quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef MadMaster het volgende:
Wat van wie?quote:is the debut single by the English post-punk band
, released on 6 August 1979 on the Small Wonder label. It is often considered the first gothic rock record.
[/quote]quote:
Truste,quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:57 schreef Bargehassus het volgende:
Ik ga nu slapen. Dus jullie kunnen even over een reactie nadenken. Morgen rond 8:00 uur ben ik er wel weer.
quote:
Mwah, Bauhaus is toch wel een legendarische band, één van de grondleggers van de Gothrock, en Bela Logosi's dead is zo'n beetje hun bekendste nummer. 20 miljoen streams op Spotify, vaste prik in de alternatieve lijsten allertijden. Toch niet heel obscuur als je net wat breder kijkt dan de mainstream top40/top2000 muziek. (ik had hem ook overwogen als vervolgvraag)quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Opgezocht. Nooit van gehoord.
En beste mensen. Ik ben in zijn algemeenheid redelijk bekend met muziek en feiten over muziek. Eigenlijk komt het er op neer dat ik wel wat weet over muziek in het algemeen maar minder over details in muziek in speciale categorieën.
En nu heb ik het idee dat er vrij veel wordt gevraagd over feiten in heel specifieke, mij minder bekende, categorieën. En dat mag, natuurlijk.
Maar zou het misschien niet leuker zijn om het wat breder te trekken, met vragen waarop de antwoorden wellicht lastig zijn, maar waarvan we in ieder geval iets kennen? Ik weet dat ik het misschien wat vaag verwoordt, maar ik heb het idee dat we echt een breder deelnemersveld zouden kunnen aantrekken.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Maar ik ben nogal moe nu (lichtelijk overprikkeld) dus wellicht heb ik het niet helemaal verwoordt zoals ik zou willen. Als iemand een beetje hetzelfde voelt mag diegene het beter verwoorden.![]()
En als ik de enige roepende in de woestijn ben leg ik me bij de situatie neer uiteraard. Doe alsnog wel mijn best om zo af en toe een correct antwoord te scoren.
Ik denk het ook, vraag wat de alarmschijf was op 19 september 1986 en je krijgt meteen antwoord, maar plaats de tekst van huidige nummer 1 in de top 40 en je hoort alleen krekels...quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:56 schreef tufkac het volgende:
Ik denk dat het misschien ook wel iets met de gemiddelde leeftijd hier te maken heeft
Ik kan vanaf 1960 tot 2000 alle Europa cup 1 winnaars opnoemen. Daarna wordt het schimmiger.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik denk het ook, vraag wat de alarmschijf was op 19 september 1986 en je krijgt meteen antwoord, maar plaats de tekst van huidige nummer 1 in de top 40 en je hoort alleen krekels...
Aparte tekst danquote:Op woensdag 15 mei 2024 09:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
maar plaats de tekst van huidige nummer 1 in de top 40 en je hoort alleen krekels...
Alphabeat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:11 schreef Berkery het volgende:
Herinnert u zich deze nog nog nog nog
Wie zijn dit?
[ afbeelding ]
Verder ben ik het op zich wel eens met de eerder gegeven feedback over de diversiteit van de vragen. Ik kom uit 1989 en heb vooral kennis van de jaren 90 en later. Neemt niet weg dat iedereen gewoon lekker moet vragen wat 'ie wil.quote:
Ditquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:56 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat iedereen gewoon lekker moet vragen wat 'ie wil.
Hier ook.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:43 schreef pipster het volgende:
Ik heb het idee dat ik deze koppies wel ken, maar kan het niet plaatsen.
quote:Close your eyes, make a wish
And blow out the candlelight
For tonight is just your night
We're gonna celebrate
All through the night
Pour the wine, light the fire
Girl your wish is my command
I submit to your demands
I will do anything
Girl you need only ask
Mwah, Boyz II Men is toch wel een legendarische band, één van de grondleggers van de glijnegertmuziekquote:
Thanksquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De stand is bijgewerkt, je was in het vorige topic al niet meegenomen...
Ik denk dat er geluiden van een klok in zitten, maar ik weet niet of dat antwoord specifiek genoeg isquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wat is de link tussen Catch Me met Wings' Let 'em in, George Harrison's Ding dong, ding dong en Normaal's De Klok op rock?
Neen, iets specifieker. het is ook niet altijd het geluid van een klokquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:06 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik denk dat er geluiden van een klok in zitten, maar ik weet niet of dat antwoord specifiek genoeg is
de melodie van de Big Ben is in alle 4 te horen iddquote:
quote:
quote:Ik krijg zo vaak een stijve
Van die omroepwijven
Van Tineke tot Catherina Keyl
Oh Catherina
Dan zie ik in gedachten
Viola Holt al naar me smachten
Dan gaat zelfs Jaap van Meekren voor de bijl
Onder Paul de Leeuw idd, wel als Bob de Rooijquote:Op donderdag 16 mei 2024 14:36 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb een Euromast van Paul de Leeuw (of een typetje)?
(Hm, dat is toch net iets te nieuw denk ik, maar toch)
quote:
Die zocht ik ja!quote:
Yes.quote:
quote:was chosen as the name of the band, after a fictional character in the original Star Trek series.
T'Pau geloof ik. Geen SF kenner verder.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:48 schreef iggyinthehouse het volgende:
Topplaat vond ik dat
Welke band zoek ik?
[..]
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 08:35 schreef Berkery het volgende:
[..]
T'Pau geloof ik. Geen SF kenner verder.
Welke band zoek ik?quote:De naam is afgeleid van de film Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl waar Jack Sparrow aan het einde zegt "Now,"
Aye-ayequote:
Aye-aye. Over luie vervolgvraag gesproken....quote:
quote:We don't follow fashion
That'd be a joke
You know we're going to set them, set them
So everyone can take note, take note
When they saw you kneeling
Crying words that you mean
Opening their eyeballs, eyeballs
Pretending that you're Al Green, Al Green
Ja, eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 11:26 schreef Burnett het volgende:
[..]
Prefereer toch de cover uit 1964 boven het origineel uit 1960.
Standquote:En Adam Ant - Goody two shoes
Exactement!quote:
Welk nummer van wie?quote:I have been waiting for hours in this train
And I'm riding through Brussels in the rain
Back to Paris more or less confused
By the shadows of tractors on the land
By the changes in my life I pretend
There's a new life waiting there for me
De Nits - Adieu sweet Bahnhof.quote:
daar heb ik dan weer nooit van gehoord..quote:
Standquote:
Hier gaat iets fout...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:13 schreef pipster het volgende:
[..]
Stand
Berkery 2
Geluiden 1
n00biedoobiedoo 3
iggyinthehouse 2
pipster 3
Bargehassus 1
tufkac 2
Burnett 1
bartrid 1
Ok...quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan je zelf na de volgende vraag herstellen…
En tevens het correcte antwoord, wow!quote:
Les Thugs ?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 09:24 schreef Ulx het volgende:
(Mini-)album uit 1993 van een Frans-Engelse band.
Ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:55 schreef iggyinthehouse het volgende:
1. Supergrass![]()
4. John Legend - Stereo-
![]()
die 3e komt me wel bekend voor
quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:57 schreef iggyinthehouse het volgende:
ohhh Stereophonics - Maybe Tomorrow-
![]()
quote:The core idea behindis sampling the
of another song, typically from funk, jazz, or R&B. In this case, a
is a typically a drum set or percussion solo meant to build anticipation or act as a transition.
quote:
quote:The drum break lasts seven seconds and was performed by Gregory Coleman.
Amen brother!quote:
Is een stukje tekst uit een interessant nummer van een Nederlandse band samen met een Nederlandse artiest. Welke twee?quote:Ik ben geen stukadoor
Ik eet geen ananas
Ik heb mijn hand verbrand
Dat voelt wel interessant
Ik kijk naar films op mute
Ik hecht geen waarde aan
Datgeen wat ik bezit
Ik geef het weg te graag
Yep!quote:
Welk nummer van wie?quote:Daar aan de Costa zag ik je lopen
En ik ben eerlijk, je zag er lekker uit
Dus ik zeg: "Moppie, ga je met me dansen?
Ik ben de slagroom en jij het stukkie fruit"
Guilermo & Tropical Danny - Toppertjequote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:09 schreef pipster het volgende:
Laat het nou vrijdag zijn.
[..]
Welk nummer van wie?
Topquote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Guilermo & Tropical Danny - Toppertje.
Bij 9 zoeken we een Brabantse meezingerquote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
8. Aqua - Barbie Girl
9. Jody Bernal - ???
Jan Boezeroen ?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 15:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij 9 zoeken we een Brabantse meezinger
Doe dat nou nietquote:
Ik ben nooit ingehaakt…quote:Op vrijdag 24 mei 2024 16:27 schreef iggyinthehouse het volgende:
ik haak af, verder dan Guus Meeuwis kom ik niet...
Daar doe ik het voor. Jan Biggel is het genie achter deze carnavalskraker.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:40 schreef slaveloos het volgende:
Ons moeder zei toch...
Doe dat nou niet maar ik deed t toch, geen idee wie dat meesterwerk tot een hot heeft gemaakt helaas
Chris Andrews natuurlijk!quote:Op vrijdag 24 mei 2024 22:40 schreef slaveloos het volgende:
Ons moeder zei toch...
Doe dat nou niet maar ik deed t toch, geen idee wie dat meesterwerk tot een hot heeft gemaakt helaas
Zeker ik ben erbijquote:
Welk nummer van wie?quote:Caroline laughs, and it's raining all day
Loves to be one of the girls
She lives in the place in the side of our lives
Where nothing is ever put straight
Berkery 2quote:
Was het goed? Ik besloot na het missen van PigsX7 niet te gaan. En WapShooWap zijn vrienden, die zie ik regelmatig.quote:
Was leuk, ik vond deadletter alle pigs shame en warmdusher erg leuk! En relaxte sfeer,,lekker bier en bitterballen, wat wil je nog meer?quote:Op zondag 26 mei 2024 00:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Was het goed? Ik besloot na het missen van PigsX7 niet te gaan. En WapShooWap zijn vrienden, die zie ik regelmatig.
Begrijpelijke gok, maar nee.quote:
quote:
Wishbone Ash ?quote:Op zondag 26 mei 2024 14:54 schreef tufkac het volgende:
[..]
Begrijpelijke gok, maar nee.
Wel een beetje in dezelfde stijl, werden vooral bekend met een uitvoering van een klassieker.
Al die bands lijken wel op elkaarquote:
quote:is a song by the English trip hop group
, released as a single on 7 July 1997 by Virgin Records. It is the first single from their third album, Mezzanine (1998), and the eighth single overall.
The single contains a sample of "I Found a Reason", a song by The Velvet Underground
quote:
Massive Attack en gokje op Teardropquote:
Half goed. Ook wel beetje vervolgvraag..quote:
Nicki Minaj…quote:Op dinsdag 28 mei 2024 07:21 schreef bartrid het volgende:
Onder welke naam kennen we Onika Tanya Maraj-Petty beter?
De naam staat in de URL van de foto. Wat een gekheid.quote:
Hmmm, one step beyond...quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
De naam staat in de URL van de foto. Wat een gekheid.
Dat hoedje (en vaak ook een bril) heeft hij wel altijd gehad…quote:Op dinsdag 28 mei 2024 18:49 schreef Modus het volgende:
Hoedje, hippe bril en baardje dus ZAL WEL EEN SINGER SONGWRITER ZIJN
Ik meende Elvis Costello te herkennen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, een voormalig lid van een nutty Engelse band…
Chas Smash? De proto-Bez.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:20 schreef Charmian het volgende:
Dat is die gast die altijd naast de zanger van Madness stond te springen. Ooit wist ik al die namen, nu alleen maar *krekels*
Berkery 2quote:
Echo & The Bunnymen?quote:
Correct. Het was een beetje een open doel als je die er tussenuit las, maar met bijna driekwart 1-woord albumtitels mag er ook wel iets behulpzaams tussen zitten.quote:
Wat van wie?quote:I have water, I have rum
Wait for dawn and dawn shall come
Niemand lijkt ook maar een idee te hebben..?quote:
quote:Bunker is een nummer van de Belgische indierockbanduit 2015. Het is de derde single van hun derde studioalbum Thin Walls.
quote:
En weer terug!quote:
Hij had in 2001een hit met On the Move.quote:artiestennaam van Bart Claessen (Asten, 22 januari 1980), is een Nederlandse producer en dj.
Barthezzquote:Op woensdag 5 juni 2024 09:17 schreef pipster het volgende:
[..]
Hij had in 2001een hit met On the Move.
= ?
Berkery 2quote:
Wat isquote:is een Nederlands dj- en producerduo, bestaande uit Piet Bervoets en Benno de Goeij. De alias
gebruikten ze voor het eerst in 1999, daarvoor hadden ze bekendheid verworven onder verscheidene namen, waaronder R.O.O.S.
Berkery 2quote:
quote:It is a remix of the SID track "Star Dust" by David Whittaker, from his 1984 Commodore 64 game Lazy Jones. Though permission for the sampling was not initially granted, Whittaker was paid an undisclosed sum from
Kernkraft 400 - Zombie Nationquote:
Berkery 2quote:
Wiequote:is een Engelse dj sinds de jaren tachtig actief is in de dancescene. Hij heeft zich beziggehouden met meerdere stijlen, zoals house, rock en hiphop.
wordt beschouwd als een van de pioniers van de dancescene in het Verenigd Koninkrijk en heeft een belangrijke rol gespeeld in het vestigden van de housecultuur op Ibiza en het ontstaan van de Balearic Beat-stroming.
Yes! Er was geen hint nodig, maar die stond in mijn sigquote:
Juist, nu hebben we er wel 8quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:11 schreef pipster het volgende:
Maar dan telt Paul King ook niet..... Paul Anka
quote:
DC Leequote:Op donderdag 6 juni 2024 13:17 schreef pipster het volgende:
Welke zangeres die ook een tijdje getrouwd was met Paul Weller had in 1985 een hit met "See the Day"?
quote:
dit liedje ken ik totaal niet...er is iets aan me voorbij gegaanquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:17 schreef pipster het volgende:
Welke zangeres die ook een tijdje getrouwd was met Paul Weller had in 1985 een hit met "See the Day"?
Welke band isquote:has canceled its European tour so that singer
can focus on recovering from a “time-sensitive but routine medical procedure.”
In a post shared to social media, the band noted that the procedure, set for late May, has a “minimum recovery time” of six weeks. The tour was set to run through this summer, with a launch date of June 20.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:24 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
dit liedje ken ik totaal niet...er is iets aan me voorbij gegaan
Het isquote:
Ik heb het vaak genoeg gezien op de toenmalige clipzenders, maar die waren vooral UK based.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:27 schreef pipster het volgende:
[..]
Ook niet voorbij de tipparade gekomen zie ik nu. Had wel verwacht dat dit in de top40 had gestaan.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:39 schreef Bargehassus het volgende:
Was toevallig nog op de radio, Patti Smith.
Dat was blijkbaar makkelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:47 schreef pipster het volgende:
Bruce "die hopelijk eind juni zijn stem terug heeft" Springsteen.
Dat was blijkbaar makkelijk.quote:
had zo'n vermoeden dat dat de vervolgvraag zou zijnquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:53 schreef pipster het volgende:
[..]
Dat was blijkbaar makkelijk.
Maar ja als ik het zelf al kan bedenken in zo'n genre.....
Berkery 3
Geluiden 2
n00biedoobiedoo 4
iggyinthehouse 7
pipster 8
Bargehassus 3
tufkac 3
Burnett 1
Ulx 2
bartrid 2
Bosbeetle 1
Da_Sandman 3
slaveloos 1
MadMaster 1
Litpho 1
Volgens mij had het 't punt alsnog niet opgeleverd, maar Paul de Munnik heeft ook noteringen met zijn hele naam, het duet met Meau bijvoorbeeldquote:Op donderdag 6 juni 2024 13:10 schreef iggyinthehouse het volgende:
John Paul Young is niet echt voornaam voornaam en Paul Acda was lid van een duo Acda & De Munnik
ik zoek echt Paul als voornaam (en dus ook geen Paul A bdul)
eentje nog dus...
Paul King is trouwens ook niet goed...heeft als King in de top 40 gestaan....2x nog
excuus, dat heb ik helemaal gemist...quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij had het 't punt alsnog niet opgeleverd, maar Paul de Munnik heeft ook noteringen met zijn hele naam, het duet met Meau bijvoorbeeld.
Met alleen Meau was de tipparade zo te zien, maar met Meau, Typhoon en Thomas Acda, stond wel in de top 40. En dan ook nog met Keizer en De Munnik, maar dat was ook weer zonder Paul.quote:Op donderdag 6 juni 2024 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij had het 't punt alsnog niet opgeleverd, maar Paul de Munnik heeft ook noteringen met zijn hele naam, het duet met Meau bijvoorbeeld.
Patti Labellequote:Op donderdag 6 juni 2024 13:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
had zo'n vermoeden dat dat de vervolgvraag zou zijn
Wie is Patricia Louise Holte?
Berkery 3quote:
quote:was married to musician Richard Hell in 1985–86; they had a daughter, Ruby. She met tennis player John McEnroe in 1993; their daughter Anna was born in 1995, and the couple married in 1997. They have since had another daughter, Ava
Nu op Radio 2.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:51 schreef pipster het volgende:
Wie had er in 2002 nog een hit met een cover van Because the night?
i=yquote:Op donderdag 6 juni 2024 21:27 schreef bartrid het volgende:
Ze zong in de vroege jaren 80 in de band Scandal en had ook zo als vervanger van Heart op Bospop kunnen staan door een gevalletje persoonsverwisseling.
quote:So move your body if you've got the notion,
Front to back in a rock-like motion.
nope helemaal verkeerde gedachtequote:Op vrijdag 7 juni 2024 10:53 schreef pipster het volgende:
Ik zit een beetje vast in Rock the Boat van de Hues Corporation.
quote:
quote:was a Hungarian composer, pianist and ethnomusicologist. He is considered one of the most important composers of the 20th century
Zekers.quote:
Hier is de formatie Noodweer met In De Disco (Oeit, Oeit)…quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:52 schreef Bargehassus het volgende:
Nog een stukje tekst:
Ik wordt haast gek van al die geile chicks
Maar als ik bij ze sta dan zeg ik niks
Zeker wel!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier is de formatie Noodweer met In De Disco (Oeit, Oeit)…
Huib Modderkol ofzoiets ?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:07 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hier is de formatie Noodweer met In De Disco (Oeit, Oeit)…
Wat van wie?quote:Alles wat ze zegt klinkt vals en koud
Zelfs als ze zegt dat ze van hem houdt
Ik wil je, blijf bij me....quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat van wie?
Zit in het buitenland en ben niet veel online, dus zelfregulering hier is prima…
Laat die man gewoon effe lekker naar het buitenland gaan..quote:
De Kreuners.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 22:01 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik wil je, blijf bij me....
Geen idee wie het zingt....
Berkery 3quote:
Uit welke kreuner?quote:
Oeps. Verbeterd. Ha ha.quote:
Berkery 3quote:
vandaan?quote:mama appelsap
Michael Jackson - Don't stop 'til you get enough?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |