abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213635474
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Stop nu eens met onschuldige mensen als terroristen neer te zetten. Hamas is een terroristengroep, in Gaza wonen niet alleen maar terroristen.
Dat zeg ik toch niet. Maar als je als burger vrijwillig in een loopgraaf gaat staan wil dat niet zeggen dat de vijand niet op je mag schieten.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 11:43:43 #77
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213635483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:40 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ander argument, waar ik straks best op wil terugkomen nadat je mijn vraag hebt beantwoord.

Waarom zou je je niet tegen terroristen willen keren?
Wat een rare vraag, ik ben altijd tegen terroristen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 21 mei 2024 @ 11:43:56 #78
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213635486
Prima dat er een onderzoek gedaan gaat worden naar beide kampen, gelukkig weten de fokkers al precies hoe het zit.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 21 mei 2024 @ 11:45:11 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213635495
Bijzondere cultuur blijft dit toch.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213635502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe gaan die het nu onderzoeken dan? Volgens oorlogsrecht moet het per geval worden bekeken. En ook moet worden meegenomen of een land zelf maatregelen nam. Anders kan het ICC Nederland ook aanklagen voor dat bombardement op Mosul waar toen de halve wijk de lucht in ging.
Ik ben geen jurist, dus dat kan ik niet precies uitleggen.

De uitkomst van dit proces kan evengoed zijn dat er geen zaak komt.
pi_213635538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
2,3 miljoen inwoners.

Iets van 10-20k aan burgers is omgekomen. En van die lui weet je niet hoe of wat het is gebeurd. Ze kunnen geweigerd hebben te vertrekken als ze werden gewaarschuwd. En de reden daarvoor boeit niet. Ze kunnen ook mee hebben gedaan met Hamas. Misschien hadden ze pech en zaten ze toevallig bij een belangrijk Hamaslid in de auto. Het kan van alles zijn.
En het getal van het aantal doden klopt misschien niet. Of wellicht zijn ze omgekomen door een Hamas raket, net zoals toen die ene keer ergens half oktober. Het kan :cuendilaremoticon

Misschien schoot de peuter zichzelf door het hoofd. Of deed zijn vader dat, gewoon voor de grap. Misschien stortte het gebouw in omdat het slecht gebouwd is. Er is geen onderzoek naar gedaan dus elke conclusie is voorbarig. Simpelweg we weten het gewoon niet. Het kan van alles zijn. : cuendillaremoticon

Israël waarschuwt altijd, roof knocking. En ze strooien flyers plus een lief sms'je. Hamas die martelt baby's en onthoofd ze, veertig stuks, en hangt de lichaampjes aan de waslijn, te drogen :cuendillaremoticon : cuendillaremoticon : cuendillaremoticon

Mist mist mist. Meer mist
pi_213635608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik ben geen jurist, dus dat kan ik niet precies uitleggen.

De uitkomst van dit proces kan evengoed zijn dat er geen zaak komt.
Er komt geen inhoudelijke behandeling. Voor Netanyahu en Gallant is het wel vervelend want ze kunnen niet meer naar alle landen ter wereld reizen. Wellicht, de VS doet er alles aan om uitlevering te voorkomen dus het lukt de VS misschien wel om landen onder druk te zetten om het arrestatiebevel te negeren.

Geert-Jan Knoops
Maar ook met zo'n arrestatiebevel is de weg naar een proces tegen de betrokkenen nog lang. Sowieso is dat alleen mogelijk als ze eerst zijn uitgeleverd aan Den Haag, nadat ze zijn gearresteerd in een van de landen die zijn aangesloten bij het Strafhof.
https://nos.nl/collectie/(...)-gevolgen-niet-groot

Je kan je ook afvragen of Israël nu nog motivatie kan vinden om tijdens het verdere verloop van de oorlog zich te houden aan humanitair- en oorlogsrecht
pi_213635682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 09:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Geen kant kiezen is de grondslag van iedere vorm van rechtspraak.
Nu, in eerste instantie zou ik zeggen: dat klinkt plausibel. Alleen dat is het principe van Vrouwe Justitia - waar haar blinddoek staat voor de onpartijdigheid en eerlijke weging.

Maar dat het een startpunt is, maakt het nog geen 'gouden wet', tenslotte zien we vaker in de rechtspraak dat de kennis of vooringenomenheid van een rechter parten kan spelen. Zodoende is het een mooi uitgangspunt maar niet werkbaar naar het eindproces - immers is de rechtspraak er om kant te wijzen.

Wat wij dus eigenlijk doen is rechtspraak in de meeste pure vorm van een forum. Het enige wat ik kan bevestigen voor mijzelf is dat ik een partij ben in deze en dus geen rechter zou kunnen (en willen) zijn. Want dat zou betekenen dat je ook trouw moet zweren (dat hoort bij diezelfde Vrouwe Justitia en haar blinddoek) aan dingen waar ik geen trouw aan kon zweren.
Er is geen optie tot selectieve bron aanhalen als je wil zeggen dat de grondslag onpartijdigheid is in de rechtspraak zonder te erkennen dat deze gemaakt is op grond van de wetten van de Bijbel, in Nederland. Het drie getuigen principe is de opbouw van ook ons strafrecht - de meervoudige kamer.

Andere rechtssysteem werken soms anders en hebben geen grondbeginsel van onpartijdigheid - zoals bijvoorbeeld de Internationale Strafhoffen.
pi_213635804
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja het is in Gaza, veel onschuldige mensen gaan dood, dat wil ik niet, of het nu mensen uit Israël zijn of Gaza, wat begrijp je daar niet aan?
Wil je er wat aan doen of alleen zeggen dat je het allemaal niet wil, die oorlog enzo?

Want anders wil ik je een aanbieding doen.

We kunnen nog ongelooflijk hard mensen gebruiken bij verschillende NGO's in de regio - is het een idee dat je deze kant op komt en de onschuldige mensen een goede toekomst kan bieden?

Of vindt je dat "we" dat maar lekker in de regio moeten oplossen en dat je niet perse naar de Levant hoeft te komen om te vinden en te zeggen wat je wil?

Ik gok dat laatste, maar dan is het misschien ook handig te beseffen dat het helemaal 'oké' is dat er mensen zijn die wèl een kant kiezen in dit conflict en daar uitingen over doen. Of dat nu pro-hamas of pro-Nethanyahu uitingen zijn: alles kan! Het is niet verstandig wellicht of niet wenselijk, maar zoals je ziet gebeurd het.

Dat betekend niet dat iemand 'dom is' of dat je moet escaleren van dit conflict naar Nederland door Erfgoed kapot te slaan (UvA) of Joodse Nederlanders in elkaar te meppen. Of dat met een bordje Honig lasagne voor de televisie heel hard roepen dat 'dit toch echt niet kan' dan niet een uiting kan zijn. Dat laatste is ook wat hier op Fok! gebeurd en dan past het je "neutrale" kant / houding dan ook niet je in te laten met mensen 'dom' noemen als ze wèl een visie delen.
pi_213635939
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:19 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Wil je er wat aan doen of alleen zeggen dat je het allemaal niet wil, die oorlog enzo?

Want anders wil ik je een aanbieding doen.

We kunnen nog ongelooflijk hard mensen gebruiken bij verschillende NGO's in de regio - is het een idee dat je deze kant op komt en de onschuldige mensen een goede toekomst kan bieden?

Of vindt je dat "we" dat maar lekker in de regio moeten oplossen en dat je niet perse naar de Levant hoeft te komen om te vinden en te zeggen wat je wil?

Ik gok dat laatste, maar dan is het misschien ook handig te beseffen dat het helemaal 'oké' is dat er mensen zijn die wèl een kant kiezen in dit conflict en daar uitingen over doen. Of dat nu pro-hamas of pro-Nethanyahu uitingen zijn: alles kan! Het is niet verstandig wellicht of niet wenselijk, maar zoals je ziet gebeurd het.

Dat betekend niet dat iemand 'dom is' of dat je moet escaleren van dit conflict naar Nederland door Erfgoed kapot te slaan (UvA) of Joodse Nederlanders in elkaar te meppen. Of dat met een bordje Honig lasagne voor de televisie heel hard roepen dat 'dit toch echt niet kan' dan niet een uiting kan zijn. Dat laatste is ook wat hier op Fok! gebeurd en dan past het je "neutrale" kant / houding dan ook niet je in te laten met mensen 'dom' noemen als ze wèl een visie delen.
Je kan best pro-Israel zijn en ook het menselijke eren. Vaak wordt dit kamp afgeschilderd als het meest niet-menselijke, terwijl ik denk dat het tegendeel waar is.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 12:48:29 #86
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213636014
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Spectaculaire beelden van weer een paar 'onschuldige burgers'.

[ twitter ]
Wat wil je aantonen?
Antifa
  dinsdag 21 mei 2024 @ 12:51:05 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213636046
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
2,3 miljoen inwoners.

Iets van 10-20k aan burgers is omgekomen.
Bron dat dat het totaal is? En niet die duim waar je burgerslachtoffers uit Aleppo trok waar je nog altijd niet van hebt uitgelegd hoe je erop keam om zo schromelijk ver naast de realiteit te zitten...

Naast omkomen kunnen er wel meer dingen gebeuren met onschuldige burgers die optellen tot grootschalige oorlogsmisdaden trouwens.
Antifa
pi_213636084
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:45 schreef HowardRoark het volgende:
Bijzondere cultuur blijft dit toch.

[ twitter ]
Gelukkig zijn de Israëliërs het minst menselijk. :Y
Intolerant voor intolerantie
pi_213636101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat een rare vraag, ik ben altijd tegen terroristen.
:') |:(

Bedankt voor dit heldere, verduidelijkende gesprek. :W
pi_213636155
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:38 schreef Loverboii het volgende:

[..]
Je kan best pro-Israel zijn en ook het menselijke eren. Vaak wordt dit kamp afgeschilderd als het meest niet-menselijke, terwijl ik denk dat het tegendeel waar is.
Ik doe, bewust, geen uitspraak over het eren van menselijkheid of niet - maar ik ben het met je eens dat ik misschien duidelijker kan zijn en dan kan zeggen:

Het is niet zwart en wit: twee kanten of iets in die hoek. Er zijn heel veel keuzes, die kunnen horen bij een kant maar ook overlapping hebben.

Ik kan geen 'bevolkingsgroep' mijn steun toejuichen aangezien ik zie hoe het mens-zijn prevaleert. Ik zie hoe je niet kan spreken over Palestijnen en Gazanen in één adem - aangezien het mensen zijn die nu generaties gescheiden zijn in stammen, met hun eigen ideeën, identiteit en regels. Dus er is geen homogene groep Palestijnse mensen anders dan de vluchtelingenstatus die door de Verenigde Naties wordt erkend als zijnde 'Palestijnen'.

Los van de grote geschiedenis die achter deze bepaling zit: betekend dat dat ik in het dagelijks leven en in mijn werk de mensen zie voor wat ze zijn en daarbij respecteer dat je je verbonden kan voelen tot een bepaalde (bevolkings)groep of religie. Maar dat het hart op dezelfde plek klopt in het lichaam. Dat besef vind ik ook 'een kant' - naast mijn actieve protest tegen het slecht gevormde kabinet van Nethanyahu. Maar dat viel al te lezen eerder. ;)
pi_213636237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat wil je aantonen?
Zie jij hier hele gebouwen instorten doordat er lukraak ongerichte bommen in hun richting wordt gegooid?
  dinsdag 21 mei 2024 @ 13:12:14 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213636273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:09 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zie jij hier hele gebouwen instorten doordat er lukraak ongerichte bommen in hun richting wordt gegooid?
Staat dat er dan?
Antifa
pi_213636286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Staat dat er dan?
Ik hoor dat de IDF dat continu doet. Dat dat beleid is.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 13:13:14 #94
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213636287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 12:48 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat wil je aantonen?
Dit is een Israel, Hamas oorlog draadje....
  dinsdag 21 mei 2024 @ 13:17:24 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213636335
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik hoor dat de IDF dat continu doet. Dat dat beleid is.
Ja, inderdaad. Wat heeft dat met dit filmpje te maken?
Antifa
pi_213636432
Blijkbaar is het geen beleid.
pi_213636476
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:17 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. Wat heeft dat met dit filmpje te maken?
Dat Israël best veel moeite doet om op alleen de beoogde doelen te mikken.
pi_213636477
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 11:39 schreef HowardRoark het volgende:
Spectaculaire beelden van weer een paar 'onschuldige burgers'.

[ twitter ]
Jup onschuldig.

Hier rustgevende beelden van vredelievende Israëli die er alles aan doen om Palestijnse kinderen te ontzien en een toekomst te geven

twitter

twitter

Of vredelievende Israëli die hard bezig zijn om te voorkomen dat mensen omkomen van de honger of dorst

twitter

Nog meer vredelievende Israëli die arme Palestijnse burgers hellen met het dagelijkse boeren van de olijfbomen. Zo ziet vrede eruit

twitter

Of vredelievende Israëli die een mooi en lief liedje hebben bedacht en zingen voor een Palestijnse baby.

twitter
pi_213636517
Wat is precies het probleem van het opblazen van een moskee als die gebruikt is als Hamas locatie?
pi_213636558
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 13:34 schreef opgebaarde het volgende:

Of vredelievende Israëli die een mooi en lief liedje hebben bedacht en zingen voor een Palestijnse baby.

[ x ]
Als je dat doet ben je dan onschuldige burger? En zo nee, hoe verschilt het van de onschuldige Palestijnse burgers die op 7 oktober stonden te juichen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')