Dat is toch die ex-commando die ook de Willemsorde oid heeft gekregen?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoop dat defensie naar BBB gaat, Gijs Tuinman lijkt me dan geschikt als minister. Het is tenminste iemand die graag de 2% norm wil halen en ervaring heeft in het leger.
Correct.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is toch die ex-commando die ook de Willemsorde oid heeft gekregen?
Gidi is bij herhaling in verband gebracht met buitenlandse diensten...quote:Op zondag 19 mei 2024 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij de ondertitel van deze regeringploeg te worden
Precies. Dus een prima kanshebber.quote:
Ok fair point.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gidi is bij herhaling in verband gebracht met buitenlandse diensten...
Ja laten we al het vertrouwelijke diplomatieke verkeer laten lopen via buitenlandse diensten. Ministers zitten ook in allerlei andere onderranden waar veel zeer vertrouwelijke stukken voorbij komen.quote:
Natuurlijk is hij dat niet. Ik grapte maar wat, met als achterliggende gedachte de totale ongeschiktheid van het gehele PVV kamp.quote:Op zondag 19 mei 2024 12:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja laten we al het vertrouwelijke diplomatieke verkeer laten lopen via buitenlandse diensten. Ministers zitten ook in allerlei andere onderranden waar veel zeer vertrouwelijke stukken voorbij komen.
Nee gidi is niet ministeriabel. Overigens niet alleen door die verdenkingen.
Sorry, ben nog niet echt wakkerquote:Op zondag 19 mei 2024 12:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Natuurlijk is hij dat niet. Ik grapte maar wat, met als achterliggende gedachte de totale ongeschiktheid van het gehele PVV kamp.
IK denk dat het meer een kwestie is van het principe "Eenoog is koning etc"quote:Op zondag 19 mei 2024 12:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hoezo is Tuinman ministeriabel trouwens?
Zelfs bij Heinen vraag ik het mij af. Misschien als stass. Maar de lat voor minister begint wel laag te liggen. Een Mona op EZK is natuurlijk ook een aanfluiting.
Ik denk dat DEF en OCW omgedraaid worden. De MP zit bij alles wat DEF aangaat er toch bij.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:51 schreef westwoodblvd het volgende:
De namen zijn wat lastiger. Want met “mensen van buiten” kan het iedereen worden.
De posten lijken me wat eenvoudiger. De PVV krijgt denk ik Wonen, VWS, I&W, Defensie, Migratie. De VVD Financiën, Buitenlandse Zaken, Justitie, Klimaat. NSC zal BZK willen, SZW, OCW, Buitenlandse Handel. Dan blijft voor BBB Landbouw en EZK over. Denk ook dat er wel wat posten geschrapt zullen worden. En dan iedere partij nog een paar staatssecretarissen zodat ze mee kunnen kijken op een terrein waar ze geen minister hebben. Dus de PVV op Financiën en OCW, de VVD op SZW en I&W, NSC op VWS, de BBB op Defensie.
Eens. moet je niet eens willen denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK denk dat het meer een kwestie is van het principe "Eenoog is koning etc"
Ik heb persoonlijk niets tegen Tuinman overigens maar als voormalig beroeps militair begrijp ik totaal niet waarom de politieke verantwoordig en burgelijke leiding van Defensie een militair zou moeten zijn, integendeel.
Eens, staatssecretaris en dus verantwoordelijk voor munitie, kleding e.d. kan misschien nog, maar de minister moet een burger zijn, geen militair.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK denk dat het meer een kwestie is van het principe "Eenoog is koning etc"
Ik heb persoonlijk niets tegen Tuinman overigens maar als voormalig beroeps militair begrijp ik totaal niet waarom de politieke verantwoordig en burgelijke leiding van Defensie een militair zou moeten zijn, integendeel.
Ook aanbesteding, of liever gezegd bij uitstek aanbesteding, moet in civiele handen zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, staatssecretaris en dus verantwoordelijk voor munitie, kleding e.d. kan misschien nog, maar de minister moet een burger zijn, geen militair.
Nou ja, het risico op winterkleding die net verder gaat dan -5 oid is dan niet meer zo groot. Het belangrijkste is wat mij betreft dat de hoofdverantwoordelijke voor de inzet van militairen een burger is.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook aanbesteding, of liever gezegd bij uitstek aanbesteding, moet in civiele handen zijn.
BBB gaat de premierbonus nooit krijgen, verder is Omtzigt ook geen fan van haar. Eerder Vonhof of Van Zwol.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Die is inmiddels meervoudig aangeschoten wild.
Ik gok op Mona Keijzer
Denk niet dat de keuze reuze is. Wie weet of Vonhof of Van Zwol wel wil?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB gaat de premierbonus nooit krijgen, verder is Omtzigt ook geen fan van haar. Eerder Vonhof of Van Zwol.
Bel ze even dan weet je het.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk niet dat de keuze reuze is. Wie weet of Vonhof of Van Zwol wel wil?
VVD, NSC en PVV zullen Keijzer pas echt overwegen als ze over 4 weken nog niemand hebben, volgens mij.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk niet dat de keuze reuze is. Wie weet of Vonhof of Van Zwol wel wil?
Als er inderdaad partij mensen in de regering komen dan lijkt het mij sowieso logisch dat Agema VP word maar alle 4 zullen een VP krijgen in dat geval.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:43 schreef Jojoke het volgende:
Als PVV niemand beter heeft, dan neemt de kans wel toe dat de 4 partijen gezamenlijk iemand vragen en Agema vice-premier wordt namens de PVV.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |