Jij doet hetzelfde met het christendom.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:59 schreef Libertarisch het volgende:
Jij zegt dat het hindoeïsme ''uit de lucht gegrepen kolder'' is. Daarmee zet je een hele antieke beschaving en religie weg.
Nee, het is geen geloof. ''Geloof'' is een concept bedacht door joden en arabieren, wat overgenomen is door europeanen.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:07 schreef dop het volgende:
[..]
Jij gelooft dat bewustzijn, de realiteit is. Kun je er woorden bij verzinnen zoals fundamenteel, en een heel eigen
draai geven aan wat bewustzijn is, maar dat verandert niets. het is jouw geloof, je kunt dat een ander niet opdringen.
Wat jij gelooft is niet in eens voor iedereen de realiteit.
Als het de waarheid is dan is het een egotrippend kutgeloof dat de aarde naar de klote helpt. Als je verlicht zou zijn dan zou je me snappen maar je ego en je wereldbeeld zijn vertroebeld waardoor je liever iets raaskalt over bewustzijn en je gaat janken over woorden van een ander. Zeer passend bij iemand die gelooft in een geloof waarbij het menselijke eigen ego centraal staat en de rest niet meer meetelt.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:59 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Jij zegt dat het hindoeïsme ''uit de lucht gegrepen kolder'' is. Daarmee zet je een hele antieke beschaving en religie weg.
Het hindoeïsme is geen ''uit de lucht gegrepen kolder'', het is niet waanzinnig en krankzinnig etc.
Het hindoeïsme is de waarheid omdat de fundamentele realiteit bewustzijn is.
Ja, omdat het christendom niet gebaseerd is op het bewustzijn. En dus niet gebaseerd is op de realiteit, en dus niet logisch te verdedigen is.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:08 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde met het christendom.
Jij wilt met respect behandeld worden. Anderen willen dat ook. Dat je dat niet inziet. Behandel anderen zoals jij ook behandeld wilt worden. Jee, het was even rustig toen je even met vakantie was. Nu begint hetzelfde gedonder weer helemaal opnieuw.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:10 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, omdat het christendom niet gebaseerd is op het bewustzijn. En dus niet gebaseerd is op de realiteit, en dus niet logisch te verdedigen is.
Ik behandel iedereen met respect. Ik heb niet eens gescholden.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:12 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Jij wilt met respect behandeld worden. Anderen willen dat ook. Dat je dat niet inziet. Behandel anderen zoals jij ook behandeld wilt worden. Jee, het was even rustig toen je even met vakantie was. Nu begint hetzelfde gedonder weer helemaal opnieuw.
Dat heeft het wel. Niemand weet wat de werkelijkheid. Geloof is een mening, niet meer en niet minder. Als iemand gelooft in Jezus, moet je hem laten en niet gaan lopen gooien met termen als interferieur. Want wie ben jij? Jij hebt niet te oordelen over iemand anders zijn gevoelens. Zelfs al was je de koning niet, maar je gedraagt je hier alsof jij de meest wijze bent van de wereld. Dat moet gewoon stoppen.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:13 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ik behandel iedereen met respect. Ik heb niet eens gescholden.
Het enige wat ik heb gedaan is zeggen dat het westerse wereldbeeld inferieur is. Dat is een feit, het heeft niks met respect te maken.
Je laat heel duidelijk zien niets te snappen van realiteit.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:09 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, het is geen geloof. ''Geloof'' is een concept bedacht door joden en arabieren, wat overgenomen is door europeanen.
Het bewustzijn IS de realiteit. Het is subjectief, maar het is wel de realiteit.
Nee hoor, ik ga niemand iets opdringen. Weest gerust, hindoes zijn in principe tegen geweld
Het is geen geloof, dat heb ik al gezegd. Ik kan met logica onderbouwen en aantonen dat het bewustzijn de realiteit is. Bijvoorbeeld: ''de externe realiteit is gemaakt van kwaliteiten: geuren, kleuren, geluiden. Die zijn subjectief, dus de realiteit is niet objectief''quote:Op zondag 30 juni 2024 17:21 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Dat heeft het wel. Niemand weet wat de werkelijkheid. Geloof is een mening, niet meer en niet minder. Als iemand gelooft in Jezus, moet je hem laten en niet gaan lopen gooien met termen als interferieur. Want wie ben jij? Jij hebt niet te oordelen over iemand anders zijn gevoelens. Zelfs al was je de koning niet, maar je gedraagt je hier alsof jij de meest wijze bent van de wereld. Dat moet gewoon stoppen.
Dit is onzin, want ook zonder geur, kleur of geluid bestaat de wereld. Alleen de manier waarop je die waarneemt veranderd.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is geen geloof, dat heb ik al gezegd. Ik kan met logica onderbouwen en aantonen dat het bewustzijn de realiteit is. Bijvoorbeeld: ''de externe realiteit is gemaakt van kwaliteiten: geuren, kleuren, geluiden. Die zijn subjectief, dus de realiteit is niet objectief''
Het enige wat jij dan kunt doen is het ontkennen.
Nee, het woord ''bestaan'' heeft betrekking op ''zijn'' en dat heeft betrekking op ''bewustzijn''.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:31 schreef dop het volgende:
[..]
Dit is onzin, want ook zonder geur, kleur of geluid bestaat de wereld.
Daar is ruim voldoende bewijs voor, maar als je niet om je heen kijkt en gaat zitten mediteren, en dan denk dat je daar de realiteit vind, dan wordt het wel een beetje lachwekkend dat je mij verteld dat mijn brein dat verzint.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, het woord ''bestaan'' heeft betrekking op ''zijn'' en dat heeft betrekking op ''bewustzijn''.
Zonder bewustzijn is er uiteraard geen wereld. Wat jij hier simpelweg doet, is iets verzinnen met je menselijke brein. Je kunt niet aantonen dat er een wereld zonder bewustzijn is, je kunt niet weten dat er een wereld zonder bewustzijn is. Maar toch zeg je het.
Nee, er is geen bewijs voor. Er zijn niet eens argumenten voor. Objectiviteit is een kenmerk van de realiteit, maar dat is binnen het bewustzijn. Wij ervaren objectiviteit.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:38 schreef dop het volgende:
[..]
Daar is ruim voldoende bewijs voor, maar als je niet om je heen kijkt en gaat zitten mediteren, en dan denk dat je daar de realiteit vind, dan wordt het wel een beetje lachwekkend dat je mij verteld dat mijn brein dat verzint.
Jouw ervaring zijn je persoonlijke ervaringen en niet een ieders realiteit.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:42 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, er is geen bewijs voor. Er zijn niet eens argumenten voor. Objectiviteit is een kenmerk van de realiteit, maar dat is binnen het bewustzijn. Wij ervaren objectiviteit.
Jij maakt dan vervolgens een enorme denkfout door de fundamentele realiteit buiten het bewustzijn te plaatsen, op basis van de ervaring van objectiviteit binnen het bewustzijn. Snap je hoe illusoir dat is?
''Ik ervaar objectiviteit binnen bewustzijn, dus de fundamentele realiteit is buiten bewustzijn''. Dat kan niet kloppen, omdat objectiviteit an sich nog steeds een kenmerk van het bewustzijn is.
quote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef dop het volgende:
[..]
Jouw ervaring zijn je persoonlijke ervaringen en niet een ieders realiteit.
Daar zit de denkfout!
Jij knoopt van alles aan elkaar om er een soort persoonlijk wereldbeeld van te maken. En dan roep jij heel hard, jullie kunnen niet bewijzen dat het niet zo is, dus ik heb gelijk.
En dan kun je er leuk woorden als objectief, subjectief en fundamenteel bij plakken maar dat maakt het niet in eens realiteit. Het blijft geloof.
Jij trekt de discussie richting solipsisme.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:51 schreef dop het volgende:
[..]
Jouw ervaring zijn je persoonlijke ervaringen en niet een ieders realiteit.
Daar zit de denkfout!
Jij knoopt van alles aan elkaar om er een soort persoonlijk wereldbeeld van te maken. En dan roep jij heel hard, jullie kunnen niet bewijzen dat het niet zo is, dus ik heb gelijk.
Onzin, wat je ervaart is afhankelijk van wat je zintuigen en brein er van maken.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
[..]
Jij trekt de discussie richting solipsisme.
Mijn ervaring is uiteraard niet alleen mijn persoonlijke ervaring. IEDEREEN ervaart dat het gras groen is en de lucht blauw.
En dan zeg jij: ''de realiteit is objectief''
Dat klopt niet.
Kijk, daar ga je weer. Je doet weer een uitspraak die je niet kunt onderbouwenquote:Op zondag 30 juni 2024 18:03 schreef dop het volgende:
[..]
Onzin, wat je ervaart is afhankelijk van wat je zintuigen en brein er van maken.
Ik probeer je alleen maar bij te brengen wat respect inhoudt en het respectvol omgaan met anderen inhoudt. Ja, ik ben ook wel eens onder de gordel gegaan, maar ik wist wel dat ik dat deed. Ook al dacht ik daarvoor een reden te hebben, het mag eigenlijk niet. Ik heb het gevoel dat je niet echt het benul hebt waar de grenzen liggen.quote:Op zondag 30 juni 2024 17:24 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is geen geloof, dat heb ik al gezegd. Ik kan met logica onderbouwen en aantonen dat het bewustzijn de realiteit is. Bijvoorbeeld: ''de externe realiteit is gemaakt van kwaliteiten: geuren, kleuren, geluiden. Die zijn subjectief, dus de realiteit is niet objectief''
Het enige wat jij dan kunt doen is het ontkennen.
Jij hebt ook genoeg uitspraken die je niet kunt onderbouwen.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:08 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer. Je doet weer een uitspraak die je niet kunt onderbouwen
Nee, abrahamitische religies zijn inferieur omdat ze niet op de realiteit gebaseerd zijn. Het hindoeïsme is, als religie, superieur aan het christendom omdat het op het bewustzijn gebaseerd is. Het bewustzijn is de realiteit.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:55 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik probeer je alleen maar bij te brengen wat respect inhoudt en het respectvol omgaan met anderen inhoudt. Ja, ik ben ook wel eens onder de gordel gegaan, maar ik wist wel dat ik dat deed. Ook al dacht ik daarvoor een reden te hebben, het mag eigenlijk niet. Ik heb het gevoel dat je niet echt het benul hebt waar de grenzen liggen.
Geloof is inderdaad niet te onderbouwen met bewijzen, maar dat zijn jouw redenering ook niet. Dus sta je gelijk. De meningen van jou en die van een ander geloof zijn gelijkwaardig. Maar jij stelt jezelf boven een ander, en daarmee ga je de mist in.
Ik begin gewoon medelijden met jou te krijgen. Maar goed, ik heb mijn woord gezegd en daarmee houdt het voor me op. Meer kan ik niet doen. Ik ben er gewoon klaar mee.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, abrahamitische religies zijn inferieur omdat ze niet op de realiteit gebaseerd zijn. Het hindoeïsme is, als religie, superieur aan het christendom omdat het op het bewustzijn gebaseerd is. Het bewustzijn is de realiteit.
Alle concepten uit het hindoeïsme vloeien daaruit voort (karma, reïncarnatie, etc).
Christendom en Islam is gewoon gelul uit de ruimte, zonder enige onderbouwing.
En dat ga ik NOOIT terugnemen.
Zo....;)
Gebaseerd op wat jij denkt dat bewustzijn is, en hoe jij gelooft dat dit werkt. Je levert daar nergens bewijs voor, je wauwelt het alleen in een cirkel aan elkaar.quote:Op zondag 30 juni 2024 18:58 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nee, abrahamitische religies zijn inferieur omdat ze niet op de realiteit gebaseerd zijn. Het hindoeïsme is, als religie, superieur aan het christendom omdat het op het bewustzijn gebaseerd is.
Jouw mening veranderd niks aan de realiteit. De realiteit heeft geen boodschap aan wat je denkt, wat je gelooft en wat je vindt. De realiteit heeft ook geen boodschap aan wat je graag zou willen. Daarom hamert het hindoeïsme en het boeddhisme op meditatie. Want door meditatie stoppen al je gedachtes, meningen en voorkeuren. Zo blijft alleen de realiteit over.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:49 schreef dop het volgende:
[..]
Gebaseerd op wat jij denkt dat bewustzijn is, en hoe jij gelooft dat dit werkt. Je levert daar nergens bewijs voor, je wauwelt het alleen in een cirkel aan elkaar.
Je bent te blind om te zien dat het niet anders is als elke andere manier van geloven.
Hindoeïsme en boeddhisme hebben minstens zoveel verschillende ideeën en stromingen als het christendom of de islam.
In plaats van hier fatsoenlijk dingen uit te leggen , kom je niet verder dan een beetje uit de hoogte doen. (Ego)
Getrekt mate? Bedoel je daar iets ranzigs mee?quote:Op zondag 30 juni 2024 17:12 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Get rekt mate, ga reïncarneren en andere ego's bevechten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |