abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213584973
Onderstaande kwam van Ali

Ik zou graag tot in de kleinste details willen weten wat iedereen gelooft over hindoeïsme, boeddhisme en bewustzijn.

Volgens mij is het allemaal flauwekul.

Ga helemaal los en overtuig me van het tegendeel.

Succes.
pi_213584988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:15 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Maar is dat ook werkelijk zo?
Ja, dat is zo.
pi_213585041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, dat is zo.
Hoe weet je dat zozeker?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213585057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is alles zei je.

In wezen zit het zo in elkaar:

Stel je een veld voor met bloemen.

Alle bloemen hebben hun wortels in de grond.

De grond is bewustzijn.

De bloemen zijn manifestaties van het bewustzijn.

Zijn de bloemen nu eigenlijk allemaal één? Of individueel?

Zijn de bloemen de grond? Of zijn ze slechts geaard in de grond?

Je theorie zegt in wezen dat elke bloem zich bewust moet worden van het feit dat hij geaard is in de grond, en dat hij zijn oorsprong in de grond heeft, net als alle andere bloemen.

En zo zijn alle bloemen één bewustzijn, maar individueel.

Maar dan inderdaad je vraag: wat is het bewustzijn? In de mysteries noemen ze het het astrale licht, of het niets, of het vacuüm. Ook wel 'het licht der grenzeloze nietsheid'.

Het is niets en alles tegelijk.

Goed, laten we er even vanuitgaan dat dit klopt.

Dan heb je een idee over de aard van de realiteit. Fijn.

En dan? Ben je nu ineens een beter mens? Helpt dit om de maatschappij vooruit te helpen?

Welk nut heeft het aanhangen van deze theorie?

Het aanhangen van de theorie, van het geloof, leidt niet tot geluk, plezier of rust. Dat doet alleen de hallucinogene/meditatieve ervaring van de staat van bewustzijn waarin deze theorie aannemelijk lijkt.

Dat kan je vergelijken met elke andere drug of stimulerend middel: met een ontsnapping aan de realiteit en het leed dat de realiteit teweeg brengt.

Zulke ervaringen zijn handig om het leed wat je zelf hebt ondergaan te dempen, te stillen, of zelfs om te geloven dat je dat leed hebt overwonnen, dat je er geen last meer van hebt, dat je erboven staan, omdat je dankzij je verlichting een nieuwe identiteit krijgt gebaseerd op je goddelijke aard. En een goddelijk verlicht wezen kan natuurlijk niet worden beïnvloed door pietluttige dingen als het leed in dit leven.

Maar de vraag is: klopt dat wel? Is dit een gezonde manier om met je leed om te gaan? Om het te verwerken, het te laten genezen, het een plaats te geven, het te gebruiken als brandstof om nuttige dingen te doen?

Ik denk niet dat dat het geval is, omdat je, in tegenstelling tot het aanvaarden van je fundamentele menselijkheid en daarmee kwetsbaarheid en gevoeligheid, je jezelf een grootheidswaanzin aanmeet waardoor je je onkwetsbaar acht voor het leed dat je wel degelijk ondergaan hebt en misschien nog steeds ondergaat of zult ondergaan.

Als mens heb je nu eenmaal bepaalde behoeften om gezond en gelukkig te functioneren: liefde, aandacht, aanmoediging, compassie, acceptatie, enzovoorts.

Als je nooit hebt geleerd om zelf in je eigen behoeften te voorzien, en om je fundamentele menselijkheid en dus kwetsbaarheid te accepteren en voor jezelf te zorgen, dan kun je ook niet echt verder komen. Je leert op die manier niet om van jezelf te houden.

En die god die je beschrijft moedigt dat ook niet aan. Die fluistert je alleen maar in: je bent god, je bent verlicht.

Hij zegt niet: ik houd van jou. Ik heb jou gemaakt en ik ben blij dat jij bestaat. Ik wil je helpen. Ik sta aan jouw zijde.

De Christelijke God doet dat wel.

Wij hebben daar als gewone mensen nu juist behoefte aan om werkelijk gelukkig te kunnen worden. Mensen zijn niet gemaakt om op een soort goddelijk eiland te zitten in de waan dat ze het ordinaire bestaan en zichzelf hebben overstegen.

Ik geloof niet in het nut daarvan. Ik geloof dat het de cyclus van leed alleen maar versterkt en in stand houdt.

Wij mensen moeten leren om van onszelf te houden op een gezonde manier door onze fundamentele menselijkheid te begrijpen en omarmen, en op die manier ook de fundamentele menselijkheid van andere mensen te begrijpen en omarmen, wat tot barmhartigheid leidt. Want wij hadden ons ook in hun positie kunnen verkeren.

Ik vind dat een veel constructievere en gezondere benadering om met de realiteit van dit leven om te gaan.
Karma veroorzaakt lijden, en de enige manier om karma te ontstijgen is meditatie.
Hoe meer mensen mediteren, hoe beter de wereld zal zijn. Daarom dient meditatie verspreid te worden alsware het evangelie.
pi_213585065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Hoe weet je dat zozeker?
De wereld is gemanifesteerd bewustzijn, daarom.
pi_213585077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:27 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De wereld is gemanifesteerd bewustzijn, daarom.
Niet dat, maar avatars
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_213585096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:28 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Niet dat, maar avatars
Ja, dat zijn vleesgeworden goden. Net als wij, in essentie, alleen dan met veel meer 'spiritual power'.
pi_213585120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:30 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, dat zijn vleesgeworden goden. Net als wij, in essentie, alleen dan met veel meer 'spiritual power'.
hoe weet je dat zeker, hoe weet je dat ze bestaan?
pi_213585140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
hoe weet je dat zeker, hoe weet je dat ze bestaan?
Ik zie mensen en dieren als avatars.
pi_213585826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Karma veroorzaakt lijden, en de enige manier om karma te ontstijgen is meditatie.
Hoe meer mensen mediteren, hoe beter de wereld zal zijn. Daarom dient meditatie verspreid te worden alsware het evangelie.
Karma veroorzaakt niet lijden.

Meestal veroorzaken andere mensen lijden, of het lichaam waarin we geboren zijn, of de omstandigheden.

Door dat op karma af te schuiven, hoeft niemand meer ergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Je kunt ook mediteren tot je een ons weegt, maar als iemand je me naalden begint te prikken, of je haren uit te trekken, of op je kop begint te slaan, of weet ik veel wat doet, dan veroorzaakt dat pijn en lijden.

Ik trek het nu tot het extreme door, maar meditatie lost de oorzaak van lijden niet op.

Vaak lossen betere relaties met de mensen waarmee we te maken krijgen lijden op.
pi_213585940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Karma veroorzaakt niet lijden.

Meestal veroorzaken andere mensen lijden, of het lichaam waarin we geboren zijn, of de omstandigheden.

Door dat op karma af te schuiven, hoeft niemand meer ergens verantwoordelijkheid voor te nemen.

Je kunt ook mediteren tot je een ons weegt, maar als iemand je me naalden begint te prikken, of je haren uit te trekken, of op je kop begint te slaan, of weet ik veel wat doet, dan veroorzaakt dat pijn en lijden.

Ik trek het nu tot het extreme door, maar meditatie lost de oorzaak van lijden niet op.

Vaak lossen betere relaties met de mensen waarmee we te maken krijgen lijden op.
bahagavd gita pijn is een illusie

"That person who is the same in pain and pleasure, whom these cannot disturb, alone is able, O great amongst men [Arjuna], to attain to immortality. (2.15)"

God heeft geen last van pijn.
pi_213586074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:17 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
bahagavd gita pijn is een illusie

"That person who is the same in pain and pleasure, whom these cannot disturb, alone is able, O great amongst men [Arjuna], to attain to immortality. (2.15)"

God heeft geen last van pijn.
Maar jij wel.

Voelen en gevoeligheid geeft het leven nu juist kleur.

Het onderscheidt ons van robots.

Als je geen pijn kunt voelen, dan kun je ook geen liefde voelen.

Als je geen liefde voelt, is het leven waardeloos.

Deze praktijken zijn er dan ook op gericht om je in een holle huls te veranderen zonder daadwerkelijke menselijkheid oftewel gevoeligheid.

Dat is 'verlichting'.

Zoals ik al zei, noem ik het verachterlijking, omdat je jezelf en je aarde in de realiteit en met de mensen om je heen ermee verliest.
pi_213586138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Maar jij wel.

Ja, ik wel.

quote:

[..]
Maar jij wel.

Voelen en gevoeligheid geeft het leven nu juist kleur.

Het onderscheidt ons van robots.

Als je geen pijn kunt voelen, dan kun je ook geen liefde voelen.

Als je geen liefde voelt, is het leven waardeloos.
Er is ook de magische/spirituele optie van het transcenderen. Je voelt wel pijn, maar je hebt er geen last van, omdat de God-zelf (puur bewustzijn) er boven staat. Het pure bewustzijn is de bron van alle sensaties, wordt niet door specifieke sensaties beperkt, en staat er dus boven.
pi_213586170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, ik wel.
[..]
Er is ook de magische/spirituele optie van het transcenderen. Je voelt wel pijn, maar je hebt er geen last van, omdat de God-zelf (puur bewustzijn) er boven staat. Het pure bewustzijn is de bron van alle sensaties, wordt niet door specifieke sensaties beperkt, en staat er dus boven.
En niets van dat alles helpt je om betere relaties te krijgen met de mensen waarmee je te maken krijgt in het leven.

Het is spirituele masturbatie.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 01:26:31 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213589008
er zit wel 'n verschil tussen hindu en boedisme, hindu heeft goden, boedisme niet.

wil je iets weten over boedisme dan kun je beginnen bij de MAHAMUDRA
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 17 mei 2024 @ 01:37:59 #16
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213589040
quote:
Zoals ik al zei, noem ik het verachterlijking, omdat je jezelf en je aarde in de realiteit en met de mensen om je heen ermee verliest.
en zo word je op jezelf aangewezen, je wordt met jezelf opgescheept in eenzaamheid. niet positief, en als 't goed gaat, ook niet negatief.

ik vind 't moeilijke materie.

mediteren zorgt dat je rust krijgt, dat mag je wel positief noemen.
't kan ook zijn dat mediteren 'n soort psychotisch effect opwekt, dat is in de boeddistische kringen bekend en is onderdeel van de ontwaking, 't los komen, transformeren.
pi_213602830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En niets van dat alles helpt je om betere relaties te krijgen met de mensen waarmee je te maken krijgt in het leven.

Het is spirituele masturbatie.
Jawel, meditatie verhoogt je empathisch vermogen.

Zoals ik al zei, het heeft alleen voordelen.
pi_213602910
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 01:26 schreef sturmpie het volgende:
er zit wel 'n verschil tussen hindu en boedisme, hindu heeft goden, boedisme niet.

wil je iets weten over boedisme dan kun je beginnen bij de MAHAMUDRA
Er zijn wel goden in het boeddhisme. Boeddhisme is eigenlijk een dwaling van het hindoeisme, dus dat is wel logisch.

Je kunt als god geboren worden in de goddelijke dimensie, zoals je als mens geboren bent in de mensenwereld.
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 10:42:05 #19
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213602955
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:26 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ter addition, later kom ik uiteraard verder reageren in dit topic, want Karma is wel écht een interessant iets.

Pure Causaliteit.

Kybalion zegt (in z'n 6e Principle; Cause and Effect);

“Every Cause has its Effect; every Effect has its Cause; everything happens according to Law; Chance is but a name for Law not recognized; there are many planes of causation but nothing escapes the Law.”

- The Kybalion

quote:
The hermetic principle of cause and effect teaches us that nothing happens by chance, that everything has its cause. Nothing comes from nothing, and everything that we see in our world is a result of causes. The majority of people are effects of the agenda, will, and desires of others who they think of as stronger than them. We see this in our everyday lives, in regards to government, political leaders, secret societies and the social environments we come from. Most humans go through life being moved around like pawns on a chess board instead of playing the game of life themselves. The principle of cause and effect teaches us that we can rise above the realm of being others’ effects, into becoming beings of causality.

In Hinduism and Buddhism, the principle of cause and effect is described through Karma. Karma is the executed deed, work, or action, and it is also the object or the intent behind such actions. In the Upanishad of Hinduism, Karma is the principle of causality, and states that Karma is the result of an action or deed. If the deed is good, and the intent is good, then the person will have good karma. If the deed is bad, and is done with ill intent, then the person will receive bad karma, and will have to work through their karma in either this life or the next.

The Bible also speaks on the principle of cause and effect. “Do not be deceived: God cannot be mocked. A man reaps what he sows. The one who sows to please his sinful nature, from that nature will reap destruction; the one who sows to please the Spirit, from the Spirit will reap eternal life.” - Galatians 6:7-8

To the alchemist, the hermetic principle of cause and effect is a tool to take back control over one’s life. Using the principle of cause and effect in line with the principles of mentalism and vibration, the alchemist is able to conquer his or her own moods, characteristics, qualities, and power, transforming themselves from a pawn in the game of life into the mover of the pieces on the board. To the alchemist, the principle of cause and effect also represents the overcoming of past traumas and the thoughts and emotions tied to those traumas, enabling them to act with greater conscious awareness. All things that are manifested in our world physically, spiritually, and mentally are a byproduct of this principle. Once one masters it, they become a cause, rather than an effect. The master of this principle is one who has harnessed the power to consciously manifest their heart’s desires.

Dit youtubechannel is zwaar aan te raden en extremely advanced psychology , er zijn heel veel van die zgn "guru's" in de psyche op youtube, maar deze boy heb ik nog op geen énkele fout kunnen betrappen versus mn eigen kennis. Hoewel zijn kennis een stuk verder gaat dan die van mij, is dat voor mij wel een heel goede maatstaf om te nemen waardoor ik durf te stellen dat hier héél weinig zaken verzonnen worden oid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mijk op 18-05-2024 10:48:01 ]
As above, so below.
pi_213603845
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:42 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ter addition, later kom ik uiteraard verder reageren in dit topic, want Karma is wel écht een interessant iets.

Ja, karma is zeker een interessant concept. Ik denk wel het meest onderscheidende en fundamentele concept van het oosten.

Het begrijpen van karma (zowel cognitief als intuitief) is heel handig om je spirituele ontwikkeling te ondersteunen. En om de wereld te begrijpen vanuit het shiva perspectief. Wat het concept 'materie' voor shakti is, dat is 'karma' voor shiva.

Maar tegelijkertijd is karma ook subjectief en esoterisch. En daarom kan het lastig zijn om te begrijpen of over te brengen.

quote:
3s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:42 schreef Mijk het volgende:

Dit youtubechannel is zwaar aan te raden en extremely advanced psychology , er zijn heel veel van die zgn "guru's" in de psyche op youtube, maar deze boy heb ik nog op geen énkele fout kunnen betrappen versus mn eigen kennis. Hoewel zijn kennis een stuk verder gaat dan die van mij, is dat voor mij wel een heel goede maatstaf om te nemen waardoor ik durf te stellen dat hier héél weinig zaken verzonnen worden oid.
Er zijn geen goede of foute antwoorden zoals je die in de wiskunde hebt :)

Spirituele concepten zijn wat losser en onderhevig aan interpretatie.
pi_213607768
Dus als Europa zich zou bekeren van immoraliteit en goddeloosheid en richten tot rechtvaardigheid dan zal russisch karma stoppen?
pi_213607819
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:32 schreef Alarmonoff het volgende:
Dus als Europa zich zou bekeren van immoraliteit en goddeloosheid en richten tot rechtvaardigheid dan zal russisch karma stoppen?
Europa heeft geen last van Russisch karma.

Althans, de EU niet.
pi_213607981
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:38 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Europa heeft geen last van Russisch karma.

Althans, de EU niet.
hoe wordt karma afgewend?
pi_213611482
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:53 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
hoe wordt karma afgewend?
Door te mediteren.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 23:13:36 #25
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213611841
google:

Hinduism and Buddhism both believe in reincarnation. Buddhists believe the cycle of reincarnation can be broken, and Hindus do not. Hinduism is a polytheistic religion, and Buddhism has no God or gods.
pi_213611894
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:13 schreef sturmpie het volgende:
google:

Hinduism and Buddhism both believe in reincarnation. Buddhists believe the cycle of reincarnation can be broken, and Hindus do not. Hinduism is a polytheistic religion, and Buddhism has no God or gods.
Beide statements kloppen niet. Hindoeisme heeft één overkoepelende God, wat zichzelf manifesteert als vele goden. Het is in essentie monotheistisch. En het boeddhisme heeft godenwerelden, waarin je geboren kunt worden als de kwaliteit en intensiteit van je bewustzijn even hoog is als dat van de goden.

"Rebirths occur in six realms of existence, namely three good realms (heavenly, demi-god, human) and three evil realms (animal, ghosts, hellish)" <-- boeddhisme

"Hinduism has monotheistic (one God) as well as polytheistic (many Gods) elements: the one Ultimate Reality or Supreme Being (Brahman) also exists simultaneously in the deities of the Creator (Brahma), the Sustainer (Vishnu) and the Destroyer (Shiva)."

Puur polytheisme zou vreemd zijn voor een moderne wereldreligie. Dat is namelijk wat primitiever.
pi_213612037
pi_213612050

Een Canadees-Tibetaanse monnik die filmpjes upload op YouTube. Best interessante materie, het perspectief van een westers-TIbetaanse monnik op spiritualiteit in de moderne wereld.
  zondag 19 mei 2024 @ 00:21:18 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213612369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:21 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Beide statements kloppen niet. Hindoeisme heeft één overkoepelende God, wat zichzelf manifesteert als vele goden. Het is in essentie monotheistisch. En het boeddhisme heeft godenwerelden, waarin je geboren kunt worden als de kwaliteit en intensiteit van je bewustzijn even hoog is als dat van de goden.

"Rebirths occur in six realms of existence, namely three good realms (heavenly, demi-god, human) and three evil realms (animal, ghosts, hellish)" <-- boeddhisme

"Hinduism has monotheistic (one God) as well as polytheistic (many Gods) elements: the one Ultimate Reality or Supreme Being (Brahman) also exists simultaneously in the deities of the Creator (Brahma), the Sustainer (Vishnu) and the Destroyer (Shiva)."

Puur polytheisme zou vreemd zijn voor een moderne wereldreligie. Dat is namelijk wat primitiever.
wat betreft goden in 't boeddisme, 't zijn niet echt goden te noemen, er zijn 4 koningen en allerlei namen voor bijv. licht e.d. maar om nou te zeggen goden dat vind ik er echt niet in terug.

en google zegt dit: Buddhists do not believe in any kind of deity or god, although there are supernatural figures who can help or hinder people on the path towards enlightenment.

ik heb me altijd geïnteresseerd in ZEN boeddisme en 't yin/yang is daarin een belangrijk teken, in ZEN vind je voor zover ik weet niks terug over goden.
pi_213614557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:45 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Door te mediteren.
Het is dus een van de vele vormen tot de poging om de gevolgen van de zonde weg te krijgen, duidelijk. Maar deze werkt echt, je ervaart niks meer van het materiële.
pi_213615803
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:34 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Het is dus een van de vele vormen tot de poging om de gevolgen van de zonde weg te krijgen, duidelijk. Maar deze werkt echt, je ervaart niks meer van het materiële.
De zonde is het ego en het ego is satan. Door het mediteren sterft langzaam het ego, en wanneer het ego dood is leef je in de zondeloze staat (zoals in het paradijs).
pi_213616037
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:38 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
De zonde is het ego en het ego is satan. Door het mediteren sterft langzaam het ego, en wanneer het ego dood is leef je in de zondeloze staat (zoals in het paradijs).
Het is dus gewoon verlossing van de ziel maar op eigen kracht naar eigen inzicht, maar de frequenties in de hersenen verkregen door meditatie wekken het idee dat het iets is wat het eigenlijk helemaal niet is.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 13:07:11 #33
57816 crew  Mijk
BAM
pi_213616148
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:38 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Dit, 100%
As above, so below.
pi_213616233
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:58 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Het is dus gewoon verlossing van de ziel
Ja, jivanmukti is de term in het Sanskriet.

quote:

op eigen kracht naar eigen inzicht
Voornamelijk wel, maar er zijn niet voor niets spirituele leraren en goeroes.

quote:
maar de frequenties in de hersenen verkregen door meditatie wekken het idee dat het iets is wat het eigenlijk helemaal niet is.
Dat argument kun je gebruiken voor alle religieuze ervaringen, inclusief die van christenen.

Maar het is gebaseerd op een illusie (de illusie dat er een onafhankelijke substantie genaamd materie bestaat).
pi_213616275
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:15 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, jivanmukti is de term in het Sanskriet.
[..]
Voornamelijk wel, maar er zijn niet voor niets spirituele leraren en goeroes.
[..]
Dat argument kun je gebruiken voor alle religieuze ervaringen, inclusief die van christenen.

Maar het is gebaseerd op een illusie (de illusie dat er een onafhankelijke substantie genaamd materie bestaat).
Dit leert de bijbel onder het evangelie, het is bijna hetzelfde als wat jij leert, de dood, maar het bevat ook de herrijzenis eruit, iets wat wij niet kunnen, maar Jezus wel kon op eigen kracht en is als het ware plaatsverangend..

Romeinen 6:8-14 Herziene Statenvertaling (HSV)

Als wij nu met Christus gestorven zijn, geloven wij dat wij ook met Hem zullen leven. Wij weten toch dat Christus, nu Hij is opgewekt uit de doden, niet meer sterft. De dood heerst niet meer over Hem. Want wat Zijn sterven betreft, is Hij eens en voor altijd voor de zonde gestorven, en wat Zijn leven betreft, leeft Hij voor God. Zo dient ook u uzelf te rekenen als dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus, onze Heere. Laat de zonde dan niet in uw sterfelijk lichaam regeren om aan de begeerten daarvan te gehoorzamen. En stel uw leden niet ter beschikking aan de zonde als wapens van ongerechtigheid, maar stel uzelf ter beschikking aan God, als mensen die uit de doden levend geworden zijn. En laat uw leden wapens van gerechtigheid zijn voor God. Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.
pi_213616381
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:20 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dit leert de bijbel onder het evangelie, het is bijna hetzelfde als wat jij leert, de dood,
Ik leer het leven, want het leven zonder ego is het volste leven. Dat is het leven op 100% capaciteit.

quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:20 schreef Alarmonoff het volgende:

maar het bevat ook de herrijzenis eruit, iets wat wij niet kunnen, maar Jezus wel kon op eigen kracht en is als het ware plaatsverangend..

Geloof op zich zal weinig doen voor je spirituele ontwikkeling. Het is te passief, te makkelijk.
pi_213616482
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ik leer het leven, want het leven zonder ego is het volste leven. Dat is het leven op 100% capaciteit.
[..]
Geloof op zich zal weinig doen voor je spirituele ontwikkeling. Het is te passief, te makkelijk.
Het is ook letterlijk een gift, een kado van God himself, Jezus deed wat jij probeert voor elk mens, 'het is volbracht', mankind redeemed.
Het is te makkelijk en toch onmogelijk voor velen om aan te nemen. Mensen doen het liever zelf, dat noemen we religie.
pi_213616523
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:41 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Het is ook letterlijk een gift, een kado van God himself, Jezus deed wat jij probeert voor elk mens, 'het is volbracht', mankind redeemed.
Het is te makkelijk en toch onmogelijk voor velen om aan te nemen. Mensen doen het liever zelf, dat noemen we religie.
Zo lust ik er nog wel een paar.

Je kunt even goed leren tennissen als Roger Federer, zonder te oefenen. Zolang je er maar in gelooft :P
pi_213616657
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:46 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Zo lust ik er nog wel een paar.

Je kunt even goed leren tennissen als Roger Federer, zonder te oefenen. Zolang je er maar in gelooft :P
Toch is het dit wat de bijbel leert en wat de rode draad is door het geheel. Het komt inderdaad neer op geloven wat eigenlijk vertrouwen betekent. Geloven dat de woorden van God komen en waar zijn, vertrouwen dat ze voor jou gelden.
Maar zo lang je in een hoger zelf gelooft, blijf je het zelf proberen en bepalen frequenties en niet waarheid wat je ervaart. Maar waarheid kun je ook ervaren.
pi_213616698
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:02 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Toch is het dit wat de bijbel leert en wat de rode draad is door het geheel. Het komt inderdaad neer op geloven wat eigenlijk vertrouwen betekent. Geloven dat de woorden van God komen en waar zijn, vertrouwen dat ze voor jou gelden.
En daarom is het christendom een zwak geloof wat helemaal is afgetakeld en afgebroken door atheisten die het met simpele logica onderuit halen.

Als je geen moeite wilt doen, dan word je zwak, en als je zwak bent word je verslagen. Dat is met het christendom gebeurd in Europa. Het is niet bestand tegen atheisme.

quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:02 schreef Alarmonoff het volgende:

Maar zo lang je in een hoger zelf gelooft, blijf je het zelf proberen en bepalen frequenties en niet waarheid wat je ervaart. Maar waarheid kun je ook ervaren.
Nee, je komt juist in contact met de waarheid. Je ziet de realiteit zoals het is (de realiteit is bewustzijn) waardoor de illusie van het materialisme (het materialisme betekent de dood) verslagen wordt.

De dood (het materialisme) verslaan is het hoogst haalbare.
pi_213616761
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
En daarom is het christendom een zwak geloof wat helemaal is afgetakeld en afgebroken door atheisten die het met simpele logica onderuit halen.

Zoals?
pi_213616783
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:13 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Zoals?
''Als God de wereld heeft gemaakt, wie heeft God dan gemaakt?''

''Wat zijn de wetenschappelijke bewijzen voor de opstanding van Jezus? Waar is het historisch bewijs voor het bestaan van Jezus?''

''De mens is ontstaan door evolutie, niet door God in een paar dagen geschapen''

''Er staan immorele wetten en regels in de Bijbel , het is geen goddelijk geinspireerd boek''

Moet ik nog even doorgaan? :)

Die hele christelijke religie is hartstikke zwak en gammel. In de middeleeuwen kon het nog wel door de beugel...
pi_213616803
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:16 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
''Als God de wereld heeft gemaakt, wie heeft God dan gemaakt?''

''Wat zijn de wetenschappelijke bewijzen voor de opstanding van Jezus? Waar is het historisch bewijs voor het bestaan van Jezus?''

''De mens is ontstaan door evolutie, niet door God in een paar dagen geschapen''

''Er staan immorele wetten en regels in de Bijbel , het is geen goddelijk geinspireerd boek''

Moet ik nog even doorgaan? :)

Die hele christelijke religie is hartstikke zwak en gammel. In de middeleeuwen kon het nog wel door de beugel...
Maar dit getuigt net zo hard teen hindooisme, want atheisme 'gelooft' niet in het onmeetbare onstoffelijke.
Het verleden kun je niet meten, maar Josephus bijvoorbeeld heeft het over Christus de gekruisigde, en die oude tekening met een ezelskop omdat ze er net zo naar keken als jij.
pi_213616818
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:18 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Maar dit getuigt net zo hard teen hindooisme, want atheisme 'gelooft' niet in het onmeetbare onstoffelijke.
Nee, want het hindoeisme plaatst geen God buiten onszelf. In het hindoeisme zit God intern, God is het bewustzijn. Dat is een cruciaal verschil met de externe God van het christendom.

En het hindoeisme gaat over de waarheid. Het materialistische (atheistische) wereldbeeld is een denkfout, het is een illusie. Het kan met logica verslagen worden.

Alleen is dat in Europa nooit gebeurd, waardoor iedereen in de materialistische illusie leeft.
pi_213616827
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:20 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, want het hindoeisme plaatst geen God buiten onszelf. In het hindoeisme zit God intern, God is het bewustzijn. Dat is een cruciaal verschil met de externe God van het christendom.

En het hindoeisme gaat over de waarheid. Het materialistsche (atheistische) wereldbeeld is een denkfout, het is een illusie. Het kan met logica verslagen worden.

Alleen is dat in Europa nooit gebeurd, waardoor iedereen in de materialistische illusie leeft.
Atheïsme staat sterker tegen dit dan tegen christendom.
pi_213616838
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:21 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Atheïsme staat sterker tegen dit dan tegen christendom.
Ja, ze zitten zo diep in de illusie van materie dat ze denken dat ze argumenten hebben :')

Het is lastig om iets tegen een illusie in te brengen inderdaad.
pi_213616848
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:22 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Ja, ze zitten zo diep in de illusie van materie dat ze denken dat ze argumenten hebben :')

Het is lastig om iets tegen een illusie in te brengen inderdaad.
Dus eigenlijk geloof je niet in de atheïsme logica wat je eerder zei.
pi_213616853
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:23 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Dus eigenlijk geloof je niet in de atheïsme logica.
Nee, ik ben gewoon niet misleid door een illusie en een denkfout.

Het materialisme is gebaseerd op het idee dat er iets buiten bewustzijn bestaat. Maar het bewustzijn is de realiteit, er kan niets buiten de realiteit bestaan.
pi_213616875
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:24 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, ik ben gewoon niet misleid door een illusie en een denkfout.

Het materialisme is gebaseerd op het idee dat er iets buiten bewustzijn bestaat. Maar het bewustzijn is de realiteit, er kan niets buiten de realiteit bestaan.
Materialisme gaat uit van de ervaring vanuit de zintuigen. Het hart neigt naar materialisme als in hebben.
pi_213616897
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:27 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Materialisme gaat uit van de ervaring vanuit de zintuigen.
Nee, want de zintuiglijke waarneming is subjectief. Onze zintuigen nemen kleuren en geuren en geluiden waar. Maar materialisme maakt er een objectieve realiteit van.

Daarom zeg ik, het is een illusie. Of beter gezegd, het is een nachtmerrie. Want een objectieve realiteit betekent dat de dood zeker weten het einde van je bestaan is.

Tenzij je met een gek geloof komt zoals het christendom waar een mythologisch figuur je ziel kan redden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')