abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214056729
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Vervelend dagje zo voor Alfen aandeelhouders ja. Vrij bizarre winstwaarschuwing wel, hoe kan je dit niet zien aankomen. En ook al lang en breed met je banken in overleg zijn over covenant breaches zonder de markt te informeren. Bijzonder.
Bagger management
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_214056771
quote:
Momenteel kijkt Roeleveld daarom vooral naar een tijdelijke vacaturestop in bepaalde segmenten van het bedrijf en het terugbrengen van het aantal tijdelijke medewerkers.

"We blijven een groeibedrijf", aldus de CEO.
:?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_214057071
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Vervelend dagje zo voor Alfen aandeelhouders ja. Vrij bizarre winstwaarschuwing wel, hoe kan je dit niet zien aankomen. En ook al lang en breed met je banken in overleg zijn over covenant breaches zonder de markt te informeren. Bijzonder.
De vraag is of we nog verwachten dat het binnenkort beter gaat of dat je beter afscheid kunt nemen en het forse verlies kunt nemen.
  woensdag 26 juni 2024 @ 11:52:15 #104
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_214057494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 10:43 schreef Breekfast het volgende:
Toch knap hoe Alfen het in zo'n groeimarkt zo weet te verprutsen :N .
Een groeimarkt is veel en veel lastiger dan een krimpmarkt. Je moet veel aan CAPEX doen, concurrenten die overal opduiken, innovaties links en rechts.
The more debt, the better
pi_214057610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De vraag is of we nog verwachten dat het binnenkort beter gaat of dat je beter afscheid kunt nemen en het forse verlies kunt nemen.
Tja, ik heb zelf nooit zo in Alfen geloofd - het is een groeimarkt ja, maar ook met enorme afhankelijkheid van overheidsbeleid en bij een succesvolle maturatie verwordt hun product al snel tot een commodity met dito marges. Helemaal als minispeler met nog niet eens een half miljard omzet. Idem voor Ebusco, alhoewel je daar nog wel wat overnamefantasie in kan pluggen voor de gokkers.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_214059714
-50% vandaag is natuurlijk ook wel weer een bizarre overreactie. Maar ik durf ook niet meer bij te kopen, zelfs niet bij deze prijs ;(
pi_214059871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 15:31 schreef Breekfast het volgende:
-50% vandaag is natuurlijk ook wel weer een bizarre overreactie. Maar ik durf ook niet meer bij te kopen, zelfs niet bij deze prijs ;(
Paniekverkoop.
BlaBlaBla
pi_214060102
Alfen gekocht w/ w/
pi_214061029
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 11:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Is je business case verandert?

Ik heb nooit in het bedrijf Alfen geloofd, maar in een onvolwassen groeimarkt kan je flinke negatieve schokken hebben. Zolang je lange termijn business case maar blijft staan.
  woensdag 26 juni 2024 @ 18:18:47 #110
545 dop
:copyright: dop
pi_214061132
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 16:34 schreef BEFEM het volgende:
Alfen gekocht w/ w/
Slechte gok blijft een kut bedrijf. Waar je niet van op aan kunt. (Persoonlijke mening)
Ze kunnen niets bijzonders en zijn ook bij deze koers te hoog gewaardeerd.
Maar je kunt wel leuk gokken op een bounce, na z'n daling.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_214061178
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:18 schreef dop het volgende:

[..]
Slechte gok blijft een kut bedrijf. Waar je niet van op aan kunt. (Persoonlijke mening)

Er zit kleingeld in. Nu 20 euro winst :P
  woensdag 26 juni 2024 @ 18:24:02 #112
545 dop
pi_214061220
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er zit kleingeld in. Nu 20 euro winst :P
heb zelf ook wel dit soort hokjes genomen, in het verleden, maar geen strategie waar je op lange termijn aan kan verdienen.
Je gokt minstens net zo vaak verkeerd als goed.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_214061227
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:24 schreef dop het volgende:

[..]
heb zelf ook wel dit soort hokjes genomen, in het verleden, maar geen strategie waar je op lange termijn aan kan verdienen.
Je gokt minstens net zo vaak verkeerd als goed.
Daarom dat ik ook maandelijks in fondsen leg ^O^
pi_214068551
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 18:18 schreef dop het volgende:

[..]
Maar je kunt wel leuk gokken op een bounce, na z'n daling.

Kon je dat niet zeggen toen ze op 140 euro stonden? :'(
BlaBlaBla
pi_214068802
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:36 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Kon je dat niet zeggen toen ze op 140 euro stonden? :'(
Hier wel meerdere keren benoemd. Wellicht niet op die stand.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 21:10:46 #116
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214073576
Ik speel beetje op de beurs met wat "kleingeld"

IK heb iets van 2 aandelen gekocht van Nvidia. Je weet nooit dat ze terug naar normale waarden gaan. Maar het is leuk om daar beetje mee te experimenteren
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_214073633
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 21:10 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik speel beetje op de beurs met wat "kleingeld"

IK heb iets van 2 aandelen gekocht van Nvidia. Je weet nooit dat ze terug naar normale waarden gaan. Maar het is leuk om daar beetje mee te experimenteren
Sterk bedrijf. Zal de wereld van ai en grafische kaarten blijven domineren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214120718
Vraagje mbt de giro. Heb een aantal aandelen die ik weer wil verkopen. Hoe werkt dit? /beginner.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 1 juli 2024 @ 20:38:21 #119
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214121101
Ik las dat zonder NVIDIA de S&P500 nu 5% in het rood zou staan dit jaar. Voor veel aandelen is het best een kutjaar eigenlijk en het is nu nog rustig. Stel dat al die underperformers nog eens 20-30% wegzakken. Kunnen we straks allemaal dividend aristocraten oppakken voor 15 keer de winst <O)
Of wellicht zitten we er dan allemaal naast, en moet je gewoon al je geld stoppen in AI, EV en weight loss aandelen.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 1 juli 2024 @ 20:39:55 #120
545 dop
pi_214121120
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 20:00 schreef Miniem het volgende:
Vraagje mbt de giro. Heb een aantal aandelen die ik weer wil verkopen. Hoe werkt dit? /beginner.
Kies het aandeel, kies verkopen.
Vul in type: dagorder, limit orde (staat standaard al ingevuld)
Kies het aantal dat je verkoopt, en vul de prijs per aandeel waar voor je wil verkopen in bij limiet.
Dan kies je plaats order, en krijg je een terug lees scherm. Waar je moet bevestigen (als klopt wat er staat.)
Vervolgens gaat je order het boek in, en word hij gemaakt als er tegen jouw prijs kopers zijn.
De order geld de gehele handelsdag, en vervalt bij verkoop of aan het einde van de dag als je prijs niet gehaald wordt.
Je kunt hem ook gedurende de dag zelf intrekken, mits de order nog niet gemaakt is.

Aanvullend info.
Alle orders komen op volgorde van vraag prijs op een rij te staan in het orderboek bij gelijke vraagprijs gaat de eerst geplaatste order (op tijd) voor.
Aan de koop kant het zelfde principe. Alleen dan van hoog naar laag.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 01-07-2024 21:08:16 ]
pi_214121175
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2024 20:38 schreef JimmyJames het volgende:
Ik las dat zonder NVIDIA de S&P500 nu 5% in het rood zou staan dit jaar. Voor veel aandelen is het best een kutjaar eigenlijk en het is nu nog rustig. Stel dat al die underperformers nog eens 20-30% wegzakken. Kunnen we straks allemaal dividend aristocraten oppakken voor 15 keer de winst <O)
Of wellicht zitten we er dan allemaal naast, en moet je gewoon al je geld stoppen in AI, EV en weight loss aandelen.
Zo extreem is het ook weer niet maar zonder tech is het weinig soeps inderdaad
quote:
Looking at year-to-date data through June 18, shares of Nvidia, Microsoft, Apple, Meta, Google, Amazon, and Broadcom have on average soared by 25.3%, while the remaining 493 companies have grown by just 2.7%.
pi_214121925
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 20:39 schreef dop het volgende:

[..]
Kies het aandeel, kies verkopen.
Vul in type: dagorder, limit orde (staat standaard al ingevuld)
Kies het aantal dat je verkoopt, en vul de prijs per aandeel waar voor je wil verkopen in bij limiet.
Dan kies je plaats order, en krijg je een terug lees scherm. Waar je moet bevestigen (als klopt wat er staat.)
Vervolgens gaat je order het boek in, en word hij gemaakt als er tegen jouw prijs kopers zijn.
De order geld de gehele handelsdag, en vervalt bij verkoop of aan het einde van de dag als je prijs niet gehaald wordt.
Je kunt hem ook gedurende de dag zelf intrekken, mits de order nog niet gemaakt is.

Aanvullend info.
Alle orders komen op volgorde van vraag prijs op een rij te staan in het orderboek bij gelijke vraagprijs gaat de eerst geplaatste order (op tijd) voor.
Aan de koop kant het zelfde principe. Alleen dan van hoog naar laag.

Dank.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 2 juli 2024 @ 18:36:55 #123
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_214131723
Ik vind de switch naar ETFs psychologisch nogal lastig. Het is eigenlijk toegeven dat je nooit Warren Buffett zult zijn. Tot nu toe blijf ik toch steeds weer individuele stockpicks doen. Terwijl ik weet dat ik waarschijnlijk niet de index zal outperformen (vs Nasdaq echt super slecht YTD).

Vandaag weer: de indexen staan zo hoog dat ik gelijk dacht "lama" en toch weer een oude favoriet gekocht die ik al lang wilde hebben (CNI).
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 2 juli 2024 @ 18:56:45 #124
545 dop
pi_214132191
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 18:36 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind de switch naar ETFs psychologisch nogal lastig. Het is eigenlijk toegeven dat je nooit Warren Buffett zult zijn. Tot nu toe blijf ik toch steeds weer individuele stockpicks doen. Terwijl ik weet dat ik waarschijnlijk niet de index zal outperformen (vs Nasdaq echt super slecht YTD).

Vandaag weer: de indexen staan zo hoog dat ik gelijk dacht "lama" en toch weer een oude favoriet gekocht die ik al lang wilde hebben (CNI).
Voor mij is het ook een hobby, ik kijk niet heel erg naar rendement van etf's. Dat is gewoon saai. Prima als je bepaalde doelen hebt, maar het is nu ook weer niet dat er geen enkel risico aan zit.

Er word wel eens vergeten dat je ook gewoon fucked kan zijn als je de centen op het verkeerde moment nodig hebt.
Iets actiever beleggen en de markt volgen heeft ook zo zijn voordelen.
pi_214132282
Ik wil die hele index ook niet verslaan, gezien je straks in box 3 12x meer gaat betalen versus voor 2022.
Voor mij (laag inkomen) zit vermogensgroei er dan eigenlijk niet meer in.

Ik ga dus voor cyclische aandelen, expres verlies lijden, maar dividend binnen slepen.
Maw passief inkomen laten groeien versus puur vermogensgroei.

Een ander soort strategie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')