Was geen ruimte meer voor, maar dan vink je Anders aan.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik mis de optie: niet, het boeit mij geen reet
Vindt jij het niet relevant dat de ChristenUnie in Europees verband onderdeel uitmaakt van de conservatieve fractie?quote:Op zondag 26 mei 2024 22:04 schreef Hanca het volgende:
In principe de lijsttrekker van de CU, ook al staan ze momenteel op 0 zetels. Mochten ze echt nog wegzakken in de peiling dat een zetel onmogelijk lijkt, ga ik nog even nadenken of ik niet wat anders stem (PvdD dan waarschijnlijk). Maar aan de andere kant: als dan blijkt dat CU net een zetel mist baal ik van de mensen die zo hebben geredeneerd.
Ik vind Anja Haga het heel goed doen en kans op meer dan 1 zetel is er toch niet, dus ik stem dan gewoon op de lijsttrekker.
Dan kom je alleen bij FvD uit, dus vanaf nu kun je dan een idee hebben.quote:Op zondag 26 mei 2024 21:47 schreef Jahr00n het volgende:
Geen idee. Moet nog een testje doen. Sws op een partij die voor nexit is
quote:Op zondag 26 mei 2024 21:47 schreef Jahr00n het volgende:
Geen idee. Moet nog een testje doen. Sws op een partij die voor nexit is
Hoe vind je eigenlijk de keuze om met de SGP te breken? Hoewel de partijen natuurlijk uiteen gegroeid zijn, was het wel de strategische samenwerking om in ieder geval een zetel voor beide te verzekeren.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:04 schreef Hanca het volgende:
In principe de lijsttrekker van de CU, ook al staan ze momenteel op 0 zetels. Mochten ze echt nog wegzakken in de peiling dat een zetel onmogelijk lijkt, ga ik nog even nadenken of ik niet wat anders stem (PvdD dan waarschijnlijk). Maar aan de andere kant: als dan blijkt dat CU net een zetel mist baal ik van de mensen die zo hebben geredeneerd.
Ik vind Anja Haga het heel goed doen en kans op meer dan 1 zetel is er toch niet, dus ik stem dan gewoon op de lijsttrekker.
CU stemt echt heel erg vaak anders dan de fractie, zeker op gebied van boeren, klimaat en natuur. En dan is het misschien wel goed dat dat geluid ook in die fractie te horen is.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vindt jij het niet relevant dat de ChristenUnie in Europees verband onderdeel uitmaakt van de conservatieve fractie?
Maw een veel rechtsere, misschien wel populistischere fractie dan het profiel van de ChristenUnie.
Ik zelf zou dan overwegen een andere linkse centrumpartij te stemmen.
Volledig terecht, SGP wilde met FvD in één fractie. Dat is een no-go. Maar ook anders was het terecht, de SGP past eigenlijk in bijna niks meer bij de CU. Dat zie je ook in de reacties op de nieuwe coalitie hier. Anja Haga past ook zeker helemaal niet bij de SGP.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe vind je eigenlijk de keuze om met de SGP te breken? Hoewel de partijen natuurlijk uiteen gegroeid zijn, was het wel de strategische samenwerking om in ieder geval een zetel voor beide te verzekeren.
Sebastiaan nogwat.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Noem - zonder Googlen - de lijsttrekker van PVV.
QED.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sebastiaan nogwat.
Aangezien ik hem en de rest op de lijst niet kende, toch besloten voor lijstduwer Geert te kiezen
Ik denk dat de meeste Nederlanders geen enkele persoon op geen enkele lijst kunnen noemen van de Europese verkiezingen. Er is in de media nog nauwelijks aandacht (geweest) voor deze mensen. Blijkbaar heb jij je verdiept in de lijst van GL, maar dat geldt voor de meeste GL-stemmers ook niet.quote:
Je ziet de optie centrum-rechts ook niet staan. De reden is dat we bij verkiezingen op partijen stemmen.quote:
Je hebt nog tijd om een volmacht in te sturen naar je gemeente en zo iemand anders voor je te laten stemmen. Dit kan zelfs vanaf je vakantieadres.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet want ik ben op vakantie en mag alleen in mijn eigen land stemmen.
Weet je ook hoe die lijsttrekker heet, zonder te googelen?quote:Op maandag 27 mei 2024 09:46 schreef Tijger_m het volgende:
D66 en ik ga voor de lijsttrekker zoals ik dat altijd doe
Geen idee nog wat mijn vrouw gaat stemmen, vermoedelijk ook D66 maar ze vult graag zelf de Stemwijzer in en besluit aan de hand daarvan wat ze stemt.
Was nog te gast geweest bij Kiespijn gisteren. Hij is ervan overtuigd dat de rechtsstaat in goede handen is bij de VVD.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:48 schreef nostra het volgende:
Bart Groothuis.
https://www.grabowsky.com/interview/bart-groothuis
Wijs man dan.quote:Op maandag 27 mei 2024 12:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Was nog te gast geweest bij Kiespijn gisteren. Hij is ervan overtuigd dat de rechtsstaat in goede handen is bij de VVD.
Zijn interview in de Volkskrant vond ik idd helemaal niet zo slecht: https://www.volkskrant.nl(...)niet-komen~ba624aaf/quote:Op maandag 27 mei 2024 13:11 schreef AgLarrr het volgende:
CDA, Tom Berendsen.
Goed verhaal: juist prioriteiten, juiste nuance, en voor mij het belangrijkst: een goeie visie waar het met Europa heen moet.
Gerben-Jan Gebrandy.quote:Op maandag 27 mei 2024 10:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Weet je ook hoe die lijsttrekker heet, zonder te googelen?
Dus, je gaat op de SGP stemmen?quote:Op maandag 27 mei 2024 18:55 schreef phpmystyle het volgende:
Bij de TK BBB gestemd, en gezien het regeerakkoord en hoe ze zich manifesteren in de media en kamer had ik het kunnen overwegen. Echter zijn ze voornemens om aan te sluiten bij de EVP. Dat spreekt mij niet zo aan.
Dan blijven PVV en FvD over. FvD heeft mijn voorkeur omdat ik niet uitsluit dat de EU niet te hervormen is, anderzijds ben ik niet content met het feit dat FvD wel heel erg bezig is met het verkopen van boeken, wijn, en vlees. Ga gewoon politiek bedrijven. PVV zou ook nog kunnen, maar ze zijn al erg snel gegroeid in korte tijd, en gaan wellicht een minder EU kritisch geluid laten horen.
Moet zeggen dat als ik naar de optredens van de SGP kijk ik altijd een lach op mijn gezicht krijg. Constructief doch kritisch geluid. Prima partij!
Dan kun je iemand een volmacht geven, zodat je stem niet verloren gaat.quote:Op maandag 27 mei 2024 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Niet want ik ben op vakantie en mag alleen in mijn eigen land stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |