Bagger managementquote:Op woensdag 26 juni 2024 10:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Vervelend dagje zo voor Alfen aandeelhouders ja. Vrij bizarre winstwaarschuwing wel, hoe kan je dit niet zien aankomen. En ook al lang en breed met je banken in overleg zijn over covenant breaches zonder de markt te informeren. Bijzonder.
quote:Momenteel kijkt Roeleveld daarom vooral naar een tijdelijke vacaturestop in bepaalde segmenten van het bedrijf en het terugbrengen van het aantal tijdelijke medewerkers.
"We blijven een groeibedrijf", aldus de CEO.
De vraag is of we nog verwachten dat het binnenkort beter gaat of dat je beter afscheid kunt nemen en het forse verlies kunt nemen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Vervelend dagje zo voor Alfen aandeelhouders ja. Vrij bizarre winstwaarschuwing wel, hoe kan je dit niet zien aankomen. En ook al lang en breed met je banken in overleg zijn over covenant breaches zonder de markt te informeren. Bijzonder.
Een groeimarkt is veel en veel lastiger dan een krimpmarkt. Je moet veel aan CAPEX doen, concurrenten die overal opduiken, innovaties links en rechts.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:43 schreef Breekfast het volgende:
Toch knap hoe Alfen het in zo'n groeimarkt zo weet te verprutsen.
Tja, ik heb zelf nooit zo in Alfen geloofd - het is een groeimarkt ja, maar ook met enorme afhankelijkheid van overheidsbeleid en bij een succesvolle maturatie verwordt hun product al snel tot een commodity met dito marges. Helemaal als minispeler met nog niet eens een half miljard omzet. Idem voor Ebusco, alhoewel je daar nog wel wat overnamefantasie in kan pluggen voor de gokkers.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is of we nog verwachten dat het binnenkort beter gaat of dat je beter afscheid kunt nemen en het forse verlies kunt nemen.
Paniekverkoop.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:31 schreef Breekfast het volgende:
-50% vandaag is natuurlijk ook wel weer een bizarre overreactie. Maar ik durf ook niet meer bij te kopen, zelfs niet bij deze prijs
Is je business case verandert?quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is of we nog verwachten dat het binnenkort beter gaat of dat je beter afscheid kunt nemen en het forse verlies kunt nemen.
Slechte gok blijft een kut bedrijf. Waar je niet van op aan kunt. (Persoonlijke mening)quote:
Er zit kleingeld in. Nu 20 euro winstquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:18 schreef dop het volgende:
[..]
Slechte gok blijft een kut bedrijf. Waar je niet van op aan kunt. (Persoonlijke mening)
Ze kunnen niets bijzonders en zijn ook bij deze koers te hoog gewaardeerd.
heb zelf ook wel dit soort hokjes genomen, in het verleden, maar geen strategie waar je op lange termijn aan kan verdienen.quote:
Daarom dat ik ook maandelijks in fondsen legquote:Op woensdag 26 juni 2024 18:24 schreef dop het volgende:
[..]
heb zelf ook wel dit soort hokjes genomen, in het verleden, maar geen strategie waar je op lange termijn aan kan verdienen.
Je gokt minstens net zo vaak verkeerd als goed.
Kon je dat niet zeggen toen ze op 140 euro stonden?quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:18 schreef dop het volgende:
[..]
Slechte gok blijft een kut bedrijf. Waar je niet van op aan kunt. (Persoonlijke mening)
Ze kunnen niets bijzonders en zijn ook bij deze koers te hoog gewaardeerd.
Maar je kunt wel leuk gokken op een bounce, na z'n daling.
Hier wel meerdere keren benoemd. Wellicht niet op die stand.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:36 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Kon je dat niet zeggen toen ze op 140 euro stonden?
Sterk bedrijf. Zal de wereld van ai en grafische kaarten blijven domineren.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik speel beetje op de beurs met wat "kleingeld"
IK heb iets van 2 aandelen gekocht van Nvidia. Je weet nooit dat ze terug naar normale waarden gaan. Maar het is leuk om daar beetje mee te experimenteren
Kies het aandeel, kies verkopen.quote:Op maandag 1 juli 2024 20:00 schreef Miniem het volgende:
Vraagje mbt de giro. Heb een aantal aandelen die ik weer wil verkopen. Hoe werkt dit? /beginner.
Zo extreem is het ook weer niet maar zonder tech is het weinig soeps inderdaadquote:Op maandag 1 juli 2024 20:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ik las dat zonder NVIDIA de S&P500 nu 5% in het rood zou staan dit jaar. Voor veel aandelen is het best een kutjaar eigenlijk en het is nu nog rustig. Stel dat al die underperformers nog eens 20-30% wegzakken. Kunnen we straks allemaal dividend aristocraten oppakken voor 15 keer de winst![]()
Of wellicht zitten we er dan allemaal naast, en moet je gewoon al je geld stoppen in AI, EV en weight loss aandelen.
quote:
Dank.quote:Op maandag 1 juli 2024 20:39 schreef dop het volgende:
[..]
Kies het aandeel, kies verkopen.
Vul in type: dagorder, limit orde (staat standaard al ingevuld)
Kies het aantal dat je verkoopt, en vul de prijs per aandeel waar voor je wil verkopen in bij limiet.
Dan kies je plaats order, en krijg je een terug lees scherm. Waar je moet bevestigen (als klopt wat er staat.)
Vervolgens gaat je order het boek in, en word hij gemaakt als er tegen jouw prijs kopers zijn.
De order geld de gehele handelsdag, en vervalt bij verkoop of aan het einde van de dag als je prijs niet gehaald wordt.
Je kunt hem ook gedurende de dag zelf intrekken, mits de order nog niet gemaakt is.
Aanvullend info.
Alle orders komen op volgorde van vraag prijs op een rij te staan in het orderboek bij gelijke vraagprijs gaat de eerst geplaatste order (op tijd) voor.
Aan de koop kant het zelfde principe. Alleen dan van hoog naar laag.
Voor mij is het ook een hobby, ik kijk niet heel erg naar rendement van etf's. Dat is gewoon saai. Prima als je bepaalde doelen hebt, maar het is nu ook weer niet dat er geen enkel risico aan zit.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 18:36 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind de switch naar ETFs psychologisch nogal lastig. Het is eigenlijk toegeven dat je nooit Warren Buffett zult zijn. Tot nu toe blijf ik toch steeds weer individuele stockpicks doen. Terwijl ik weet dat ik waarschijnlijk niet de index zal outperformen (vs Nasdaq echt super slecht YTD).
Vandaag weer: de indexen staan zo hoog dat ik gelijk dacht "lama" en toch weer een oude favoriet gekocht die ik al lang wilde hebben (CNI).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |