abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213698577
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 22:37 schreef Chadi het volgende:

[..]
De vijver waar hamas uit kan vissen is even maal 1000 gebombardeerd door Israël. Ze hoeven de leden niet eens meer te gaan werven, ze zullen zich bij bosjes melden. Dat je wat tunneltjes bombardeert raakt ze echt niet. Maar het is ook nooit de intentie geweest om hamas kleiner te maken. Zo dom kunnen ze onmogelijk zijn in Israël.
Zo'n quatsch. Had je miljoenen Europeanen die na WO2 aanslagen gingen plegen in Duitsland? Geen een.

Hamasterroristen zijn terroristen. Palestijnse burgers hebben wel wat beter te doen dan op een muziekfestival mensen afslachten, of raketten lanceren. Al helemaal vanaf het dak van hun eigen flat.
pi_213698578
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:52 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Nederland is verantwoordelijk voor 70 burgerslachtoffers in Irak bij een bombardement op een wapenopslag van IS. Dronebama is verantwoordelijk voor een veelvoud daarvan. Het is nogal hypocriet om Israël steeds te veroordelen terwijl wij dit zelf ook doen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
zie email 27 oktober
pi_213698582
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:46 schreef Nexum het volgende:

[..]
Denk je nou werkelijk waar dat als Hamas vandaag zegt ‘oké, we geven ons over’ dat Israël dan onmiddelijk zijn handen van Gaza aftrekt en zich nooit meer met Palestina bemoeit?
Hamas blies in oktober de status quo op. Je moet bij hun zijn als je de status quo weer terug wilt. Dus heel simpel: Nope, Israel gaat nooit meer een 7/10 riskeren. Dus na overgave/vernietiging van Hamas zal de hele bende nog eens grondig worden nagelopen en elke tunnel worden opgeblazen. Inclusief die met ingangen op VN/UNRWA terrein. Daarna grondige dehamazificatie van de bevolking.

Daarna zien we wel weer.
pi_213698583
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:47 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Hamas bestaat.
En wat moet Israël doen om Hamas te stoppen?
pi_213698589
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef havanagila het volgende:

[..]
Zo'n quatsch. Had je miljoenen Europeanen die na WO2 aanslagen gingen plegen in Duitsland? Geen een.

Hamasterroristen zijn terroristen. Palestijnse burgers hebben wel wat beter te doen dan op een muziekfestival mensen afslachten, of raketten lanceren. Al helemaal vanaf het dak van hun eigen flat.
Palestijnen hebben inderdaad wel wat beters te doen in hun eeuwige vluchtelingenkamp…
  maandag 27 mei 2024 @ 00:55:45 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213698592
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb net even gegoogeld, beide heren zijn niet te vinden. Dus dat kopstuk is allemaal nogal relatief…
Dat is in feite ook wat ik bedoel idd.

Zeker in zo'n structuur als Hamas kan je eindeloos kopstukken doden. Als je de leidinggevenden doodt dan schuift leiderschap gewoon op naar de figuren onder hen. Dat zijn dan de nieuwe kopstukken.

Er zit zeker een limiet aan hoever israel zou kunnen gaan om ze uit te schakelen, imo. Nu ook weer 35 doden, waaronder kinderen, volgens de beelden. Persoonlijk vind ik dat te ver gaan, maar ik weet dat er ook mensen zijn die een atoombom op gaza nog prima zouden vinden, als dat Hamas zou uitschakelen. Agree to disagree dus maar vast ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213698596
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:55 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Palestijnen hebben inderdaad wel wat beters te doen in hun eeuwige vluchtelingenkamp…
Oh ja. Israël heeft voor de lol muren gebouwd. Israël onderdrukt Palestijnen voor de lol.

Niet alsof Hamas keer op keer aanslagen pleegt om de macht in Gaza te behouden. Dat zijn Palestijnen die zich "verzetten" door bombardementen op hun eigen stad over zich heen te roepen. :')
pi_213698600
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef Ulx het volgende:
Daarna grondige dehamazificatie van de bevolking.
Hoe zie je dat precies voor je? Die mensen komen juist bij Hamas uit omdat ze worden onderdrukt en het systeem voor hen niet werkt.
pi_213698607
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:53 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
En wat moet Israël doen om Hamas te stoppen?
Het Hofdi huis afhuren?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213698608
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:57 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Hoe zie je dat precies voor je? Die mensen komen juist bij Hamas uit omdat ze worden onderdrukt en het systeem voor hen niet werkt.
En de voedingsbodem voor een nieuwe generatie die Israël haat is al weer gelegd. Juist door dit soort optreden.

Maar goed, dat schijn je allemaal niet te mogen zeggen. Feit is wel dat ze daar met elkaar in vicieuze cirkels aan het draaien zijn en er nooit uit gaan komen.
zie email 27 oktober
pi_213698625
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:41 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Het is geen aanval maar een mededeling dat ik je posts bij tijd en wijlen echt onleesbaar vind. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Het is geen aanval maar een tip je teksten te voorzien van een normale zinsopbouw.
..

@Vallon

Geen zorgen, ik hoor deze opmerking ook wel eens vaker en ook al ben ik wel eens zeer onduidelijk in mijn ellendig lange opbouw van zinnen, ik controleer ze vaak op interpunctie en schrijfwijze/schrijfstijl of verklaar ze nader wanneer het onduidelijk blijkt. Ik zie jou het zelfde doen. Ik vind je schrijven niet onduidelijk, maar ook jij schrijft in sprekende taal - een academisch trekje heeft dat vaak; dat moet je maar kunnen volgen natuurlijk. ;)

quote:
Die mensen hebben dus de keuze of Israël of Hamas. Je komt dus op het punt dat een groot deel van de Palestijnen in zekere mate actief is voor Hamas.
Ook al wordt er publiekelijk gesproken over een grote aanhang voor Harakat al Muqawama al Islamiya, ook in filmpjes Gazanen die zich zo uiten; een is een groot deel dat dit doet uit levensbehoud-/levensonderhoud. De uitleg hiervan is op meerdere plaatsen, meerdere keren, uitgelegd in de topics over Israël en Hamas, danwel de conflict bespreking - of de uitwerking ervan.

Dus ik weet zeker dat het mogelijk is na een tijdje een andere situatie aan te vangen als deze oorlog in dit conflict stopt. We hebben dit zien veranderen in Judea en Samaria, we hebben verder in de wereld hier voorbeelden van: er zijn geen zwart-witte situaties alleen. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat bij voldoende beëindiging van kopstukken van Harakat al Muqawama al Islamiya een andere stam/partij/de bevolking zich gesterkt voelt veranderingen te maken.

Ook Fatah denk het nu alleen politiek te willen proberen, zeggen ze. ;) Goed goed, op natuurlijk de martelarenbrigades en guerilla-groeperingen na, maar die steunen ze dan alleen via via natuurlijk. O-)

Maar punt bij het paaltje aangekomen is het niet zo zwart wit - Harakat al Muqawama al Islamiya is nog niet zo lang aan het roer om de som op te maken in deze reeks aan oorlogen met hen.

[ Bericht 0% gewijzigd door HannahVrede op 27-05-2024 01:10:45 ]
pi_213698628
quote:

[..]
Geen idee. Verzin maar iets. Een goed argument tegen aansluiten bij Hamas is bijvoorbeeld het krijgen van een raket op je donder. Dat constructief zijn en eindelijk accepteren dat de oorlog in 1948/49 verloren werd en dat iets proberen te maken van wat je nog hebt misschien een betere optie is. Ik noem maar wat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2024 01:03:47 ]
pi_213698633
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:59 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed, dat schijn je allemaal niet te mogen zeggen. Feit is wel dat ze daar met elkaar in vicieuze cirkels aan het draaien zijn en er nooit uit gaan komen.
De enige manier om het te stoppen is genocide; maar dat mag je dan weer niet zo noemen ofzo? Maar Israël moet vooral zo door blijven gaan.
pi_213698638
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En de voedingsbodem voor een nieuwe generatie die Israël haat is al weer gelegd. Juist door dit soort optreden.

Je mag het wel zeggen, dat doe je nu ook - wat mij betreft wordt het allemaal wat minder persoonlijk en weer op de inhoud gewaardeerd.

Maar het punt van de vicieuze cirkels van voedingsbodems en haat is gewoon voor beide kanten geen excuus om guerilla-oorlogsvoering en 'proxy's' voor een (religieuze)oorlog in stand te houden.

Een paar topics geleden gaf ik dus ook de mogelijke oplossing voor dit gebied aan - dat betekend dat (ook al zou dit niet mijn eigen wens zijn) ik het een heel aannemelijke oplossing acht en verstandig vind dat de instantie die deze problematiek mede in stand houd - namelijk de Verenigde Naties - nu haar veto gebruikt en wel meteen overgaat tot een interventie van het formaat van UNFIL.

(Laten we weer zeggen kort maar krachtige samenvatting - het doet mij essay geen eer aan: maar die was gewoon te lang om wederom nog eens te herposten)
pi_213698659
quote:
2s.gif Op maandag 27 mei 2024 00:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
er ook mensen zijn die een atoombom op gaza nog prima zouden vinden, als dat Hamas zou uitschakelen.
Niet zolang de gijzelaars nog niet terug zijn. Daarna? Atoombommen zorgen meestal niet voor zo'n goede pr, maar weet niet of dat op dit moment zo'n hoge prioriteit heeft voor Israël.
pi_213698661
quote:

[..]
Denk dat alleen de motivering dan anders zal worden. Die mensen zouden onder andere omstandigheden niet ergens anders terecht zijn gekomen.

En natuurlijk moet de oorlog stoppen, maar ook de complottheorietjes (de maanlanding is er niks bij; een voorbeeld dat ik wel veilig kan gebruiken denk ik).
pi_213698663
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:02 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geen idee. Verzin maar iets. Een goed argument tegen aansluiten bij Hamas is bijvoorbeeld het krijgen van een raket op je donder. Dat constructief zijn en eindelijk accepteren dat de oorlog in 1948/49 verloren werd en dat iets proberen te maken van wat je nog hebt misschien een betere optie is. Ik noem maar wat.
Ik vraag me af waarom je je in al deze bochten wringt om het uitmoorden van een bevolking te rechtvaardigen. En waarom je hetzelfde principe niet toepast op de Israëlische regering, die Palestijnen en andere minderheden letterlijk onmenselijk behandelt.
pi_213698670
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Denk dat alleen de motivering dan anders zal worden. Die mensen zouden onder andere omstandigheden niet ergens anders terecht zijn gekomen.

Heb je daar ook een onderbouwing voor of is dat gewoon wat je denkt?
pi_213698682
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom je je in al deze bochten wringt om het uitmoorden van een bevolking te rechtvaardigen. En waarom je hetzelfde principe niet toepast op de Israëlische regering, die Palestijnen en andere minderheden letterlijk onmenselijk behandelt.
Israël moet minderheden net zo behandelen als Hamas dat doet? Ik weet niet of dat een verbetering is.
pi_213698689
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Omdat ze Palestijnen als minderwaardig volk zien wat de strijd nou eenmaal verloren heeft dus ze hebben dikke vette pech.

Dat is letterlijk het standpunt van bijna 95 % van de felle pro-Israël posters hier.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_213698736
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:22 schreef Ulx het volgende:

[..]
Israël moet minderheden net zo behandelen als Hamas dat doet? Ik weet niet of dat een verbetering is.
Kun je het gedeelte in mijn post aanwijzen waar ik dat zeg? :)
pi_213698738
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:18 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Heb je daar ook een onderbouwing voor of is dat gewoon wat je denkt?
Niet specifiek voor Palestijnen, maar ik weet wel van Westerse moslims die nu on-line bijvoorbeeld gewoon een Biden aan het doodwensen zijn (zul je mij niet zien doen wanneer er iets in mijn vaderland zou gebeuren, en dan is het zelfs mijn vaderland en niet mijn 'broeders'). Verder heb ik ook een familielid dat helemaal geradicaliseerd is, dus ik heb het redelijk van dichtbij meegemaakt. Het is een denkwijze waarbij je al vanaf een jonge leeftijd aan onderworpen dient te worden.

De vraag is meer hoe jij weet dat het anders niet gebeurd zou zijn?

Overigens heb ik al vanaf dag 1 gezegd dat Hamas dit briljant heeft aangepakt. Die wisten dat Israël zouden reageren en op die manier de Palestijnse zaak wereldwijd weer onder ogen zou komen (wel jammer van al die doden, maar het is voor een goede zaak). En (bijna) niemand praat meer over Hamas.
pi_213698768
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:23 schreef Nexum het volgende:

[..]
Omdat ze Palestijnen als minderwaardig volk zien wat de strijd nou eenmaal verloren heeft dus ze hebben dikke vette pech.

Dat is letterlijk het standpunt van bijna 95 % van de felle pro-Israël posters hier.
Uh. Nee.
pi_213698814
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2024 01:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens heb ik al vanaf dag 1 gezegd dat Hamas dit briljant heeft aangepakt. Die wisten dat Israël zouden reageren en op die manier de Palestijnse zaak wereldwijd weer onder ogen zou komen
En ook dat is tijdelijk. Straks is er weer een nieuw 'current thing' waar de massa achteraan hobbelt.

Wat dat nieuwe ding zal zijn? Geen idee. Inval China in Taiwan misschien? En dan gaan onze paars/groen harige demonstranten klagen dat een nieuwe telefoon of laptop zo duur is en dan liggen de Palestijnse vlag en sjaal als afgedankt speelgoed in de hoek.
pi_213698825
quote:

[..]
Niet specifiek voor Palestijnen, maar ik weet wel van Westerse moslims die nu on-line bijvoorbeeld gewoon een Biden aan het doodwensen zijn (zul je mij niet zien doen wanneer er iets in mijn vaderland zou gebeuren, en dan is het zelfs mijn vaderland en niet mijn 'broeders'). Verder heb ik ook een familielid dat helemaal geradicaliseerd is, dus ik heb het redelijk van dichtbij meegemaakt. Het is een denkwijze waarbij je al vanaf een jonge leeftijd aan onderworpen dient te worden.
Jij beweert dat die mensen daar helemaal uit hunzelf terechtkomen, zonder invloed van hun omgeving. Met anekdotisch bewijs kan ik niet heel veel (wat als iemand met anekdotes van het tegenovergestelde komt?) maar jouw voorbeelden kunnen evengoed pleiten voor het argument dat hun omstandigheden hen dreven tot die mening.

Wordt een PVV'er niet gedreven door de omstandigheden in dit land en de gebeurtenissen in het politieke landschap? Mensen stemmen "zomaar" op de PVV?

quote:
De vraag is meer hoe jij weet dat het anders niet gebeurd zou zijn?
De bewijslast ligt hier bij jou, jij beweert namelijk dat iemands omgeving geen rol speelt. Je neemt een soort determinisme aan waarmee je het hardhandig "heropvoeden" (wink wink) van Palestijnen goedpraat.

Dat iemands mening wordt beïnvloed door wat diegene meemaakt lijkt me evident.

quote:
Overigens heb ik al vanaf dag 1 gezegd dat Hamas dit briljant heeft aangepakt. Die wisten dat Israël zouden reageren en op die manier de Palestijnse zaak wereldwijd weer onder ogen zou komen (wel jammer van al die doden, maar het is voor een goede zaak). En (bijna) niemand praat meer over Hamas.
Ik ben heel benieuwd naar je analyse op de Israëlische regering wat dit betreft. Heeft die er geen baat bij dat Hamas een voedingsbodem wordt gegeven? Maakt Netanyahu niet al te gretig gebruik van de situatie om Palestijnen af te knallen? Misschien heeft Israël dit juist heel slim aangepakt, die zitten nu in een oorlog die ze altijd al wilden én ze worden gesteund door alle Westerse regeringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')