Het woord vermoedelijk paste helaas niet meer in de TTquote:Fietser (56) overleden na mogelijk opzettelijke aanrijding door ANWB-busje
De 56-jarige fietser die donderdag in Eindhoven werd aangereden door een busje van de ANWB Wegenwacht is vandaag aan zijn verwondingen overleden.
De 58-jarige automonteur van de pechhulp werd na de aanrijding opgepakt omdat de politie vermoedde dat hij met opzet op de fietser is ingereden. De aangehouden bestuurder zit nog vast, meldt de politie aan Omroep Brabant.
De aanrijding vond afgelopen donderdag rond 17.30 uur plaats op de Van Minderhoutstraat in Eindhoven. De fietser raakte toen zwaargewond. De politie pakte de 58-jarige man vrijwel meteen op. De ANWB bevestigde even later dat de verdachte inderdaad een medewerker is.
Na de aanrijding was de Van Minderhoutstraat donderdag urenlang afgesloten voor politieonderzoek. De recherche bekeek camerabeelden en sprak met getuigen. Het busje van de Wegenwacht en de fiets van het slachtoffer werden in beslag genomen voor verder onderzoek. Tot nu toe is onduidelijk welk motief de man kan hebben gehad om de fietser opzettelijk aan te rijden.
Hahaha!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:19 schreef Starhopper het volgende:
Die heeft de slogan van de ANWB wel heel letterlijk genomen![]()
[ afbeelding ]
Dat meldt het nieuwsbericht inderdaad. 😊quote:
De radio bracht het als iets nieuws.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat meldt het nieuwsbericht inderdaad. 😊
Benieuwd naar het verhaal hierachter.
Hij heeft de fietser wel aardig aan wat pech geholpen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is natuurlijk ook wel opmerkelijk. Niet bepaald gedrag wat je verwacht van de pechhulp. Mocht het niet per ongeluk zijn gegaan.
Ik welquote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef Shotty het volgende:
Zelfs de gezamelijke Fok! Hivemind kan geen motief bedenken? Wauw.
Heb je weer gedronken?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik wel
Fietser zal wel achterlijk gedaan hebben.
Waaronder door rood rijden en schelden op de anwb man.
En uiteindelijk was dat de laatste persoon die de druppel over laat lopen bij deze man.
En toen gevolgen dat overhoop word gereden.
Vergis je niet er is veel stress in de wereld en bij mensen.
Zo ben ik weer fok genoeg voor je.
Welk stukje aan ‘doodgereden’ in de TT begreep je niet? Dan zal ik dat proberen te verduidelijken voor jequote:
Waardoor de TT een onjuiste en speculatieve lading heeft.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://nos.nl/l/2520956
Het woord vermoedelijk paste helaas niet meer in de TT
Helaas is het niet het bericht wat idioot is, de politie is een onderzoek gestart naar dit ongeluk omdat ze opzet vermoeden.quote:
Dat allemaal zie jij als een reden om iemand te pletter te rijden?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik wel
En uiteindelijk was dat de laatste persoon die de druppel over laat lopen bij deze man.
En weer opgelost, want de fietser is overleden, nooit meer pechquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Hij heeft de fietser wel aardig aan wat pech geholpen.Dat dan weer wel...
quote:
Ga leren wat ironie isquote:Op zondag 19 mei 2024 01:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat allemaal zie jij als een reden om iemand te pletter te rijden?
Gast...echt...jij hoort in een dwangbuis.
Je kan er toch een aparte tussen hebben zitten... jeweettnie.quote:Op zondag 19 mei 2024 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
In mijn ervaring zijn die ANWB gasten zo chill als maar kan. Altijd vrolijk, lachen, respectvol. Dus ben erg benieuwd wat hier nu precies is gebeurd.
Dat maakt het ook spannend.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan er toch een aparte tussen hebben zitten... jeweettnie.
Tussen verkeer en verkeerd zit maar 1 letter verschil.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:16 schreef ZarB het volgende:
Als het een DHL busje was had het me niks verbaasd, maar bij anwb stel ik me toch altijd oerdegelijke boomers voor met een liefde voor verkeer.
Allebei wel gele busjes 🤔quote:Op zondag 19 mei 2024 16:16 schreef ZarB het volgende:
Als het een DHL busje was had het me niks verbaasd, maar bij anwb stel ik me toch altijd oerdegelijke boomers voor met een liefde voor verkeer.
Goed mogelijk, alleen in de verste verte niet genoeg om te begrijpen dat je iemand dood rijdt. Laat staan dat het het rechtvaardigt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik wel
Nee hoor ze mogen jou dan proberen te raken. Een zebrapad is voor voetgangers, als je fietst bestaat het zebrapad niet en ben je fair game.quote:Op zondag 19 mei 2024 21:38 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Maar goed, als ik hier op de fiets ipv lopend bij een zebrapad de weg oversteek, geven veel automobilisten volgas en proberen je te raken.
Let wel, ik fiets dan stapvoets van de ene stoep, over het zebrapad, naar de andere stoep. Ik snap dat dat volgens de wet niet mag, maar dat je als automobilist mij dan mag proberen aan te rijden vind ik echt bizar.
...maar als je als automobilist op een zebra een fietser aanrijd, heb je ook wel een probleem hoor. (zwakker verkeer, ws. binnen de bebouwde kom..)quote:Op zondag 19 mei 2024 21:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee hoor ze mogen jou dan proberen te raken. Een zebrapad is voor voetgangers, als je fietst bestaat het zebrapad niet en ben je fair game.
Ga jij leren wat ABN is.quote:
De term die voor de gestandaardiseerde taal gebruikt werd was Algemeen Beschaafd Nederlands, afgekort tot ABN. De jaren vijftig en zestig kenden zogenaamde ABN-kringen, studiegroepen op scholen die zuiver taalgebruik bepleitten en welsprekendheidstoernooien organiseerden.quote:
Ah, dan zal de fietser in het nieuwsbericht ook wel terecht zijn dood-geredenquote:Op zondag 19 mei 2024 21:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee hoor ze mogen jou dan proberen te raken. Een zebrapad is voor voetgangers, als je fietst bestaat het zebrapad niet en ben je fair game.
quote:De wegenwachter, die afgelopen donderdag in Eindhoven een fietser aanreed, ging mogelijk achter hem aan omdat hij geld had gestolen uit de werkbus. Dat zeggen de buurtbewoners. De schok in de buurt is groot.
Wil Ammerdorfor zag het ongeluk vlak voor zijn neus gebeuren. "Hier ging het mis," wijst hij. "Ik schrok van het geluid van autobanden. Toen ik omkeek zag ik een busje heel dicht achter een fietser rijden. In de bocht raakte hij hem van achteren. De chauffeur trapte nog hard op de rem, maar de man lag al onder de bus."
Wil had meteen in de gaten dat het ernst was. "Ik zag meteen dat het mis was. Dat kwam door de manier waarop het slachtoffer erbij lag. Heel akelig om te zien." Ook de chauffeur van de ANWB-bus was volgens Wil geschrokken. "Hij remde, maar het was al te laat. Ik zag dat hij in paniek was en hij riep bel 112, bel 112!"
Ook Filip Kedzierski was getuige van het drama in de Van Minderhoutstraat in de wijk Tongelre. "Ik zag hoe de fietser werd aangereden en onder de bus terecht kwam. En toen reed de bus nog een een keer achteruit terug."
Filip denkt overigens niet dat de chauffeur met opzet twee keer over de man heen reed. "Hij was volgens mij geschokt en in paniek. Ik denk ook niet dat hij hem opzettelijk wilde aanrijden." Dat is ook wat Wil denkt. "Ik denk echt niet dat hij die man dood wilde rijden. Hij was zelf ook helemaal van slag. Dat hij nog een keer met zijn bus achteruit reed was volgens mij omdat hij nog op het slachtoffer stond. De situatie is gewoon helemaal uit de hand gelopen."
Volgens meerdere buurtbewoners is diefstal van geld uit de ANWB-bus vermoedelijk de aanleiding voor de achtervolging. Filip hoorde ook vrienden van het slachtoffer daarover praten. "Die waren boos. Ze zeiden dat hij geld had gestolen, maar dat dat geen reden was om hem dood te rijden."
De ANWB laat weten geschrokken en aangedaan te zijn door het ongeluk. "We leven mee met de nabestaanden en wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Onze gedachten en steun gaan ook uit naar onze collega, zijn familie en alle betrokkenen. Op dit moment doet de politie onderzoek naar de toedracht van het ongeval, waaraan wij onze volledige medewerking verlenen."
De chauffeur van het busje zit nog vast. Woensdag wordt hij voorgeleid aan de rechter-commissaris.
https://www.omroepbrabant(...)egenwachter-gestolen
Je gaat toch geen geld stelen uit een busje van de ANWB. Hier missen we niks aan.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:18 schreef Nober het volgende:
'Dodelijk slachtoffer had geld uit bus van wegenwachter gestolen'
[..]
Vanmiddag las ik dat ze bij een Brandweerkazerne afgelopen nacht een spreider en een accu hebben gejatquote:Op maandag 20 mei 2024 19:36 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Je gaat toch geen geld stelen uit een busje van de ANWB. Hier missen we niks aan.
Oohja. Dan is het prima om iemand dood te rijden natuurlijk....quote:Op maandag 20 mei 2024 19:36 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Je gaat toch geen geld stelen uit een busje van de ANWB. Hier missen we niks aan.
Zoiets noemen we eigen rechter spelenquote:Op maandag 20 mei 2024 19:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja. Dan is het prima om iemand dood te rijden natuurlijk....
Wellicht niet maar ik vind de doodstraf wel zwaar voor zo'n vergrijp.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:36 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Als ie hem in de achtervolging per ongeluk overreden heeft heet het pech gehad.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zoiets noemen we eigen rechter spelen
Wel de dader zal het geen tweede keer meer doen.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zoiets noemen we eigen rechter spelen
Jij steelt ook geld uit bussen van de ANWB en Route Mobiel?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:41 schreef de_boswachter het volgende:
Meteen abonnement opgezegd en naar Route Mobiel overgestapt. Mafkezen.
Oh nog niet gelezen, zover was ik nog niet.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:18 schreef Nober het volgende:
'Dodelijk slachtoffer had geld uit bus van wegenwachter gestolen'
[..]
Als je het risico op de koop toeneemt dat je een fietser omver rijdt met je busje is het gewoon doodslag. En dat mag flink gestraft worden imo.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat je achter een dief aangaat is natuurlijk niet raar.
[..]
Misschien zelfs niet eens opzettelijk.
Ik denk dat een vergelijking met onenigheden met de dood tot gevolg met PostNL-bezorgers zoals in Wijchen en Hoogvliet beter is.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
Misschien kan dit topic alvast gereekst worden met dat topic over Weiteveen toen, het begint er al aardig op te lijken.
Ze kenden elkaar al en die man mocht hem niet.? Owh het staat hierboven al.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef Shotty het volgende:
Zelfs de gezamelijke Fok! Hivemind kan geen motief bedenken? Wauw.
Oei, is dat wel inclusief genoeg? Een handige mannelijke blanke monteur die een clueless blanke dame op weg helpt en passant de rollen bevestigtquote:
Een zin beginnen met 'wel' is geen Nederlands, maar overgenomen van het Engelse 'well'. Ik zie jou dat vaker doen, is echt heel raar.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Wel de dader zal het geen tweede keer meer doen.
In plaats draaideur criminaliteit waar ze binnen een uurtje weer buiten staan.
En ik zie dit nog wel vaker gaan gebeuren dat de mensen voor hun bezittingen en familie gaan opkomen.
Oorzaak ligt toch echt bij de overheid en de rechtssysteem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |