'Iedereen is hier aan het spookrijden!'quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je het fragment teruggekeken? Ik zag vooral 2 hysterische linkse mensen.
Ja en de armoe dat inburgering heet gaat dat ook niet verhelpen. Moet nog lachen om die onzin die mijn vrouw heeft moeten leren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tijdens de inburgering kunnen prima de vruchten van het humanisme worden uitgelegd en de backlash medio 20e eeuw maar laten we niet doen alsof antisemitisme van oudsher meer ingebakken zit in de islamitische cultuur dan in de Europese, dat is namelijk niet zo. De Jodenhaat in de moslimwereld (die er weldegelijk is) is een recenter fenomeen.
Dat gaan we dus niet doen, of jij moet de tweestatenoplossing binnen nu en 3 jaar verwachten?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:13 schreef Vis1980 het volgende: [..] Man, blijkbaar let je niet helemaal op, want men is daar al eeuwen bezig. En wij gaan olie op het vuur gooien door geld over de balk te gooien om symbolisch onze ambassade in Jeruzalem te plaatsen. #prio's
Snappem, ik zei ook symbolisch. Maar inderdaad, het zal niet veel geld kosten, maar de boodschap is wel duidelijk en die zal handenwrijvend worden ontvangen door de doelgroep. Zoals het hele programma uiteindelijk symbolisch is en vooral ervoor moet zorgen dat we straks zondebokken aanwijzen voor het falen van een onrealistisch en onuitvoerbaar programma.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaan we dus niet doen, of jij moet de tweestatenoplossing binnen nu en 3 jaar verwachten?
Het enige wat er is gebeurd, is dat De Roon zijn jaarlijkse motie vast in het akkoord is gezet, scheelt weer een stukje in de motiediarree van de Kamer.
Ja, het is inderdaad al heel lang geleden dat we eeuwen terug nog globalisten, Schwaab en Soros .... ach laat ook maar. Nog niet zo lang geleden was er in Amerika een mars van mensen met een fakkel die riepen 'jews will not replace us' en ook daar waren aan beide kanten lieven mensen... ach laat ook maar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zal best maar de statistieken wijzen uit dat we momenteel in 2024 weinig Hollanders/Fransen/Duitsers hebben die nog steeds joden haten en volgens mij weet je dat donders goed.
Als je dit pleidooi in 1940 had gehouden was ik het met je eens geweest maar we leven 80 jaar later.
Het lijkt me dat anti-semitisme onder de Nederlandse moslimbevolking best een groot probleem kan zijn, of wil je dat ontkennen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar Pietje, dit is POL dus hier wordt er vaak wel serieus gediscussieerd.
Vandaar dat ik je vraag naar de problemen met de moslims want ik heb zelf geen problemen met de moslims die ik ken.
Dan reageer je met een huillach; dan neem ik aan dat er genoeg problemen zijn om te benoemen en ik dom ben dat ik het niet weet. Maar vervolgens kom je alleen met dat ze de afvalligen slecht behandelen. Dat is natuurlijk niet fraai maar als dat het enige probleem is met de moslims dan hebben we het wel erg goed hier of niet?
Of zit het probleem toch ergens anders? Wat is het dan precies?
Kan zijn. Klopt. Maar voorlopig is de ervaring dat het antisemitisme niet alleen en zelfs niet vooral van moslimkant komt. Tenminste, dat was niet de ervaring van de Jood die ik sprak in Westerbork en dat is ook niet wat ik zie bij die studentenrellen. We kunnen dus beter het complete probleem antisemitisme aanpakken, in plaats van ons focussen op 1 doelgroep en daarmee niet het op complete antisemitisme wat nu een groot probleem is in de samenleving.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lijkt me dat anti-semitisme onder de Nederlandse moslimbevolking best een groot probleem kan zijn, of wil je dat ontkennen?
Dan kom ik dus weer terug op het antisemitisme.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar Pietje, dit is POL dus hier wordt er vaak wel serieus gediscussieerd.
Vandaar dat ik je vraag naar de problemen met de moslims want ik heb zelf geen problemen met de moslims die ik ken.
Dan reageer je met een huillach; dan neem ik aan dat er genoeg problemen zijn om te benoemen en ik dom ben dat ik het niet weet. Maar vervolgens kom je alleen met dat ze de afvalligen slecht behandelen. Dat is natuurlijk niet fraai maar als dat het enige probleem is met de moslims dan hebben we het wel erg goed hier of niet?
Of zit het probleem toch ergens anders? Wat is het dan precies?
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan zijn. Klopt. Maar voorlopig is de ervaring dat het antisemitisme niet alleen en zelfs niet vooral van moslimkant komt. Tenminste, dat was niet de ervaring van de Jood die ik sprak in Westerbork en dat is ook niet wat ik zie bij die studentenrellen. We kunnen dus beter het complete probleem antisemitisme aanpakken, in plaats van ons focussen op 1 doelgroep en daarmee niet het op complete antisemitisme wat nu een groot probleem is in de samenleving.
Soms vraag je er natuurlijk ook zelf omquote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:43 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zou zelfs willen stellen dat haat in elke vorm ongewenst is. Of het nu om Joden gaat, transgenders, Moslims, Linkse mensen, deugers, virologen, politici, ziekenhuismedewerkers, mensen met niet genoeg Nederlandse roots, mensen met een bril, mensen zonder bril, mensen met lenzen, mensen die klimaat belangrijk vinden, mensen die voor Ajax zijn, mensen die hun kinderen voorlichten op seksueel gebied, mensen die zich inenten tegen ziektes die je beter uit de maatschappij wil houden, mensen die school belangrijk vinden en mensen die vinden dat iedereen gelijk is.
Misschien ben ik iemand vergeten.
Dan volg ik Hanca. Komt zeker niet alleen van moslims. Wel makkelijk om hun als zondebok te gebruiken maar het probleem ligt veel dieper dan dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan kom ik dus weer terug op het antisemitisme.
Zo had ik het niet eens bekeken, ik meen echt 'mensen die andere mensen haten omdat ze voor een bepaalde club zijn'. Je bent scherp dan ik blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Soms vraag je er natuurlijk ook zelf om![]()
Oprechte vraag, wat heb je in gedachten?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kennelijk gaat er hier iets mis met de opvoeding en het onderwijs. Ik zou daar mee gaan beginnen.
Volgens onderzoek onder slachtoffers van antisemitisme komt het voornamelijk uit islamitische en extreemlinkse hoek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan volg ik Hanca. Komt zeker niet alleen van moslims. Wel makkelijk om hun als zondebok te gebruiken maar het probleem ligt veel dieper dan dat.
De groep die Holocaust ontkent, vooral de jongeren, groeit. Kennelijk gaat er hier iets mis met de opvoeding en het onderwijs. Ik zou daar mee gaan beginnen.
Ja dat is natuurlijk triest. Sowieso is een groep haten eigenlijk triest. Een individu die je keihard persoonlijk raakt, oke kan ik bij in komen. Maar een groep haten, tja. Laat het gaan en doe wat leuks met je leven denk ik dan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo had ik het niet eens bekeken, ik meen echt 'mensen die andere mensen haten omdat ze voor een bepaalde club zijn'. Je bent scherp dan ik blijkbaar.
Ik denk dat er fors geinvesteerd moet worden in onderwijs. Laatste berichten zijn ook dat leesniveau achteruit gaat en goed kunnen lezen helpt ook om informatie goed te kunnen interpreteren, maar dan noem ik ook maar eentje.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oprechte vraag, wat heb je in gedachten?
Campagnes, ja dat zal vast helpen bij een cultuurverandering onder zo'n grote groep. Volgens mij negeer je hier, bewust of niet, het fundamentele probleem.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 23:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Qua opvoeding weet ik dat niet zo goed. Het lijkt me logisch dat de verantwoordelijkheid bij de ouders ligt. Dat lijkt ook te veel te schuiven naar de scholen of naar de maatschappij. Daar moet de overheid wellicht campagnes voor opzetten. Het zal wel heel veel tijd kosten.
Voorzitter, mogen we de term extreemlinks gebruiken?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:57 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Volgens onderzoek onder slachtoffers van antisemitisme komt het voornamelijk uit islamitische en extreemlinkse hoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |