abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213773944
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 22:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het woordje 'niet' vergeten bent. _O- Maar inderdaad, moet er niet aan denken maanden die klusherrie en troep voor je deur.
Je hebt de fout gevonden
;)

En wat dacht je ook van de cameraploegen etc
pi_213774157
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2024 21:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: wat zijn nou eigenlijk de regels voor het laten helpen door vrienden/vriendinnen?
Ik zie toch vrij weinig vrienden helpen, ik zou daar zoveel mogelijk gebruik van maken.
Wij vroegen ons dat ook af. Ik meen mij te herinneren dat ze 1 dag in de week 1 gratis klushulp mochten inschakelen. Maar los van dat ik dat amper zie gebeuren zoals je zegt heb ik volgens mij ook al meermaals gezien dat er meer mensen leken te helpen.

De regels zijn mij volledig onduidelijk. En dat is 1 van mijn irritaties van dit seizoen, op een rijtje:
1) Consequent te weinig tijd, al lijkt het nu met de keuken wel ingezien door de productie (ze hebben paar extra dagen gehad).
2) Dennis is welgeteld 2 keer langs geweest, bij de start en nu op het eind (kan nog meer worden).
3) Beoordeling van ruimtes enkel op styling en niet op functioneel zijn. Het hoeft wat mij betreft niet tot de laatste verfstreep af te zijn, maar mijn inziens beoordeel je enkel kamers die minimaal bruikbaar zijn voor het doel (dus kunnen wonen, slapen of douchen, los van of het water erop staat waar je geen invloed op hebt).
4) Absurde tijdrovende opdrachtjes tussendoor die 0 meerwaarde bieden en enkel spuuglelijke troep opleveren die ze ook nog eens verplicht in het interieur moeten gebruiken.

Voor de rest de afgelopen 6 weken zeker met plezier gekeken en komende week ook weer vol spanning hoe het wordt. Heb ook bewust nog niet op Funda gekeken, daar zie ik ook wel naar uit. Ik verwacht dat we vrijdag namelijk niet de huizen volledig Funda-proof zullen zien.
  maandag 3 juni 2024 @ 11:36:34 #153
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213774609
Misschien dat we natuurlijk ook verwend zijn door Australië en NZ, waar ze continue van de productie, maar ook vanuit de aannemer met een opzichter(s) rondliepen.
Dat helpt ook wel bij de kwaliteit lijkt me en ook bij de bouwveiligheid.

En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, dat had bij Peter Wolfkamp geen waar geweest.
Het lijkt allemaal veel vrijer te zijn dan daar.

De enige overeenkomsten lijken de klusopdrachten op momenten dat het totaal niet uitkomt en een jury die op de (wat mij betreft) compleet verkeerde dingen let.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213775450
Het vrijblijvende vind ik wel het meest storend in vergelijking met AUS/NZ inderdaad.
Allemaal even naar de kinderen, alles mogen uitbesteden, geen strenge handhaving van oplevering en budget.
Nog steeds leuk om te kijken, maar AUS/NZ zijn vele malen leuker.
  maandag 3 juni 2024 @ 13:45:51 #155
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_213776062
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 17:18 schreef PeterKelder het volgende:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: Dennis is ín Het Blok en ín de directe buurt van kandidaten :o That's a first sinds de eerste avond volgens mij _O- Maar goed, het blijft een oncharismatische zak hooi die gewoon niet past binnen dit programma. Dat ze bij een volgend seizoen maar hun best doen om Erik van der Hoff terug te halen, en anders Harm Edens naast voice-over ook de on-screen presentator maken.
En dan ook nog de uitvoerder van toen terughalen. Theo heette hij geloof ik.
Theo: "Dat maakt mij de pis niet lauw!!" _O-
pi_213776168
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Oh jaaa, Theo _O_
Dat was in elk geval niet zo'n shabby makelaarstype als er nu rondloopt :')
  maandag 3 juni 2024 @ 14:52:24 #157
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_213776614
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 11:36 schreef avotar het volgende:
En als je dan Anouk boven op dat trapje ziet staan, ....
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou ja, je moet het gezien hebben :s) )

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 03-06-2024 16:40:34 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_213776629
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
O ja, de acties van Anouk! Nu herinner ik met dat ze op een gegeven moment met 1 hand tape op het plafond aan het plakken was, in dezelfde hand een rol tape had en met de andere hand die tape aan het afsnijden was. Ik zat echt bang te zijn dat ze haar polsen door zou snijden! :X :X
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Ja en hoe ze op de bovenkant ging staan (niet de hoogste tree,.nog hoger) brrr
pi_213776729
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
(nou, je moet het gezien hebben :s) )

Die viel mij ook op ja _O-
Kutten met een stanleymes in je handen, wat kan er mis gaan :')
pi_213776882
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
pi_213777162
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:30 schreef FYazz het volgende:
Aanvullend op de eerder genoemde irritaties/verbeterpunten voor volgend seizoen.

Wat mij betreft zorgen ze volgende keer vanuit de productie dat de deelnemers uit een pool van geselecteerde (en gecontroleerde) klusbedrijven kunnen kiezen ipv dat ze zelf maar wat moeten regelen.

Vind het slechte reclame alsook sneu voor de deelnemers en de kopers dat er gewerkt wordt met veel slechte klussers. Afwerking wat te wensen overlaat, niet op komen dagen, weggaan zonder het te zeggen, taalbarrières, plafondplaten verkeerd monteren 8)7 etc.
Volgens mij komen de deelnemers, muv Hans, nu bij dit soort beunhazen uit puur omdat die klushulpen zo last minute geregeld moeten worden en de goede klusbedrijven al vol zitten.

Waarom zorgt de aannemer er niet gewoon voor dat hij een pool (nee, geen Pool :D ) heeft aan klusbedrijven die betrouwbaar zijn en kwaliteit leveren.
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.

Maar misschien zou een tussenvariant wel een optie zijn. Een pool met betrouwbare mensen die snel beschikbaar zijn voor zeg 75 euro per uur. En dat je dan ook zelf op zoek mag, maar dan is het jouw risico en probleem.
pi_213777288
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:45 schreef Beavis het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  maandag 3 juni 2024 @ 16:59:12 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_213777566
quote:

Inderdaad. Mijn schoonvader is aannemer en werkt veel met zzp'ers. Alles plannen ze ruim van te voren. Een zzp'er die direct beschikbaar is, is dat vaak om een reden, is zijn standpunt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_213777663
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het haalt wel een deel van het programma onderuit. 1 van de zaken die de koppels moeten kunnen is het regelen van extern personeel. Het is al vervelend dat ze een minimumloon moeten betalen, laat de markt gewoon zijn werk doen.
Het probleem wat ik aankaart is meer dat de markt op dit moment zo oververhit is dat je voor klussen op korte termijn alleen bij de wat mindere klussers uitkomt.

Een goede klusser (of hovenier) vind je nu niet meer op korte termijn. Klusprojecten staan al maanden, soms zelfs een jaar gepland.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:38:51 #165
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777814
quote:

Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
pi_213777921
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat maakt het programma toch ook leuk en spannend? Stel je voor dat je vijf weken kijkt naar zo’n René, daar is toch niets aan? Die kan het veel te goed.
Smaken verschillen :P
Ik vind het juist niet leuk om te kijken naar klusjesmannen die weglopen of die zo slecht klussen dat het opnieuw moet.

Ik kan daarentegen juist wel genieten van een Hans en René die lekker zelf klussen en mooi afgewerkt resultaat leveren of van zo'n keukenzetter die keurig werkt en positief is en zo Sanne en Daniël ook in beweging krijgt.

Ik kijk Het Blok niet voor de spanning, maar echt voor het klussen en de oplevering.
  maandag 3 juni 2024 @ 17:59:13 #167
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_213777999
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:21 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Theo zal wel met pensioen zijn inmiddels ;(
Al kon hij lekker genadeloos zijn, zoals in dit fragment:

"Het schijnt heel erg moeilijk te zijn, isoleren." })
In mijn herinnering kon hij heel kwaad worden. Klopt dat…?
pi_213781073
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 17:50 schreef FYazz het volgende:

[..]
Smaken verschillen :P
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Met legendarische types, zoals die man met z'n theedoek die werkelijk voor alles gebruikt werd. En die vrouw met haar sm-kamer.
Geweldig.
pi_213782656
Die badkamer :o het is nog erger dan ik dacht. En dan merkt jair terecht op dat die gipsplaten teveel beschadigd zijn, maar er wordt verder niets mee gedaan. En die emmer pis, die zal daar toch niet al die tijd gestaan hebben? :X En nu beginnen ze eindelijk aan hun keuken, fijn Ikea kastjes bouwen als je al moe bent. Heeeeeerlijke klus. En waarom Ikea? Niks mis met Ikea, heb zelf een Ikea keuken, maar ze wilde toch een sjieke en luxe stijl? Nou ja, ben benieuwd hoe die keuken wordt.

Die van de zolder wordt mooi, zeker gezien de beperkte ruimte. Ze doen er wel lang over, zoveel kastjes waren het nou ook weer niet.

Benieuwd wie wint.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_213782841
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:49 schreef Regendans48 het volgende:

[..]
Jaaaaa, Smaken Verschillen.
Dat was een geweldig programma. Vooral seizoen 1 heb ik vaak opnieuw bekeken.
Het was een kookwedstrijd, waarbij we ook een inkijkje kregen in de woningen van de deelnemers.
Dat was een leuk programma ja!
Net als “wie is de chef”.
pi_213782859
Die badkamer vind ik echt heel erg voor ze -O- ze zijn vervelend. Alleen dit gun je niemand -O-
pi_213783476
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
pi_213783488
Dat Engels van Hans _O-
Het werkt, iig, maar ik voel me een stuk beter over mijn eigen Engels nu ;)
pi_213783489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel kreeg bij de uitspraak: "Ik als Amsterdamse makelaar" brrrrrr
Jep... ik voel hem mee
pi_213783935
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:35 schreef dapluiz het volgende:
Ja, kriebels bij dat verheven voelen want Amsterdam. 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')