Controlquote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja, maandag eindelijk klaar met Rayman.
Even kijken wat ik nog kan spelen zonder enorme tijdsinvestering.
Alles lijkt wel op stick drift te wijzen, maar dat 2 nieuwe controllers het nieuw uit de doos hebben is wel heel toevallig.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:57 schreef blessed19 het volgende:
Heren, ik heb een vraag van een maat van mij.
Hij heeft nu een jaartje een ps5, alles werkte prima. Totdat het character in een spel plotseling uit zichzelf begon te bewegen.
Nu dacht ik meteen aan een drifting controller. Dus mijn advies, probeer een nieuwe. Dus hij kocht een nieuwe via bol en nog steeds hetzelfde gezeik. Nu dacht ik, ene foute controller is teruggestuurd, dus heb ik er eentje voor hem gekocht. Nieuw van nedgame. Maar wat blijkt; wederom hetzelfde gezeik. Echt heel bizar.
Heeft iemand d van jullie een idee wat het probleem kan zijn/te verhelpen?
Is het bij meerdere games dat er zo iets is?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:57 schreef blessed19 het volgende:
Heren, ik heb een vraag van een maat van mij.
Hij heeft nu een jaartje een ps5, alles werkte prima. Totdat het character in een spel plotseling uit zichzelf begon te bewegen.
Nu dacht ik meteen aan een drifting controller. Dus mijn advies, probeer een nieuwe. Dus hij kocht een nieuwe via bol en nog steeds hetzelfde gezeik. Nu dacht ik, ene foute controller is teruggestuurd, dus heb ik er eentje voor hem gekocht. Nieuw van nedgame. Maar wat blijkt; wederom hetzelfde gezeik. Echt heel bizar.
Heeft iemand d van jullie een idee wat het probleem kan zijn/te verhelpen?
Ja, helaas wel. Het zijn altijd de stick functies. Het maffe is dat het ook bij de nieuwe controller van de nedgame gebeurd.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 11:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Is het bij meerdere games dat er zo iets is?
Wat ziet dat er leuk uit!quote:
quote:
Zal het in overweging nemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:57 schreef StateOfMind het volgende:
Terminator Resistance en Robocop Rogue City zijn ook tof, als de films leuk vond.
Robocop is moment 3 tientjes in de Store, Terminator 18 euro als het goed is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:04 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Zal het in overweging nemen.
Heb jij een controller die zeker werkt? Kan je de ps5 niet ook besturen met een app?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:06 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Het zijn altijd de stick functies. Het maffe is dat het ook bij de nieuwe controller van de nedgame gebeurd.
Enige theorie die ik nog kan bedenken is dat mensen een nieuwe controller kopen en dan de doos terug sturen met de drifting controller in de doos. Maar dat lijkt mij na 2 keer eentje kopen wel vergezocht.
Nee, ik heb een Xbox thuis staan.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:10 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Heb jij een controller die zeker werkt? Kan je de ps5 niet ook besturen met een app?
Terminator is echt heel erg tof. De beide DLC ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Robocop is moment 3 tientjes in de Store, Terminator 18 euro als het goed is.
En Mirage is momenteel voor 25 euro bij de Mediamarkt te koop.
Ik heb toen die Enhanced versie gekocht, dat is de versie voor PS5, en volgens mij zat dat idd de dlc bij.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Terminator is echt heel erg tof. De beide DLC ook.
Ja, ze hebben ook Rambo gemaakt maar die moet je vergetenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb toen die Enhanced versie gekocht, dat is de versie voor PS5, en volgens mij zat dat idd de dlc bij.
In ieder geval eentje.
Moet ik nog uitspelen bedenk ik me net
Wel toffe game
Ben gisteren aan Robocop begonnen, van dezelfde studio als Terminator.
Heb er al wat uren inzittenquote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, ze hebben ook Rambo gemaakt maar die moet je vergeten
Je gaat je wel vermaken met Terminator. Heb hem op PC 100%
Doen!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb er al wat uren inzitten
Maar er kwam toen een andere game tussendoor, en toen nog een en toen is oe blijven liggen.
Dus binnenkort maar weer mee verder.
80¤ man, komop.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:47 schreef DKUp het volgende:
[..]
Als het echt goed is kan het mijn reet roesten. Ik betaal dan liever meer voor een geweldige game. Dan haal je maar een Xbox met GamePass en ga je maar jaren janken dat die games eigenlijk allemaal best wel tegenvallen en Phil telkens hetzelfde zegt dat dit jaar het jaar van Xbox is.
Amen. Kwaliteit kost geld.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:47 schreef DKUp het volgende:
[..]
Als het echt goed is kan het mijn reet roesten. Ik betaal dan liever meer voor een geweldige game. Dan haal je maar een Xbox met GamePass en ga je maar jaren janken dat die games eigenlijk allemaal best wel tegenvallen en Phil telkens hetzelfde zegt dat dit jaar het jaar van Xbox is.
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
80¤ man, komop.
Dan kan het nog zo'n goed spel zijn, deze prijzen gaan nergens meer over.
Krijgt er waarschijnlijk geeneens een boekje bij.
Nja die grote werelden kosten vet veel tijd en geld om te maken natuurlijk. Als ze nu eens de gameplay fixen dan mischienquote:Op maandag 3 juni 2024 11:10 schreef MMaRsu het volgende:
Kwaliteit = geld
Wat een rare conclusies hier.
Alsof een spel van 80¤ beter is dan een spel van 20¤ ook puur omdat die duurder is.
Hoeveel fantastische indie / AA games zijn er wel niet voor een paar tientjes.
Kwaliteit kost geldga toch weg
Dan zijn Ubisoft de meest kwalitatieve games ooit
Goede gameplay blijft altijd beter dan een open wereld.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:28 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nja die grote werelden kosten vet veel tijd en geld om te maken natuurlijk. Als ze nu eens de gameplay fixen dan mischien
Dus het is de schuld van de consument dat alles groter en mooier moet ipv focussen op gameplay?quote:Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.
En dan te bedenken dat spellen echt jaaaaaaren de zelfde prijs gebleven zijn. Zo gek is 80 euro niet.
Maar omdat we aan 60 gewend zijn. Voelt 80 als veel.
Ja joh, salarissen zijn zes keer over de kop gegaan maar oh wee als games duurder worden.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
mwa. Tot je gaat bedenken hoeveel mensen aan zo een spel werken. En voor hoelang. En wat dat kost.
En dan te bedenken dat spellen echt jaaaaaaren de zelfde prijs gebleven zijn. Zo gek is 80 euro niet.
Maar omdat we aan 60 gewend zijn. Voelt 80 als veel.
Aparte conclusies trek jequote:Op maandag 3 juni 2024 11:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dus het is de schuld van de consument dat alles groter en mooier moet ipv focussen op gameplay?
Het is de schuld van consumenten dat budgetten belachelijk zijn, om nog maar niet te kijken naar de marketing kosten.
Nee dat is niet aan de consument.
De spellen worden ook niet intrensiek beter, sterker nog ze zitten vaak vol met extra manieren om geld te verdienen.
In plaats van dat je een compleet spel krijgt krijg je vaak een 75% compleet spel en de rest mag je nog erbij kopen.
Nee het goedpraten van belachelijke budgetten, crunch, torenhoge kosten, lage dev lonen en hoge beloningen voor CEO's gaat er bij mij echt niet in.
Als je voor 15¤ een spel als Stardew Valley kan kopen waar je ook jaren plezier van kan hebben, gepolijst is als een paal in een gayclub dan zie ik niet waarom ik voor 80¤ een Ubisoft spel zou kopen die half compleet is en waar je 50¤ mag spenderen om het volledige product te spelen.
Tot zover mijn rant.
Maar kwaliteit staat niet gelijk aan duur.
Laatste game die ik full price heb aangeschaft was Lies of P.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik echt naar een game uit kijk, en perse dag 1 wil spelen, betaal ik daar graag de volle prijs voor.
En al helemaal als je daar vele uren speel plezier uit haalt.
Koop ik fysiek, dan kan ik die daarna voor een mooi bedrag weer verkopen.
Of als er wat games relatief kort na elkaar uitkomen, na het uitspelen 1 op 1 ruilen via Marktplaats tegen een ander game.
Regelmatig gehad dat ik 1 game full price koop, en via ruilen daarmee 3 nieuwe games kan spelen.
Weer andere games wacht ik mee tot een sale, of tot ze naar Game Pass komen, zoals met Diablo 4.
Alles is de laatste jaren flink duurder geworden door inflatie en zo, daar ontkom je toch niet aan.
Een ander gaat weer wekelijks de kroeg in of uit eten, dan ben je het geld ook kwijt.
Of koopt regelmatig dure sneakers of kleding of wat dan ook.
Die heb ik dan weer op de Xdoos gespeeld, kwam day one naar Game Passquote:Op maandag 3 juni 2024 12:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Laatste game die ik full price heb aangeschaft was Lies of P.
Dat grote studios niet kunnen budgetteren hoeft niet te reflecteren op de consument, is wat ik bedoel.. Dus dat zij belachelijk hoge kosten maken omdat ze denken dat alles maar grafischer mooier moet etc, ipv gameplay, dat is niet de schuld van de consument.quote:Op maandag 3 juni 2024 11:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Aparte conclusies trek jeJe begint over consumenten en focussen op gameplay.
Ik heb het gewoon puur over wat het kost om een AAA spel te maken. Wat het kost om een studio met 50+ mensen te runnen. En dat spellen sinds de gulden tijd al zo ongeveer 60 euro (omgerekend) kosten.
ik praat van de rest nergens die dingen goed waar jij nu over begint.
En de prijs naar uren gameplay vertalen vind ik ook een rare manier van naar prijs kijken.
Een verhalend spel speel je vaak maar 1x. Terwijl een bouwspel je honderden uren in kan steken.
En dan zou volgens jouw logica een last of us. 20 euro moeten zijn want het is maar 15 uur (of weet ik het hoelang dat spel duurt) En s Stardew Valley wat nog geen 10% van de kosten heeft voor het maken. 100. Want je kan er zo lekker lang in spelen?
je zit nu een indie spel te vergelijken met games van studios met 50+ mensen. En het dan gek vinden dat het spel van de studio meer kost
Daar zal het aan liggenquote:Op maandag 3 juni 2024 11:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mensen die dat niet kunnen betalen zijn echter direct triggered. Tja. Dan zoek je maar een fatsoenlijke baan.
De gemiddelde consument wilt dat wel. Zo niet dan hadden die bedrijven dit niet gedaan. Dus ja is wel degelijk de schuld van de consument. Als de consument al die grote games waar je hebt over hebt niet zouden kopen. Zouden ze die ook niet maken.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat grote studios niet kunnen budgetteren hoeft niet te reflecteren op de consument, is wat ik bedoel.. Dus dat zij belachelijk hoge kosten maken omdat ze denken dat alles maar grafischer mooier moet etc, ipv gameplay, dat is niet de schuld van de consument.
Natuurlijk is een spel van een studio van 50 man duurder dan een game van een eenmans studio. Maar neemt niet weg dat die eenmans studio soms betere prijs/kwaliteit levert dan de grote studios
Ik denk het niet. Ik denk dat dit vanuit publishers altijd zo is gegaan, en die push niet echt vanuit consumenten is gekomenquote:Op maandag 3 juni 2024 12:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De gemiddelde consument wilt dat wel. Zo niet dan hadden die bedrijven dit niet gedaan.
Nintendogames kosten nog altijd maar 50-60 euro.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:44 schreef over_hedge het volgende:
ik zou 100 nog prima vinden. Mits je dan een af spel krijgt en niet vol met bugs zit en een half jaar op patches moet wachten voor het normaal te spelen is (kuch kuch starfield)
Daar heb ik dan weer niks aan. Want heb geen nintendo consolequote:Op maandag 3 juni 2024 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nintendogames kosten nog altijd maar 50-60 euro.
En zijn altijd kwaliteitsgames.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit zegt meer over de soort games die jij speeltquote:Op maandag 3 juni 2024 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
100¤ voor een game vol microtransacties, seizoens passes etc.
Nee? Bijna elke game doet dit. Zeker grote AAA games.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dit zegt meer over de soort games die jij speelt
Nee hoor. Single player games zitten geen battlepasses in. Dat is toch vaak meer voor de f2p games.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee? Bijna elke game doet dit. Zeker grote AAA games.
Want?quote:Op maandag 3 juni 2024 12:59 schreef MMaRsu het volgende:
Total Warhammer 3 is absoluut geen AAA game though.
Creative Assembly heeft 800 medewerkers. Hoe is dit geen AAAquote:In the video game industry, AAA (Triple-A) is an informal classification used to classify video games produced or distributed by a mid-sized or major publisher,
Het is een niche game. Als jij het wil classificeren als AAA ook prima.quote:
Jij hebt het over main stream online games. Daar zou ik dan ook geen 100 euro voor betalen. Die speel ik überhaupt nietquote:Op maandag 3 juni 2024 13:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is een niche game. Als jij het wil classificeren als AAA ook prima.
Ik heb het over games die het gros aanspreken, sport games, shooters.
Grote games van grote publishers waar ze naast de volle mep ook de volle f2p genotten van willen.
quote:Op maandag 3 juni 2024 13:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jij hebt het over main stream online games. Daar zou ik dan ook geen 100 euro voor betalen. Die speel ik überhaupt niet
Starfield bijvoorbeeld. Heeft 0 micro dingen. geen season passes. Is toch aardig AAA. Of je het nou een kut spel vind of niet doet er van de rest niet zo toe. Maar is wel zeker een voorbeeld van AAA spellen zonder die dingen er in
Klopt want alle andere games kosten geen 70 euro. Of 80 euro.quote:Jij hebt het over main stream online games. Daar zou ik dan ook geen 100 euro voor betalen. Die speel ik überhaupt niet
Jij hebt het over main stream online games. Daar zou ik dan ook geen 100 euro voor betalen. Die speel ik überhaupt nietquote:
Ik heb het over dat ik voor een goed AAA spel. Prima vind om 100 euro te betalen. Mits het dus dan af is.quote:Klopt want alle andere games kosten geen 70 euro. Of 80 euro.
En daar hadden we het toch over?.
Iddquote:Op maandag 3 juni 2024 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind sommige indie-games veel leuker dan die zogenaamde AAA-drollen die uitkomen.
Hadesquote:Op maandag 3 juni 2024 13:22 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik vind sommige indie-games veel leuker dan die zogenaamde AAA-drollen die uitkomen.
Die worden ook nooit goedkoperquote:Op maandag 3 juni 2024 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nintendo games zijn weer nooit in een (goede) sale. Dus als patient gamer ben je weer goedkoper uit bij Sony/Ubisoft/EA/etc.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:47 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
En zijn altijd kwaliteitsgames.
Waarom zijn hun games niet duurder als het volgens de industrie nodig is? (Dat vinden Sony/Ubisoft/EA).
Of zijn die andere publishers gewoon greedy?
Hint: ja die andere publishers zijn greedy af
Als het inhoudelijk dieper gaat en er wordt gewoon op een normale manier discussie gevoerd hoef je niet net te doen alsof ik een spier hebt die op knappen staatquote:Op maandag 3 juni 2024 14:41 schreef Friday12 het volgende:
Mmarsu relax eens man je krijgt nog een maagzweer zo
Ja dat is zeker waar, maar ze houden ook marktwaarde goed vast dus je hebt wel iets wat meer waard is, zo'n fifa 24 is over 2 jaar misschien 5¤ waardquote:Op maandag 3 juni 2024 14:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Nintendo games zijn weer nooit in een (goede) sale. Dus als patient gamer ben je weer goedkoper uit bij Sony/Ubisoft/EA/etc.
Reken jij ook nog alles naar guldens om?quote:Op maandag 3 juni 2024 10:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
80¤ man, komop.
Dan kan het nog zo'n goed spel zijn, deze prijzen gaan nergens meer over.
Krijgt er waarschijnlijk geeneens een boekje bij.
De enige waarbij ik micro transacties gebruik is Mortal Kombat, die extra packs voor characters.quote:Op maandag 3 juni 2024 12:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nee? Bijna elke game doet dit. Zeker grote AAA games.
7¤ voor een frietje is ook belachelijk, maar foodtrucks zijn gewoon ripoffsquote:Op maandag 3 juni 2024 15:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Reken jij ook nog alles naar guldens om?
Ik betaal 7,- voor een frietje-met (opzouten met je patat)op een foodtruck festival, dan vind ik 80,- voor een spel nog wel meevallen.
Het kan wel maar je hebt geen compleet spelquote:Op maandag 3 juni 2024 15:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De enige waarbij ik micro transacties gebruik is Mortal Kombat, die extra packs voor characters.
Echt de ENIGE. voor de rest zijn de games die ik spele nog altijd zonder, of prima te spelen zonder.
Ja, ook Ubi.
Ik zie alleen maar german angry kid voor mequote:Op maandag 3 juni 2024 14:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als het inhoudelijk dieper gaat en er wordt gewoon op een normale manier discussie gevoerd hoef je niet net te doen alsof ik een spier hebt die op knappen staat
Vind dat soort dingen gewoon interessant en is prima om te bespreken toch
Ja en die schuld kan je dus wel bij de consument leggen. Als iedereen stopt met dat kopen staan ze binnen no time niet meer achter een paywall.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het kan wel maar je hebt geen compleet spel
Bij alle ac games zitten de coolste pakjes en wapens achter een paywall
Beetje kip en het ei probleem maar consumenten zouden het idd niet moeten kopenquote:Op maandag 3 juni 2024 17:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja en die schuld kan je dus wel bij de consument leggen. Als iedereen stopt met dat kopen staan ze binnen no time niet meer achter een paywall.
Al vind ik het van de rest prima als een spel dat doet. Ik koop die onzin van de rest toch niet.
Zo jammer ditquote:
There's always a chance.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik zie Tomb raider in PlayStation+ premium zitten. Is er een kans dat je het spel later los kan kopen?
#teamFrietquote:Op maandag 3 juni 2024 15:08 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Reken jij ook nog alles naar guldens om?
Ik betaal 7,- voor een frietje-met (opzouten met je patat)op een foodtruck festival, dan vind ik 80,- voor een spel nog wel meevallen.
Tomb Raider Legend komt vanaf 11 juni in de PS2 catalogus en die catalogus zit standaard in de PS+ Premium abo. Tot nu toe kon je die games ook gewoon los kopen want ik heb ooit Dark Cloud gekocht voor een tientje ofzo. Deze game zal je ook wel kunnen kopen denk ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik zie Tomb raider in PlayStation+ premium zitten. Is er een kans dat je het spel later los kan kopen?
Maar je kan dat spel prima spelen zonder dat coolste pakje of dat wapen.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:21 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het kan wel maar je hebt geen compleet spel
Bij alle ac games zitten de coolste pakjes en wapens achter een paywall
Ik heb ook niet gezegd dat het nodig is, maar het wordt wel uit het spel gehaald en achter een betaalmuur geplaatst.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar je kan dat spel prima spelen zonder dat coolste pakje of dat wapen.
Dus het is echt compleet aan jou of je extra geld uitgeeft.
T is verleidelijk wellicht, maar echt totaal niet nodig.
Het wordt niet uit het spel gehaald als het er niet in hoeft te zitten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:27 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het nodig is, maar het wordt wel uit het spel gehaald en achter een betaalmuur geplaatst.
Dus compleet is het zeker niet.
Je kan net zo goed tegen een muur pratenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het wordt niet uit het spel gehaald als het er niet in hoeft te zitten.
Je kan ook zeggen "Het wordt aan het spel TOEGEVOEGD en achter een betaalmuur geplaatst".
Bij MK vind ik t wel dubieus.
Je kan ook gewoon niet reageren Roy.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kan net zo goed tegen een muur praten
Sinds WB de uitgever is, is dat behoorlijk uit de hand gelopen vind ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het wordt niet uit het spel gehaald als het er niet in hoeft te zitten.
Je kan ook zeggen "Het wordt aan het spel TOEGEVOEGD en achter een betaalmuur geplaatst".
Bij MK vind ik t wel dubieus.
Nee.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:30 schreef MMaRsu het volgende:
Als het op dag 1 beschikbaar is, is het zeker niet toegevoegd. Is gewoon content die uit de niet betalende versies wordt gehaald
Maar komt beetje op hetzelfde neer
Ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kan net zo goed tegen een muur praten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |