AM wil te snel en te veel. Kijk naar Red Bull, aangezien dat toch hun benchmark was, die hebben jarenlang hun kans afgewacht, jarenlang achter Mercedes aangehobbeld, gefinetunet en Stroll sr. denkt met het kopen van allerlei personeel dat succes wel eventjes te kopiëren. Niet dus. En dus is er crisis. Nu wéér met miljoenen neerleggen voor iemand van Ferrari. Succes koop je niet, succes maak je. Dit zag natuurlijk niemand aankomen en daarom zó zonde dat Alonso voor de zoveelste keer een team kiest dat niet mee kan dingen om de prijzen.quote:Aston Martin begint hopeloos achterop te raken. In de laatste drie races verzamelde het team slechts vier punten. Terwijl de topteams elkaar het vuur aan de schenen leggen, moeten ze in Silverstone rekenen op concurrentie van Yuki Tsunoda en Visa RB. Lawrence Strolls geduld begint op te raken – de Canadese miljardair smijt met geld om zijn ploeg weer op de rails te krijgen.
Stroll senior verklaarde in Netflix’ Drive to Survive de oorlog aan de grote topteams – zijn plannen om ooit mee te vechten voor titels zijn grootser dan ooit. Op de baan laat Aston Martin het echter afweten. Waar het in 2023 na acht races al 154 punten had verzameld, staat de teller nu op 44. Na de Grand Prix van Imola zou er volgens Formu1a.uno spoedberaad zijn geweest tussen teambaas Mike Krack, technisch directeur Dan Fallows en Lawrence Stroll.
Fallows zou nog het meest onder druk staan. De ingenieur werd in 2021 aangesteld om titelwaardige bolides te bouwen, maar vooralsnog is Aston Martin niet verder gekomen dan de vijfde plaats in het kampioenschap.
Ferrari leegroven
Stroll zou ternauwernood op zoek gaan naar externe technici om het team uit Silverstone te versterken. Voormalig Ferrari-teambaas Mattia Binotto zou al een aanbod hebben gekregen, maar volgens Formu1a.uno heeft Aston Martin ook Ferrari’s huidige aerodynamica-chef een miljoenenaanbod gedaan. Naar verluidt heeft Enrico Cardile nog niet geweigerd, maar is de kans klein dat hij Maranello wil verruilen voor een job bij de groene renstal.
https://www.formule1.nl/n(...)roll-ferrari-topman/
Eerste stap zou zijn om Lance uit het team te zetten en een goede coureur naast Alonso te zetten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:55 schreef DjVero het volgende:
Iets anders dan, Aston Martin. Bericht dat er crisis is.
[..]
AM wil te snel en te veel. Kijk naar Red Bull, aangezien dat toch hun benchmark was, die hebben jarenlang hun kans afgewacht, jarenlang achter Mercedes aangehobbeld, gefinetunet en Stroll sr. denkt met het kopen van allerlei personeel dat succes wel eventjes te kopiëren. Niet dus. En dus is er crisis. Nu wéér met miljoenen neerleggen voor iemand van Ferrari. Succes koop je niet, succes maak je. Dit zag natuurlijk niemand aankomen en daarom zó zonde dat Alonso voor de zoveelste keer een team kiest dat niet mee kan dingen om de prijzen.
Terwijl vorig seizoen AM toch wel goed leek te gaan, in elk geval de 1e helft van het seizoen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:55 schreef DjVero het volgende:
Iets anders dan, Aston Martin. Bericht dat er crisis is.
[..]
AM wil te snel en te veel. Kijk naar Red Bull, aangezien dat toch hun benchmark was, die hebben jarenlang hun kans afgewacht, jarenlang achter Mercedes aangehobbeld, gefinetunet en Stroll sr. denkt met het kopen van allerlei personeel dat succes wel eventjes te kopiëren. Niet dus. En dus is er crisis. Nu wéér met miljoenen neerleggen voor iemand van Ferrari. Succes koop je niet, succes maak je. Dit zag natuurlijk niemand aankomen en daarom zó zonde dat Alonso voor de zoveelste keer een team kiest dat niet mee kan dingen om de prijzen.
Dit. Het duurde jaren, maar je zag Red Bull ieder jaar stapje voor stapje Mercedes naderen. Niet veel, maar ze kwamen duidelijk dichterbij. En ze deden het niet door te kopieren, er zat duidelijk een eigen plan en filosofie achter. Dat ze Max tekenden heeft wel enorm geholpen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:55 schreef DjVero het volgende:
Iets anders dan, Aston Martin. Bericht dat er crisis is.
[..]
AM wil te snel en te veel. Kijk naar Red Bull, aangezien dat toch hun benchmark was, die hebben jarenlang hun kans afgewacht, jarenlang achter Mercedes aangehobbeld, gefinetunet en Stroll sr. denkt met het kopen van allerlei personeel dat succes wel eventjes te kopiëren. Niet dus. En dus is er crisis. Nu wéér met miljoenen neerleggen voor iemand van Ferrari. Succes koop je niet, succes maak je. Dit zag natuurlijk niemand aankomen en daarom zó zonde dat Alonso voor de zoveelste keer een team kiest dat niet mee kan dingen om de prijzen.
Elk jaar een beetje hetzelfde met AM, beginnen sterk en zakken dan vroeger of later weg. Op de een of andere manier kunnen ze de ontwikkeling tijdens het seizoen niet bijhouden, waarschijnlijk omdat ze veel kopieren, en daar hebben ze teveel tijd voor nodig schijnbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:55 schreef DjVero het volgende:
Iets anders dan, Aston Martin. Bericht dat er crisis is.
[..]
AM wil te snel en te veel. Kijk naar Red Bull, aangezien dat toch hun benchmark was, die hebben jarenlang hun kans afgewacht, jarenlang achter Mercedes aangehobbeld, gefinetunet en Stroll sr. denkt met het kopen van allerlei personeel dat succes wel eventjes te kopiëren. Niet dus. En dus is er crisis. Nu wéér met miljoenen neerleggen voor iemand van Ferrari. Succes koop je niet, succes maak je. Dit zag natuurlijk niemand aankomen en daarom zó zonde dat Alonso voor de zoveelste keer een team kiest dat niet mee kan dingen om de prijzen.
Ze hadden Sainz kunnen hebbenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ x ]
Nu kan hij onbezorgd 6e worden in het wdc
Of ze zeker weten dat hij wél gaatquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze hem nog 2 seizoenen inhuren.
Tenzij ze 100% zeker zijn dat max niet gaat natuurlijk.
Als dat zo is, dan gaan ze van topteam naar midteamquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Of ze zeker weten dat hij wél gaat
Dan is Horners dreamteam Perez + Ricciardo compleet
Hoe dan ook, het maakt wel duidelijk dat Marco weinig meer te zeggen heeft binnen RBRquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan gaan ze van topteam naar midteam
Die begrijp ik niet. In een scenario waar Verstappen vertrekt hebben ze Perez eerder net wel in dienst dan niet. Liever één dan twee nieuwe gezichtenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze hem nog 2 seizoenen inhuren.
Tenzij ze 100% zeker zijn dat max niet gaat natuurlijk.
Dat klopt wel, maar deze verlenging van Perez lijkt me iets dat hij ook had kunnen doen met de goedkeuring van Verstappen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het maakt wel duidelijk dat Marco weinig meer te zeggen heeft binnen RBR
Markoquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het maakt wel duidelijk dat Marco weinig meer te zeggen heeft binnen RBR
Eerlijk gezegd snap ik niet hoe die zo ver onder de radar blijft bij verschillende teams. Hij lijkt toch echt beter te zijn dan aanvankelijk gedacht. Hij rijd Ricciardio ieder weekend naar huis.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ook wel sneu voor Tsunoda, die presteert prima in de RB, maar maakt geen promotie.
Zal ook wel wat politiek zijn, als Honda bij Red Bull was gebleven dan had hij waarschijnlijk wel de kans gehad.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd snap ik niet hoe die zo ver onder de radar blijft bij verschillende teams. Hij lijkt toch echt beter te zijn dan aanvankelijk gedacht. Hij rijd Ricciardio ieder weekend naar huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |