quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 15-05-2024 21:31:14 ]Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
We doen net alsof het niet zo isquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:33 schreef GeorgeM het volgende:
Nog steeds een kleine kater.
Ik heb de Veronica-gids waar Joost voorop staat eraf gehaald en om de nieuwe gids gedaan en zo ga ik dat steeds doen als er een nieuwe gids komt![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
We doen net alsof het niet zo is
Alsof het niet zo is
Alsof het niet waar is
Troost je met de gedachte dat je qua puntentelling een frustrerend avondje bespaard is gebleven. Tenminste, als het om de jurypunten gaat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:33 schreef GeorgeM het volgende:
Nog steeds een kleine kater.
Ik heb de Veronica-gids waar Joost voorop staat eraf gehaald en om de nieuwe gids gedaan en zo ga ik dat steeds doen als er een nieuwe gids komt![]()
![]()
Scheelt als je in allerlei populaire playlists wordt gezet wereldwijd. Dan gaat t snel.quote:
Dan zouden andere artiesten net zo snel moeten stijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Scheelt als je in allerlei populaire playlists wordt gezet wereldwijd. Dan gaat t snel.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:49 schreef Em31 het volgende:
[..]
Van de week Italië voorbij en dan de nummer 1 van het jaar
Ja tijdens Sanremoquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:51 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat lied stond al langer op Spotify dan Europapa denk ik?
Die staan daar lang niet allemaal in toch? Winnende Nemo gaat ook lekker maar verder zit er wel heel veel verschil tussen Joost die niet in de finale zat en bv Italië:quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan zouden andere artiesten net zo snel moeten stijgen natuurlijk.
Dat denk ik eigenlijk ook wel. En het zou helemaal een stunt zijn geweest als hij zaterdag toch nog mee mocht doen, dan was 't niet meer te houden denk ik. Maar goed, dat gebeurde nietquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:57 schreef Em31 het volgende:
Ik blijf gewoon lekker voor altijd delusional dat we het beter hadden gedaan dan Kroatië in de televote.
daar is een goed systeem voor opgezet ergensquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:54 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Deze lijstjes laten toch wel telkens zien dat Israël nooit zo hoog had moeten eindigen.
als hij toch nog mee had mogen doen? dan vrees ik dat er weinig landen televotes kregenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:01 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook wel. En het zou helemaal een stunt zijn geweest als hij zaterdag toch nog mee mocht doen, dan was 't niet meer te houden denk ik. Maar goed, dat gebeurde niet
Ik denk het ook echt!quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:57 schreef Em31 het volgende:
Ik blijf gewoon lekker voor altijd delusional dat we het beter hadden gedaan dan Kroatië in de televote.
Dat moet plus de intro zijnquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:08 schreef Greys het volgende:
Geen idee waar deze aantallen vandaan komen of dat ze die van vandaag al hebben of de outro hebben meegeteld maar kennelijk zijn 'we' Italië al voorbij?
[ x ]
Ja he? Dan vind ik dat vergelijk niet helemaal fair maar dan gebeurt het morgen of overmorgen.quote:
Teresa & Maria is ook mooi. ❤️quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Die staan daar lang niet allemaal in toch? Winnende Nemo gaat ook lekker maar verder zit er wel heel veel verschil tussen Joost die niet in de finale zat en bv Italië:
[ x ]
Dat account pakt altijd de volledige streams van Europapa, ja. Dus met outro. Want nog geen enkele keer kwamen zijn cijfers overeen met die van esccharts. Maar de nummer 1 positie zit er wel aan te komen iddquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Dan vind ik dat vergelijk niet helemaal fair maar dan gebeurt het morgen of overmorgen.
Misschien ook nietquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat je qua puntentelling een frustrerend avondje bespaard is gebleven. Tenminste, als het om de jurypunten gaat.
Ja natuurlijk, maar dat was toch al duidelijk. Het nummer is gewoon kut. Waardeloze kitsch die nooit op het festival had mogen staan (wat had dat een hoop gezeik gescheeld zeg).quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:54 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Deze lijstjes laten toch wel telkens zien dat Israël nooit zo hoog had moeten eindigen.
quote:The head of Eurovision Norway, Håkon Røssum, describes a double standard.
There are several of us who are reacting to what seems like a double standard from the EBU regarding the treatment of the delegation from Israel and the Netherlands. Banning a country and a highly profiled artist in this way is a tremendously powerful reaction. When we hear artists say openly in the media that Israel has broken the rules, but have not suffered the same consequences, then this is a red flag.
Dat doen alsof Joost niet bestaat is natuurlijk enorm contraproductief, zelden hebben we het Streisand effect zo duidelijk gezien. Joost was al de populairste artiest in Eurovisie dit jaar qua streams en qua social media, maar nu natuurlijk helemaal. Hij heeft er gewoon een miljoen volgers bij op Insta sinds de diskwalificatie. Hij heeft dat hele Eurovisie helemaal niet meer nodig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Net die tweede halve finale teruggekeken omdat we de shows ook vanaf tv eens goed wilden bekijken en godnondeju wat ben ik weer boos dat ze Nederland zo hebben geflikt
En wat ik helemaal schandalig vind is dat ze nu op de socials net goed alsof heel Joost nooit bestaan heeft, echt flikker jezelf weg. Het hele seizoen heeft ie de socials gedomineerd en voor veruit de meeste likes gezorgd en nu wordt ie als in de beste propaganda-tijden weggepoetst alsof ie niet bestaan heeft.
Als het straks echt blijkt dat het een storm in een glas water was dan mag AVROTROS 'm meteen weer sturen volgend jaar en dan zou ik meteen als statement maken dat je helemaal nergens aan meedoet qua socials etc. Enkel de optredens en repetities en voor de rest lekker in die eigen bubble blijven. Misschien is "Propaganda" wel een toepasselijke songtitel
Nou, dat valt wel mee. 12de bij de jury, netjes in het linkerijtje. Dat is beter dan ik verwacht hadquote:Op woensdag 15 mei 2024 21:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat je qua puntentelling een frustrerend avondje bespaard is gebleven. Tenminste, als het om de jurypunten gaat.
Qua carrière heeft dit allemaal heel goed uitgepakt, ja. Gelukkig. Waarschijnlijk ook wel meer dan wanneer hij gewoon vijfde was geworden in de finale, dus dat is dan nog iets. Ik hoop dat Joost die positieve draai er ook aan kan geven in zijn hoofd, dat gun ik hem. Al zal dit waarschijnlijk altijd bij hem blijven knagen natuurlijk en dat vind ik echt heel verdrietig voor hem.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat doen alsof Joost niet bestaat is natuurlijk enorm contraproductief, zelden hebben we het Streisand effect zo duidelijk gezien. Joost was al de populairste artiest in Eurovisie dit jaar qua streams en qua social media, maar nu natuurlijk helemaal. Hij heeft er gewoon een miljoen volgers bij op Insta sinds de diskwalificatie. Hij heeft dat hele Eurovisie helemaal niet meer nodig.
Amen!quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Net die tweede halve finale teruggekeken omdat we de shows ook vanaf tv eens goed wilden bekijken en godnondeju wat ben ik weer boos dat ze Nederland zo hebben geflikt
En wat ik helemaal schandalig vind is dat ze nu op de socials net goed alsof heel Joost nooit bestaan heeft, echt flikker jezelf weg. Het hele seizoen heeft ie de socials gedomineerd en voor veruit de meeste likes gezorgd en nu wordt ie als in de beste propaganda-tijden weggepoetst alsof ie niet bestaan heeft.
Als het straks echt blijkt dat het een storm in een glas water was dan mag AVROTROS 'm meteen weer sturen volgend jaar en dan zou ik meteen als statement maken dat je helemaal nergens aan meedoet qua socials etc. Enkel de optredens en repetities en voor de rest lekker in die eigen bubble blijven. Misschien is "Propaganda" wel een toepasselijke songtitel
Eens hoor, maar Ik blijf het echt enorm sneu vinden dat de absolute bekroning in die finale is uitgebleven voor hem persoonlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat doen alsof Joost niet bestaat is natuurlijk enorm contraproductief, zelden hebben we het Streisand effect zo duidelijk gezien. Joost was al de populairste artiest in Eurovisie dit jaar qua streams en qua social media, maar nu natuurlijk helemaal. Hij heeft er gewoon een miljoen volgers bij op Insta sinds de diskwalificatie. Hij heeft dat hele Eurovisie helemaal niet meer nodig.
Ik zat me vanmiddag ineens te bedenken dat dit wel eens kneiterhoog de Top2000 inknalt dit jaar, als een soort protest/steunbetuigingquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:05 schreef Za het volgende:
Vanmiddag op de Albert Cuyp, op diverse plekken klonk Europapa![]()
Gaat dit het meest invloedrijke Nederlandse nummer ooit worden, of is het dat al?
Propaganda anda andada, propaganda da hey.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:49 schreef TheVulture het volgende:
Nu doe je net of het een doel op zich van Eurovisie was om zijn carrière te blokkeren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dit wordt wel ergens op Oudejaarsdag.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zat me vanmiddag ineens te bedenken dat dit wel eens kneiterhoog de Top2000 inknalt dit jaar, als een soort protest/steunbetuiging
Ik denk dat de meesten wel hadden gesnapt dat de winst echt een brug te ver was, en ik denk dat een 5e plek als je de rest van de resultaten en het veronderstelde juryresultaat ziet wel het hoogst haalbare was. Het voelt vooral kut en unfair dat hem de absolute persoonlijke bekroning van een vlammend optreden in de finale is ontzegd. Nog even los van het feit dat die startplek al een afrekening vanuit de EBU was natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef d_elise het volgende:
Aan de andere kant hadden wij hier - nog steeds - zitten zeuren over de bookmakers, maanlandingen en de eurobird als het allemaal gewoon normaal was verlopen en hij waarschijnlijk vijfde was geworden. Nu zijn we collectief terecht heel boos en omarmen we Joost (wat ik heel fijn vind). Maar ik bedoel er meer mee te zeggen dat er veel meer dagjesmensen zouden zijn (en de boomers op facebook) die Joost hadden afgebrand, zoals eigenlijk altijd het geval is als hij niet nummer 1, 2 of 3 zou zijn geworden zeg maar, en dat had ik hem ook niet gegund.
Helemaal eens hoor! Ik probeer er ook maar iets enigszins positiefs in te zien allemaalquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten wel hadden gesnapt dat de winst echt een brug te ver was, en ik denk dat een 5e plek als je de rest van de resultaten en het veronderstelde juryresultaat ziet wel het hoogst haalbare was. Het voelt vooral kut en unfair dat hem de absolute persoonlijke bekroning van een vlammend optreden in de finale is ontzegd. Nog even los van het feit dat die startplek al een afrekening vanuit de EBU was natuurlijk.
Ohhhhhh zou leuk zijnquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit wordt wel ergens op Oudejaarsdag.
Het zou ook een bijzondere nummer 1 kunnen zijn om 23.55 uur
Hakkend 2025 in!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dit wordt wel ergens op Oudejaarsdag.
Het zou ook een bijzondere nummer 1 kunnen zijn om 23.55 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |