een grotere kans om (relatief) ongezien ICBM's af te schieten.
Als die wil er zou zijn, zou je dan niet beter gewoon tegen oekraine kunnen zeggen: hey, leg jij dat land maar gewoon in puin met de ATACMS die je nog hebt, wil je er nog meer? En: hoe snel kan je mensen klaar hebben staan om F-35s in ontvangst te nemen? Enzovoort enzovoort.
Maar ze zijn niet alleen aan het dwalen in het witte huis, ze zijn ook nog te dom om bovenstaande te snappen?
Volstrekt ongeloofwaardig, dus.
En misschien moet jij wat minder waarde hechten aan dat land wat van boven naar beneden bekend staat als een dependance van de FSB.
quote:WSJ: Russia aims to produce 6,000 Shahed-type drones a year in Tatarstan
Russia plans to produce 6,000 Shahed-type drones per year, in addition to surveillance drones, at the Alabuga Special Economic Zone in Tatarstan, The Wall Street Journal (WSJ) reported on May 28, referring to a contract leaked by the Prana Network hacker group.
The Russian military has been using cheap but effective drones to attack Ukraine since fall 2022. Western media, such as the New York Times, has reported the cost of each Shahed-136 drone to be as low as $20,000.
Russia is reportedly ramping up domestic production of its own version of Iranian-made Shahed-136 drones, relying on Chinese components and Iranian technologies.
Moscow signed a deal with Tehran to build the domestic drone plant in late 2022 in Tatarstan, obliging to partly pay $1.7 billion in gold bars, the WSJ said.
The terms of the deal were revealed in February by the Prana Network, which claimed to break into email servers associated with Iran's Islamic Revolutionary Guard Corps.
Russia aims to reach the production level of 6,000 Shahed attack drones a year at the Alabuga facility, while the factory was already ahead of its production schedule in April, the WSJ said. It has produced 4,500 Shaheds, according to the International Institute for Strategic Studies.
Zo snel mogelijk platgooien die hap dus. De fabriek is al binnen het bereik van hun lange afstandsdrones.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedank me nu pas...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Deze OTH's kunnen niet voorbij de horizon zien door de kromming van de aarde. Ik weet de exacte cijfers niet, maar bijvoorbeeld op 1000 km afstand kunnen ze alleen zien wat hoger vliegt dan 10km.
Zoiets.
Dat zal best, maar het zal mij niet beletten om je er op te wijzen dat je volstrekte onzin aan het napraten bent.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort ook.
Verder interesseert me jouw mening vanaf deel 1 al bijzonder weinig.
Wat een onzin weer. Hopelijk zal ook dit in de toekomst gewijzigd worden. Al zou het ook te maken kunnen hebben met de regels die Amerika aan de landen met F-16s hebben opgelegd. Of België is gewoon bang natuurlijk.quote:Ukraine can use Belgian F-16s only on Ukrainian territory, Belgian PM says
Belgian arms which are to be supplied to Ukraine under the recently signed security agreement, including F-16 fighter jets, are intended for use only on Ukrainian territory, Belgian Prime Minister Alexander De Croo said during a press conference on May 28.
"Everything which is covered by this agreement... is for the utilization by the Ukrainian defense forces on Ukrainian territory," De Croo said in response to a journalist's question about whether Ukraine will be able to use Belgian F-16 jets to down Russian planes in Russian airspace.
De Croo and President Volodymyr Zelensky signed the security agreement earlier on May 28, under which Belgium pledged to provide Ukraine with 30 F-16s by 2028, with the first of the aircraft expected to arrive by the end of this year.
Ukraine is yet to receive the first of the dozens of F-16s pledged by Belgium, the Netherlands, Denmark, and Norway.
De Croo's statement comes amid a growing discussion among Western allies about whether to allow Ukrainian forces to strike military targets on Russian soil. Ukrainian officials have complained that the restrictions prevented Kyiv from attacking Russian forces amassing near Kharkiv Oblast earlier in May with advanced weaponry.
Several countries, including Lithuania, Czechia, Finland, the U.K., and Sweden, as well as NATO Secretary Jens Stoltenberg, called on the allies to lift the ban on strikes on Russian territory with Western arms.
U.S. officials, as well as German and Italian ones, have repeatedly said that they do not support or encourage Kyiv's strikes with the Western-supplied arms inside Russia.
The New York Times reported on May 23 that U.S. Secretary of State Antony Blinken favors ending the ban, but it remains unclear whether his proposal will gain support in the White House.
Spionage...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:55 schreef ExTec het volgende:
Putin hijacked Austria’s spy service. Now he's going after its government
Deze is hier, ik dacht, verleden topic al de revue gepasseerd, allicht interresant voor mensen die wel willen weten hoe oostenrijk er voor staat.
Wat Rob Lee er van vindt is verder prima.quote:
Wat "we" als westen willen weten we niet echt goed, want teveel verschillende belangen, en een fatsoenlijke stragie is er na 2,5 jaar ook nog steeds niet bedacht. En helaas staarlt dus niet elk land erin zoals Scandinavië of de Baltische staten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:05 schreef havanagila het volgende:
Sowieso. Of Oekraïne nou eigen wapens (die ultralights vol explosieven bijv.) of gedoneerd spul gebruikt. Vage shit allemaal.
Willen ze nou dat Oekraïne Rusland eruit trapt of de oorlog zo lang mogelijk uitsmeren om Rusland te verzwakken.
quote:Attack of foreigners on the Polish-Belarusian border
A Polish soldier was injured today after being stabbed by a foreigner trying to cross the barrier on the border with Belarus. A few hours earlier, Border Guard officers were injured during an attack by migrants. One of them was hit with a broken bottle, another was injured after being attacked with a dangerous tool to which a knife was attached.
Today, around 4:30 a.m., a Polish Army soldier was injured near the border in the area of the Border Guard Post in Dubicze Cerkiewne. The incident occurred during an attack by a group of about 50 foreigners who threw branches, tree limbs and stones at Polish patrols. When migrants tried to forcefully cross the border, one of them stabbed a Polish soldier. A Border Guard officer provided first aid to the injured person. During this time, the foreigners continued to behave aggressively, attacking the injured person and the officer who was providing assistance. The injured man and the officer were protected by cars. The soldier was taken by ambulance to the hospital.
Het lijkt mij dat wanneer dit soort wapens gebruikt worden er met scherp geschoten mag worden. Dit heeft niks meer te maken met immigranten die illegaal de grens over proberen te komen voor een beter bestaan. Dit is gewoon een poging tot moord/doodslag. Terwijl het duidelijk is dat dit soort gedrag vanuit Rusland en Wit-Rusland bevorderd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je alles eerst eens rustig gaan lezen voordat je commentaar levert.quote:
quote:Unnamed country orders ammunition for Skynex system
The unnamed European country has ordered hundreds of thousands of ammunition for the Skynex air defense system.
The German concern Rheinmetall announced that the classified country would receive AHEAD 35mm munitions.
This is an order worth many millions of euros, with a six-figure quantity of ammunition to be delivered.
“The total value of the order is in the range of three-digit million euros,” Rheinmetall said.
The use of programmable 35-mm AHEAD ammunition developed by Rheinmetall for this purpose is significantly cheaper than similar systems based on guided missiles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien moet je dat voortaan zelf doen?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je alles eerst eens rustig gaan lezen voordat je commentaar levert.
Deze maar even direct linken dan: https://www.bundesheer.at(...)st-reisner-antwortet
Het lijkt mij niet zo goed om Charles de Gaulle hier te citeren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:14 schreef Delenlill het volgende:
https://twitter.com/DefenceU/status/1795317822564040931
quote:Russia Actively Recruits Mercenaries in 4 African Countries
A fighter of the Central African Republic in Africa against the backdrop of the Russian flag. December 2022. Photo credits: Barbara Debout/AFP/Getty Images
Russia has created a special unit that recruits mercenaries in several African countries.
The press service of the Defence Intelligence of Ukraine stated that mercenaries are offered $2,000 for signing a contract.
“They promise a monthly allowance of $2,200, medical insurance, and Russian passports for the soldier and his family members,” said the Ukrainian intelligence officers.
A specially created unit under the Russian Ministry of Defense is recruiting Africans to participate in assaults on Ukrainian soil.
“The aggressor state of Russia has significantly intensified its campaign to recruit foreign mercenaries for the war against Ukraine,” the Defense Intelligence of Ukraine stated.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:14 schreef Delenlill het volgende:
https://www.strazgraniczn(...)ruskiej-granicy.html
[..]Ze zouden dat hek gewoon onder stroom moeten zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het lijkt mij dat wanneer dit soort wapens gebruikt worden er met scherp geschoten mag worden. Dit heeft niks meer te maken met immigranten die illegaal de grens over proberen te komen voor een beter bestaan. Dit is gewoon een poging tot moord/doodslag. Terwijl het duidelijk is dat dit soort gedrag vanuit Rusland en Wit-Rusland bevorderd wordt.
Ik ga er een beetje vanuit dat het onderwerp ansich gelezen wordt... Maar niet dus.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je dat voortaan zelf doen?
Zodat je niet hier met een tweet komt die je nu ineens moet gaan nuanceren?
Ik ga er ook vanuit dat wat ik post gelezen wordt:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje vanuit dat het onderwerp ansich gelezen wordt... Maar niet dus.
Plausibeler dan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat ze effectief gebruikt worden om te constateren dat er ergens iets is, zodat ze daarna doelgerichter, met andere radars, kunnen kijken.
Dat is plausibeler dan dat de escalatie schijtlaarzen in het witte huis aan het voorsorteren zijn op een nucleaire first strike.
Het wordt natuurlijk wel een beetje een vreemde bedoening hier, als jij hier halve desinformatie post, en de rest maar geacht wordt daar de waarheid uit te gaan destileren, en ook alleen daar op te reageren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hecht net wat meer waarde aan de uitleg van Reisner.
Ik post een tweet die verwijst naar een stuk van Reisner wat ik dus gelezen heb en vervolgens heb jij het over compleet wat anders en dan ligt het plotseling aan mij?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ga er ook vanuit dat wat ik post gelezen wordt:
[..]
Plausibeler dan.
En daar reageer jij niet op met: ja, maar dat zei die helemaal niet, dat kwam hier pas, nee, alleen:
[..]
Het wordt natuurlijk wel een beetje een vreemde bedoening hier, als jij hier halve desinformatie post, en de rest maar geacht wordt daar de waarheid uit te gaan destileren, en ook alleen daar op te reageren.
Nee, ik heb het niet over "compleet wat anders", ik reageer op wat er in een tweet staat die jij post.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik post een tweet die verwijst naar een stuk van Reisner wat ik dus gelezen heb en vervolgens heb jij het over compleet wat anders en dan ligt het plotseling aan mij?
Op de achtergrond zullen ze wel met de Russen afspreken dat sommige gebieden niet worden aangevallen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:09 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ruiken-zoals-hij-wil
Ik vraag me af hoe dat zal gaan als Oekrainse soldaten aangevallen worden als ze met westerse soldaten samenwerken ; rennen die dan snel weg om te schuilen of zo en laten ze de Oekrainers achter ?![]()
Ik heb het over het artikel zelf he. Anders had ik Reisner niet genoemd of wel dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:15 schreef ExTec het volgende:
Nee, ik heb het niet over "compleet wat anders", ik reageer op wat er in een tweet staat die jij post.
quote:Poland faces seasonal labor shortage as Ukrainians seek better jobs
Polish employers face increasing difficulty in recruiting workers for seasonal jobs, despite the potential to earn 5,000 to 9,000 zlotys ($1,270 to $2,300) during the summer in Poland, the Migration Platform EWL reported.
Traditionally, Ukrainian citizens came to Poland for seasonal work in the summer. However, they are now choosing Western European countries due to higher salaries and more open labor markets following Russia’s full-scale invasion.
Poland’s Central Statistical Office released data on the average salary across the country for the first quarter of 2024, which stood at 8,147.38 zlotys ($2,000), reflecting a 14.4% increase compared to the previous year.
“You can now earn up to 9,000 zlotys ($2,300) in seasonal jobs,” said Mariana Semenyuk, Recruitment Director at the EWL.
“This typically involves short-term work in the agricultural sector, where wages are tied to working hours and productivity. Such work is suitable for people accustomed to physical labor. It is mostly chosen by Ukrainians who live in rural areas and have their own farms.”
Seasonal work can also include jobs in construction or logistics warehouses for clothing packaging, she said. With the approaching sales season, the logistics industry is seeing a significant increase in vacancies.
Waarom post je die tweet dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb het over het artikel zelf he. Anders had ik Reisner niet genoemd of wel dan?
Ik zit mobiel atm en deze optie was de meest makkelijke. Want anders was het gewoon een linkdump geweest en verder niks.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom post je die tweet dan?
Je had ook gewoon de link uit deze kunnen posten, immers.
Scholz is zo te zien ook overstag. Zolang Oekraïne zich aan de voorwaarden houdt die individuele landen opleggen voor het gebruik van wapens en materieel op Russisch grondgebied.quote:French, German leaders say Ukraine allowed to strike inside Russia
PARIS/BERLIN (Reuters) – France and Germany’s leaders said on Tuesday Ukraine should be allowed to hit military sites inside Russia from which missiles were being fired at Ukrainian territory, but not other targets.
Russian President Vladimir Putin warned the West earlier in the day that NATO members in Europe were playing with fire by proposing to let Ukraine use Western-supplied weapons to strike inside Russia, which he said could trigger a global conflict.
“We support Ukraine and we don’t want escalation, that hasn’t changed,” French President Emmanuel Macron said at a joint news conference with German Chancellor Olaf Scholz in Meseberg, Germany.
“We think we should allow them to neutralise military sites from which missiles are fired, military sites from which Ukraine is attacked, but we shouldn’t allow them to hit other targets in Russia and civilian or other military sites in Russia.”
Scholz said he agreed with Macron and that as long as Ukraine respected the conditions given by countries that supplied the weapons, including the United States, and international law, it was allowed to defend itself.
“Ukraine has every possibility under international law for what it is doing. That has to be said explicitly,” Scholz said.
“I find it strange when some people argue that it should not be allowed to defend itself and take measures that are suitable for this.”
Over two years into the deadliest land war in Europe since World War Two, as the West considers what to do about Russian military advances in Ukraine, Putin is increasingly evoking the risk of a global war, while Western leaders play it down.
NATO Secretary General Jens Stoltenberg told the Economist that alliance members should let Ukraine strike deep into Russia with Western weapons, a view supported by some European members of the transatlantic alliance though not the United States.
In Germany too, there is some resistance to the idea, with fears of an escalation into a wider conflict likely to play a role in upcoming local and state elections in the formerly communist east of the country.
Scholz has refused to provide Kyiv Germany’s long-range Taurus missiles, which could potentially reach Moscow.
Maar je had het artikel heusquote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit mobiel atm en deze optie was de meest makkelijke.
Ja, zelfs nog door Google translate gehaald aangezien mijn Duits wat roestig is. En Reisner is hier in het begin veel vaker voorbij gekomen en daar was men altijd wel positief over.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je had het artikel heusgelezen, maar het was makkelijker om een tweet met desinformatie te posten, no biggie, want het gaat om wat anders, dan de link naar het artikel wat je heus gelezen had?
Helder.
Dan moet er nog wel heel wat gaan gebeuren...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:43 schreef oheng het volgende:
De ATACMS op de Luhanks luchtmachtbasis was waarschijnlijk o.a. een aanval op een mobiele radar (reddit link). Misschien een Mobium?
Langzaamaan wordt rusland blind gemaakt.
Nope.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:43 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, je hoeft me niet te geloven natuurlijk, dat is verder aan jou.
Maar wat was precies het strategische dan achter die over the horizon radar omkegelen? En van wie uit?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 13:58 schreef AchJa het volgende:
Daar zit dus ook een strategische bedoeling achter.
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:28 schreef Delenlill het volgende:
https://english.nv.ua/bus(...)market-50422551.html
[..]En als ze bij de EU komen gebeurt dit in het kwadraat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is die FSB trekpop nou weer dan? Reisner?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:49 schreef ExTec het volgende:
Of hebben jij en die FSB trekpop dat soms ook niet gezegd, bedoeld?
Nice. Nog meer onrust en arbeidstekorten.quote:
Ja?quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie is die FSB trekpop nou weer dan? Reisner?
Maar de eigenlijke vraag was dus:quote:De rest ga ik niet eens meer op reageren want ik blijf niet bezig. Je hebt je uitleg gekregen en je doet het er maar mee.
Wel grappig dat je dat straal negeert, maar je zou eens kunnen proberen inhoudelijk te reageren.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 22:49 schreef ExTec het volgende:
Maar wat was precies het strategische dan achter die over the horizon radar omkegelen? En van wie uit?
Je plaat blijft steken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 23:04 schreef Discombobulate het volgende:
Je zou toch zeggen dat Oekraïne zo nu onderhand wel even moet gaan winnen?
quote:Op donderdag 23 mei 2024 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wordt toch wel echt tijd hoor dat Oekraïne gaat winnen aan de X posts te zien. Maar het zit er nog niet echt in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |