Donald Duck?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk Duck op OCW, Kamp op immigratie, Agema op gezondheid, Kruijf op defensie, Omtzigt op financin, Teeven op veiligheid. Beetje dat idee.
Mest en Roundup?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
Plasterk als premier lijkt de enige optie van Wilders te zijn gezien de wanhopige pogingen om Omtzigt te paaien vandaag.
Omtzigt stelde dat de ministers experts zouden zijn maar ik durf daar geen namen aan te gaan hangen. Als het toch Kamerleden worden dan zal Agema op Zorg wel een zekerheidje zijn. Heinen namens de VVD Financieen, BBB krijgt Landbouw (whatever de nieuwe naam word).
Dat is ook om gezichtsverlies voor Wilders te voorkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:29 schreef Tijger_m het volgende:
Plasterk als premier lijkt de enige optie van Wilders te zijn gezien de wanhopige pogingen om Omtzigt te paaien vandaag.
quote:
Uiteraard, het is een machtsspelletje, de premier positie aan een ander geven is geen optie voor Wilders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is ook om gezichtsverlies voor Wilders te voorkomen.
Wacht even, PVV op Defensie? De partij die bij het begin van de invasie van Rusland in Oekraine de NAVO daarvan nog als schuldige zag? Die geen steun aan Oekraine wilde geven? Waarvan het enige lid met trots zijn Russische onderscheiding droeg? Die PVVquote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:51 schreef westwoodblvd het volgende:
De namen zijn wat lastiger. Want met “mensen van buiten” kan het iedereen worden.
De posten lijken me wat eenvoudiger. De PVV krijgt denk ik Wonen, VWS, I&W, Defensie, Migratie. De VVD Financin, Buitenlandse Zaken, Justitie, Klimaat. NSC zal BZK willen, SZW, OCW, Buitenlandse Handel. Dan blijft voor BBB Landbouw en EZK over. Denk ook dat er wel wat posten geschrapt zullen worden. En dan iedere partij nog een paar staatssecretarissen zodat ze mee kunnen kijken op een terrein waar ze geen minister hebben. Dus de PVV op Financin en OCW, de VVD op SZW en I&W, NSC op VWS, de BBB op Defensie.
Je moet het in clusters zien. Een economisch cluster, een binnenlands cluster, publieke voorzieningen cluster, een buitenlandcluster. Iedere grote partij in een coalitie wil ten minste 1 persoon in zo’n cluster hebben. De PVV zal dus zeker iemand willen op een aan het buitenland gerelateerd terrein. Ontwikkelingssamenwerking hoeven ze niet, Buitenlandse Zaken krijgen ze denk ik niet van VVD en NSC. Dan blijft Defensie over.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht even, PVV op Defensie? De partij die bij het begin van de invasie van Rusland in Oekraine de NAVO daarvan nog als schuldige zag? Die geen steun aan Oekraine wilde geven? Waarvan het enige lid met trots zijn Russische onderscheiding droeg? Die PVV
Ik hoop dat defensie naar BBB gaat, Gijs Tuinman lijkt me dan geschikt als minister. Het is tenminste iemand die graag de 2% norm wil halen en ervaring heeft in het leger.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht even, PVV op Defensie? De partij die bij het begin van de invasie van Rusland in Oekraine de NAVO daarvan nog als schuldige zag? Die geen steun aan Oekraine wilde geven? Waarvan het enige lid met trots zijn Russische onderscheiding droeg? Die PVV
De 2% is geen probleem voor welke partij dan ook en moet er gewoon komen, wat meer de komende jaren ook om een inhaalslag te maken, wat wel een enorm probleem is voor Defensie is mankracht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik hoop dat defensie naar BBB gaat, Gijs Tuinman lijkt me dan geschikt als minister. Het is tenminste iemand die graag de 2% norm wil halen en ervaring heeft in het leger.
Ik denk dat Nederland het daar sowieso niet van moet hebben, Nederland is een relatief klein land met maar 17 miljoen inwoners. Wij moeten onze kennis en wetenschap gebruiken door meer te investeren in wapentechnologie. We hebben drie fantastische technische universiteiten, waarom zijn wij niet in staat om zelf tanks, raketten, afweergeschut, granaten, etc. te ontwikkelen en te produceren?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De 2% is geen probleem voor welke partij dan ook en moet er gewoon komen, wat meer de komende jaren ook om een inhaalslag te maken, wat wel een enorm probleem is voor Defensie is mankracht.
We zijn prima in staat, maar hebben niet de markt of volledige industrie. Dan ga je 10 tanks produceren oid en das megaduur.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat Nederland het daar sowieso niet van moet hebben, Nederland is een relatief klein land met maar 17 miljoen inwoners. Wij moeten onze kennis en wetenschap gebruiken door meer te investeren in wapentechnologie. We hebben drie fantastische technische universiteiten, waarom zijn wij niet in staat om zelf tanks, raketten, afweergeschut, granaten, etc. te ontwikkelen en te produceren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |