Er is heel veel vreemd aan het ICC.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is weinig vreemd aan ICC. ICC buigt zich gewoon over de zaak, waar een of meerdere landen aangifte van doen.
In dit geval Zuid-Afrika, en nog wat landen die bijsprongen.
Ze zouden één of meerdere mogelijke plannen moeten hebben en die moeten communiceren.quote:
Op zich is de gedachte dat niet per se alleen erkende staten lid kunnen worden van het Strafhof, maar ook groepen mensen die nóg een land willen vormen, juist logisch. Ik kan me, om waar wat te noemen, voorstellen dat Tibetanen ook zo'n stap maken bijvoorbeeld hoewel China dat niet zou pikken (misschien hebben ze dat wel gedaan, geen idee). Jammer voor China dan.quote:Op maandag 20 mei 2024 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die manier kun je met een beetje creatief redeneren alles zo brengen, dat het je gelijk heeft.
Om hoeveel zullen we wedden dat er geen gevolgen gaan zijn voor Netanyahu ?? Als het Netanyahu wel in een lastig pakket brengt, springt Amerika bij.
Klopt. Maar wel beetje flauw. Uiteindelijk gaat het in beide gevallen om zaken wat betreft internationaal-recht. Verschil zit hem alleen in het veroordelen van lidstaten en/of individueen. ICJ kan het laatste niet.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vriendelijke vriend, het ICJ en het ICC zijn niet hetzelfde.
Wat hadden ze meer moeten bereiken dan?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Er is heel veel vreemd aan het ICC.
Het meest vreemde is wel dat het een compleet vleugellam instituut is als we naar de resultaten kijken.
Niets vreemd aan.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Er is heel veel vreemd aan het ICC.
Het meest vreemde is wel dat het een compleet vleugellam instituut is als we naar de resultaten kijken.
Hmm, zoals?quote:Op maandag 20 mei 2024 20:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ze zouden één of meerdere mogelijke plannen moeten hebben en die moeten communiceren.
Of ze nu geen plan hebben... of wel eentje hebben maar niet communiceren omdat die het daglicht niet kan verdragen... beide is niet best.
Het is een geheel ander hof.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je wilt gewoon niet erkennen hoe hypocriet deze hele situatie is.
We hebben dus te maken met één land (Zuid-Afrika), dat een ander land (Israël) aangeklaagd voor genocide op basis van niets, maar in de tussentijd doodleuk goede banden onderhoud met een ander land (China) dat daadwerkelijk aan genocide doet en nog een land (Rusland) dat een compleet ander land (Oekraïne) wil innemen.
Dit benadrukt dat het eigenlijk allemaal politieke spelletjes zijn en dat er weinig integriteit of principe achter zit. Dan kun jij het dus wel een 'moreel failliet' noemen dat sommige landen het strafhof niet erkennen, maar wellicht komt dat dus door deze complete hypocrisie binnen internationale kringen, waardoor zulke instituten gewoon lastig serieus te nemen zijn.
Alles kan. Maar de steun voor UNRWA heeft niet zoveel met Hamas te maken.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als via de rechter steun voor Israel gestopt kan worden kan via de rechter de steun voor Hamas/UNRWA ook worden gestopt.
Jij denkt dat oprecht he? volgens mij heb jij niet door hoe cynisch geopolitiek werkt.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Op zich is gedachte dat niet per se alleen erkende staten lid kunnen worden van het Strafhof, maar ook groepen mensen die nóg een land willen vormen, juist logisch. Ik kan me, om waar wat te noemen, voorstellen dat Tibetanen ook zo'n stap maken bijvoorbeeld hoewle China dat niet zou pieken (misschien hebben ze dat wel gedaan, geen idee). Jammer voor China dan.
Dat redeneren doe ik verder niet, het toekennen van enige status aan Palestijnen binnen de VN is via een langdurig proces gegaan, met als gevolg dat het Strafhof daarover nu bevoegdheid heeft.
Er zullen misschien gevolgen zijn voor Netanyahu. Maar alleen als de rechters het arrestatiebevel bekrachtigen. Voor de rechter komt ie denk ik niet, maar reizen wordt moeilijk en de reputatieschade is enorm.
Het ICC is totaal vleugellam gebleken de laatste decennia.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Al krijgt ICC, Zuid Afrika hun zin, het gaat niets veranderen aan de bondgenootschap tussen Amerika en Israel, of Israel en Europa. Ik geloof daar helemaal niets van.
Maar goed, we gaan het zien.
Stelletje clownsquote:
Dit verandert een hoop. Israël staat in het rijtje misdadigers waar het hoort.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat oprecht he? volgens mij heb jij niet door hoe cynisch geopolitiek werkt.
Al krijgt ICC, Zuid Afrika hun zin, het gaat niets veranderen aan de bondgenootschap tussen Amerika en Israel, of Israel en Europa. Ik geloof daar helemaal niets van.
Ja ik denk oprecht dat hij niet voor de rechter komt (dat is toch cynisch genoeg toch?), maar als de rechter idd het verzoek om een arrestatiebevel toekent, dan levert dat gedoe met reizen én het betekent grote reputatieschade. Volgens mij klopt dat aardig. Dat staat idd los van bondgenoten, alhoewel Netanyahu echt niet meer naar Nederland kan zonder gepakt te worden, hoe groot het bondgenootschap ook moge zijn.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij denkt dat oprecht he? volgens mij heb jij niet door hoe cynisch geopolitiek werkt.
Je doet aan hopium.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit verandert een hoop. Israël staat in het rijtje misdadigers waar het hoort.
Nee.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit verandert een hoop. Israël staat in het rijtje misdadigers waar het hoort.
Precies. En de rechter gaat zich niet uitspreken tegen Netanyahu. En wel, dan gaat Amerika het weer terugdraaien.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja ik denk oprecht dat hij niet voor de rechter komt (dat is toch cynisch genoeg toch?), maar als de rechter idd het verzoek om een arrestatiebevel toekent, dan levert dat gedoe met reizen én het betekent grote reputatieschade. Volgens mij klopt dat aardig. Dat staat idd los van bondgenoten, alhoewel Netanyahu echt niet meer naar Nederland kan zonder gepakt te worden, hoe groot het bondgenootschap ook moge zijn.
Het ICC heeft verder helemaal nog geen 'zin', want de rechter moet zich daarover (gelukkig) dus nog uitspreken.
Net als Putin en de rest. Je komt niet voor niets op dat lijstje.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee.
Er is een verzoek tot een arrestatiebevel, de rechters moeten dat nog bekrachtigen.
Dit is volgens mij inmiddels de derde keer dat je dit zegt, maar hier gaat het niet om. Het gaat om het feit dat de legitimiteit van zulke instituten niet serieus zal worden genomen als recht selectief wordt toegepast en binnen de internationale gemeenschap de ene keer ineens wordt aangegrepen maar de andere keer volledig genegeerd.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is een geheel ander hof.
PUNT.
Nee, ander hof, volstrekt ander verhaal.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is volgens mij inmiddels de derde keer dat je dit zegt, maar hier gaat het niet om. Het gaat om het feit dat de legitimiteit van zulke instituten niet serieus zal worden genomen als recht selectief wordt toegepast en binnen de internationale gemeenschap de ene keer ineens wordt aangegrepen maar de andere keer volledig genegeerd.
Het verliest eindelijk de naam Afrikanen hofquote:Op maandag 20 mei 2024 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is volgens mij inmiddels de derde keer dat je dit zegt, maar hier gaat het niet om. Het gaat om het feit dat de legitimiteit van zulke instituten niet serieus zal worden genomen als recht selectief wordt toegepast en binnen de internationale gemeenschap de ene keer ineens wordt aangegrepen maar de andere keer volledig genegeerd.
Als het een zaak wordt en hij komt voor de rechters, dan komt er gewoon een uitspraak (ik geloof overigens niet dat het zover zal komen).quote:Op maandag 20 mei 2024 20:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies. En de rechter gaat zich niet uitspreken tegen Netanyahu. En wel, dan gaat Amerika het weer terugdraaien.
https://nl.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-haag-br~a8b2c85e/ hier gebeurde dat ook al.
1: Hoezo? alsof dat niet tegengehouden kan worden.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als het een zaak wordt en hij komt voor de rechters, dan komt er gewoon een uitspraak (ik geloof overigens niet dat het zover zal komen).
Die knotsgekke wet heeft vooralsnog betrekking op Amerikanen, niet op Israeli.
Het arrestatiebevel van Poetin is uitgevaardigd (en dus bekrachtigd door de rechters), dat is in ieder geval een verschil.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Net als Putin en de rest. Je komt niet voor niets op dat lijstje.
Dat er Amerikanen gek genoeg zijn om het Internationaal Strafhof te bedreigen, dat is droevig, maar het is geen absolute zekerheid dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren en natuurlijk helemaal geen reden, hopelijk, voor het Strafhof zelf om zich daar ook maar iets van aan te trekken.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Hoezo? alsof dat niet tegengehouden kan worden.
https://x.com/RepBrianMast/status/1792525764971167939 Amerika maakt zich al klaar.
2: Zeker, maar daarna had ik een andere bron. Waarin ICC actief werd tegengewerkt door Amerika, ivm ook gedoe wat betreft Israel.
We gaan het allemaal zien. Jij lijkt te denken dat 'het recht altijd al zegevieren', ik heb een meer cynische (en in mijn ogen meer realistische kijk) wat betreft geopolitiek. Ik denk dat zelfs als een rechter zich uitspreekt tegen Netanyahu, Amerika instaat gaat zijn de boel zodanig te frustreren dat het tot niets gaat leiden.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat er Amerikanen gek genoeg zijn om het Internationaal Strafhof te bedreigen, dat is droevig, maar het is geen absolute zekerheid dat het ook daadwerkelijk zal gebeuren en natuurlijk helemaal geen reden, hopelijk, voor het Strafhof zelf om zich daar ook maar iets van aan te trekken.
Ik vond het sowieso de moeite waard het gesprek erover te voeren 👍👍quote:Op maandag 20 mei 2024 20:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We gaan het allemaal zien. Jij lijkt te denken dat 'het recht altijd al zegevieren', ik heb een meer cynische (en in mijn ogen meer realistische kijk) wat betreft geopolitiek. Ik denk dat zelfs als een rechter zich uitspreekt tegen Netanyahu, Amerika instaat gaat zijn de boel zodanig te frustreren dat het tot niets gaat leiden.
Maar he, we gaan het merken.
Zeker en vast !quote:Op maandag 20 mei 2024 20:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vond het sowieso de moeite waard het gesprek erover te voeren 👍👍
En wat heeft dat met ICC of mijn post te maken? Dit is weer die standaard afleidingsmanouvre hequote:Op maandag 20 mei 2024 19:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aangezien UNRWA onder een hoedje met Hamas speelt zouden die dat dus ook niet meer mogen doen.
Als Israel zoals netanyahu claimt er alles aan doet om alles te doen binnen internationaal recht en humanitair recht, dan hoeft Bibi, blood libel, netanyahu zich geen zorgen te maken.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:56 schreef Ali_boo het volgende:
Bibi is een komiek in zijn vrije tijd, dat zie je meteen
[ x ]
Allemaal schuld van Bibi. Hamas valt niks te verwijten.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Israel zoals netanyahu claimt er alles aan doet om alles te doen binnen internationaal recht en humanitair recht, dan hoeft Bibi, blood libel, netanyahu zich geen zorgen te maken.
Israël heeft zoals netanyahu aangeeft het recht zich te verdedigen. Wat bij dat verdedigen de toegevoegde waarde en acceptabele strategie is om de gehele bevolking uit te hongeren dat kan echt alleen in 't hoofd van een select gezelschap
Tja, een beetje neutraal iemand ziet beide partijen al heel lang elkaar het leven zuur maken. Ze kunnen wmb allebei de tering krijgen, en dat allemaal, uiteindelijk, om iets van duizenden jaren geleden.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Allemaal schuld van Bibi. Hamas valt niks te verwijten.
https://nos.nl/artikel/25(...)-gevolgen-niet-grootquote:Op maandag 20 mei 2024 20:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik vond het sowieso de moeite waard het gesprek erover te voeren 👍👍
Hmm. Dat mag jij vindenquote:Op maandag 20 mei 2024 21:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
Allemaal schuld van Bibi. Hamas valt niks te verwijten.
Verrassend, al die landen die partij kiezen. Niemand verder die het conflict probeert te stoppen. Niet dat het ooit nog goedkomt daar, zeker niet als iedereen naar elkaar blijft wijzen.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:43 schreef theunderdog het volgende:
Nu niet enkel Amerika, maar ook Frankrijk en Duitsland die ageren tegen ICC. Nu de rest van Europa nog.
Waarom zou het conflict moeten stoppen? het is fantastisch voor wapenindustrieeen.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verrassend, al die landen die partij kiezen. Niemand verder die het conflict probeert te stoppen. Niet dat het ooit nog goedkomt daar, zeker niet als iedereen naar elkaar blijft wijzen.
Het is maar waar je als mens je kwaliteiten aan besteedt. Heb toch steeds meer het idee dat ALS er al een intergalactisch verbond bestaat, die er dan alles aan zou doen om de mens niet toe te voegen aan de alliantie. South Park heeft dat in dat geval goed gezien.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou het conflict moeten stoppen? het is fantastisch voor wapenindustrieeen.
Omdat ICJ niet de plek is, maar de eis tot hervorming door en van de Verenigde Naties moet komen: zij die de puinhoop in eerste instantie in stand hielden en houden.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Verrassend, al die landen die partij kiezen. Niemand verder die het conflict probeert te stoppen. Niet dat het ooit nog goedkomt daar, zeker niet als iedereen naar elkaar blijft wijzen.
Als ze het niks vinden dan zullen ze dat moeten tonen door actie te ondernemen om het bloedbad in Gaza te stoppen. Zet dan meer druk op Israël en Hamas om het conflict te staken.quote:Op maandag 20 mei 2024 21:43 schreef theunderdog het volgende:
Nu niet enkel Amerika, maar ook Frankrijk en Duitsland die ageren tegen ICC. Nu de rest van Europa nog.
Ubermax autisme zienswijze dit.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is maar waar je als mens je kwaliteiten aan besteedt. Heb toch steeds meer het idee dat ALS er al een intergalactisch verbond bestaat, die er dan alles aan zou doen om de mens niet toe te voegen aan de alliantie. South Park heeft dat in dat geval goed gezien.
[ afbeelding ]
Laten we Israël gewoon laten doen wat nodig is.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Laten we Netanyahu ruilen voor de gijzelaars.
Minder gevaarlijk dan de wapenindustrie door te laten draaien.quote:
In de praktijk wel. Die organisatie is behoorlijk geïnfiltreerd door Hamas, zeker in Gaza.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alles kan. Maar de steun voor UNRWA heeft niet zoveel met Hamas te maken.
Geweld is inherent aan de mens. Dus heb graag een wapenindustrie in het westen, dat ons kan verdedigen tegen geweld buitenaf. Zo werkt dat nu eenmaal.quote:Op maandag 20 mei 2024 22:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Minder gevaarlijk dan de wapenindustrie door te laten draaien.
Tenzij je het hof niet erkent en het via de veiligheidsraad moet.quote:Op maandag 20 mei 2024 20:30 schreef Nielsch het volgende:
Oorlogsmisdaden zijn oorlogsmisdaden, of je nou een dictator bent of democratisch gekozen.
In de praktijk zeg je nu maar watquote:Op maandag 20 mei 2024 22:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
In de praktijk wel. Die organisatie is behoorlijk geïnfiltreerd door Hamas, zeker in Gaza.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |