quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
The EBU had kunnen delen in deze gloriereis over de wereld. Het had op het ESF af kunnen stralen. Nu wordt de EBU meer en meer die rare organisatie die besloot deze prachtigste promotie ooit voor waar het ESF voor staat te cancelen.
We willen toch gewoon niet meer meedoen volgend jaar. Fuck de EBU!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID.![]()
![]()
![]()
Gemiste kans inderdaad....en des te lekkerder voor onsquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.
Ik denk dat hij dit op de Turquoise Loper zei:quote:19 - Joost - Ome Robert
33 - Baby Lasagna - Don't hate yourself, but don't love yourself too much
36 - Joost - Buurman Uit Berlijin
41 - Bambie Thung - Tsunami (11:11)
43 - Joost - Friesenjung
48 - Joost - Droom Groot
50 - Joost - Wachtmuziek
quote:Joost saying he likes a Polish potato song = stonks
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:27 schreef Aadrianus het volgende: [..] Als iemand een wapen op je richt, mag je dat ook wegduwen. Voor Joost voelde die camera op dat moment net zo ingrijpend, want tegen gemaakte afspraken in. Als je dan nog de moeite genomen hebt om twee keer te vragen of de ander wil stoppen met filmen, en daar wordt niet op gereageerd, dan is wegduwen eigenlijk nog de enige optie. Hij heeft de camera niet uit haar handen geslagen, alleen verhinderd dat ze hem nog kon filmen. Hij kon ook niet terug het podium op. Het is niet erger dan AvroTros heeft laten lijken. Het wordt alleen maar duidelijker dat EBU van een enorm klein mugje een gigantische olifant heeft gemaakt. Wat daar in godsnaam de reden van is, daar kunnen we alleen maar naar gissen, want EBU verschuilt zich achter contracten en regelgeving.
Ome Robert is nogal viraal aan het gaan in Oost-Europa, geloof ik. In Belarus staat één Eurovisie-gerelateerd nummer in de Spotify top 50: niet The Code, ook niet Europapa, maar Ome Robertquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:24 schreef Nashipeer het volgende:
Uit deze Redditpost met de titel "Many non-ESC songs from this year's artists on Poland's Viral 50":
https://www.reddit.com/r/(...)is_years_artists_on/
[..]
Als een soort anti-Nederland complot of iets?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Jane het volgende:
De politie is niet gebeld omdat het voorval zo ernstig was, maar om anderen ervan te overtuigen dát het ernstig genoeg was voor DSQ. Daar ben ik wel van overtuigd. Misschien hadden ze het nodig om dat 'unanieme besluit' te nemen, o.i.d.
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als een soort anti-Nederland complot of iets?
Nou ja, ik geloof niet dat de politie erbij gehaald is met als reden om hem dan makkelijker uit te kunnen sluiten, als ware het een soort 'mooi, we hebben iets om hem weg te krijgen!'-actiequote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Politie kwam er toch bij omdat die vrouw aangifte had gedaan. Overigens staat ze in dat filmpje na 2x te zijn weggeduwd nog te klappen ook
Dat is wel interessant aan de reactie van de EBU, ze hebben nog niet één keer aangegeven dat er geen afspraken waren om niet te filmen, wat de AVROTROS/zijn advocaat wel benoemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.
En aangezien het hier niet gaat om de beelden van de show zelf is een mogelijke standpunt dat de weigering de productie van de show zou schaden heel zwak.
Bambi, Nemo en nog iemand (?) hebben zelfs geweigerd om een deel van de actual live familie show te doen zonder enige consequentie (ook een harde contractbreuk).
Het zou wat zijn als een productiemedewerker ze het podium op zou proberen te trekken voor de vlaggenparade om zo de contractuele afspraak af te dwingen.
Ergens in dit topic gedeeld toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?
Tenzij de EBU diep door het stof gaat kan je als Nederland volgende keer eigenlijk niet meedoen. Ik vrees alleen dat de rest van Europa daar over een jaar geen traan om zal laten. Tegen die tijd is Joostgate oud nieuws en hebben ze gewoon weer zin in een feestje.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID.![]()
![]()
![]()
Leg me ajb geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als een soort anti-Nederland complot of iets?
Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?quote:
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Leg me ajb geen woorden in de mond.
Toen ik gisteren dat filmpje van die Gabe bekeek, viel me weer op hoe vreemd de tijdlijn was. Het komt over alsof de EBU enorm gezwalkt heeft vanaf het punt dat Joost nog gewoon meedeed met de vlaggenparade, via NL mag ook niet eens meedoen met stemmen, tot de uiteindelijke beslissing vlak voor de finale.
Ik weet ook niet wat er zich daar intern allemaal afgespeeld heeft, maar het lijkt er wmb wel op dat degene(n) die NL wilde diskwalificeren wat extra munitie nodig had om het voor elkaar te krijgen. That's all.
Gabe er nog even bij.
Nederland heeft alleen niet voorgelezen in de show, maar zowel jury als publiek hebben gewoon gestemd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.
Dat heb ik t mis.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Troel het volgende:
Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?
Gabe heeft het over de screenshots van alle participerende landen waarin Nederland niet meer tussen staat. Dat was nog voor de DQ. Hij concludeert daaruit dat EBU toen besloten had dat Nederland níét mocht meestemmen. Pas later besloot NL zelf om niet de stemmen zelf kenbaar te maken. De stemmen zijn wel uitgegeven, dat moest Martin O. zelf doen, want tot een boe moment leidde dat voor de eeuwigheid blijft bestaan. Ook daar had de EBU niet op gerekend.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.
Dat moment waarop Joost's interactie met zijn fans gefilmd is, ligt sowieso NA het moment van het 'incident'. Het 'incident' vond plaats luttele seconden na het optreden, als hij de stage afkomt en nog volop in de emotie van zijn lied zit, zijn ode aan zijn overleden vader.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik t mis.
In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
Je ziet helemaal niks op dat filmpje. Hij schudt een aantal mensen de hand en maakt bij één iemand een nogal wilde beweging. Kan net zo goed een high-five ofzo zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik t mis.
In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |