Dit is geen bron.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:10 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Zoals eerder vermeld in mijn reactie aan @:hatseflats22 - gaat het om de beginwaarde van het gesprek.
Ik denk dat er teveel gelobby is.
Flauw om te vragen en dit is niet om te zuigen maar heb je een bron dat een (religieus) gebouw opgeblazen mag worden omdat terroristen er hebben vergaderd?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het gebouw is dan gewoon de beschermde status kwijt. Je bent niet verplicht om het dan heel te laten. En gezien de tunnelingangen die in de nodige moskeeën zijn gevonden valt er wat voor te zeggen. Het voorkomt dat je ineens hamassers achter je hebt.
Nu volg ik je reactie in dit topic al een tijdje en het is zeker niet zo dat, omdat ik het neit altijd met je eens ben, ik dan zou verlangen van je mij te moeten begrijpen.quote:
Fair. Ik heb natuurlijk geen benul met die moskee, andere moskeen of gebouwen noch ken ik de lokale situatie. Jij wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:04 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Mee eens, het opblazen van gebouwen alleen vanwege hun functie als religieus gebouw / 'standpunt' is verwerpelijk.
Maar gezien de afstand tot de andere belangrijke kader punten in die buurt, zoals de UNWRA-compound, zou een mogelijkheid zijn voor een tunnels of een ander niet te accepteren en gevaarlijk (lees: hooggelegen) punt waar vanuit schot genomen kan worden.
In dit geval ben ik in de straat van El Dahra meerdere keren geweest. Op dit punt, en met in achtneming van deze beelden, weet ik niet of dit zo een 'gebouw van onschuldig, religieus karakter' alleen zou zijn.
En dan benader ik dan nog een plastisch en spastisch vanuit een (militair) tactisch oogpunt..
Ik zie hier weer geen bron.quote:
Over gebouwen wordt weinig geschreven, desalniettemin over mensenrechten des temeer en 'te over'.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Flauw om te vragen en dit is niet om te zuigen maar heb je een bron dat een (religieus) gebouw opgeblazen mag worden omdat terroristen er hebben vergaderd?
https://casebook.icrc.org/a_to_z/glossary/loss-protectionquote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Flauw om te vragen en dit is niet om te zuigen maar heb je een bron dat een (religieus) gebouw opgeblazen mag worden omdat terroristen er hebben vergaderd?
Vechtersmentaliteit ervaar ik in je schrijven en ookal zou je een punt hebben dat ik wellicht had kunnen verduidelijken dat dit mijn ervaring is en mijn visie: wat maakt dat jij je zo verbonden voelt en zo aangesproken voelt?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zie hier weer geen bron.
Je zegt: Het ICC is niet onafhankelijk
Dat is een fiks statement, en naar ik aanneem bedoel je daarmee niet dat het ICC heel lichtjes uit het lood hangt maar toch echt substantieel weg is geschoven vanuit het midden - in het eerste geval zou het er namelijk niet echt toe doen in deze. Maar bij navraag blijkt dan dat het hooguit je gevoel is dat er veel wordt gelobbyd.
Stel dan niet dat het ICC niet onafhankelijk is, als je het niet kunt opvolgen.
Laatste is minder sterk. Dat is meer een vorm van massale opdweping, zoals je ook in voetbalstadions ziet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup onschuldig.
Hier rustgevende beelden van vredelievende Israëli die er alles aan doen om Palestijnse kinderen te ontzien en een toekomst te geven
[ x ]
[ x ]
Of vredelievende Israëli die hard bezig zijn om te voorkomen dat mensen omkomen van de honger of dorst
[ x ]
Nog meer vredelievende Israëli die arme Palestijnse burgers hellen met het dagelijkse boeren van de olijfbomen. Zo ziet vrede eruit
[ x ]
Of vredelievende Israëli die een mooi en lief liedje hebben bedacht en zingen voor een Palestijnse baby.
[ x ]
Nethanyahu is een rare Hannes die totaal een onbenul is als het gaat om algemeen mondiaal besef, in mijn ogen. Ik strijd dan ook actief tegen het huidige kabinet - dat echt onevenwichtig is en geen goede vertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:43 schreef Origami94 het volgende:
Conclusie: Netanyahu is fucked en Israel doet nog steeds alsof ze de gijzelaars willen bevrijden
Niet?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:49 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Nethanyahu is een rare Hannes die totaal een onbenul is als het gaat om algemeen mondiaal besef, in mijn ogen. Ik strijd dan ook actief tegen het huidige kabinet - dat echt onevenwichtig is en geen goede vertegenwoordiging.
Maar Israël doet zeker niet alsof ze de gijzelaars wil bevrijden. Het zal niet dagelijks zijn op Keshet/Reshet (de RTL van Israël) en zelfs Kan (de NPO zeg maar) dat er commentaar komt op die hele houding..
Dank voor je reactiequote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
https://casebook.icrc.org/a_to_z/glossary/loss-protection
Proportionaliteit is ook altijd een voorwaarde die het pro-Israëlkamp gretig negeert bij het goedpraten van van alles.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dank voor je reactie
Daar heb ik niet veel aan als het gaat om simpele zake als een vergadering ofzoiets dergelijks. Er wordt op diverse sites naar het Rode Kruis gewezen en het rode kruis schrijft
“Militaire doelen zijn strijders en objecten die een militaire bijdrage leveren aan het gewapende conflict. En waarbij de uitschakeling duidelijk militair voordeel oplevert."
Rode Kruis
Een moskee die verder leeg is en het gebied er om heen veilig is gesteld. Daarvan zie ik in het opblazen geen militair voordeel. Dat is het ding. Dan lijkt het mijns inziens meer op represailles. Net zoals dat met die voedsel en water. Zie jij nog wel een militair voordeel?
Nah, het was een militair gebouw met daarbij de functie als moskee. Die gaan gewoon tegen de vlakte. Anders blijf je bezig. Dan laat Israël een opperrabbijn zeggen dat dat land één grote synagoge is, en dat dus per definitie alle gebouwen een religieus doel hebben en dus niet mogen worden aangevallen. Dat gaat het ICC niet accepteren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dank voor je reactie
Daar heb ik niet veel aan als het gaat om simpele zake als een vergadering ofzoiets dergelijks. Er wordt op diverse sites naar het Rode Kruis gewezen en het rode kruis schrijft
“Militaire doelen zijn strijders en objecten die een militaire bijdrage leveren aan het gewapende conflict. En waarbij de uitschakeling duidelijk militair voordeel oplevert."
Rode Kruis
Een moskee die verder leeg is en het gebied er om heen veilig is gesteld. Daarvan zie ik in het opblazen geen militair voordeel. Dan lijkt het mijns inziens meer op represailles
Niet, inderdaad. Er zijn veel kritische geluiden, naast natuurlijk de tegenhangers - die breed uitgemeten worden. Wat is er immers smakelijker voor commerciële televisie dan twee "kampen" tegen elkaar uitspelen voor live televisie?quote:
Ja, namelijk de hoogte van de gebouwen. Dat is het tactisch-strategisch punt. (Zie filmpje nog een keertje voor vrije toegang tot visie-technische voordeel uit een hoger geleden gebied tegenover een straat waarbij dus een belangrijk deel van het (militair) verkeer doorgang vindt.)quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rode Kruis
Een moskee die verder leeg is en het gebied er om heen veilig is gesteld. Daarvan zie ik in het opblazen geen militair voordeel. Dat is het ding. Dan lijkt het mijns inziens meer op represailles. Net zoals dat met die voedsel en water. Zie jij nog wel een militair voordeel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, als je dus als genocidale bezettingsmacht maandenlang mensen uithongert, schiet op voedselkonvooien en hun hulpverleners de dood in bombardeert dan gaan ze niet braaf wachten op het moment dat je met een handjevol voedsel aan komt zetten? Bizar. Echt bi-zar gewoon.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:37 schreef Ulx het volgende:
Oh....
[ x ]Hier de bijbehorende bron voor de broodnodige duiding:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.reuters.com/w(...)incident-2024-05-20/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Van het handjevol gekke mensen aan de grensposten die een lading of 5 Bamba staan weg te slaan kun je toch de 500 trucks per dag niet ter verantwoording brengen, dat zij die niet ontvangen? Tonnen aan voedsel per dag? Niet alleen nood hulp maar ook snoepgoed en frisdrank en dergelijke?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jeetje, als je dus als genocidale bezettingsmacht maandenlang mensen uithongert, schiet op voedselkonvooien en hun hulpverleners de dood in bombardeert dan gaan ze niet braaf wachten op het moment dat je met een handjevol voedsel aan komt zetten? Bizar. Echt bi-zar gewoon.
Het is overigens maar goed dat het voedsel via de pier gaat, dan komt het in ieder geval nog in de Gazastrook; als het via Israel gaat dan fluistert IDF de racistische kolonisten in waar ze moeten staan om de vrachtwagens te onderscheppen en het voedsel te vernielen - geheel in lijn met de genocidale uithongeringspolitiek waar Israel voor staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |