Dat zeg ik toch niet. Maar als je als burger vrijwillig in een loopgraaf gaat staan wil dat niet zeggen dat de vijand niet op je mag schieten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Stop nu eens met onschuldige mensen als terroristen neer te zetten. Hamas is een terroristengroep, in Gaza wonen niet alleen maar terroristen.
Wat een rare vraag, ik ben altijd tegen terroristen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ander argument, waar ik straks best op wil terugkomen nadat je mijn vraag hebt beantwoord.
Waarom zou je je niet tegen terroristen willen keren?
Ik ben geen jurist, dus dat kan ik niet precies uitleggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe gaan die het nu onderzoeken dan? Volgens oorlogsrecht moet het per geval worden bekeken. En ook moet worden meegenomen of een land zelf maatregelen nam. Anders kan het ICC Nederland ook aanklagen voor dat bombardement op Mosul waar toen de halve wijk de lucht in ging.
En het getal van het aantal doden klopt misschien niet. Of wellicht zijn ze omgekomen door een Hamas raket, net zoals toen die ene keer ergens half oktober. Het kan :cuendilaremoticonquote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
2,3 miljoen inwoners.
Iets van 10-20k aan burgers is omgekomen. En van die lui weet je niet hoe of wat het is gebeurd. Ze kunnen geweigerd hebben te vertrekken als ze werden gewaarschuwd. En de reden daarvoor boeit niet. Ze kunnen ook mee hebben gedaan met Hamas. Misschien hadden ze pech en zaten ze toevallig bij een belangrijk Hamaslid in de auto. Het kan van alles zijn.
Er komt geen inhoudelijke behandeling. Voor Netanyahu en Gallant is het wel vervelend want ze kunnen niet meer naar alle landen ter wereld reizen. Wellicht, de VS doet er alles aan om uitlevering te voorkomen dus het lukt de VS misschien wel om landen onder druk te zetten om het arrestatiebevel te negeren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, dus dat kan ik niet precies uitleggen.
De uitkomst van dit proces kan evengoed zijn dat er geen zaak komt.
Nu, in eerste instantie zou ik zeggen: dat klinkt plausibel. Alleen dat is het principe van Vrouwe Justitia - waar haar blinddoek staat voor de onpartijdigheid en eerlijke weging.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Geen kant kiezen is de grondslag van iedere vorm van rechtspraak.
Wil je er wat aan doen of alleen zeggen dat je het allemaal niet wil, die oorlog enzo?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja het is in Gaza, veel onschuldige mensen gaan dood, dat wil ik niet, of het nu mensen uit Israël zijn of Gaza, wat begrijp je daar niet aan?
Je kan best pro-Israel zijn en ook het menselijke eren. Vaak wordt dit kamp afgeschilderd als het meest niet-menselijke, terwijl ik denk dat het tegendeel waar is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:19 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wil je er wat aan doen of alleen zeggen dat je het allemaal niet wil, die oorlog enzo?
Want anders wil ik je een aanbieding doen.
We kunnen nog ongelooflijk hard mensen gebruiken bij verschillende NGO's in de regio - is het een idee dat je deze kant op komt en de onschuldige mensen een goede toekomst kan bieden?
Of vindt je dat "we" dat maar lekker in de regio moeten oplossen en dat je niet perse naar de Levant hoeft te komen om te vinden en te zeggen wat je wil?
Ik gok dat laatste, maar dan is het misschien ook handig te beseffen dat het helemaal 'oké' is dat er mensen zijn die wèl een kant kiezen in dit conflict en daar uitingen over doen. Of dat nu pro-hamas of pro-Nethanyahu uitingen zijn: alles kan! Het is niet verstandig wellicht of niet wenselijk, maar zoals je ziet gebeurd het.
Dat betekend niet dat iemand 'dom is' of dat je moet escaleren van dit conflict naar Nederland door Erfgoed kapot te slaan (UvA) of Joodse Nederlanders in elkaar te meppen. Of dat met een bordje Honig lasagne voor de televisie heel hard roepen dat 'dit toch echt niet kan' dan niet een uiting kan zijn. Dat laatste is ook wat hier op Fok! gebeurd en dan past het je "neutrale" kant / houding dan ook niet je in te laten met mensen 'dom' noemen als ze wèl een visie delen.
Wat wil je aantonen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Spectaculaire beelden van weer een paar 'onschuldige burgers'.
[ twitter ]
Bron dat dat het totaal is? En niet die duim waar je burgerslachtoffers uit Aleppo trok waar je nog altijd niet van hebt uitgelegd hoe je erop keam om zo schromelijk ver naast de realiteit te zitten...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
2,3 miljoen inwoners.
Iets van 10-20k aan burgers is omgekomen.
Gelukkig zijn de Israëliërs het minst menselijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzondere cultuur blijft dit toch.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat een rare vraag, ik ben altijd tegen terroristen.
Ik doe, bewust, geen uitspraak over het eren van menselijkheid of niet - maar ik ben het met je eens dat ik misschien duidelijker kan zijn en dan kan zeggen:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:38 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Je kan best pro-Israel zijn en ook het menselijke eren. Vaak wordt dit kamp afgeschilderd als het meest niet-menselijke, terwijl ik denk dat het tegendeel waar is.
Zie jij hier hele gebouwen instorten doordat er lukraak ongerichte bommen in hun richting wordt gegooid?quote:
Staat dat er dan?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zie jij hier hele gebouwen instorten doordat er lukraak ongerichte bommen in hun richting wordt gegooid?
Ja, inderdaad. Wat heeft dat met dit filmpje te maken?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor dat de IDF dat continu doet. Dat dat beleid is.
Dat Israël best veel moeite doet om op alleen de beoogde doelen te mikken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Wat heeft dat met dit filmpje te maken?
Jup onschuldig.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Spectaculaire beelden van weer een paar 'onschuldige burgers'.
[ twitter ]
Als je dat doet ben je dan onschuldige burger? En zo nee, hoe verschilt het van de onschuldige Palestijnse burgers die op 7 oktober stonden te juichen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef opgebaarde het volgende:
Of vredelievende Israëli die een mooi en lief liedje hebben bedacht en zingen voor een Palestijnse baby.
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |