abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 10:14:18 #51
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_213889517
*O* *O* Gisteren opgehaald. Epische bak. *O*
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 juni 2024 @ 10:23:06 #52
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213889585
Hij gaat de 50 miljard bonus toch krijgen
https://www.telegraaf.nl/(...)abonus-en-verhuizing
quote:
Tesla-baas Elon Musk: ’Meerderheid beleggers staat achter goedkeuren megabonus en verhuizing’
AUSTIN (ANP/BLOOMBERG)

2 uur geledenin FINANCIEEL

Een meerderheid van de aandeelhouders van Tesla lijkt opnieuw in te stemmen met de megabeloning van tientallen miljarden dollar voor Elon Musk.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator donderdag 13 juni 2024 @ 10:25:19 #53
16180 crew  CoolGuy
pi_213889601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2024 10:23 schreef michaelmoore het volgende:
Hij gaat de 50 miljard bonus toch krijgen
https://www.telegraaf.nl/(...)abonus-en-verhuizing
[..]

En terecht.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 08:32:15 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213899800
Als mensen als ze op vakantie gaan hun auto kunnen toevoegen aan een fleet met FSD autos, waarom zou ik dan nog een auto kopen ?
staat er los van of je al dan niet zelf een parkeerplaats hebt in de stad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 15:19:31 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_213904999
Vanmiddag voor de eerste keer eens de supercharger geprobeerd. Dat werkt top. Omdat ik de auto in de 2e helft van 2024 in ontvangst heb genomen kreeg ik 20.000 supercharger km's. Dat staat ook in de app zo, en direct na het laden zag ik dat de geladen km's al waren afgetrokken van die 20.000.

Nu was de auto niet leeg natuurlijk, dus ik heb daar iets van 15 min gestaan. Stukje House M.D. gekeken, en weer onderweg. Dat systeem werkt echt ontzettend gelikt. ^O^
  maandag 17 juni 2024 @ 18:06:32 #56
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213948777
https://finance.yahoo.com(...)-self-140000084.html
Als het daar goed gaat dan kan de USA niet achterblijven
quote:
Tesla en Baidu gaan samenwerken voor volledige zelfrijdende test
Peking heeft Tesla onlangs 'groen licht gegeven' voor de mogelijkheid om zijn rijhulpsysteem, bekend als 'Full Self-Driving' of FSD, uit te rollen.

Een nieuw rapport suggereert dat Tesla voertuigen test die zijn uitgerust met FSD in stadsstraten en snelwegen op de grootste automarkt ter wereld.

Reuters citeerde een rapport van de door de overheid gesteunde Shanghai Observer, waarin stond dat tien Tesla-voertuigen met FSD worden getest voorafgaand aan wat een veel grotere geplande uitrol later dit jaar zou kunnen zijn.

Elon Musk heeft de afgelopen maanden op strategische wijze de weg vrijgemaakt voor een FSD-uitrol in China.
Zijn verrassingsbezoek aan China op 28 april, waar hij Chinese topfunctionarissen ontmoette, waaronder premier Li Qiang, gaf duidelijk aan dat Tesla de banden met China aan het verdiepen was.

Een dag later, op 29 april, brak in de Amerikaanse bedrijfsmedia het nieuws dat Tesla zou samenwerken met de Chinese technologiegigant Baidu voor kaart- en navigatiesoftware ter ondersteuning van FSD, inclusief het tevredenstellen van toezichthouders over gegevensbeveiliging en privacyvereisten.

Andere rapporten zeiden dat Chinese topfunctionarissen Musk groen licht gaven om FSD in een beperkte capaciteit uit te rollen.

In mei meldde Reuters dat Tesla zich voorbereidde om FSD te registreren bij de Chinese autoriteiten voor een geplande uitrol later dit jaar. Chinese staatsmedia verklaarden ook dat Tesla was begonnen met de bouw van een Megapack-fabriek in Shanghai.

De grotere uitrol van FSD in China zal een gouden kans zijn voor Tesla om de inkomstenstromen uit te breiden te midden van de wereldwijde teruggang in de verkoop van elektrische voertuigen. Hierdoor kunnen ze ook beter concurreren met lokale rivalen in China.
pi_213949914
Ik vind de Pink Tesla echt mooi.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  donderdag 20 juni 2024 @ 09:32:03 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213981158
https://www.telegraaf.nl/(...)sland-hard-achteruit

de EV implosie is begonnen , er worden veel te veel autos geproduceerd in een sterk verouderende wereld , die autos gaan allemaal 30+ jaar mee

quote:
Rem op verkoop elektrische auto’s in EU: vooral Duitsland hard achteruit
Aangepast: 4 min geleden9 min geledenin FINANCIEEL

BRUSSEL (ANP) - De autoverkoop pakte vorige maand niet alleen in Nederland lager uit.
Ook in andere landen in Europa zakten de verkopen van nieuwe personenwagens terug na een opleving in de maand ervoor, komt naar voren uit maandcijfers van de Europese autobrancheorganisatie ACEA.

Met name bij elektrische auto’s was sprake van stevige minnen.
pi_213985827
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:05 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik vind de Pink Tesla echt mooi.

Dan heb je nog nooit een Pink Dolphing gezien gezien zeker? O+ ;)
pi_213988130
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 09:32 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)sland-hard-achteruit

de EV implosie is begonnen , er worden veel te veel autos geproduceerd in een sterk verouderende wereld , die autos gaan allemaal 30+ jaar mee
[..]

quote:
Overall, Tesla suffered the steepest decline of any brand in May, with sales plummeting 64% year-over-year. Year-to-date, their performance remains equally weak, with a 41.4% decrease.
https://www.carscoops.com(...)a-says-hold-my-beer/
Tesla krijgt harde klappen in Duitsland.
twitter

Niet alleen in Duitsland maar ook Frankrijk, Noorwegen , Italie etc waaar de grootste aantallen werden verkocht doen het ook bijzonder slecht.

Schijnt dat in Noorwegen de Volvo het heel goed doet.
En Duitsland VW, maar hoe dat verdeeld is onder BEV heb ik even geen cijfers van.

Gaat het gedrag van de de topman nu toch invloed hebben?
Of is het de vermeende slechte service of kwaliteit, wie weet mag het zeggen ;)
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:25:29 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213988161
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:24 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
[..]
https://www.carscoops.com(...)a-says-hold-my-beer/
Tesla krijgt harde klappen in Duitsland.
[ x ]
Niet alleen in Duitsland maar ook Frankrijk, Noorwegen , Italie etc waaar de grootste aantallen werden verkocht doen het ook bijzonder slecht.

Schijnt dat in Noorwegen de Volvo het heel goed doet.
En Duitsland VW, maar hoe dat verdeeld is onder BEV heb ik even geen cijfers van.

Gaat het gedrag van de de topman nu toch invloed hebben?
Of is het de vermeende slechte service of kwaliteit, wie weet mag het zeggen ;)
oude modellen en Elon is de interesse voor Tesla helemaal kwijt
die is druk de aandelen die ie nu heeft te verpatsen , want de koers is echt veeeeel te hoog
pi_213988388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
die is druk de aandelen die ie nu heeft te verpatsen
Heb je daar een bron van, want als grootaandeelhouder heb je een meldplicht als je pakketten aandelen wilt verkopen? Er wordt dan ook gepubliceerd wanneer het pakket op de markt komt en wat de omvang is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 20 juni 2024 @ 19:40:16 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213988422
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heb je daar een bron van, want als grootaandeelhouder heb je een meldplicht als je pakketten aandelen wilt verkopen? Er wordt dan ook gepubliceerd wanneer het pakket op de markt komt.
zijn daar geen mogelijkheden voor ??
het in een gedeelde BV plaatsen of zo ?
  Moderator donderdag 20 juni 2024 @ 19:41:20 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_213988434
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dus je bent maar gewoon wat aan het blaten.

Water is nat.
pi_213988446
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Niet voor zover mij bekend, die regels zijn er om manipulatie van de koers te voorkomen.
pi_213988823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 19:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet voor zover mij bekend, die regels zijn er om manipulatie van de koers te voorkomen.
Nou staat Musk er niet echt bekend om zich aan de regels te houden.
Volgens mij was er in 2018 ook een akkefietje met de SEC en heeft hij en Tesla voor 40 milj. moeten schikken.

Maar goed, laten we maar hopen dat hij er van geleerd heeft.
pi_213989047
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:03 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Nou staat Musk er niet echt bekend om zich aan de regels te houden.
Volgens mij was er in 2018 ook een akkefietje met de SEC en heeft hij en Tesla voor 40 milj. moeten schikken.

Maar goed, laten we maar hopen dat hij er van geleerd heeft.
Dat akkefietje ging volgens mij over koersgevoelige info die hij vrijgaf buiten het geijkte paadje. Nu kan hij dat makkelijker doen omdat iedereen ondertussen weet dat hij vaak zegt wat hem voor de mond komt. Het kan nu geen verrassing meer zijn voor beleggers. Als grootaandeelhouder je niet aan de meldplicht houden is trouwens erg lastig omdat je een broker nodig hebt om de aandelen in de markt te zetten en die checken echt wel of je op de lijst van grootaandeelhouders voorkomt voordat ze akkoord gaan.
  donderdag 20 juni 2024 @ 20:18:23 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213989058
pi_213992561
Ik zag eergisteren een livestream op Youtube (op de eerste pagina) waarbij Musk beloofde iedereen die cryptocurrencies overmaakte naar hem om ze het dubbele te betalen. Het zag er allemaal aardig geloofwaardig uit, dus ik vroeg me af hoe hij de zaak nu weer probeerde op te lichten.

Maar blijkbaar was het 1 van de AI gegenereerde oplichtingsvideo's. En er zijn blijkbaar veel Musk supporters die hem graag al hun geld geven. Kassa!

De stream die ik zag is ondertussen verdwenen, dus hier wat video's die het bespreken. En blijkbaar is dat al minstens een jaar aan de gang, dus er zijn blijkbaar veel goedgelovige Musk fans.

pi_213992625
Dat is inderdaad al een tijdje gaande, die oplichterij met deepfakes van Elon Musk of soms bestaande (gestolen) content met daaraan gekoppeld een QR-code die je naar een site leidt waar je coins heen kan sturen en waar mensen wijsgemaakt wordt dat het wordt verdubbeld.

Het is wat kort door de bocht om te stellen dat het allemaal Musk fans zijn, het gaat vooral om mensen die hebberig zijn en in een doorzichtige scam trappen.

Ik heb er al aardig wat gerapporteerd als ik ze tegenkwam.
Ook wel een aantal Michael Saylor video's of andere bekenden uit de financile wereld.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-06-2024 00:00:57 ]
  vrijdag 21 juni 2024 @ 12:10:55 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_213995663
Tesla wordt steeds meer een AI software robotic company / autonomous taxi bedrijf
Tesla auto richt zich op overleven , de autos die nu geproduceerd worden die gaan 50 jaar mee,
er gaat een ongelooflijk bloedbad aan komen onder de automakers

Ze kunnen beter autonomous tanks gaan maken, heb je ook geen last van voetgangers

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 21-06-2024 16:10:07 ]
pi_213997607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
Ze kunnen beter autonomous tanks gaan maken, heb je ook geen last van voetgangers
Dat hebben ze al gedaan met de cybertruck. Ok, hij is niet heel kogelvrij, maar als voetganger zijn je overlevingskansen laag.
pi_214000298
quote:
Chinese autobouwers kregen volgens denktank ruim 200 miljard euro steun

Chinese fabrikanten van elektrische auto's kregen in de afgelopen vijftien jaar in totaal 231 miljard dollar staatssteun, becijferde een Amerikaanse denktank. Het is waarschijnlijk koren op de molen van de EU, die invoerheffingen wil opleggen aan elektrische auto's uit China.
Modellen van onder meer BYD en Lynk & Co zijn de laatste tijd zeer populair onder automobilisten. Volgens de EU zorgt China met zijn subsidies voor oneerlijke concurrentie ten opzichte van Europese fabrikanten. Ook de Verenigde Staten zijn kritisch.

De denktank Center for Strategic and International Studies (CSIS) heeft naar eigen zeggen een conservatieve schatting gemaakt van de voordelen die China aan zijn autoproducenten heeft gegeven. Daarbij is niet alleen gekeken naar subsidies, maar ook naar bijvoorbeeld kortingen, belastingvrijstellingen en staatsinvesteringen in oplaadplekken.

Uit de berekeningen rolt een bedrag van 230,8 miljard dollar (bijna 216 miljard euro), meldt nieuwdienst Bloomberg. Daar zit steun van lagere overheden niet bij, net als investeringen in batterijfabrieken.

CSIS voegt eraan toe dat de steun voor een geproduceerde Chinese elektrische auto vorig jaar lager was dan voor een exemplaar uit de VS. Hoeveel steun de Europese autosector krijgt, is niet bekend.

Handelsoorlog dreigt door autoruzie
De berekeningen komen op een moment dat handelsspanningen tussen de EU en China oplopen. De Europese Commissie maakte vorige week bekend de heffingen op Chinese elektrische auto's op te voeren.

Op dit moment zit er al een heffing van 10 procent op. Maar vanaf 4 juli komt daar tot 38 procent bovenop. Die maatregel is niet definitief. Brussel wil vr die tijd nog met Peking in overleg. Maar als dat weinig oplevert, gaan de heffingen dus volgende maand al in.

Dit tot afgrijzen van de Chinezen, die de kritiek onterecht vinden en daarom zelf met heffingen dreigen. Daarbij heeft het varkensvlees op de korrel. Daarvan importeert het Aziatische land jaarlijks voor enkele miljarden, onder meer uit Nederland.
200 miljard, dat is een flink bedrag aan subsidies :P
In de VS en EU zullen EV fabrikanten ook wel enige subsidie ontvangen, maar ik vermoed dat het om veel geringen bedragen zal gaan. Tesla en BYD schijnen relatief weinig subsidie te hebben ontvangen, die zouden dan ook onder een lager tarief van EU importheffingen komen te vallen. De VS heeft een algemene importheffing van 100% voor chinese EV's, die markt is dus praktisch afgesloten.
pi_214000567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
200 miljard, dat is een flink bedrag aan subsidies :P
In de VS en EU zullen EV fabrikanten ook wel enige subsidie ontvangen, maar ik vermoed dat het om veel geringen bedragen zal gaan. Tesla en BYD schijnen relatief weinig subsidie te hebben ontvangen, die zouden dan ook onder een lager tarief van EU importheffingen komen te vallen. De VS heeft een algemene importheffing van 100% voor chinese EV's, die markt is dus praktisch afgesloten.
Een aantal Tesla's voor de Europese markt worden gemaakt in China, daarom zijn ze daar niet blij mee.
pi_214001001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 19:31 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Een aantal Tesla's voor de Europese markt worden gemaakt in China, daarom zijn ze daar niet blij mee.
Ze hebben een fabriek in Duitsland en die heeft ook toestemming gekregen voor uitbreiding. Het gaat met name om de Model 3 die uit China komt. Voordeel voor Tesla en BYD is dat hun chinese concurrenten met veel hogere tarieven te maken krijgen i.p.v. 17% tot wel 38% zoals de voorstellen nu op de EU tafel liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')