Zie het nu vanuit Iraanse media zelf inderdaad.quote:
Hit the mountain before crashingquote:
Tenzij hij in de staart zat.. je kunt er ook niet ff uitspringen zo vlak voor de crash of zo.quote:
moa... je kan ook in de lucht crashen.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hit the mountain before crashing
Ja, lijkt me ook logischer dan eerst crashen en vervolgens de berg raken.
Blij zijn dat iemand dood is gaat mij vanuit humanistisch opzicht te ver.quote:
Er is al ruim een uur veel meer duidelijk.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:19 schreef heywoodu het volgende:
Inmiddels verouderde OP, hoewel er nog niet veel meer duidelijk is sinds zondagmiddag.
Nee hoor, in dit soort gevallen is de dood een prima oplossing.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Blij zijn dat iemand dood is gaat mij vanuit humanistisch opzicht te ver.
Niemand verdient het om in het tegenovergestelde van leven te worden gejaagd.
Er zijn andere manieren om een persoon boete te laten doen voor wat deze een ander heeft aangedaan.
Al het slechte wat iemand in het leven doet is in hetzelfde leven onderwerp om boete voor te doen.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee hoor, in dit soort gevallen is de dood een prima oplossing.
Ja, leuke theorie, maar boete doen zit er niet echt in voor machtige figuren in een soort dictatuur he.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:57 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Al het slechte wat iemand in het leven doet is in hetzelfde leven onderwerp om boete voor te doen.
In een helikopter uit 1979.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:56 schreef Za het volgende:
Alhoewel het volgens Iran een ongeval betreft is het best vreemd om een heli met zoveel prominenten door zwaar weer te gaan manoeuvreren.
Dat maakt echt helemaal niks uit.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuke theorie, maar boete doen zit er niet echt in voor machtige figuren in een soort dictatuur he.
Mss is het niet zo handig om in een 45 jaar oude helikopter te vliegenquote:Op maandag 20 mei 2024 06:56 schreef Za het volgende:
Alhoewel het volgens Iran een ongeval betreft is het best vreemd om een heli met zoveel prominenten door zwaar weer te gaan manoeuvreren.
Ook in Iran kan men een actuele weerbriefing voor het vertrek-, onderweg- en het bestemmingsgebied verkrijgen en analyseren alvorens aan te vangen met de vlucht.
Daarnaast waren het 3 heli's en is slechts 1 van de 3 wegens deze zware weersomstandigheden neergestort.
Maar hij is neergestort. En daar hoeven we niet om allerlei filosofische redenen triest over te zijn, want er is nu n klootzak met (toegegeven, slechts een klein beetje) macht minder op aarde.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:10 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dat maakt echt helemaal niks uit.
Je kunt iemand voor het leven de gevangenis in gooien. Een voorbeeld hoe het niet moet, want dat gebeurt er met mensen die het volk verkeerd behandelen.
De dood is absoluut en onderwijzend onwerkbaar. Iemand de dood injagen omdat hij of zij het verkeerd doet maakt je geen haar beter dan henzelf.
Dit dus, er gaat niets veranderen in Iran, buiten wat decoratie dan.quote:
Ik ben er niet triest over, dit is gewoon mijn standpunt tegenover de omstandigheden waarmee iemand berecht wordt.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij is neergestort. En daar hoeven we niet om allerlei filosofische redenen triest over te zijn, want er is nu n klootzak met (toegegeven, slechts een klein beetje) macht minder op aarde.
Ah ok, volledig los van de hele situatie rondom Raisi dusquote:Op maandag 20 mei 2024 07:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik ben er niet triest over, dit is gewoon mijn standpunt tegenover de omstandigheden waarmee iemand berecht wordt.
14:58 welke tijd? Want het was al een tijd daarvoor natuurlijk. Maar leuk geprobeerd.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:13 schreef Nyamuk het volgende:
De zionistische aap komt alweer uit de mouw
[ x ]
Ik gok dat het weinig uit gaat maken voor henquote:Op maandag 20 mei 2024 07:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ah, nu officieel dus
Dat is fijn wakker worden, en goed nieuws voor de Iraanse bevolking
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op maandag 20 mei 2024 07:13 schreef Nyamuk het volgende:
[ x ]
Nee, maar ze kunnen in ieder geval even een feestje vieren en dat gun ik ze wel.quote:Op maandag 20 mei 2024 07:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gok dat het weinig uit gaat maken voor hen
Volgens de VN zaten er ook 500 onschuldige burgers in, waaronder 800 vrouwen en kinderenquote:
Dom links neemt dit natuurlijk 1 op 1 over van de goede Hamas vrienden.quote:
Fuck, zouden ze Fok! ook in de gaten houden?quote:Op maandag 20 mei 2024 09:01 schreef Aether het volgende:
Cyber police warn people against celebrating on social media
The head of Iran’s Cyber Police said that online activities are being closely monitored and warned social media users to refrain from posting content that could “provoke or disturb public emotions.”
Denk dat ze het hebben over social media in Iran.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Fuck, zouden ze Fok! ook in de gaten houden?![]()
Oh noes!quote:Op maandag 20 mei 2024 09:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Weet niet hoorquote:Op maandag 20 mei 2024 09:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat ze het hebben over social media in Iran.
Zou vreemd zijn als het wel zo zou zijn eigenlijk.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:44 schreef core2duo het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog condoleanses vanuit Rutte en andere westerse leiders komen, gok zomaar van niet :-)
quote:Op maandag 20 mei 2024 09:43 schreef Aether het volgende:
Former FM blames US for death of Raisi, his entourage
Former Foreign Minister Mohammad Javad Zarif said that the US is partly responsible for the helicopter crash that killed President Ebrahim Raisi and his delegation. In a television interview, Zarif criticized US sanctions, claiming they prevent Iranians from accessing quality aviation equipment.
Vermoeiend hoor. God is almachtig maar alles ligt aan de VS/Isral.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Satan oftewel de USA is blijkbaar ook verantwoordelijk voor slecht weer.
De VS en Isral zijn dus machtiger dan hun godquote:Op maandag 20 mei 2024 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vermoeiend hoor. God is almachtig maar alles ligt aan de VS/Isral.
Ach ja, het eeuwenoude narratief van de strijd tussen goed en kwaad, het is idd buitengewoon vermoeiend.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je mag er wel vanuit gaan dat dat ook gescraped wordt tbv de hier wonende Iranirsquote:Op maandag 20 mei 2024 09:38 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Biden godquote:Op maandag 20 mei 2024 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De VS en Isral zijn dus machtiger dan hun god
Wat een prutser, die Allah
Moet je maar eens mensen gaan behandelen als mensen.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:43 schreef Aether het volgende:
Former Foreign Minister Mohammad Javad Zarif said that the US is partly responsible for the helicopter crash that killed President Ebrahim Raisi and his delegation. In a television interview, Zarif criticized US sanctions, claiming they prevent Iranians from accessing quality aviation equipment.
En dit was dan nog eentje van de gematigde stempel hquote:Op maandag 20 mei 2024 09:43 schreef Aether het volgende:
Zelfs mijn auto kan een auto op 100 meter waarnemen en automatisch remmen.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:29 schreef Doler12 het volgende:
Zo te zien is de helikopter tegen een berg aangekakt door slecht weer. Dan maakt het echt geen bal uit hoe goed of slecht je helikopter is onderhouden.
De oorzaak is nog niet bekend.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Zelfs mijn auto kan een auto op 100 meter waarnemen en automatisch remmen.
Dit gebeurt er als je met oude meuk vliegt.
quote:Erdogan said on social media platform X, "As a colleague who personally witnessed his efforts for the peace of the Iranian people and our region during his time in power, I remember Mr. Raisi with respect and gratitude."
quote:Op maandag 20 mei 2024 09:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]![]()
Satan oftewel de USA is blijkbaar ook verantwoordelijk voor slecht weer.
quote:Op maandag 20 mei 2024 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jemig zeg, lezen is niet jullie sterkste kant. Dat is het enige hier wat ditquote:Op maandag 20 mei 2024 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De VS en Isral zijn dus machtiger dan hun god
Wat een prutser, die Allah
Putin was ook al ontdaan begreep ik, krankzinnige dictators onderling, ik snap dat wel, is toch een band.quote:
Hallo Khameneiquote:Op maandag 20 mei 2024 10:45 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jemig zeg, lezen is niet jullie sterkste kant. Dat is het enige hier wat ditverdient.
Er zijn al tig jaar sancties op technologie en 'westers' leven is geen ideologie die de top daar steunt. Om maar beetje eufemistisch te zeggenquote:Op maandag 20 mei 2024 10:46 schreef AnneX het volgende:
Je zou verwachten, dat de top brass van het land als zelfverrijking in een hypermodern toestel ronddartelt.
Kijk eens hoe ( westers) zij wonen en zich vervoeren
Vast niet in lemen paleizen en met paard en wagen.
Het is maar waar totalitaire regimes belang aan hechten inderdaad. Daarnaast konden ze al langere tijd heli's kopen van de russen. De VS en EU hebben geen monopolie op helicopters.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
In a television interview, Zarif criticized US sanctions, claiming they prevent Iranians from accessing quality aviation equipment.
Ocherm
Drones maken kunnen ze anders goed.
Ze zijn niet krankzinnig denk ik, wel ietwat anders gemotiveerdquote:Op maandag 20 mei 2024 10:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Putin was ook al ontdaan begreep ik, krankzinnige dictators onderling, ik snap dat wel, is toch een band.
Dat ze berhaupt een vorm van emotie hebben.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Putin was ook al ontdaan begreep ik, krankzinnige dictators onderling, ik snap dat wel, is toch een band.
Gezellig met een kopje polonium thee samen de nieuweste onderdrukkings- en martelmethodes besprekenquote:Op maandag 20 mei 2024 10:47 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Boven water zijn ze heel empathisch en zoquote:Op maandag 20 mei 2024 10:52 schreef Aether het volgende:
Dat ze berhaupt een vorm van emotie hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Ja want het normaal en begrijpend lezen van een nieuwsbericht heeft iets te maken met het zijn van Khamenei. "quote:
Niks maakt zo vrolijk als een nieuw mega jachtquote:Op maandag 20 mei 2024 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat ze berhaupt een vorm van emotie hebben.
Ga jij nou maar weer verder lezen in je sprookjesboekquote:Op maandag 20 mei 2024 11:12 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ja want het normaal en begrijpend lezen van een nieuwsbericht heeft iets te maken met het zijn van Khamenei. ""
quote:Op maandag 20 mei 2024 10:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hallo Khamenei : kleinzoon van Raisi
Ik heb nog geen wrok gezien op fok! of ergens anders op het internet, tegen de twee piloten?quote:Op maandag 20 mei 2024 11:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind jullie allemaal wel erg harteloos. Ook al ben je nog zo fel gekant tegen het politiek systeem in Iran en heb je geen enkel medelijden met president Raisi, je zou toch op zijn minst enig medeleven kunnen tonen met de helicopterpiloot.
Als dat waar is zal het niet naar buiten komen. Israel staat al onder flinke internationale druk, politiek is het al jaren een zooitje en het laatste wat je wilt is dat Netanyahu een nieuwe oorlog start.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:40 schreef Cruzinats het volgende:
Het zou mooi zijn als dit een Mossad inside job bleek te zijn, laat die haatbaarden maar het gevoel geven dat ze nergens veilig zijn.
Wilders schuift zo aanquote:Op maandag 20 mei 2024 10:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gezellig met een kopje polonium thee samen de nieuweste onderdrukkings- en martelmethodes bespreken
De Bell 212 is in 1968 voor het eerst gebouwd. Na de Iraanse revolutie in 1979 zal hij wel niet gemoderniseerd zijn.quote:Op maandag 20 mei 2024 10:46 schreef AnneX het volgende:
Je zou verwachten, dat de top brass van het land als zelfverrijking in een hypermodern toestel ronddartelt.
Kijk eens hoe ( westers) zij wonen en zich vervoeren
Vast niet in lemen paleizen en met paard en wagen.
Normaliter wordt dat uit fatsoen wel gedaan, ook al zijn de betrekkingen met het betreffende land niet zo best.quote:Op maandag 20 mei 2024 09:44 schreef core2duo het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog condoleanses vanuit Rutte en andere westerse leiders komen, gok zomaar van niet :-)
Bullocksquote:Op maandag 20 mei 2024 06:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Er zijn andere manieren om een persoon boete te laten doen voor wat deze een ander heeft aangedaan.
Gaan ze wel doen natuurlijk, eerst schuilen ze achter de EUquote:Op maandag 20 mei 2024 09:44 schreef core2duo het volgende:
Deze man verdient dat wel hoor.quote:Op maandag 20 mei 2024 06:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Zo maken ze het populisten wel heel makkelijk om te scoren ja.quote:
Ja duh, dat hebben ze al 44 jaar.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:26 schreef schommelstoel het volgende:
Die Raisi was toch voorstander van sharia law?
Het was meer retorisch.quote:
Geert Wilders twittert nu "Not In My Name" op het bericht dat Charles Michel namens de EU zijn condoleances uitspreekt over het overlijden van president Raisi, maar je kunt erop rekenen dat Wilders als allerleerste zijn condoleances zal uitspreken als de Slager van Gaza overlijdt.quote:
Denk niet dat Wilders Hamas leiders gaat condoleren. De echte slagers van gaza.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Geert Wilders twittert nu "Not In My Name" op het bericht dat Charles Michel namens de EU zijn condoleances uitspreekt over het overlijden van president Raisi, maar je kunt erop rekenen dat Wilders als allerleerste zijn condoleances zal uitspreken als de Slager van Gaza overlijdt.
De echte slagers zitten in Jeruzalem in de grote villa's.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk niet dat Wilders Hamas leiders gaat condoleren. De echte slagers van gaza.
geobsedeerdquote:Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
Hamas, Houthi's en Rusland roemen omgekomen Iraanse leider Raisi
NOS: "Kijk, de vrienden van onze vijanden zijn tevens on ze vijanden"
Nu is iedereen grote blij.
Toen onder Trumps command de USA Qasem Soleimani omlegde.
NOS: "We vinden het zo erg dat Trump dit heeft gedaan, alleen Obama mag zulke dingen doen"
Westerse media: "Qasem Soleimani was een scholar, een man die goed was"
[ x ]
quote:Op maandag 20 mei 2024 07:13 schreef Nyamuk het volgende:
[ x ]
Je schrijft Qatar en hotels verkeerd.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De echte slagers zitten in Jeruzalem in de grote villa's.
Vanuit daar worden al tientallen jaren vele moorden gepleegd.
Ga toch weg met je genocide man...het komt niet eens in de buurt van genocide.quote:Op maandag 20 mei 2024 12:47 schreef bianconeri het volgende:
EU is weer lekker hypocriet bezig.
Nu gaan ze lopen janken over Iran en willen ze niet eens sterkte wensen.
Ondertussen ondersteunen ze de genocide van Isral wel met wapens en openlijke steun.
Hypocriete bende.
Het blijft natuurlijk bijzonder dat je antisemiet genoemd wordt als je vindt dat Isral zich hevig misdraagt, maar goed, dat staat verder inderdaad volledig los van dit hele Raisi-nieuws.quote:
Dat zit meer in op geheel andere gebieden allerlei achterlijke verbindingen zien, zoals antisemieten dat al eeuwen doen. Of het nu vergiftigde waterputten of een Songfestival betreft.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het blijft natuurlijk bijzonder dat je antisemiet genoemd wordt als je vindt dat Isral zich hevig misdraagt, maar goed, dat staat verder inderdaad volledig los van dit hele Raisi-nieuws.
Nee tuurlijk, dat hele 'de Joden hebben het gedaan!' is wel onzin, maar je mag wel gewoon benoemen dat Isral kut is (of nou ja, de regering en haar handelen) zonder een antisemiet genoemd te worden natuurlijk, wat tegenwoordig vaak gelijk het antwoord is als je iets negatiefs over (het handelen van de regering van) Isral zegt.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zit meer in op geheel andere gebieden allerlei achterlijke verbindingen zien, zoals antisemieten dat al eeuwen doen. Of het nu vergiftigde waterputten of een Songfestival betreft.
Of een crash in Iran.
De 'snode Jood' zit overal achter. Antisemtisme pur sang. Sorry, not sorry. Wordt onderhand tijd dat iedereen met een greintje ruggegraat en fatsoen dat ook gewoon benoemt.
Nee hoor, doe ik ook. Nog nooit antisemiet genoemd.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, dat hele 'de Joden hebben het gedaan!' is wel onzin, maar je mag wel gewoon benoemen dat Isral kut is (of nou ja, de regering en haar handelen) zonder een antisemiet genoemd te worden natuurlijk, wat tegenwoordig vaak gelijk het antwoord is als je iets negatiefs over (het handelen van de regering van) Isral zegt.
Wellicht aan de plek of het topic danquote:Op maandag 20 mei 2024 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor, doe ik ook. Nog nooit antisemiet genoemd.
Ligt waarschijnlijk toch aan iets anders.
Zou je hun in een kooitje op willen sluiten en dan plat willen bombarderen?quote:
Vanuit het hele land overheidsmedewerkers op bussen gezet als klapvee, een handvol die serieus rouwen en op gepaste afstand een ordedienst waar je u tegen zegt.quote:Op maandag 20 mei 2024 13:42 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, Raisi dan maar weer. Benieuwd hoe die begrafenisoptocht er uit gaat zien.
Ooow neeee, die gemene media en 'gluiperige' democraten hebben je man, je vent, je god keizer weer beledigd?quote:Op maandag 20 mei 2024 12:39 schreef epicbeardman het volgende:
Hamas, Houthi's en Rusland roemen omgekomen Iraanse leider Raisi
NOS: "Kijk, de vrienden van onze vijanden zijn tevens on ze vijanden"
Nu is iedereen grote blij.
Toen onder Trumps command de USA Qasem Soleimani omlegde.
NOS: "We vinden het zo erg dat Trump dit heeft gedaan, alleen Obama mag zulke dingen doen"
Westerse media: "Qasem Soleimani was een scholar, een man die goed was"
[ x ]
Iran, prachtig land met schitterende cultuur en dito mensen. Wanneer eindelijk die enge theocratie daar weg is gaat hier de vlag uit.quote:
Dieptriest dat een bakermat zo is afgegleden. Hopelijk gaan ze ooit weer vooruit.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iran, prachtig land met schitterende cultuur en dito mensen. Wanneer eindelijk die enge theocratie daar weg is gaat hier de vlag uit.
Dan wordt het in no time de parel van het MO.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:32 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dieptriest dat een bakermat zo is afgegleden. Hopelijk gaan ze ooit weer vooruit.
Dit dus, prachtig volk, prachtig land, helaas een compleet achterlijke religieus regime.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iran, prachtig land met schitterende cultuur en dito mensen. Wanneer eindelijk die enge theocratie daar weg is gaat hier de vlag uit.
Ik hoop het ook, maar helaas zit het regime nog stevig in het zadel.quote:Op maandag 20 mei 2024 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan wordt het in no time de parel van het MO.
Ik wacht nog steeds op de apocalyps die je nu al een maand of 5 aan het verkondigen bent.quote:
Matige poging om het topic te derailenquote:Op maandag 20 mei 2024 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de apocalyps die je nu al een maand of 5 aan het verkondigen bent.
Welk topic? Je poging ook hier weer de complottheorist uit te hangen?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Matige poging om het topic te derailen
quote:Op maandag 20 mei 2024 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welk topic? Je poging ook hier weer de complottheorist uit te hangen?
quote:US State Department says Iran asked for assistance over Raisi helicopter crash
WASHINGTON — Iran asked the United States for assistance after a helicopter crash that killed Iranian President Ebrahim Raisi yesterday, the US State Department says, without providing further details.
“I’m not going to get into the details, but we were asked by the Iranian government for assistance,” State Department spokesman Matthew Miller tells reporters, saying the United States was unable to do so, “largely for logistical reasons.”
Uhm... Okee.... die zag ik niet aankomen.quote:
quote:US was asked to help Iran, but wasn't able to for 'logistical reasons'
The Biden administration was "asked for assistance by the Iranian government" amid Tehran's efforts to find the wreckage of President Ebrahim Raisi's doomed chopper, the US State Department spokesman told reporters.
"We did make clear to them that we would offer assistance, as we'd do in response to any request by a foreign gov't in this sort of situation, but ultimately, we were not able to provide the assistance largely for logistical reasons," Matthew Miller told reporters.
Het is inderdaad opmerkelijk dat Iran aan de VS om hulp vraagt/vroeg.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Uhm... Okee.... die zag ik niet aankomen.
Willen ze de FAA de crash laten onderzoeken zodat ze de schuld bij de helikopterbouwer kunnen leggen?
Dit is ook gewoon een prima manier om het te doen. Het officile vinkje even af kunnen vinken en daaronder gewoon duidelijk een middelvinger aan het regime geven.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:09 schreef Triggershott het volgende:
PRESS STATEMENT
On the Death of Iranian President Raisi and Others in a Helicopter Crash
The United States expresses its official condolences for the death of Iranian President Ebrahim Raisi, Foreign Minister Amir-Abdollahian, and other members of their delegation in a helicopter crash in northwest Iran. As Iran selects a new president, we reaffirm our support for the Iranian people and their struggle for human rights and fundamental freedoms.
https://www.state.gov/on-(...)-a-helicopter-crash/
Hun rechtvaardiging is dat ze de familie van Stalin ook hebben gecondoleerd in 1953.
En Castro in 2016.
Today, we offer condolences to Fidel Castro’s family, and our thoughts and prayers are with the Cuban people. In the days ahead, they will recall the past and also look to the future. As they do, the Cuban people must know that they have a friend and partner in the United States of America.
https://br.usembassy.gov/(...)assing-fidel-castro/
Dat is diplomatiek gewoon verantwoordelijk gedrag. Het gaat ook in beide gevallen nadrukkelijk om de persoon. Contact en menselijkheid onderhouden is ongelofelijk belangrijk.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:09 schreef Triggershott het volgende:
PRESS STATEMENT
On the Death of Iranian President Raisi and Others in a Helicopter Crash
The United States expresses its official condolences for the death of Iranian President Ebrahim Raisi, Foreign Minister Amir-Abdollahian, and other members of their delegation in a helicopter crash in northwest Iran. As Iran selects a new president, we reaffirm our support for the Iranian people and their struggle for human rights and fundamental freedoms.
https://www.state.gov/on-(...)-a-helicopter-crash/
Hun rechtvaardiging is dat ze de familie van Stalin ook hebben gecondoleerd in 1953.
En Castro in 2016.
Today, we offer condolences to Fidel Castro’s family, and our thoughts and prayers are with the Cuban people. In the days ahead, they will recall the past and also look to the future. As they do, the Cuban people must know that they have a friend and partner in the United States of America.
https://br.usembassy.gov/(...)assing-fidel-castro/
Geloof je het zelfquote:Op maandag 20 mei 2024 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan wordt het in no time de parel van het MO.
Dit was een Bell 212, dus Amerikaans en nog vanuit de tijd dat de Shah daar de dienst uitmaakte.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:33 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze niet een paar van de Helikopters aan Turkije, Hongarije en Rusland leveren?
An Iranian woman walks past a billboard with a picture of the late Iran's President Ebrahim Raisi on a street in Tehran, Iran May 21, 2024.quote:Russia's Lavrov blames US for Raisi’s chopper crash
Russian Foreign Minister Sergei Lavrov, commenting on the helicopter crash that killed President Raisi, said on Tuesday that US sanctions had worsened aviation safety.
quote:Iranian official calls for military investigation into president's crash
Mohammad Aghamiri, a Tehran City Council member and its Civil Committee chairman, said on Tuesday that speculation is rife about the circumstances surrounding President Ebrahim Raisi's helicopter crash.
“There has been speculation that it may not have been an accident, so the security and military forces should investigate this issue,” Aghamiri stated.
State media presented numerous conflicting accounts in the immediate aftermath of the crash. That, combined with the apparent disregard for protocols -- namely allowing the permit to be issued during a weather amber warning -- and Raisi’s significant role as the potential next Supreme Leader, raises serious doubts about whether this was merely an accident.
https://www.iranintl.com/(...)out-key-figure-raisi
Het zijn dus onder andere dit soort foto's waardoor ik ernstig twijfel aan de berichten dat de regels in Iran met betrekking tot het dragen van de hoofddoek en de handhaving daarvan zo verschrikkelijk streng zouden zijn. Kennelijk kun je in Teheran gewoon veilig over straat op de manier waarop deze dame op de foto gekleed gaat. Ze draag dan weliswaar een doek over haar hoofd, maar wel op een manier dat het grootste deel van haar haar onbedekt is.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:35 schreef Aether het volgende:
An Iranian woman walks past a billboard with a picture of the late Iran's President Ebrahim Raisi on a street in Tehran, Iran May 21, 2024.
[ afbeelding ]
En dan vergeet je nog dat grote billboard met die twee openlijke homo's erop in de achtergrond!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het zijn dus onder andere dit soort foto's waardoor ik ernstig twijfel aan de berichten dat de regels in Iran met betrekking tot het dragen van de hoofddoek en de handhaving daarvan zo verschrikkelijk streng zouden zijn. Kennelijk kun je in Teheran gewoon veilig over straat op de manier waarop deze dame op de foto gekleed gaat. Ze draag dan weliswaar een doek over haar hoofd, maar wel op een manier dat het grootste deel van haar haar onbedekt is.
Ik ben er in 2019 geweest en heb er veel Iranirs leren kennen. Voornamelijk bij mensen thuis overnacht, dus ik heb daar wel het een en ander van meegekregen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het zijn dus onder andere dit soort foto's waardoor ik ernstig twijfel aan de berichten dat de regels in Iran met betrekking tot het dragen van de hoofddoek en de handhaving daarvan zo verschrikkelijk streng zouden zijn. Kennelijk kun je in Teheran gewoon veilig over straat op de manier waarop deze dame op de foto gekleed gaat. Ze draag dan weliswaar een doek over haar hoofd, maar wel op een manier dat het grootste deel van haar haar onbedekt is.
Sky News trapt er dus ook in, zonder die berichten op sociale media te verifiren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inwoners van Teheran nemen gepast afscheid van de president
Ze steken vuurwerk af en vieren feest
https://news.sky.com/vide(...)opter-crash-13140279
Volgens mij mag je het voorste deel van het hoofd onbedekt laten, maar dat haar is een risico.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:02 schreef BlackLining het volgende:
De vrouw op de foto riskeert gewoon stokslagen.
Ja, maar die grens is dus subjectief en daarmee ben je overgeleverd aan het oordeel van de moraalpolitie. Die kan dus gewoon ter plekke besluiten dat het immoreel is en klappen uitdelen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:23 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij mag je het voorste deel van het hoofd onbedekt laten, maar dat haar is een risico.
Benen moeten tot de enkels bedekt zijn. Zit dus erg op de grens.
Kan ook de documentaire "Onze man in Teheran" aanbevelen.
Gemaakt door een Nederlander die met een Iraanse is getrouwd en daar woonde. Geeft een andere kijk op het land.
https://npo.nl/start/seri(...)lamitische-republiek
Misschien he, willen bepaalde mensen gewoon zelf kunnen bepalen of ze een doek om hun kop doen of niet. En niet een stelletje hoogbejaarde sprookjesboekmannen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:49 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
quote:Iran rejects Turkey’s role in locating Raisi’s helicopter wreckage
Iranian authorities have denied that Turkey played any role in locating the wreckage of President Ebrahim Raisi's helicopter.
Bell is er ook bij betrokken ?! Het wordt alleen maar erger!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Snap jij hem?
Raisi in een helicopter gemaakt door Bell weet iets over Boeing?
Nu nog een Sims 4 exemplaar erbij en het is rondquote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:54 schreef Ali_boo het volgende:
Ze hebben een bagel naast de elikopter gevonden![]()
[ x ]
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 13:33 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze niet een paar van de helikopters aan Turkije, Hongarije en Rusland leveren?
Het is iid onbegrijpelijk, dat ze juist in die omstandigheden en situatie niet voor de meest geschikte, en normaliter gewoon gebruikte, helicopter hebben gekozen.quote:
Bedankt voor het delen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben er in 2019 geweest en heb er veel Iranirs leren kennen. Voornamelijk bij mensen thuis overnacht, dus ik heb daar wel het een en ander van meegekregen.
Allereerst is er een groep vrouwen die daadwerkelijk zelf streng die richtlijnen wil volgen. Als ik moet inschatten hoe dat zit, is die groep in de steden (Tehran, Isfahan en Yazd ben ik geweest) zo'n 10%. Op het platteland 30-40%.
De rest moet er helemaal niks van hebben. Dat zover mogelijk naar achteren dragen van de hoofddoek is een spelletje met de moraalpolitie (want ja, die bestaat). Helemaal bedekt hoeft niet, maar er lopen ook vrouwen bij die hem achterop het hoofd hebben hangen. Die zoeken de grens op. Dat gaat meestal goed, zeker in de steden, maar het kn ook fout gaan. Als je de moraalpolitie treft en die trekt het subjectieve oordeel dat je hoofddoek te ver naar achter zit, pakken ze je op, martelen ze je een paar dagen in een cel f ze slaan je gewoon ter plekke dood (!).
De vrouw op de foto riskeert gewoon stokslagen. Ik heb er meerdere mensen ontmoet die dat is overkomen en die ook de littekens hadden om het te bewijzen. Maar de drang naar persoonlijke vrijheid is erg groot en veel vrouwen lopen welbewust dat risico. Als er iemand wordt doodgeslagen door de moraalpolitie is dat meestal het begin van een nieuwe ronde protesten, waarbij de Revolutionaire Garde gewoon met scherp op burgers schiet, zoals eind vorig jaar.
Overigens zodra je met die mensen mee naar huis gaat flikkeren ze die hoofddoek in de hoek, komt de huisgestookt lichtroze wodka uit de kelder en gaat er Westerse TV of muziek aan. In moskeen in Iran zie je nagenoeg alleen toeristen en een handvol mullahs. Die "Marg bar Amrica" protesten zijn staged. Ik heb het zien gebeuren dat er een bus voor kwam rijden, 50 van die schreeuwlelijken eruit, twee minuten filmpje opnemen en weer weg. De bevolking is daar echt niet gek en staat dan hoofdschuddend toe te kijken.
Edit: En mocht het ooit weer veilig zijn om te bezoeken dan raad ik het honderd procent aan. Ik ken werkelijk geen land met zo'n gastvrije, lieve bevolking.
quote:Iranian authorities threaten family members of slain protesters
In their bid to keep Western media attention focused on President Raisi's funeral, Iranian authorities are targeting the families of slain protesters who expressed joy over his death on social platforms.
Writing on X, Foad Choobin said his sisters Hengameh Choobin and Roja Choobin were threatened by Iranian intelligence agents on Tuesday. They were warned that if they continued posting stories on social media to celebrate Raisi’s death, they would “kill their other children too.”
Hengameh Choobin is the mother of Artin Rahmani, a 17-year-old protester killed by regime forces in November 2022.Rahmani was killed on the same night as another youth, 10-year-old Kian Pirfalak amid nationwide anti-regime protests, dubbed the ‘Woman Life Freedom’ uprising.
Volgens mij hebben ze alleen maar de Mi-8AMTSh ´attack´ variant, dan kon je de slager alleen maar kwijt in de copiloten stoel of zo.quote:
Netjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:21 schreef Triggershott het volgende:
Nederland stuurt Iran alleen 'stille' condoleance na dood president
Nederland condoleert Iran niet publiekelijk met de dood van zijn president, die tal van mensenrechtenschendingen op zijn naam zou hebben. Wel worden er condoleances overgebracht aan Teheran, zegt demissionair buitenlandminister Hanke Bruins Slot.
Dat doet Nederland, omdat dat nu eenmaal "gebruikelijk is als je diplomatieke relaties hebt", zegt Bruins Slot.
De Iraanse president Ebrahim Raisi kwam afgelopen weekend om door een helikopterongeluk. Veel westerse landen waren zuinig met hun medeleven, maar onder anderen voorzitter Charles Michel van de Raad van regeringsleiders van de Europese Unie condoleerde Iran in het openbaar.
Dat kwam hem op veel kritiek te staan, ook in Nederland. Meerdere Tweede Kamerleden begrepen ook weinig van het aanbod van de Europese Commissie om te helpen zoeken naar het helikopterwrak.
Bruins Slot koos ervoor "geen publiek statement" te maken. Het mag duidelijk zijn "hoe ernstig we dit regime vinden", zei de demissionair minister na afloop van overleg met haar EU-collega's in Brussel.
Tegelijkertijd wil ze "geen collega's van de EU recenseren. Dat is ook niet mijn rol". Wel denkt Bruins Slot dat "de afgelopen dagen duidelijk is gebleken hoe men aankijkt tegen de berichtgeving die is geweest".
https://www.nu.nl/buitenl(...)-dood-president.html
quote:Slain protester's family was Raisi's chopper technician
The family of Pouya Bakhtiari, a young Iranian protester killed during the 2019 protests, has disclosed that their cousin Behrouz Ghadimi served as the flight technician aboard President Raisi's helicopter that crashed on Sunday.
His aunt and uncle revealed the information on X.
Pouya, aged 27, was fatally shot in the head during the November 2019 protests in Karaj. His family holds security forces responsible for his death and has been vocal in their demand for accountability.
Pouya's father has called for justice not just for his son but also for the hundreds reportedly killed by security forces during the protests. He received an 18-year prison sentence in January.
De Turkse drone zond beelden uit van hulpdiensten die naar de aangewezen cordinaten reden. Iran maakt zich belachelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:08 schreef Aether het volgende:
Iranian military denies Turkey's role in finding helicopter wreckage
https://www.iranintl.com/(...)raisi-held-in-tehran
Key figures from Hamas and Hezbollah attend Tehan ceremony
[ x ]
quote:
Het lijkt me dat de zedelijkheidspolitie daar tegen moet optreden.quote:
Mooi hoe synchroon ze bewegenquote:Op donderdag 23 mei 2024 18:16 schreef polderturk het volgende:
Nieuwe kleding voor het Iraanse leger.
Met luchting tegen de hitte.
[ x ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |