Zo'n quatsch. Had je miljoenen Europeanen die na WO2 aanslagen gingen plegen in Duitsland? Geen een.quote:Op zondag 26 mei 2024 22:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
De vijver waar hamas uit kan vissen is even maal 1000 gebombardeerd door Israël. Ze hoeven de leden niet eens meer te gaan werven, ze zullen zich bij bosjes melden. Dat je wat tunneltjes bombardeert raakt ze echt niet. Maar het is ook nooit de intentie geweest om hamas kleiner te maken. Zo dom kunnen ze onmogelijk zijn in Israël.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutismquote:Op maandag 27 mei 2024 00:52 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Nederland is verantwoordelijk voor 70 burgerslachtoffers in Irak bij een bombardement op een wapenopslag van IS. Dronebama is verantwoordelijk voor een veelvoud daarvan. Het is nogal hypocriet om Israël steeds te veroordelen terwijl wij dit zelf ook doen.
Hamas blies in oktober de status quo op. Je moet bij hun zijn als je de status quo weer terug wilt. Dus heel simpel: Nope, Israel gaat nooit meer een 7/10 riskeren. Dus na overgave/vernietiging van Hamas zal de hele bende nog eens grondig worden nagelopen en elke tunnel worden opgeblazen. Inclusief die met ingangen op VN/UNRWA terrein. Daarna grondige dehamazificatie van de bevolking.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:46 schreef Nexum het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk waar dat als Hamas vandaag zegt ‘oké, we geven ons over’ dat Israël dan onmiddelijk zijn handen van Gaza aftrekt en zich nooit meer met Palestina bemoeit?
Palestijnen hebben inderdaad wel wat beters te doen in hun eeuwige vluchtelingenkamp…quote:Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zo'n quatsch. Had je miljoenen Europeanen die na WO2 aanslagen gingen plegen in Duitsland? Geen een.
Hamasterroristen zijn terroristen. Palestijnse burgers hebben wel wat beter te doen dan op een muziekfestival mensen afslachten, of raketten lanceren. Al helemaal vanaf het dak van hun eigen flat.
Dat is in feite ook wat ik bedoel idd.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb net even gegoogeld, beide heren zijn niet te vinden. Dus dat kopstuk is allemaal nogal relatief…
Oh ja. Israël heeft voor de lol muren gebouwd. Israël onderdrukt Palestijnen voor de lol.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:55 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Palestijnen hebben inderdaad wel wat beters te doen in hun eeuwige vluchtelingenkamp…
Hoe zie je dat precies voor je? Die mensen komen juist bij Hamas uit omdat ze worden onderdrukt en het systeem voor hen niet werkt.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef Ulx het volgende:
Daarna grondige dehamazificatie van de bevolking.
Het Hofdi huis afhuren?quote:Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
En wat moet Israël doen om Hamas te stoppen?
En de voedingsbodem voor een nieuwe generatie die Israël haat is al weer gelegd. Juist door dit soort optreden.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Die mensen komen juist bij Hamas uit omdat ze worden onderdrukt en het systeem voor hen niet werkt.
@Vallonquote:Op maandag 27 mei 2024 00:41 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Het is geen aanval maar een mededeling dat ik je posts bij tijd en wijlen echt onleesbaar vind. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Het is geen aanval maar een tip je teksten te voorzien van een normale zinsopbouw.
..
Ook al wordt er publiekelijk gesproken over een grote aanhang voor Harakat al Muqawama al Islamiya, ook in filmpjes Gazanen die zich zo uiten; een is een groot deel dat dit doet uit levensbehoud-/levensonderhoud. De uitleg hiervan is op meerdere plaatsen, meerdere keren, uitgelegd in de topics over Israël en Hamas, danwel de conflict bespreking - of de uitwerking ervan.quote:Die mensen hebben dus de keuze of Israël of Hamas. Je komt dus op het punt dat een groot deel van de Palestijnen in zekere mate actief is voor Hamas.
Geen idee. Verzin maar iets. Een goed argument tegen aansluiten bij Hamas is bijvoorbeeld het krijgen van een raket op je donder. Dat constructief zijn en eindelijk accepteren dat de oorlog in 1948/49 verloren werd en dat iets proberen te maken van wat je nog hebt misschien een betere optie is. Ik noem maar wat.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Die mensen komen juist bij Hamas uit omdat ze worden onderdrukt en het systeem voor hen niet werkt.
De enige manier om het te stoppen is genocide; maar dat mag je dan weer niet zo noemen ofzo? Maar Israël moet vooral zo door blijven gaan.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:59 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, dat schijn je allemaal niet te mogen zeggen. Feit is wel dat ze daar met elkaar in vicieuze cirkels aan het draaien zijn en er nooit uit gaan komen.
Je mag het wel zeggen, dat doe je nu ook - wat mij betreft wordt het allemaal wat minder persoonlijk en weer op de inhoud gewaardeerd.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En de voedingsbodem voor een nieuwe generatie die Israël haat is al weer gelegd. Juist door dit soort optreden.
Maar goed, dat schijn je allemaal niet te mogen zeggen. Feit is wel dat ze daar met elkaar in vicieuze cirkels aan het draaien zijn en er nooit uit gaan komen.
Niet zolang de gijzelaars nog niet terug zijn. Daarna? Atoombommen zorgen meestal niet voor zo'n goede pr, maar weet niet of dat op dit moment zo'n hoge prioriteit heeft voor Israël.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
er ook mensen zijn die een atoombom op gaza nog prima zouden vinden, als dat Hamas zou uitschakelen.
Denk dat alleen de motivering dan anders zal worden. Die mensen zouden onder andere omstandigheden niet ergens anders terecht zijn gekomen.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je je in al deze bochten wringt om het uitmoorden van een bevolking te rechtvaardigen. En waarom je hetzelfde principe niet toepast op de Israëlische regering, die Palestijnen en andere minderheden letterlijk onmenselijk behandelt.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Verzin maar iets. Een goed argument tegen aansluiten bij Hamas is bijvoorbeeld het krijgen van een raket op je donder. Dat constructief zijn en eindelijk accepteren dat de oorlog in 1948/49 verloren werd en dat iets proberen te maken van wat je nog hebt misschien een betere optie is. Ik noem maar wat.
Heb je daar ook een onderbouwing voor of is dat gewoon wat je denkt?quote:Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat alleen de motivering dan anders zal worden. Die mensen zouden onder andere omstandigheden niet ergens anders terecht zijn gekomen.
Israël moet minderheden net zo behandelen als Hamas dat doet? Ik weet niet of dat een verbetering is.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je je in al deze bochten wringt om het uitmoorden van een bevolking te rechtvaardigen. En waarom je hetzelfde principe niet toepast op de Israëlische regering, die Palestijnen en andere minderheden letterlijk onmenselijk behandelt.
Omdat ze Palestijnen als minderwaardig volk zien wat de strijd nou eenmaal verloren heeft dus ze hebben dikke vette pech.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom je je in al deze bochten wringt om het uitmoorden van een bevolking te rechtvaardigen. En waarom je hetzelfde principe niet toepast op de Israëlische regering, die Palestijnen en andere minderheden letterlijk onmenselijk behandelt.
Kun je het gedeelte in mijn post aanwijzen waar ik dat zeg?quote:Op maandag 27 mei 2024 01:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Israël moet minderheden net zo behandelen als Hamas dat doet? Ik weet niet of dat een verbetering is.
Niet specifiek voor Palestijnen, maar ik weet wel van Westerse moslims die nu on-line bijvoorbeeld gewoon een Biden aan het doodwensen zijn (zul je mij niet zien doen wanneer er iets in mijn vaderland zou gebeuren, en dan is het zelfs mijn vaderland en niet mijn 'broeders'). Verder heb ik ook een familielid dat helemaal geradicaliseerd is, dus ik heb het redelijk van dichtbij meegemaakt. Het is een denkwijze waarbij je al vanaf een jonge leeftijd aan onderworpen dient te worden.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Heb je daar ook een onderbouwing voor of is dat gewoon wat je denkt?
Uh. Nee.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:23 schreef Nexum het volgende:
[..]
Omdat ze Palestijnen als minderwaardig volk zien wat de strijd nou eenmaal verloren heeft dus ze hebben dikke vette pech.
Dat is letterlijk het standpunt van bijna 95 % van de felle pro-Israël posters hier.
En ook dat is tijdelijk. Straks is er weer een nieuw 'current thing' waar de massa achteraan hobbelt.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens heb ik al vanaf dag 1 gezegd dat Hamas dit briljant heeft aangepakt. Die wisten dat Israël zouden reageren en op die manier de Palestijnse zaak wereldwijd weer onder ogen zou komen
Jij beweert dat die mensen daar helemaal uit hunzelf terechtkomen, zonder invloed van hun omgeving. Met anekdotisch bewijs kan ik niet heel veel (wat als iemand met anekdotes van het tegenovergestelde komt?) maar jouw voorbeelden kunnen evengoed pleiten voor het argument dat hun omstandigheden hen dreven tot die mening.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Niet specifiek voor Palestijnen, maar ik weet wel van Westerse moslims die nu on-line bijvoorbeeld gewoon een Biden aan het doodwensen zijn (zul je mij niet zien doen wanneer er iets in mijn vaderland zou gebeuren, en dan is het zelfs mijn vaderland en niet mijn 'broeders'). Verder heb ik ook een familielid dat helemaal geradicaliseerd is, dus ik heb het redelijk van dichtbij meegemaakt. Het is een denkwijze waarbij je al vanaf een jonge leeftijd aan onderworpen dient te worden.
De bewijslast ligt hier bij jou, jij beweert namelijk dat iemands omgeving geen rol speelt. Je neemt een soort determinisme aan waarmee je het hardhandig "heropvoeden" (wink wink) van Palestijnen goedpraat.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
De vraag is meer hoe jij weet dat het anders niet gebeurd zou zijn?
Ik ben heel benieuwd naar je analyse op de Israëlische regering wat dit betreft. Heeft die er geen baat bij dat Hamas een voedingsbodem wordt gegeven? Maakt Netanyahu niet al te gretig gebruik van de situatie om Palestijnen af te knallen? Misschien heeft Israël dit juist heel slim aangepakt, die zitten nu in een oorlog die ze altijd al wilden én ze worden gesteund door alle Westerse regeringen.quote:Op maandag 27 mei 2024 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens heb ik al vanaf dag 1 gezegd dat Hamas dit briljant heeft aangepakt. Die wisten dat Israël zouden reageren en op die manier de Palestijnse zaak wereldwijd weer onder ogen zou komen (wel jammer van al die doden, maar het is voor een goede zaak). En (bijna) niemand praat meer over Hamas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |