10.95quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:26 schreef Firuze60 het volgende:
https://www.bnnvara.nl/jo(...)-klein-te-elimineren
spuit elf zeker?
het stond in een tweet van Cornald dus moeilijker zichtbaarquote:
Naja, iig het blijft speculeren. (blijf zelf nog een tijd behoorlijk pissig)quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
10.95
[..]
het stond in een tweet van Cornald dus moeilijker zichtbaar
Wat in dat artikel staat is wmb ook inderdaad niet te ver gezocht. Ik vind het allemaal vrij plausibel eigenlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:35 schreef Strani het volgende:
Ik denk niet dat het heel vergezocht is. De EBU is in principe deel geworden van de oorlogspropagandamachine van Israël (via de sponsor). Waarschijnlijk niet vrijwillig maar goed, het is gebeurd. En we weten allemaal dat de waarheid het eerste slachtoffer is in een oorlog.
Ja absoluut. Het is allemaal een veel logischere uitleg dan dat het gewoon een willekeurige losstaande beslissing zou zijn geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Wat in dat artikel staat is wmb ook inderdaad niet te ver gezocht. Ik vind het allemaal vrij plausibel eigenlijk.
Het is sowieso niet vergezocht. Dat Joost niet mocht winnen bleek aan alles. Of hij kans had gehad weten we niet, maar de EBU hielp er in elk geval niet bij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:35 schreef Strani het volgende:
Ik denk niet dat het heel vergezocht is. De EBU is in principe deel geworden van de oorlogspropagandamachine van Israël (via de sponsor). Waarschijnlijk niet vrijwillig maar goed, het is gebeurd. En we weten allemaal dat de waarheid het eerste slachtoffer is in een oorlog.
Er zíjn ook gewoon heel rare dingen gebeurd. Ook dat Joost zo enorm goed scoorde in de semi (achter een land met nóg meer televotes maar die waren zeer waarschijnlijk zeker deels politiek ipv voor het lied) en dan toch een kutplek in de finale kreeg toegewezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:09 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zitten wat mij betreft wat teveel hintjes naar een complot in, maar wel goede analyse van het huidige gedrag van de EBU.
Best nogal trots op Cornald. Met z'n FUCK DE EBU vanuit z'n tenen echt (geniet daar nog steeds vanquote:Op donderdag 16 mei 2024 22:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze zijn echt heel boos he(gelukkig maar)
Die plek in de running order voelde bijna alsof ze hem aan het uitdagen waren. Dat klinkt als makkelijk praten achteraf, maar ik heb dat hier volgens mij donderdagavond al gezegd. Ik snapte daar helemaal niks van, als je nou één artiest hebt die zich niet zomaar laat naaien is het Joost.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zíjn ook gewoon heel rare dingen gebeurd. Ook dat Joost zo enorm goed scoorde in de semi (achter een land met nóg meer televotes maar die waren zeer waarschijnlijk zeker deels politiek ipv voor het lied) en dan toch een kutplek in de finale kreeg toegewezen.
En het feit dat gemeld werd dat het om 'a young female' ging.
En meer dingen.
Dus dat mensen aan een complotje denken is echt niet heel gek. Ja hij heeft iets fout gedaan, maar dat er nul ruimte voor excuses was is ook nog steeds raar. Dan kan je daarna toch alsnog de politie bellen als je wilt.
Weten we eigenlijk of de politie ook sprak over een young female of deed alleen de EBU dat? Ik doel op de mogelijkheid of het nog op een vormfout of iets dergelijks gegooid kan worden. Heb er verder ook weinig verstand van hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zíjn ook gewoon heel rare dingen gebeurd. Ook dat Joost zo enorm goed scoorde in de semi (achter een land met nóg meer televotes maar die waren zeer waarschijnlijk zeker deels politiek ipv voor het lied) en dan toch een kutplek in de finale kreeg toegewezen.
En het feit dat gemeld werd dat het om 'a young female' ging.
En meer dingen.
Dus dat mensen aan een complotje denken is echt niet heel gek. Ja hij heeft iets fout gedaan, maar dat er nul ruimte voor excuses was is ook nog steeds raar. Dan kan je daarna toch alsnog de politie bellen als je wilt.
Alle vroege plaatsen zijn over het algemeen minder handig voor een goed resultaat. In principe wil men liefst in de tweede helft optreden maar op z'n minst vanaf positie 11 of zo, als men toch eerste helft loot.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:05 schreef -Spring het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag: waarom is de vijfde plaats zo kut?
Het voelde inderdaad achteraf al als een 'do something' por.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die plek in de running order voelde bijna alsof ze hem aan het uitdagen waren. Dat klinkt als makkelijk praten achteraf, maar ik heb dat hier volgens mij donderdagavond al gezegd. Ik snapte daar helemaal niks van, als je nou één artiest hebt die zich niet zomaar laat naaien is het Joost.
We lootten niet de eerste helft he. Het was producer's choice. Ze hadden Joost zo als laatste kunnen zetten... als ze hadden gewild.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Alle vroege plaatsen zijn over het algemeen minder handig voor een goed resultaat. In principe wil men liefst in de tweede helft optreden maar op z'n minst vanaf positie 11 of zo, als men toch eerste helft loot.
Nee weet ik, ik leg alleen even uit hoe het zit met die startplaatsen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We lootten niet de eerste helft he. Het was producer's choice. Ze hadden Joost zo als laatste kunnen zetten... als ze hadden gewild.
Nou ja, puur technisch gezien was het ook raar om Israël als winnaar van de semi zo vroeg te zetten. Alleen daarvan accepteerden we het, omdat niemand wilde dat die gingen winnen. Dat Nederland, en ook Oekraïne, doelbewust onder de bus werden gegooid, was om dat allerhoogste doel van een andere winnaar dan Israël te bereiken, maar daar waren wij dus slachtoffer van.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:16 schreef d_elise het volgende:
Hoe je het ook bekijkt, die running order klopt van geen kanten. Producers choice werd in het leven geroepen om verschillende soorten muziek en favorieten meer te spreiden. Bij de nummers 1 en 2 van de eerste halve finale (Kroatië en Oekraïne) is dat ook zo gedaan. De nummers 1 en 2 van de tweede halve finale worden NA ELKAAR geplaatst en ook nog heel vroeg in de running order. Voor Israël zou ik het begrijpen, want die wilden ze niet meer op een gunstige plek zetten na het uitlekken van de televote percentages door RAI. Maar dan Nederland ervoor zetten?! En zodoende ook de kleedkamers naast elkaar bezetten, terwijl er dus al een klacht lag vanuit Nederland tegen deze delegatie. Het gaat er bij mij niet in dat het helemaal niks met elkaar te maken heeft.
Oh ja die vergat ik bijna.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, puur technisch gezien was het ook raar om Israël als winnaar van de semi zo vroeg te zetten. Alleen daarvan accepteerden we het, omdat niemand wilde dat die gingen winnen. Dat Nederland, en ook Oekraïne, doelbewust onder de bus werden gegooid, was om dat allerhoogste doel van een andere winnaar dan Israël te bereiken, maar daar waren wij dus slachtoffer van.
Cornald is een held. Hij is een beetje de personificatie van pislink Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 22:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Best nogal trots op Cornald. Met z'n FUCK DE EBU vanuit z'n tenen echt (geniet daar nog steeds van) en nu deze tweet. Die woede en verontwaardiging vind ik fijn want hij blijft achter Joost staan. Ondanks dat het destijds niet z'n allereerste keuze was om hem te kiezen, hij heeft er voor open gestaan, zich in een concert van Joost geworpen en heeft nu gewoon z'n back. Zoals het hoort. Ome Cornald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |