Gewoon mee op vakantie gaan, scheelt weer KM afschrijving, goed veel KM's mee maken haha.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:00 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, 'geinig' wel. Mijn huidige auto heeft een storing. Die storing wordt veroorzaakt door een defect onderdeel en dat onderdeel laat op zich wachten, te weten ergens in het midden van juli dat het geleverd wordt. Ik mag momenteel niet in die auto rijden volgens het opgestelde protocol door de fabrikant, en dus rij ik nu een vervangende auto.
Maar in het midden van juli zijn wij op vakantie, dus ik kan mijn eigen auto pas daarna ophalen. Dat is ongeveer een maand voor ik de Tesla zou krijgen. Om die reden wordt de levering van de Tesla naar voren getrokken, maar of dat nog gaat lukken vóór onze vakantie, geen idee. Hoe dan ook, het lijkt er op dat ik niet hoef te wachten tot 2e helft augustus.
Ja dat wordt wat lastig, dan moet de auto mee in het vliegtuig, dat wordt 'm niet.quote:Op maandag 27 mei 2024 18:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gewoon mee op vakantie gaan, scheelt weer KM afschrijving, goed veel KM's mee maken haha.
ik hou het bij een derde handsje benzine motor van marktplaats , ik gebruik geen auto , net als de meeste ouderenquote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:35 schreef CoolGuy het volgende:
@:Capricia
Ineens raakt alles in een stroomversnelling. Ik werd gisteren gebeld door een installatiebedrijf voor het plaatsen van de laadpaal, maar vandaag had ik ineens een SMS dat de door mij bestelde auto gereed is voor aflevering, en dat gaat over een kleine 2 weken gebeuren, wat véél eerder is dan de brief van de leasemaatschappij aangaf.
Tesla![]()
Als je geen auto gebruikt is geen auto kopen nog verstandiger.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik hou het bij een derde handsje benzine motor van marktplaats , ik gebruik geen auto , net als de meeste ouderen
wij geven liever de kinderen een extraatje , dat versterkt de band
Wat super. Dat is echt geweldig!quote:Op vrijdag 31 mei 2024 17:35 schreef CoolGuy het volgende:
@:Capricia
Ineens raakt alles in een stroomversnelling. Ik werd gisteren gebeld door een installatiebedrijf voor het plaatsen van de laadpaal, maar vandaag had ik ineens een SMS dat de door mij bestelde auto gereed is voor aflevering, en dat gaat over een kleine 2 weken gebeuren, wat véél eerder is dan de brief van de leasemaatschappij aangaf.
Tesla![]()
nee je hebt toch een vervoermiddel nodig hequote:Op vrijdag 31 mei 2024 18:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je geen auto gebruikt is geen auto kopen nog verstandiger.
(en jij moet de band met jouw kinderen kopen?)
Dat valt nog best tegen, zo af en toe snelladen is niet erg maar als je het altijd doet kan de levensduur van je accu wel fors teruglopen.quote:Op maandag 27 mei 2024 08:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Superchargen heeft bij elektrische auto’s met een goed bms zo goed als geen effect op de degradatie.
quote:Aantal verkochte elektrische auto's in mei flink gedaald
Aangepast: 38 min geleden39 min geledenin FINANCIEEL
AMSTERDAM (ANP) - Het aantal verkochte elektrische auto's viel in mei flink lager uit dan in dezelfde maand vorig jaar. Dat constateren BOVAG en RAI Vereniging.
De brancheorganisaties schrijven de daling toe aan de onzekerheid over het voortzetten van de korting op de motorrijtuigenbelasting na 2025.
quote:Verwachting niet bijgesteld
Ondanks de daling in het aantal verkochte elektrische auto's verwachten BOVAG en RAI Vereniging nog altijd een verkoop van 360.000 auto's dit jaar.
Tot en met mei zijn er dit jaar in totaal 158.421 auto's op kenteken gezet.
De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) meldde eerder dit jaar al dat zakelijke rijders vaker overstappen van een volledig elektrische auto naar een hybride of benzineauto.
Dit had volgens VNA te maken met de hoge kosten.
quote:De meest potente Xiaomi SU7 heeft de HyperEngine V8-aandrijflijn.
Die bestaat - in de variant met Max-toevoeging - uit een 299 pk sterke elektromotor op de vooras en een unit van 374 pk op de achteras.
Dat setje levert de ruim 2.200 kilo zware SU7 een systeemvermogen op van 673 pk
Burgers en bedrijven stellen zich na decennia van ervaringen in op een onbetrouwbare overheid. Dat zoiets grotere economische gevolgen gaat hebben lijkt mij onvermijdelijk. In dit geval valt de schade mee omdat we hier geen grote autofabrikanten hebben.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-mei-flink-gedaald
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja, soms zit er een pechgeval tussen helaasMaar nu krijg ik wel een mooie nieuwe accu op kosten van Elon
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Inmiddels heb ik ook bericht dat de laadpaal naar voren wordt getrokken. Goed, die is er niet op het moment dat de auto er is, maar die is ook wel héél erg veel vroeger, maar aangezien de laadpas er dan wél al is kan ik gewoon hier in de buurt naar een super charger of een 'normale' lader en dan overbrug ik die paar dagen op die manier gewoon.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat super. Dat is echt geweldig!
Een EV is gewoon leuk. Zeker als je ook zonnepanelen hebt. Gewoon lachen.![]()
Ik gooi de BMW van ons nog wel eens aan de fastcharger waar ik boodschappen doe. Kom je terug, is de auto volledig geladen. Hoe tof is dat?!
Zo deden wij dat ook.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik ook bericht dat de laadpaal naar voren wordt getrokken. Goed, die is er niet op het moment dat de auto er is, maar die is ook wel héél erg veel vroeger, maar aangezien de laadpas er dan wél al is kan ik gewoon hier in de buurt naar een super charger of een 'normale' lader en dan overbrug ik die paar dagen op die manier gewoon.
quote:Total loss! Zelfs kleine schades op moderne auto's te duur om te repareren
REDACTIE AUTOVISIE
Moderne auto's zijn zó complex dat ze veel te duur zijn geworden om te repareren, zelfs bij kleine schades.
Dat zorgt ervoor dat nu 21 procent van de schadeauto's total loss wordt verklaard door de verzekeraar.
Veertig jaar geleden lag dat percentage nog op 4 procent.
Het probleem ligt bij de ADAS-systemen, de semi-autonome rijassistenten die juist aanrijdingen moeten voorkomen. Nieuwe auto's hebben overal sensoren zitten, in de grille, achter de voorruit, op de bumpers.
die maken zelfs simpele reparaties buitenproportioneel duur.
Een kleine aanrijding, waarbij de bumper is beschadigd, kan nu voor vele duizenden euro's aan schade zorgen, omdat ook de aanwezige sensoren en camera's moeten worden vervangen en gekalibreerd.
Tel daarbij de steeds verder stijgende kosten voor materiaal en arbeid en je gaat richting een total loss.
Automonteurs zijn geen elektronici. De accu's zijn erg duur. Wat ook meespeelt zijn de Tesla Gigacastings. Grote blokken aluminium die je niet kunt vervangen of repareren.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
wegwerp autos
https://www.telegraaf.nl/(...)duur-om-te-repareren
[..]
Er zitten overigens crush cans op de gigacastings, die vangen de eerste klap op.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Automonteurs zijn geen elektronici. De accu's zijn erg duur. Wat ook meespeelt zijn de Tesla Gigacastings. Grote blokken aluminium die je niet kunt vervangen of repareren.
quote:Rem op vraag naar stekkerauto legt bouw batterijfabrieken Mercedes en Stellantis stil
1 min geledenin FINANCIEEL
PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - Batterijenfabrikant Automotive Cells Company (ACC), waar onder meer autofabrikanten Stellantis en Mercedes-Benz een belang in hebben, heeft de bouw van twee batterijfabrieken gepauzeerd.
Tsja,quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-en-stellantis-stil
er worden veel te veel autos gemaakt
[..]
quote:Olieprijs keldert: mogelijk ook lagere prijzen aan de pomp
De olieprijs is deze week gezakt naar het laagste punt sinds begin februari. Al een maand wordt olie steeds minder duur. Als deze trend doorzet, kan tanken ook een stuk minder duur worden.
Voor een vat Noordzeeolie betaal je nu iets meer dan 77 dollar (71 euro). Maandag aan het begin van de dag was dat nog ruim 81 dollar en een week geleden zelfs 84 dollar.
De daling is opvallend omdat OPEC, het kartel van olieproducerende landen, dit weekend besloot zijn productie langere tijd te beperken. Normaal gesproken zou dit moeten zorgen voor een prijsstijging, maar dat is niet gebeurd.
Volgens analisten die nieuwsdienst Reuters heeft gesproken, komt dit doordat de OPEC ruimte heeft gelaten aan verschillende landen om hun productie later dit jaar te verhogen. Ook zouden landen die niet bij het oliekartel zijn aangesloten, vooral de Verenigde Staten, meer produceren. Dit zorgt voor meer aanbod van olie, wat de prijs drukt.
het punt dat ik wil maken is dat er jaarlijks minder automobilisten zijn , door veroudering en dergquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:16 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja,
Ondanks de flinke en langdurige productiebeperkingen van OPEC+ daalt de olieprijs. Er komt een moment dat olieproducerende landen op een breekpunt aankomen want veel minder olie verkopen tegen lage prijzen betekent ook veel minder inkomsten. Tot nu toe hebben de productiebeperkingen onvoldoende het gewenste effect opgeleverd voor de olieproducerende landen. Ik vermoed dat men zich behoorlijk heeft vergist in de effecten van de marktverschuiving en bijbehorende vraaguitval bij hogere prijzen. De markverschuiving door de toename aan EV's vooral in de welvarender landen en dat al langere tijd de vraag naar olie in welvarende landen afneemt, maar juist toeneemt in armere landen. Dit leidt tot een toenemend verlies aan pricing power voor OPEC+
[..]
De wereldbevolking neemt toe vooral in Azië en Afrika, maar daar waar de meeste bevolkingsgroei plaatsvindt is de minste koopkracht. In Azië zijn de verschillen enorm tussen landen zoals Japan en ZK vergeleken bijv Pakistan.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het punt dat ik wil maken is dat er jaarlijks minder automobilisten zijn , door veroudering en derg
en dat er ongeloofelijk veel meer autos gebouwd worden wereldwijd en daar komt geen stop op voorlopig
een bloedbad in de automobielindustrie is aanstaande wereldwijd
zowel tweede hands als de nieuwe autos , zowel EV als combustion motoren
Het allerergst is een sterk dalende koopkracht in China de komende 20 jaar door de verouderingquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De wereldbevolking neemt toe vooral in Azië en Afrika, maar daar waar de meeste bevolkingsgroei plaatsvindt is de minste koopkracht. In Azië zijn de verschillen enorm tussen landen zoals Japan en ZK vergeleken bijv Pakistan.
quote:Noorse staatsinvesteringsfonds keert zich tegen megabeloning Musk
1 uur geledenin FINANCIEEL
OSLO (ANP/BLOOMBERG) - Ook het Noorse staatsinvesteringsfonds keert zich tegen de megabeloning van topman Elon Musk.
Aandeelhouders van Tesla stemmen hierover tijdens de aandeelhoudersvergadering volgende week donderdag, en het staatsinvesteringsfonds zegt tegen het beloningspakket van 56 miljard dollar (ongeveer 51,8 miljard euro) te zullen stemmen
Norges Bank Investment Management, dat het Noorse beleggingsfonds van ongeveer 1,5 biljoen euro beheert, meldt dit zaterdag.
Het fonds maakt zich naar eigen zeggen nog steeds zorgen over onder meer ,,de omvang van de beloning" en ,,de verwatering" ervan op het aandelenbelang van andere beleggers.
Het beloningspakket bestaat uit opties op Tesla-aandelen.
Onlangs riep Glass Lewis, een belangrijke adviseur voor het stemmen op aandeelhoudersvergaderingen, aandeelhouders op om niet akkoord te gaan met de beloning.
Die zou van een ,,buitensporige omvang" zijn.
Een groep aandeelhouders van Tesla had vorige maand ook opgeroepen de beloning af te wijzen.
.
iN Japan en Zuid Korea wonen alleen maar stokoude mensen , die kopen geen EV, misschien een schep en een visnet dat welquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De wereldbevolking neemt toe vooral in Azië en Afrika, maar daar waar de meeste bevolkingsgroei plaatsvindt is de minste koopkracht.
In Azië zijn de verschillen enorm tussen landen zoals Japan en ZK vergeleken bijv Pakistan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |