https://www.volkskrant.nl/economie/lings-luchtkastelen~bf38aca3/quote:Op zondag 26 mei 2024 11:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cruijff wilde eerst Tsjeu la Ling. Een zakenman die het gemaakt heeft zelfs een eigen club. Land ben ik kwijt.
Kan hem niet lezen. Mailen ?quote:Op zondag 26 mei 2024 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl/economie/lings-luchtkastelen~bf38aca3/
Die had uitstekend in het rijtje gepast, ja
Dat klopt niet helemaal hè want hij had naast vd Sar Kinsbergen als directeur, zijn streven was wel zoveel mogelijk (ex)voetballers op posities waar het kan.quote:Op zondag 26 mei 2024 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja (alleen) oud-voetballers in het bestuur, dat is denk ik de grootste miskleun van Cruijff. Edje had het totaal niet in de vingers maar mensen hadden dat niet door omdat scorebord.
Algemeen directeur vind ik geen positie voor een oud-voetballer. Technisch directeur ook niet per se. Kan natuurlijk wel, er zijn oud-voetballers die het wel kunnen, maar of iemand gevoetbald heeft op professioneel niveau zou voor mij voor die posities geen criterium zijn.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal hè want hij had naast vd Sar Kinsbergen als directeur, zijn streven was wel zoveel mogelijk (ex)voetballers op posities waar het kan.
Vd Sar wilde Kinsbergen ook aanhouden maar dat werd door of de RVC of Bestuursraad tegengehouden, hoe dat precies zat weet ik niet meer.
De prioriteit moet zijn dat de persoon capabel is voor de functie waarvoor je hem aannneemt, dat hij dan een oud voetballer of zelfs oud Ajacied is, een bonus.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Algemeen directeur vind ik geen positie voor een oud-voetballer. Technisch directeur ook niet per se. Kan natuurlijk wel, er zijn oud-voetballers die het wel kunnen, maar of iemand gevoetbald heeft op professioneel niveau zou voor mij voor die posities geen criterium zijn.
Cruijff begon vanuit het criterium oud-voetballer, en kwam dus bij Van der Sar uit, misschien net wat intelligenter (overkomend?) dan de gemiddelde voetballer, maar erg veel kwaliteiten missend.
Trencingod.quote:Op zondag 26 mei 2024 11:19 schreef Caland het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl/economie/lings-luchtkastelen~bf38aca3/
Die had uitstekend in het rijtje gepast, ja
Weet ik, maar dat is wel de crux, het idee was dat Van der Sar het over zou nemen. Van der Sar ging zelf op de rem staan, die voelde ook wel aan dat hij te licht was.quote:Op zondag 26 mei 2024 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
De prioriteit moet zijn dat de persoon capabel is voor de functie waarvoor je hem aannneemt, dat hij dan een oud voetballer of zelfs oud Ajacied is, een bonus.
VD Sar werd niet aangenomen als CEO, dat was Kinsbergen maar wel met het doel om het vd Sar bij te brengen.
Cruijff was die pluchepakkers een beetje zat en had Bayern als voorbeeld, maar het grote verschil was dat Hoeness al een succesvol zakenman was voor hij bij Bayern instapte en vd Sar eigenlijk 0 ervaring op dat gebied maar daar was Kinsbergen voor.
Kunnen zich daar beter druk maken om het eigen aanstaande sportieve verval daar kun je gif op innemen.quote:
Bijzondere is vooral dat Van Hanegem nu boos is op Farioli omdat Derrick Luckassen iets zegt in een interview en een journalist daarover vraagt.quote:
Verder eens hoor maar op staande voet ontslag van Overmars was mijn inziens de enige juiste. Onacceptabel gedrag.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:34 schreef manny het volgende:
[..]
Er is nog wel ruimte tussen een compliment geven en ontslaan he.. er zijn andere opties...
Waar het om gaat is dat het allemaal als amateurs gemanaged is:
Voor "het piemel incident":
Als je zo een figuur als Marc rond hebt lopen, is het echt niet zo heel lastig om hem een assistent te geven die zorgt dat alles op papier netjes klopt. Dossiers op orde, afspraken vastgelegd. Gezien de bedragen en de risico's helemaal niet raar, en dat snapt Marc ook. Een stevige "administratieve boekhouder" ernaast, kost je 125k per jaar en klaar.
Daarna:
- De besluitvorming: veel te snel en (te) rigoureus
- De communicatie na het besluit: verdrietigmakend dat Erik Ten Hag, een slechte communicator, de vragen moet beantwoorden en Edwin nergens te bekennen is. Tevens: beursgenoteerde bedrijven nemen hiervoor een persvoorlichter aan, 100k per jaar, en die kunnen praatjes houden op momenten dat dingen mis gaan
- Niet vervangen TD: blunder eerste klas, en dat hebben we kunnen zien, en tot en met vandaag (en nog wel wat langer) zitten we met de ellende
Bonus amateur-management onder vriend Edwin:
- omgaan met vertrekkende spelers.
- niet in ieder geval een gesprekje met Bosz aan gaan
- Blokkeren Kroes als TD
- und so weiter, und so weiter
Mwa. In de waan de "de voice" op dat moment is er denk ik overhaast gehandeld.quote:Op maandag 27 mei 2024 00:32 schreef Wotte het volgende:
[..]
Verder eens hoor maar op staande voet ontslag van Overmars was mijn inziens de enige juiste. Onacceptabel gedrag.
Hij schrijft die columns niet eens. Dus wat lult iequote:
Een gesprekje voeren met iemand in een leidinggevende functie die ongevraagd foto’s van zijn piemel naar werknemers stuurtquote:Op maandag 27 mei 2024 07:37 schreef manny het volgende:
[..]
Mwa. In de waan de "de voice" op dat moment is er denk ik overhaast gehandeld.
De boel bij elkaar roepen. Gesprekken voeren. Uitzoeken. Schorsen? Vertrouwenspersonen, bemiddelaars, weet-ik-veel wat. Er zijn opties, altijd opties. Een gesprek zo laten escaleren / lomp aanvliegen dat meneer in kwestie opstapt is denk ik niet juist. Ik was er niet bij.
Voor de goede orde: ik neem aan dat er melding gedaan is, en dat 1 of meerdere van de dames in kwestie appjes / plaatjes heeft laten zien die echt niet okay zijn. Alleen al dat je een organisatie hebt waarin mensen met angst / tegenzin naar hun werk gaan omdat 1 van de directeuren dit soort dingen doet is al echt echt foute boel natuurlijk.
Ik pleit hier niet voor: had Marc een kleine reprimande gegeven en die vrouwen een reep chocola en een knuffel. Maar een andere disciplinaire maatregel + aanvullende interne maatregelen hadden wellicht ook prima kunnen werken en een heleboel ellende kunnen voorkomen.
Daarnaast: zoals ik schreef. Als ie gewoon vervangen was door een goede andere TD was het ook niet zo uit de hand gelopen.
Dit dus. Maar omdat het Marc 'Dickpic' Netto is mag er opeens wel een gesprek worden gevoerd. Overigens is hij officieel inderdaad niet ontslagen maar zelf opgestapt.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Een gesprekje voeren met iemand in een leidinggevende functie die ongevraagd foto’s van zijn piemel naar werknemers stuurt
Dat is echt in elk normaal functionerend bedrijf direct ontslag op staande voet
Eens hoorquote:Op maandag 27 mei 2024 08:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit dus. Maar omdat het Marc 'Dickpic' Netto is mag er opeens wel een gesprek worden gevoerd. Overigens is hij officieel inderdaad niet ontslagen maar zelf opgestapt.
Er wordt nu ook weer twee dingen bij elkaar gehaald; zijn seksueel overschrijdende gedrag dmv dickpics sturen en het veroorzaken van onveilig gevoel op werkvloer en dan heb je zijn manier van werken waarbij er niets op papier staat en niets overgedragen kan worden.
Voor het eerste is Marc volledig verantwoordelijk en is het terecht dat hij direct weg is. Voor het tweede heeft zowel Marc als rest van directie als Raad van Commissarissen gefaald.
Laten we die twee dingen maar uit elkaar houden.
Wanneer jij op je kantoortje een Dick pick stuurt naar je secretaresse dan wordt je ook ontslagen en dan vindt niemand dat vreemd.quote:Op maandag 27 mei 2024 07:37 schreef manny het volgende:
[..]
Mwa. In de waan de "de voice" op dat moment is er denk ik overhaast gehandeld.
De boel bij elkaar roepen. Gesprekken voeren. Uitzoeken. Schorsen? Vertrouwenspersonen, bemiddelaars, weet-ik-veel wat. Er zijn opties, altijd opties. Een gesprek zo laten escaleren / lomp aanvliegen dat meneer in kwestie opstapt is denk ik niet juist. Ik was er niet bij.
Voor de goede orde: ik neem aan dat er melding gedaan is, en dat 1 of meerdere van de dames in kwestie appjes / plaatjes heeft laten zien die echt niet okay zijn. Alleen al dat je een organisatie hebt waarin mensen met angst / tegenzin naar hun werk gaan omdat 1 van de directeuren dit soort dingen doet is al echt echt foute boel natuurlijk.
Ik pleit hier niet voor: had Marc een kleine reprimande gegeven en die vrouwen een reep chocola en een knuffel. Maar een andere disciplinaire maatregel + aanvullende interne maatregelen hadden wellicht ook prima kunnen werken en een heleboel ellende kunnen voorkomen.
Daarnaast: zoals ik schreef. Als ie gewoon vervangen was door een goede andere TD was het ook niet zo uit de hand gelopen.
WillemGodquote:
Jullie zijn allebei iig ziekelijk veel met Ajax bezig, dat hebben jullie wel gemeenquote:Op maandag 27 mei 2024 08:55 schreef De_Pel het volgende:
[..]
WillemGod
Precies wat ik een paar dagen geleden ook al aangaf.
En willemGod heeft altijd gelijk, ergo, ik heb gelijk
Allerlei lieden riepen (onder andere hier) dezelfde teksten over meneer Kroes. En wat bleek.... er was een andere weg. Of die andere weg verstandig is, dat weten we nog niet, maar er was een andere weg. And thats all i am saying, buddy.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:46 schreef Document1 het volgende:
[..]
Wanneer jij op je kantoortje een Dick pick stuurt naar je secretaresse dan wordt je ook ontslagen en dan vindt niemand dat vreemd.
Ajax fanatiekelingen.
Ik snap het wel als fan zie je liever overmars blijven dan een paar vrouwen die je verder niet kent.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Eens hoor
Ik vind het alleen redelijk stuitend dat er nog zoveel mensen vinden dat dickpic Marc met fluwelen handschoen aangepakt had moeten worden voor dat eerste omdat hij wel aardige spelers kocht. Dan snap je er echt heel weinig van
Lijkt me ook niet dat hij het schrijft maar laat dicteren jaquote:Op maandag 27 mei 2024 08:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij schrijft die columns niet eens. Dus wat lult ie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |