abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214098893
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat.

Ik sluit heus niet uit dat het een fout is van de auto. Maar social media staan vol met mensen die ongelukjes hebben die altijd aan een ander liggen.

De Cybertruck is nieuws, dus dat krijgt wat meer aandacht.

Uiteindelijk gaat het om wat er gelogd is, niet om wat de eigenaar zegt. Want die eigenaar zal heus niet tegen de verzekering melden "ik was aan het stunten met m'n auto en het ging mis". Nee, het zal dan zijn "m'n auto gaf ineens gas, ik kon er niets aan doen".
Ik sluit helemaal niets uit. Ik wil gewoon weten wat er nu gebeurd is.

Ik ben een optimist, maar ik wil zo veel mogelijk objectief blijven. Dus voor mij geen religie, en ook geen Stockholm Syndroom. En als je alle plussen en minnen bij elkaar optelt, dan kom je minstens tot de conclusie dat Elon Most een heel akelig persoon is die veel liegt.

Dus dan ben je afhankelijk van de correspondentie van het bedrijf, wanneer een rechter er om vraagt. En als je ziet hoe persoonlijk Musk alle berichtgeving zichzelf aantrekt en dat er niets op Twitter buiten zijn radar blijft als het met hem te maken heeft, dan zit je weer in een spagaat: als hij niet reageert is het bijna zeker waar, als hij wel reageert is het meestal toch ook waar.

Toch is wat hij zegt en post wat die extreme berg geld heeft geproduceerd.

Zo zie je maar weer. Er zijn twee kapitalistische stromingen, de eerste zegt: "verkoop een goed product voor een goede prijs" en de tweede zegt: "oplichten en wegwezen". Dat is ook heel lang het mantra geweest: dankzij het internet staat alles zo in de kijker, dat je de zaak niet meer op kunt lichten.

Maar Bitcoin en Musk hebben ons laten zien dat dat onzin is: aan de ene kant willen veel mensen de zaak maximaal oplichten in hun voordeel. Maar aan de andere kant willen de mensen ook geloven opgelicht worden.

Dat komt natuurlijk door die Amerikaanse Droom. En het enige geneesmiddel daartegen is dat je helemaal niet mee wilt doen aan al die oplichting overal. Als het niet dat goede product is voor die goede prijs, dan is het waarschijnlijk oplichterij en moet je afhaken.

Ok, dan doe je ook niet mee aan de loterij, maar je vermijd ook gevangenisstraf.
  zondag 30 juni 2024 @ 04:47:20 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214098933
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 03:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
Toch is wat hij zegt en post wat die extreme berg geld heeft geproduceerd.
Musk is een visionair

ik geloof dat geld niet zijn drijfveer is , hij jaagt zijn dromen na
SpaceX en Starlink zijn samen al 500 miljard waard

mooi om te zien wat hij steeds her der in stukjes uitkraamt, bij alles denk je hij is knettergek

1) over 30 jaar heeft er niemand meer een baan
2) Over 30 jaar dan lopen er miljarden robots rond op aarde
3) Er komt een tijd dat er meer robots op aarde lopen dan mensen
4) Hij wil wil een miljoen mensen naar Mars brengen
5 Neurolink en AI samen zijn beter dan doctors

en dat staat los van de nog absurdere zaken die hij denkt maar niet verteld, met name over Open AI

quote:
Voordelen
De échte doorgewinterde visionair is met name ontzettend creatief.
Zo kan makkelijker 'buiten de kaders' getreden worden en een nieuwe, idealistische wereld worden gecreëerd.
Een creatieve geest kan andere geesten voeden en stimuleren. Het is dan ook niet zomaar dat een visionair leider voor een hoop inspiratie kan zorgen.
Werk je voor een visionair, dan is de kans groot dat je altijd de ruimte krijgt.
Buitensporige ideeën zijn nooit te gek, de wereld kan verbeterd worden en risico's zijn sneller genomen.

Nadelen
Een nadeel van de visionair is dat hij normaliter erg theoretisch aan de slag gaat.
De achterliggende gedachte, het plan en de visie staan bovenaan het lijstje, waardoor de praktische toepassing er wel eens bij in kan schieten.
Ook kan er een gebrek zijn aan helderheid.
Wat 'de top' wil is niet altijd in lijn met de 'midden managers' of zelfs de regering of gehele maatschappij.
Zo kan een visionair soms niet begrepen worden.
Dat hangt voor een goot deel samen met het niet bezig zijn met de praktijk.
Geweldige ideeën sluiten die theoretisch gezien doordacht en uitvoerbaar zijn, blijken praktisch gezien toch niet altijd ideaal.

Visionair leiderschap en continuity management
Binnen de creatieve, inspirerende en theoretisch-gerichte ruimte kan het twee kanten op gaan. Enerzijds kan een man als Elon Musk, na wat flinke beren op de weg, met elektrische auto's en een herbruikbare raket de wereld veroveren.
Anderzijds kan een visionair finaal worden uitgelachen en de grond in geboord wanneer deze iets nieuws probeert.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-06-2024 05:31:17 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214099519
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 03:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik sluit helemaal niets uit. Ik wil gewoon weten wat er nu gebeurd is.
En daar kom je op Twitter / X niet achter.

Daar lees je alleen het verhaal van iemand die z'n auto in de prak heeft gereden waarbij het aan de auto ligt of aan de bestuurder. Gezien de verzekeringsclaim is het logisch dat het aan de auto ligt, vanuit het perspectief van degene die het plaatst.

Hij heeft z'n partner en familie waarschijnlijk ook direct verteld dat het aan de auto lag, dus terugkrabbelen doe je dan niet zo snel meer.

En de reporters waren alweer gretig om dit nieuws klakkeloos over te nemen, gezien reacties als "I work as a reporter for the XYZ, can I use this story? Bla bla". Zo gaat dat.

Wat moet je dan als Tesla nog doen? Ontkennen? Wie gelooft je? Beter stilhouden.

[ Bericht 22% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-06-2024 09:20:50 ]
pi_214120836
quote:
Verkoop van nieuwe auto's neemt af in eerste zes maanden

De verkoop van nieuwe personenwagens in Nederland is in de eerste helft van 2024 gezakt. Er zijn vooral minder nieuwe benzineauto's verkocht. Hybride en volledig elektrische auto's nemen steeds meer marktaandeel over.
In de eerste zes maanden van het jaar zijn 193.617 nieuwe personenauto's op kenteken gezet, een daling van 3,5 procent vergeleken met een jaar eerder. Het aandeel van benzineauto's zakte op jaarbasis van 33,2 naar 23,6 procent, blijkt uit cijfers van brancheorganisaties BOVAG, RAI Vereniging en RDC.

Fabrikanten komen met steeds meer hybride modellen in plaats van benzineauto's op de markt. Het aandeel hybride steeg daardoor naar 43,4 procent. In de eerste zes maanden van 2023 ging het nog om 36,2 procent.
Al komen er deze week mogelijk definitief EU importhefiingen voor chinese EV's dan kunnen chinese fabrikanten die onder het tarief van 17% vallen alsnog genoeg EV's en hybriden verkopen, want de vraag is er.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_214131816
quote:
Market Watch
Jul 2, 2024 at 12:34 p.m. EDT
Tesla Inc. Stock
$229.29 +9.26%
quote:
Tesla Stock Is Up on Excellent Delivery Numbers. How They Did It.
Given the mood surrounding electric vehicles these days, investors might wonder how the EV maker did it, though. A combination of moves by the company, plus a boost from sales in China, appear to be responsible.

Tesla said Tuesday morning that it had second-quarter deliveries of 443,956 vehicles, comfortably above the consensus call compiled by the company of about 438,000 cars. Recent Wall Street estimates fell in a range of 420,000 to 425,000 vehicles.

Telsa produced about 411,000 vehicles in the quarter—an additional piece of positive news. Producing fewer cars than were sold means lower inventories, which should relieve some pressure on the company to reduce prices.

A third plus is that Tesla said it deployed 9.4 gigawatt hours of battery storage in the quarter, its best quarter ever. There just isn’t a lot to complain about with the delivery report.
pi_214132132
Wow, 87 Euro omhoog over de laatste anderhalve maand, dat is 60%. Zo zie je maar weer: niet gokken op de waardevermindering van Tesla aandelen.
pi_214132373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wow, 87 Euro omhoog over de laatste anderhalve maand, dat is 60%. Zo zie je maar weer: niet gokken op de waardevermindering van Tesla aandelen.
Tjsa, toch zijn er flink wat short posities in TSLA ;)
$24 miljard om precies te zijn.
quote:
% OF FLOAT SHORTED
3.80%
pi_214132537
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tjsa, toch zijn er flink wat short posities in TSLA ;)
[..]

Ja, volgens Musk zijn ze over 5 jaar ongeveer 70 keer zo veel waard als nu, door robottaxi's en AI (50 biljoen totaal). Daar staat tegenover, dat hij sinds de introductie van FSD heeft beloofd dat de auto's alleen maar meer waard blijven worden, terwijl een waardevermindering van 50% in een paar jaar tijd nu heel normaal is.
pi_214133139
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, volgens Musk zijn ze over 5 jaar ongeveer 70 keer zo veel waard als nu, door robottaxi's en AI (50 biljoen totaal). Daar staat tegenover, dat hij sinds de introductie van FSD heeft beloofd dat de auto's alleen maar meer waard blijven worden, terwijl een waardevermindering van 50% in een paar jaar tijd nu heel normaal is.
Tesla produceert geen hybrids, terwijl die gezien de aantallen hybrid verkopen van BYD heel goed zijn, qua aantallen. In de VS zal daar ook een behoorlijke markt voor zijn omdat men daar grotere afstanden aflegt dan in Europa, het verminderd de range anxiety aanzienlijk.
pi_214133275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Tesla produceert geen hybrids, terwijl die gezien de aantallen hybrid verkopen van BYD die heel goed zijn, qua aantallen. In de VS zal daar ook een behoorlijke markt voor zijn omdat men daar grotere afstanden aflegt dan in Europa, het verminderd de range anxiety aanzienlijk.
Ja, goedkope (plug-in) hybrids gaan het maken.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 19:37:11 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214133372
Had er nog nooit van gehoord, maar er staat hier een nieuwe Xpeng G9 in de straat.

Chinees merk blijkbaar, volgens de RDW website een kleine 68000 euro.

Dacht dat die Chinezen goedkoper waren.

Van de week voor het eerst een BYD gezien.
Link&Co kende ik wel, die zie ik vaker.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 4 juli 2024 @ 13:50:07 #112
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214153160
https://www.telegraaf.nl/(...)pen-in-prijzenoorlog

Strafheffing??

en als de BYD in Szeged gemaakt is , wat dan ?
Met kantenklare delen uit China
Hoe gaan ze dat doen??
quote:
De strafheffing bedraagt voor een auto van het populaire BYD, hoofdsponsor van het EK voetbal, 17,4%.
Voor een Geely moet 19,9% extra worden betaald, en op een SAIC zelfs 37,6 procent.

Voor andere fabrikanten rekent de EU 20,8 procent, maar dat kan bij gebrekkige medewerking 37,6 procent worden.
De tarieven liggen ietsje lager dan aangekondigd.
https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Volkswagen
quote:
SAIC-Volkswagen

SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.

Hoofdkantoor en fabriek gevestigd in Anting, Jiading, Shanghai
Bedrijfstype Gezamenlijke onderneming
Industrie Automobiel
Gesticht 12 oktober 1984 ; 39 jaar geleden
Hoofdkwartier Anting , Jiading District , Shanghai , China
Bediend gebied China
Sleutelfiguren Chen Hong (voorzitter)
Chen Xianzhang (president)
Producten Auto's , motoren
Merken Volkswagen
Skoda
Audi
Eigenaren SAIC Motor (50%)
Volkswagen AG (39%)
Volkswagen (China) Invest (10%)
Website www.csvw.com
SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd. , voorheen bekend als Shanghai Volkswagen Automotive Co., Ltd. is een autoproductiebedrijf met hoofdkantoor in Anting, Shanghai , China en een joint venture tussen SAIC Motor en Volkswagen Group . Het werd opgericht in 1984 en produceert auto's onder de merken Volkswagen ,
¦koda en Audi . [1]

Het is de tweede joint venture voor autoproductie in China na American Motors en de eerste Duitse autofabrikant die China betreedt.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214153286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)pen-in-prijzenoorlog

Strafheffing??

en als de BYD in Szeged gemaakt is , wat dan ?
Met kantenklare delen uit China
Hoe gaan ze dat doen??
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/SAIC_Volkswagen
[..]

Als je bijvoorbeeld een fiets koopt, komen alle onderdelen uit China maar de assemblage gebeurt hier in de EU, anders mag je iets van 100% importbelasting betalen.

Die importbelasting is afhankelijk van welk deel van het product waar geproduceerd is. Als alles in de EU wordt gedaan hoef je niets te betalen, als je ze kant en klaar importeert uit China is het afhankelijk van de lobbykracht van de brancheorganisatie hoeveel je extra moet betalen.
  donderdag 4 juli 2024 @ 14:23:15 #114
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214153514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 14:01 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je bijvoorbeeld een fiets koopt, komen alle onderdelen uit China maar de assemblage gebeurt hier in de EU, anders mag je iets van 100% importbelasting betalen.

Die importbelasting is afhankelijk van welk deel van het product waar geproduceerd is. Als alles in de EU wordt gedaan hoef je niets te betalen, als je ze kant en klaar importeert uit China is het afhankelijk van de lobbykracht van de brancheorganisatie hoeveel je extra moet betalen.
een dashboard komt uit China, aluminium uit Duitsland, Kumho tyres uit Polen of Z Korea , stoelen uit China , de werkmanschap komt uit Servie en Hongarije , batterij uit China, electromotoren

ja dat is een complexe materie, ik denk dat er geen importheffingen van toepassing zijn

https://www.telegraaf.nl/(...)ek-stekkerwagen-neer

Hoppa nog een BYD factory , een kopie van de fabriek die 1500 km verderop in Szeged gebouwd wordt
recht onder de neus van Erdogan , die kan het wel schudden met zijn TOGG autos

quote:
’Chinese autoreus BYD zet in Turkije nieuwe fabriek stekkerwagen neer’
7 min geledenin FINANCIEEL

ANKARA (ANP) - Turkije kondigt naar verwachting maandag een deal aan met de Chinese fabrikant van elektrische auto’s BYD.
Dat melden ingewijden aan persbureau Bloomberg. Het zou gaan om het bouwen van een nieuwe fabriek in Turkije ter waarde van 1 miljard dollar.

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan zou de overeenkomst bekendmaken tijdens een bijeenkomst in de Turkse provincie Manisa, in het westen van het land.

Dat is waar de fabriek volgens de bronnen zal worden gebouwd. De nieuwe faciliteit biedt BYD gemakkelijkere toegang tot de Europese Unie, waarmee Turkije een economisch samenwerkingsverband heeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 05-07-2024 17:57:59 ]
pi_214178725
Met Tesla FSD 14.2 hoef je het stuur niet meer vast te houden. Maar Tesla wil absoluut voorkomen dat zij aansprakelijk zijn als er wat fout gaat, dus moet je op de weg blijven letten.

Dus nu hebben we de situatie, dat camera's je ogen in de gaten houden om te controleren of je wel de hele tijd naar de weg zit te kijken, want anders gaat de besturing uit. En als je het drie keer fout doet, mag je hem niet meer gebruiken. Ik weet niet of je dan ook het geld kwijt bent wat je er voor betaald hebt. Het is nu dus een beloning voor goed gedrag geworden.

Gek genoeg gaat het meestal fout als je naar het grote aanraakscherm zit te kijken, waarmee je alle andere dingen moert bedienen, zoals de FSD en de navigatie. Dat moet je dus doen als je stilstaat.

Interessante ontwikkeling. Het is nu wachten op een zonnebril met ogen er op.
pi_214178955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 11:12 schreef SymbolicFrank het volgende:
Met Tesla FSD 14.2 hoef je het stuur niet meer vast te houden. Maar Tesla wil absoluut voorkomen dat zij aansprakelijk zijn als er wat fout gaat, dus moet je op de weg blijven letten.

Dus nu hebben we de situatie, dat camera's je ogen in de gaten houden om te controleren of je wel de hele tijd naar de weg zit te kijken, want anders gaat de besturing uit. En als je het drie keer fout doet, mag je hem niet meer gebruiken. Ik weet niet of je dan ook het geld kwijt bent wat je er voor betaald hebt. Het is nu dus een beloning voor goed gedrag geworden.
Na 3 strikes mag je het een week niet gebruiken.

Nu niet doen alsof je FSD kwijtraakt.

quote:
Gek genoeg gaat het meestal fout als je naar het grote aanraakscherm zit te kijken, waarmee je alle andere dingen moert bedienen, zoals de FSD en de navigatie. Dat moet je dus doen als je stilstaat.
Navigatie kan je prima met een voice command doen of... als je stil staat.

FSD start je door te drukken op het rechter scroll wiel op je stuur (of met de hendel aan het stuur bij de voorgaande modellen).

quote:
Interessante ontwikkeling. Het is nu wachten op een zonnebril met ogen er op.
Een infraroodcamera kijkt zo door je zonnebril heen.
Als je een zonnebril met spiegelende laag hebt kan dat mogelijk een probleem zijn maar als je daarmee 3 strikes oploopt en het nog niet door hebt dan heb je het zelf ook wel een beetje opgezocht.

Het zijn weer allemaal aannames op basis van vermoedens en weinig op basis van kennis.
pi_214179098
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 11:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Na 3 strikes mag je het een week niet gebruiken.

Nu niet doen alsof je FSD kwijtraakt.
[..]
Navigatie kan je prima met een voice command doen of... als je stil staat.

FSD start je door te drukken op het rechter scroll wiel op je stuur (of met de hendel aan het stuur bij de voorgaande modellen).
[..]
Een infraroodcamera kijkt zo door je zonnebril heen.
Als je een zonnebril met spiegelende laag hebt kan dat mogelijk een probleem zijn maar als je daarmee 3 strikes oploopt en het nog niet door hebt dan heb je het zelf ook wel een beetje opgezocht.

Het zijn weer allemaal aannames op basis van vermoedens en weinig op basis van kennis.
Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb deze info van het kijken naar youtube video's, ik geloof best dat jij het allemaal goed hebt uitgezocht. Ik keur het niet af, ik vind het gewoon interessant en ik zit niet in de doelgroep die dat zou gebruiken. Er zijn duidelijk een heleboel mensen die het prachtig vinden, alhoewel ik heb begrepen dat slechts 2% van de mensen na de demo een abonnement hebben genomen. Dus die groep is niet zo groot, waarschijnlijk omdat je door te veel hoepels moet springen en het vermoeiender is de computer in de gaten te houden dan zelf te rijden.

Ik bedoelde een zonnebril waar de camera's niet doorheen kijken (en het is geen eis dat de gebruiker dat wel kan), met plaatjes of hologrammen van ogen er op, zodat de bestuurder kan gaan slapen. Net zoals die hulpmiddelen die de auto laten denken dat je het stuur vast hebt.
pi_214179205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 12:06 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb deze info van het kijken naar youtube video's, ik geloof best dat jij het allemaal goed hebt uitgezocht. Ik keur het niet af, ik vind het gewoon interessant en ik zit niet in de doelgroep die dat zou gebruiken. Er zijn duidelijk een heleboel mensen die het prachtig vinden, alhoewel ik heb begrepen dat slechts 2% van de mensen na de demo een abonnement hebben genomen. Dus die groep is niet zo groot, waarschijnlijk omdat je door te veel hoepels moet springen en het vermoeiender is de computer in de gaten te houden dan zelf te rijden.
https://www.teslarati.com/tesla-ceo-elon-musk-debunks-2-percent-fsd-take-rate-claims/

Overigens wacht ik wel op de officiële kwartaalcijfers die over ~3 weken beschikbaar komen.

quote:
Ik bedoelde een zonnebril waar de camera's niet doorheen kijken (en het is geen eis dat de gebruiker dat wel kan), met plaatjes of hologrammen van ogen er op, zodat de bestuurder kan gaan slapen. Net zoals die hulpmiddelen die de auto laten denken dat je het stuur vast hebt.
quote:
My FSD always disengages everything time I wear my hologram sunglasses with the fake eyeballs. 🤷‍♂️
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/y9f39l/forced_fsd_disengagement_for_wearing_sunglasses/
  woensdag 10 juli 2024 @ 21:52:26 #119
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214242831
https://www.telegraaf.nl/(...)e-vraag-is-ingestort

Daar gaat de eerste autofabriek de deuren sluiten
het grote gevecht gaat beginnen

quote:
Audi sluit autofabriek in België: 'Vraag is ingestort'
GERT VAN HARSKAMP

BRUSSEL - Audi sluit mogelijk de fabriek in Brussel, waardoor drieduizend banen op het spel staan. In de fabriek wordt de Audi Q8 e-tron gebouwd, maar de vraag naar die elektrische suv is volledig ingestort.

Productie van de Audi Q8 e-tron in Brussel. Vraag naar deze elektrische suv is volledig ingestort.

Audi heeft de Ondernemingsraad van de fabriek in België dinsdagavond ingelicht.
Het merk uit de Volkswagen-stal produceerde vorig jaar nog bijna 55.000 Q8 e-trons, maar dit jaar zouden dat er hooguit 20.000 tot 25.000 zijn.
Volgend jaar zouden dat er nog geen zesduizend zijn.
.
quote:
Turkije
Naast Zuid-Europese landen zoals Italië en Spanje, bieden ook Oost-Europa en Turkije 'aantrekkelijke locaties' voor Chinese autofabrikanten vanwege lagere arbeidskosten en hoge productienormen.
Turkije produceert momenteel ongeveer 1,5 miljoen auto's per jaar, voornamelijk voor de EU, en heeft gesprekken gevoerd met BYD, Chery, SAIC en Great Wall.
Het douane-unie akkoord van Turkije met de EU en vrijhandelsakkoorden met niet-EU-landen garanderen tariefvrije export van voertuigen en componenten, aldus Reuters.

[ Bericht 36% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2024 22:35:17 ]
pi_214285442
pi_214308139
  dinsdag 16 juli 2024 @ 14:03:59 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214308261
quote:
TLDR: 692.017km ongeveer 25% van de batterij verloren.
  Moderator dinsdag 16 juli 2024 @ 14:07:17 #123
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214308298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
TLDR: 692.017km ongeveer 25% van de batterij verloren.
Das niet verkeerd denk ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_214308479
quote:
Als je wilt dat FSD goed voor je werkt, dan kun je blijkbaar het beste een YouTube kanaal maken waarbij je daar veel videootjes over maakt, dan passen ze hem aan jouw rijgedrag aan.

Maar het grootste probleem met de robottaxi's is natuurlijk, dat als die doen wat Musk belooft, dan moeten ze meteen stoppen met het produceren van alle andere auto's en een taxibedrijf worden. Want dan verdienen ze daar vele malen meer geld mee dan met de productie van alle andere dingen. En dan moeten ze hun AI afdeling daar 24/7 mee aan het werk zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SymbolicFrank op 16-07-2024 14:52:49 ]
pi_214308614
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als je wilt dat FSD goed werkt voor jouw, dan kun je blijkbaar het beste een YouTube kanaal maken waarbij je daar veel videootjes over maakt, dan passen ze hem aan jouw rijgedrag aan.
Dat labelen van data gebeurt (zover ik weet) al sinds ~mei 2022 amper nog handmatig, dus een hoop oude koeien, niet geverifieerde bronnen en aannames in dat artikel. Het leest als een undercover hit piece.

quote:
Maar het grootste probleem met de robottaxi's is natuurlijk, dat als die doen wat Musk belooft, dan moeten ze meteen stoppen met het produceren van alle andere auto's en een taxibedrijf worden. Want dan verdienen ze daar vele malen meer geld mee dan met de productie van alle andere dingen. En dan moeten ze hun AI afdeling daar 24/7 mee aan het werk zetten.
Wat een fantasie.
pi_214308675
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2024 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat een fantasie.
Hij zegt altijd dat je zo'n ding binnen een jaar terugverdient.
pi_214310251
quote:
BNR fake news, alle aandelen waren gecrashed. Waarom moeten ze Tesla eruit halen? Tesla is nu alweer in de + terwijl bedrijven zoals AMD nog een downwards trend laten zien.

BNR bedrijft ook alleen maar extreem linkse journalistiek en misgunnen Elon alles sinds hij uitkomt voor steun aan republikeinen. En dat hij vrijheid van meningsuiting wil.

Nvidia is harder onderuit gegaan.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214310386
quote:
Autofabrikant Tesla zoekt nieuw personeel na grote ontslagronde

Tesla wil bijna achthonderd nieuwe werknemers aannemen. Dat is bijzonder, omdat topman Elon Musk slechts drie maanden geleden abrupt de grootste reeks ontslagen in de geschiedenis van het Amerikaanse autobedrijf aankondigde.
De functies verschenen de afgelopen weken op de vacaturepagina van Tesla, meldt persbureau Bloomberg op basis van een eigen analyse.

Het autobedrijf zoekt uiteenlopende medewerkers, van specialisten in kunstmatige intelligentie tot servicemonteurs en installateurs van accupakketten. Het gaat om banen in verschillende steden in de Amerikaanse staat Californië, waar Tesla accu's ontwikkelt en produceert.

Tesla schrapte dit jaar duizenden banen. Musk kondigde eerder dit jaar een reorganisatie aan waarbij wereldwijd meer dan 10 procent van de banen zou verdwijnen. Bij de producent van elektrische auto's werken in totaal zo'n 140.000 mensen.
Tesla Californië kent blijkbaar nog toenemende activiteiten.
pi_214390322
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_214392602

Het heeft nog geen positief effect op de aandelen, mja het is nog pre-market nu :{

quote:
https://www.marketwatch.com/investing/stock/tsla
PREMARKET
Last Updated: Jul 24, 2024 at 6:27 a.m. EDT
$ 227.67
-18.71 -7.59%
pi_214393846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 12:29 schreef Digi2 het volgende:

Het heeft nog geen positief effect op de aandelen, mja het is nog pre-market nu :{
[..]

15 GWh, dat is een heleboel. Ruwweg wat we hier in Nederland nodig hebben om onze zonne- en windenergie zonder backup te kunnen draaien.

Maar dat is dus een overheidscontract?
pi_214394026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
15 GWh, dat is een heleboel. Ruwweg wat we hier in Nederland nodig hebben om onze zonne- en windenergie zonder backup te kunnen draaien.

Maar dat is dus een overheidscontract?
Het is een contract met Intersect Power.

Intersectpower press-releases
pi_214394072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 14:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is een contract met Intersect Power.

Intersectpower press-releases
quote:
Intersect Power plans to utilize over half of this new order of Megapacks for four projects in California and Texas expected to achieve operations by the end of 2027, including what will be some of the largest battery installations in the country.
Maar er staat niet bij of ze gewoon elektriciteit gaan produceren, denken de kosten terug te verdienen op de onbalansmarkt of dat ze die dingen neerzetten onder subsidie van de regering. Californië doet dat veel en Texas heeft ook na de koude winter wetten gemaakt om hun netwerk robuuster te maken.

Daar ben ik benieuwd naar.
  woensdag 24 juli 2024 @ 18:02:00 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214396405
x

[ Bericht 99% gewijzigd door michaelmoore op 24-07-2024 23:06:37 ]
pi_214399179
twitter

Wow
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:03:55 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_214399696
https://finance.yahoo.com(...)vices-164402963.html

Tesla gaat steeds meer weg van de EV business, Tesla wordt meer een soort Shell op electra gebied, een UBER op autonoom taxi en een Robotica bedrijf
quote:
Tesla zal vanaf volgend jaar de robot Optimus gaan produceren en intern gaan gebruiken in de fabrieken. Dat maakte ceo Elon Musk zelf bekend op X.
Optimus is een 'echt nuttige humanoïde robot' die vanaf 2026 ook in massaproductie zal gaan.
En dus ook aan andere bedrijven verkocht worden, zo hoopt Musk.15 uur geleden
quote:
Tesla's energieopslagactiviteiten, onderdeel van Tesla Energy , omvatten installaties variërend van kleine Powerwall-batterijen voor thuisgebruik tot enorme Megapack-opslagfaciliteiten waarmee nutsbedrijven en gemeenten grote hoeveelheden energie kunnen opslaan voor gebruik op momenten dat het energieverbruik piekt.
quote:
Tesla zei in zijn financiële rapport voor het tweede kwartaal dat het 9,4 GWh (gigawattuur) aan batterij-energieopslag heeft ingezet, het hoogste kwartaalbedrag ooit en meer dan het dubbele van de hoeveelheid batterijopslag die het bedrijf in het eerste kwartaal heeft ingezet.
De inzet leidde tot recordinkomsten ($3,014 miljard) en brutowinst ($740 miljoen) voor de eenheid.

De groei van de Energy-business liet ook een sterke operationele leverage zien , met brutomarges die in Q2 uitgroeiden tot 24,6% vergeleken met 18,4% een jaar geleden.

Ondertussen daalde Tesla's automotive brutomarge in Q2 tot 18,5% van 19,2% een jaar geleden.

De brutowinst van de energietak van 740 miljoen dollar bedroeg 16,3% van Tesla's totale brutowinst.

Dat is bijna drie keer zoveel als de 6,1% van een jaar geleden.

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 25-07-2024 22:22:31 ]
pi_214403141
Maar het goedkope model is dus helemaal uit de picture verdwenen? Het gaat alleen nog om Robotaxi, Optimus en opslag en alle tijdlijnen zijn: "ergens volgend jaar"? Of heb ik wat gemist in het tweede kwartaal praatje?
pi_214403557
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 11:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar het goedkope model is dus helemaal uit de picture verdwenen? Het gaat alleen nog om Robotaxi, Optimus en opslag en alle tijdlijnen zijn: "ergens volgend jaar"? Of heb ik wat gemist in het tweede kwartaal praatje?
Ja, je hebt wat gemist.

Staat gewoon nog gepland voor volgend jaar.
pi_214473326

Nu de auto EV markt wat zwak is, verzet Tesla blijkbaar zijn doelpalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 30-07-2024 10:35:13 ]
pi_214473707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:10 schreef Digi2 het volgende:

Nu de auto EV markt wat zwak is, verzet Tesla blijkbaar zijn doelpalen.
Hoezo?
Die Tesla Semi (en dus ook de fabriek) is al jaren geleden aangekondigd en is ~5 jaar te laat.

Je kan hooguit stellen dat ze eindelijk aan de massaproductie van die Semi beginnen.
Een kleine vloot is wel uitvoerig getest door zowel Tesla zelf (vervoer naar eigen locaties) en PepsiCo.
pi_214473990
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoezo?
Die Tesla Semi (en dus ook de fabriek) is al jaren geleden aangekondigd en is ~5 jaar te laat.

Je kan hooguit stellen dat ze eindelijk aan de massaproductie van die Semi beginnen.
Een kleine vloot is wel uitvoerig getest door zowel Tesla zelf (vervoer naar eigen locaties) en PepsiCo.
Ik ben heel benieuwd of en hoeveel ze er van verkocht krijgen.
pi_214474054
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 10:58 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd of en hoeveel ze er van verkocht krijgen.
Geen idee.
Er zijn tussen de 1.000 en 2.000 reserveringen ($20.000 per reservering) dus dat is nog niet zo veelbelovend.
pi_214474298
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Geen idee.
Er zijn tussen de 1.000 en 2.000 reserveringen ($20.000 per reservering) dus dat is nog niet zo veelbelovend.
Om hem in te zetten als volwaardige vrachtwagen moet je nu 's avonds weer in de garage staan om op te laden. Dat kan veranderen, maar dat zal een hele tijd duren. En voor korte ritjes heb je normaal liever een bestelbusje, omdat je dan meestal veel klanten hebt.

Hier in Midden-Limburg heb je bijvoorbeeld een heleboel centrale magazijnen naast de snelweg, waaronder 1 van de Action. De regio die ze bedienen is een dagreis, dus dat lijkt dan een goede match. Maar dan is een maximaal bereik van ~550 kilometer wel erg krap. Het noorden van het land ga je dan niet kunnen bedienen.

Dus: geen probleem als je je logistiek en infrastructuur er op aanpast, niet praktisch in een bestaande situatie. En in de VS zijn de afstanden en rijdagen langer.

Er zijn ongetwijfeld wel bedrijven waar het voor werkt, maar dat lijkt me een kleine markt. "Wij zijn groen" is waarschijnlijk nog het beste argument. Dus een fabriek die er 50.000 per jaar produceert en minstens 10 jaar mee moet gaan om geld op te brengen is dan wel een grote investering.

Ik heb het even opgezocht en bij de concurrentie (DAF, Scandia, Volvo) is het bereik maar de helft, dus die zien een markt. Ik ben benieuwd.

[ Bericht 2% gewijzigd door SymbolicFrank op 30-07-2024 11:33:02 ]
pi_214474445
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Om hem in te zetten als volwaardige vrachtwagen moet je nu 's avonds weer in de garage staan om op te laden. Dat kan veranderen, maar dat zal een hele tijd duren. Maar voor korte ritjes heb je normaal liever een bestelbusje, omdat je dan meestal veel klanten hebt.

Hier in Midden-Limburg heb je bijvoorbeeld een heleboel centrale magazijnen naast de snelweg, waaronder 1 van de Action. De regio die ze bedienen is een dagreis, dus dat lijkt dan een goede match. Maar dan is een maximaal bereik van ~550 kilometer wel erg krap. Het noorden van het land ga je dan niet kunnen bedienen.

Dus: geen probleem als je je logistiek en infrastructuur er op aanpast, niet praktisch in een bestaande situatie. En in de VS zijn de afstanden en rijdagen langer.

Er zijn ongetwijfeld wel bedrijven waar het voor werkt, maar dat lijkt me een kleine markt. "Wij zijn groen" is waarschijnlijk nog het beste argument. Dus een fabriek die er 50.000 per jaar produceert en minstens 10 jaar mee moet gaan om geld op te brengen is dan wel een grote investering.
In de US kan je 87% van de vrachtwagens vervangen met de huidige range van een Tesla Semi, mits je een locatie hebt om 's nachts te laden.

Neemt de range toe, dan groeit dat aantal.

Ja, de afstanden in de US zijn langer maar niet alle vrachtwagens doen long haul ritten.
Heel veel ritten zijn gewoon van distributiecentra naar locaties rondom.

Long haul zal voorlopig geen optie zijn met een Semi, ook omdat het laadnetwerk er nog niet is.

Er zijn zo'n 3.5 miljoen vrachtwagenchauffeurs in de US en zo'n 400.000 daarvan doen "long haul", dus ook over (meerdere) staatsgrenzen.
pi_214474460
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In de US kan je 87% van de vrachtwagens vervangen met de huidige range van een Tesla Semi, mits je een locatie hebt om 's nachts te laden.

Neemt de range toe, dan groeit dat aantal.

Ja, de afstanden in de US zijn langer maar niet alle vrachtwagens doen long haul ritten.
Heel veel ritten zijn gewoon van distributiecentra naar locaties rondom.

Long haul zal voorlopig geen optie zijn met een Semi, ook omdat het laadnetwerk er nog niet is.

Er zijn zo'n 3.5 miljoen vrachtwagenchauffeurs in de US en zo'n 400.000 daarvan doen "long haul", dus ook over (meerdere) staatsgrenzen.
Ja, zie ook mijn toevoeging.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:37:47 #146
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214474502
Ik wil even melden dat ik de Tesla qua uiterlijk geen succes vind.

Dat was ‘m.
pi_214474538
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

Dat was ‘m.
Welke?
  Moderator dinsdag 30 juli 2024 @ 11:42:25 #148
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_214474577
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:37 schreef Boca_Raton het volgende:

Dat was ‘m.
Dat mag, ik ook niet. Er zijn absoluut mooiere auto's om te zien.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:44:09 #149
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214474644
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke?
Geen idee. Het was er eentje zonder deurklinken in ieder geval. Kijk dan eens naar die mooie bolides uit bijvoorbeeld de Bondfilms: alleen al zo’n oude Jaguar is toch prachtig en één en al klasse? O+
pi_214474709
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 11:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geen idee. Het was er eentje zonder deurklinken in ieder geval. Kijk dan eens naar die mooie bolides uit bijvoorbeeld de Bondfilms: alleen al zo’n oude Jaguar is toch prachtig en één en al klasse? O+
Toen auto's nog de Cw waarde van een kubus mochten hebben waren ze inderdaad veel mooier dan nu. Maar dat geldt voor eigenlijk ieder merk. Als ik b.v. zie wat voor gedrochten BMW tegenwoordig op de markt brengt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')