Zeker niet, het stopt gewoon de import van die kansloze Afrikanen en Arabieren.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon een stropop. Er is volgens mij vrijwel niemand die zegt dat een migratiestop magisch al die problemen ineens oplost.
Kortom, landen kunnen er eigenlijk niets aan doen. De bekende drogredenering.quote:‘Als je als overheid asiel en migratie drastisch wil beperken, dan zal dat ten koste gaan van de rechtsstaat of van de economie’, zegt migratiedeskundige Hein de Haas. ‘Het is een van de twee.’
En als migratie, zoals deze man hier stelt, van alle tijden is, waarom wordt het Westen dan pas sinds de jaren 1970 overspoeld met migranten vanuit niet-Westerse landen?quote:Hij besefte bovendien dat het niet alleen om de feiten ging, maar ook om de framing, dat hij als onderzoeker de taak had de feiten in te bedden in een breder verhaal. Het debat is, vindt hij, vaak verengd tot wie is vóór en wie is tegen immigratie. ‘Dat is net zoiets als voor of tegen de economie zijn’, schrijft hij. ‘Migratie is van alle tijden, het is een normaal proces, een intrinsiek onderdeel van onze samenlevingen.’
Het is alles behalve overtuigend, wederom een drogredenering.quote:Op zondag 26 mei 2024 17:53 schreef Bart2002 het volgende:
Mwah.
[..]
Lijkt behoorlijk overtuigend hoor. Het is gewoon waar denk ik.
Dit is alweer een voorbeeld van shoot the messenger. De man is een groot denker en de TS snapt dat niet blijkbaar.
Ik geef wel toe dat al die problemen die we kennen doordat die op het beloop zijn gelaten door de politiek "laissez fair" geen oplossing of geen makkelijke oplossing kennen zonder dat het pijn doet.
Gelukkig kan dit binnenkort allemaal afgekocht worden voor 20k per persoon. Gewoon extra kosten maken omdat beleid dusdanig slecht is geweest dat simpelweg bergen geld verbranden de beste oplossing is totdat dit weer niet meer mag of veranderd wordt. Verder lost het uiteraard ook het grotere probleem niet op natuurlijk.quote:Op zondag 26 mei 2024 19:12 schreef Cilantro het volgende:
We hebben helemaal geen nep-vluchtelingen uit middeleeuwse culturen nodig om de economie draaiende te houden.
Sterker nog, die kosten alleen maar geld; jaarlijks miljarden.
Bijna niemand die graag zou zien dat er wat minder asielzoekers binnen komen is van mening dat alle problemen in Nederland veroorzaakt worden door asielzoekers. Dat is vooral een frame die graag gebruikt wordt om de daadwerkelijke discussie maar niet te hoeven voeren.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou... Wat is het thema en het breekpunt bij onze huidige coalitie?
En waar is het VVD kabinet op gesnuiveld?
De vraag stellen is haar beantwoorden.
Kan je hier nalezen indien gewenst:
https://nos.nl/collectie/(...)van-kabinet-rutte-iv
Hoe zou het legaal laten binnenkomen van Sumalee de Thaise verpleegster kunnen voorkomen dat Abdul de analfabete Afrikaan in een gammel bootje stapt?quote:Wat wel zou helpen is een legale route te openen voor mensen van buiten de Europese Unie om hier te kunnen werken.’
Zelfbenoemd professortje met alleen maar theoretisch geneuzel. Beetje de brilsmurf in zijn vakgebied, roept een hoop maar kan zelf helemaal niks.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:13 schreef Confetti het volgende:
Wat een onsamenhangend kutstuk zeg. Haalt constant arbeidsmigratie en asielzoekers door elkaar wanneer hij het heeft over waarom we ze nodig hebben. En dan dat gejank over het afbreken van de rechtsstaat.
Is hij een deskundige op het gebied van staatsrecht, staatsnoodrecht? Waar baseert hij het afbreken van de rechtsstaat dan op? Artikel 110 van de Vreemdelingenwet ('asielcrisis') is gewoon een democratisch wetsartikel, de proportionaliteit mag de rechter mooi toetsen. Niets bijzonders aan.
Dit is overduidelijk iemand met een pro-migrtanten agenda waar je niet serieus mee kan discussieren.
Hiermee toont hij vrij weinig benul van historische context. In de 19e eeuw (met name de eerste helft) verliet de gewone man zelden z'n eigen lokale omgeving. Zelfs regionale verschillen qua taal, gewoontes en cultuur konden al aanzienlijk zijn, mogelijkheden tot massacommunicatie waren nog niet erg op gang gekomen, en doordat mensen zich vaak meer met hun veel kleinere leefomgeving verbonden voelden dan een groter concept als "de natie" konden streken nogal eens voor gerommel zorgen.quote:Angst voor migranten, of wantrouwens jegens hen, heeft altijd bestaan. ‘In het Parijs van de negentiende eeuw was men bang voor mensen uit Bretagne omdat ze geen Frans spraken. Max Weber waarschuwde dat Poolse migranten een “lager staand ras” waren. Een collega van mij, Saskia Bonjour, heeft laten zien hoe in beleidskringen in Nederland in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw werd gepraat over Italiaanse en Spaanse gastarbeiders, die niet goed in de Nederlandse cultuur zouden passen. Je kunt er vergif op innemen dat we het over twintig jaar niet meer over Turken en Marokkanen hebben. Je ziet dat eigenlijk al minder worden. Dan hebben we het over andere groepen. Dat is aan de ene kant een reden voor pessimisme, maar ook voor relativering.’
quote:Op zondag 26 mei 2024 17:58 schreef Alpha0 het volgende:
Het is gewoon niet waar dat in Nederland migranten de schuld van alles krijgen.
Oh echt waar joh?quote:Op zondag 26 mei 2024 20:12 schreef TAmaru het volgende:
Er zijn vrijwel geen Nederlanders die tegen migratie op zich zijn.
De meeste Nederlanders zijn tegen massamigratie of migratie vanuit islamitische landen of migratie van kansarme vluchtelingen op grote schaal. Ik denk dat je maar weinig Nederlanders zult vinden die 100% tegen elke vorm van migratie zijn.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Oh echt waar joh?
Dat zullen dan zeker Eskimo's zijn die ik tegen kom.
Het draait allemaal om de rode loper. Al die immigranten van vroeger moesten keihard werken en kregen niks voor niks.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders zijn tegen massamigratie of migratie vanuit islamitische landen of migratie van kansarme vluchtelingen op grote schaal. Ik denk dat je maar weinig Nederlanders zult vinden die 100% tegen elke vorm van migratie zijn.
Dit wordt toch in elk migratiebetreffend debat gedaan? Ik vind dit ook een ergernisquote:Op zondag 26 mei 2024 18:13 schreef Confetti het volgende:
Wat een onsamenhangend kutstuk zeg. Haalt constant arbeidsmigratie en asielzoekers door elkaar wanneer hij het heeft over waarom we ze nodig hebben. En dan dat gejank over het afbreken van de rechtsstaat.
Volgens mij verwar je arbeidsmigranten van vroeger die kwamen óm te werken met asielzoekers van nu die niet of nauwelijks mogen werken.quote:Op zondag 26 mei 2024 20:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het draait allemaal om de rode loper. Al die immigranten van vroeger moesten keihard werken en kregen niks voor niks.
In tegenstelling tot nu.
En totale onzin. Immigratie is beleid en als je massa's buitenlanders neerplempt in een of andere volkswijk dan is dat het beleid dat die omgeving slechter maakt voor de mensen voor wie het beleid zou moeten zijn. Zo werkt het nou eenmaal, dat heeft niets met zondebok zoeken te maken maar met juist naar dat deel van het ellendige beleid wijzen.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het ging mij vooral om de gequote alinea. Die is zo klaar als een klontje hoor.
Groei is de natuurlijke toestand. Elk jaar werkervaring maakt je werk meer waard, elke keer dat je kennis doorgeeft aan een jongere werknemer wordt die ook weer productiever. Dan is er wetenschap en innovatie die ook weer leidt tot een hogere arbeidsproductiviteit.quote:Op zondag 26 mei 2024 18:27 schreef Bart2002 het volgende:
Het is wel zo dat als "wij" werkers binnenhalen die al het kutwerk doen om de "economie" te stutten dat slechts tijdelijk werkt omdat die mensen ook weer oud worden en zorg nodig hebben.
Het echte probleem is de economie die blijkbaar geen economie kan zijn zonder eeuwig te groeien. In principe kan dat niet. Samen met de schaarste van goedkope grondstoffen die zo'n beetje op zijn en die anderen ook allemaal willen is het een onoplosbaar probleem waar we aan ten ondergaan onvermijdelijk.
Is dat erg? Nee, niet voor ons. Wel voor volgende generaties die hebben dus ouders en grootouders die alles opgemaakt hebben zonder rekening te houden met wat na ons komt.
Voor elke Euro belasting in Nederland gaat er meer dan 50% naar zorg en sociale zekerheid (en dit percentage stijgt). Het inleveren van welvaart betekent ook dat we in zullen leveren op zorg en sociale zekerheid, dus zeg maar welke zorg zou je in willen leveren?quote:Op zondag 26 mei 2024 18:37 schreef Twiitch het volgende:
Ik lever graag een fors deel van de "welvaart" in wanneer dat betekend dat we deze waanzin van non stop arbeid- en asielmigratie nu de nek omdraaien. Alle "economische groei" van de laatste decennia is immers bijna in zn geheel naar grote bedrijven en hun aandeelhouders gegaan en niet naar burgers. De burgers hebben enkel en alleen de ellende mogen dragen terwijl de Frank van Gooltjes in Nederland de vruchten plukken.
De grenzen komen door het kapitalisme. De wooncrisis is er altijd al geweest sinds de Tweede wereldoorlog. Dat we niet doorbouwen of anders inplannen komt omdat het kabinetten Rutte er een zooitje van heeft gemaakt en Wilders geeft de schuld aan nieuwelingenquote:Op zondag 26 mei 2024 17:51 schreef thedeedster het volgende:
Zucht.
Ik begrijp sommige partijen écht niet. Milieu en economische - cq bevolkingsgroei vloeken enorm met elkaar.
Daarnaast toont deze samenleving duidelijk aan dat ook aan groei grenzen zitten; woningbouw, infrastructuur, milieu etc. etc.
Leuk voor werkgevers die lonen zo kunnen drukken, maar deze mensen moeten ook consumeren; ergo nóg meer personeel is nodig.
Hoogleraren zijn enkel mensen die bij de universiteit zijn blijven hangen. Het idee dat dit de slimste studenten waren, is natuurlijk onzin. Aldus deze afgestudeerde econoom.
Vroeger wás er geen onderscheid!quote:Op zondag 26 mei 2024 20:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je arbeidsmigranten van vroeger die kwamen óm te werken met asielzoekers van nu die niet of nauwelijks mogen werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |