quote:Ronald Plasterk is in beeld als beoogd minister-president. Dat vertellen verschillende bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Zij noemen Plasterk als de meest waarschijnlijke kandidaat voor het Torentje, om het extraparlementaire kabinet te gaan leiden.
De eerste stap is dat Plasterk de formateur wordt van het nieuw te vormen kabinet. In die functie zal hij het nieuwe kabinet vormen. Hij benadert de kandidaat-bewindspersonen met het oog op een benoeming in het nieuwe kabinet.
De naam van de nieuwe premier is pas officieel als alle betrokken partijen hebben ingestemd. Dat is nog niet gebeurd. De vier partijen, PVV, VVD, NSC en BBB, onderhandelen nog altijd over een hoofdlijnenakkoord.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-nieuw-kabinet-namen
Keijzer zou na Wilders denk een populaire keuze zijn bij de PVV achterban.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben benieuwd. Mona Keijzer had me ook wel wat geleken. Al hadden ze gewoon Wilders moeten kiezen. Snelste manier om te kijken of hij iets waard kan maken.
MP?!?!?!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, Paul Smits van Groenlinks moet MP worden.
Iemand die in het vorige kabinet een politieke doodzonde heeft gepleegd is niet premier waardig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ben benieuwd. Mona Keijzer had me ook wel wat geleken. Al hadden ze gewoon Wilders moeten kiezen. Snelste manier om te kijken of hij iets waard kan maken.
Janmaat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ronald Plasterk minister-president van het nieuwe kabinet?
Zijn vroegere leraar maatschappijleer op het Sint Janscollege in Den Haag zou er trots op zijn geweest.
Die nazi is te druk met rellen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Die is geen PvdA meer. Tis een totaal verwapte idioot nu.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:36 schreef timmmmm het volgende:
Kom je helemaal uit Brussel als de Verlosser, wil Nederland toch veel liever een andere PvdA'er als MP
Trump Jr. Elke dag TwitterenXn hoe stom iedereen is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nou nou nou nou nou, moet dat allemaal zo?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die is geen PvdA meer. Tis een totaal verwapte idioot nu.
Mona Keijzer? Wat een lichtgewicht is dat joh. Is totaal niet serieus te nemen. Zij houdt zich echt niet staande als minister-president hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat doen ze hier op Fok toch ook in iedere discussie. Inhoudelijke argumenten zijn voor hen zooo 2019.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bijzonder om te zien dat voor progressief links iedereen waar men het niet mee eens is wordt weggezet als een 'wappie'.
The actual truth.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Een ouderwetse sociaal-democraat en geen lakei van het internationale grootkapitaal zoals Timmermans. Ik was nooit zo van de PvdA maar heel veel gematigd linkse mensen zullen herkennen dat wanneer ze niet radicaal van mening zijn veranderd de laatste 10-15 jaar, ze nu ineens rechts of zelfs uiterst rechts worden genoemd.
Het is ook wel bijzonder om te zien dat de mening van één uiterst rechtse user over progressief links slechts gebaseerd is op de mening van één progressief linkse user over Plasterk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:49 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bijzonder om te zien dat voor progressief links iedereen waar men het niet mee eens is wordt weggezet als een 'wappie'.
"Ze" ?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat doen ze hier op Fok toch ook in iedere discussie. Inhoudelijke argumenten zijn voor hen zooo 2019.
Uiterst rechts? Ik heb bij de vorige verkiezingen BBB gestemd, geen FVD.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is ook wel bijzonder om te zien dat de mening van één uiterste rechtse user over progressief links slechts gebaseerd is op de mening van één progressief linkse user over Plasterk.
Alles rechts van D66 is uiterst rechts, jeweettoch?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uiterst rechts? Ik heb bij de vorige verkiezingen BBB gestemd, geen FVD.
Heb je zijn columns in de telegraaf gemist de afgelopen jaren? Er is niks PvdA meer aan die vent. Het is nu een rechtse populist.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou, moet dat allemaal zo?
Het waren er 2... En nog een aantal met andere bewoordingen, maar hetzelfde narratief.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is ook wel bijzonder om te zien dat de mening van één uiterst rechtse user over progressief links slechts gebaseerd is op de mening van één progressief linkse user over Plasterk.
Nee hoor. Hij is redelijk op hetzelfde standpunt gebleven. De PvdA is naar La-La-Land gegaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je zijn columns in de telegraaf gemist de afgelopen jaren? Er is niks PvdA meer aan die vent. Het is nu een rechtse populist.
Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het waren er 2... En nog een aantal met andere bewoordingen, maar hetzelfde narratief.
Dan hoef je nog niet te gaan schelden, hij noemt jou toch ook geen idioot omdat hij het niet met je eens isquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heb je zijn columns in de telegraaf gemist de afgelopen jaren? Er is niks PvdA meer aan die vent. Het is nu een rechtse populist.
Maarja er is ook niks meer PvdA aan de PvdA.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
12 jaar geleden, kun je als persoon aardig in veranderen, nieuwe opvattingen krijgen zeker als je buiten je partij bubbel stapt.quote:
En miljonair word op rekening van de overheid, da's ook altijd een leuke motivator.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:12 schreef Zoddie het volgende:
[..]
12 jaar geleden, kun je als persoon aardig in veranderen, nieuwe opvattingen krijgen zeker als je buiten je partij bubbel stapt.
Hij is toch al multimiljonair?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En miljonair word op rekening van de overheid, da's ook altijd een leuke motivator.
Die vent ademt PvdAquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ahhhhh zoquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik refereerde naar hoe hij miljonair is geworden.
Er is toch een journalist bezig met een onderzoek hoe hij aan het geld is gekomen?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik refereerde naar hoe hij miljonair is geworden.
De universiteit is daar zelf mee bezig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:17 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Er is toch een journalist bezig met een onderzoek hoe hij aan het geld is gekomen?
Zal je zien dat dit kabinet heel solide de 4 jaar uitzit. Net als toen onder Den Uyl.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Haha gaat goed hoorNieuwe verkiezingen over een paar maanden
![]()
![]()
Na zeldzaam chaotische formatie volgt wilde rit: ‘Iedereen houdt rekening met verkiezingen binnen paar maanden’
Klopt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:26 schreef recursief het volgende:
Als Plasterk hier ja tegen heeft gezegd kan dat alleen maar uit ijdelheid zijn. Die man was als wetenschapper behoorlijk gerenommeerd maar heeft als minister op twee ministeries niets voor elkaar gekregen.
Alleen al vanwege de persoonlijke vete tussen Plasterk en Timmermans (qua vermaak).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:26 schreef Harvest89 het volgende:
Dit gaat een grote flop worden.
Ik ga 50 zakken popcorn bestellen voor de komende maanden.
Ik ook, al is het met een andere reden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:26 schreef Harvest89 het volgende:
Dit gaat een grote flop worden.
Ik ga 50 zakken popcorn bestellen voor de komende maanden.
Feeder?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ook, al is het met een andere reden.
Wanneer was de PvdA een klimaatstruisvogelspartij dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij is redelijk op hetzelfde standpunt gebleven. De PvdA is naar La-La-Land gegaan.
Lees alleen de thumbnail maar serieus? PvdA is al jaren niet meer van de arbeider.quote:
Juich niet te vroeg. Ervan uitgaande dat morgen witte rook komt, is er het volgende scenario:quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:21 schreef Starhopper het volgende:
Haha gaat goed hoorNieuwe verkiezingen over een paar maanden
![]()
![]()
Na zeldzaam chaotische formatie volgt wilde rit: ‘Iedereen houdt rekening met verkiezingen binnen paar maanden’
En dan weer formeren. We zitten dus nog minimaal een jaar met deze shitshowquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:08 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Juich niet te vroeg. Ervan uitgaande dat morgen witte rook komt, is er het volgende scenario:
1. Er wordt eind mei een formateur aangesteld (RP?), die een ploeg, of in elk geval een kernploeg samenstelt. Laten we zeggen dat dat twee weken duurt.
2. De (kern)ploeg gaat een regeerplan maken. Maand werk, ongeveer?
3. Beëdiging nieuwe ministers, ergens in juli. Debat regeringsverklaring een week later, duurt een week. Zitten we in augustus en ook alle nieuwbakken Kamerleden van de coalitiepartijen hebben echt wel zin in nog een weekje reces, voor het nieuwe parlementaire jaar begint.
4. Prinsjesdag, gevolgd door algemene beschouwingen. Op zo’n moment zou de regering kunnen vallen, principiële opstelling van NSC?
5. Begin oktober, na een debat blijkt de breuk niet herstelbaar te zijn. Besluit nieuwe verkiezingen, drie maanden na dat moment.
6. Nieuwe verkiezingen, op z’n vroegst dus in januari.
Ik heb niet de exacte data.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer was de PvdA een klimaatstruisvogelspartij dan?
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer was de PvdA een klimaatstruisvogelspartij dan?
De PvdA is nooit een klimaatstruisvogelpartij geweest. Den Uyl omarmde het rapport van de Club van Rome ("Grenzen aan de Groei") al en waarschuwde voor economie gedreven door winstmotieven die de aarde en het milieu zouden uitputten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb niet de exacte data.
Wat maakt Plasterk een klimaatstruisvogel volgens jou?
Zo goed als deze mannen krijg ik het niet uitgelegdquote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb niet de exacte data.
Wat maakt Plasterk een klimaatstruisvogel volgens jou?
Moet er wel een basis voor royement zijn in de statuten. Als dat er niet is kan het niet eens.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:36 schreef Shreyas het volgende:
En ja dat royeren zie ik wel gebeuren, bij de PvdA zijn ze wel zulke kleuters: "Als jij naar zijn feestje gaat ben je niet meer ons vriendje hoor"
De denkwijze van Den Uyl is (terecht) al heel lang losgelaten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:42 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
De PvdA is nooit een klimaatstruisvogelpartij geweest. Den Uyl omarmde het rapport van de Club van Rome ("Grenzen aan de Groei") al en waarschuwde voor economie gedreven door winstmotieven die de aarde en het milieu zouden uitputten.
Ik geloof onmiddellijk dat je het niet uitgelegd krijgt, want jij bent een van de velen hier die vocaal is over klimaatverandering zonder ook maar een begin van een besef te hebben van wat er in het IPCC rapport staat. Maar kom gewoon eens met een antwoord op een vraag in plaats van dat je verwacht dat ik 3 kwartier ga kijken en vervolgens gissen wat jouw mening is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo goed als deze mannen krijg ik het niet uitgelegd
Dat kun je dan dus pas zeggen als het beleid bekend is, maar dat is nu nog niet zo. Dus om bij voorbaat al te zeggen dat je geroyeerd wordt als je meedoet aan het rechtse kabinet (terwijl er nog niet eens een regeerakkoord is) is buitengewoon infantiel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk helemaal niet voor kleuters. Dat soort puberale gedachtes over feestjes heb je meer bij de PVV. Het is simpelweg zo dat als Plasterk mee gaat werken aan beleid dat ernstig in strijd is met de grondbeginselen van de PvdA, dat hij dan nog iets te zoeken heeft bij die partij.
In het land der blinden...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zo goed als deze mannen krijg ik het niet uitgelegd
Omg wat een portretquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:45 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Dat worden nog max vier leuke jaren zo.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hoe kan er een linkse MP zijn als dit het meest rechtse extraordinaireschaduwpoppenkastkabinet is dat we ooit hebben gehad?
Ik denk eerder dat ze bij PvdA blij zullen zijn een geldige reden te zullen hebben hem te kunnen royeren gezien zijn columns in Telegraaf en zijn 180 graden gedraaide standpunten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:36 schreef Shreyas het volgende:
Zou wel een mooie sneer zijn naar PvdA, iemand van hun partij die kabinet Wilders gaan leiden
En ja dat royeren zie ik wel gebeuren, bij de PvdA zijn ze wel zulke kleuters: "Als jij naar zijn feestje gaat ben je niet meer ons vriendje hoor"
Houdt een feestje omdat de gemakkelijkste manier om van Geert Wilders is af te komen is hem te laten meeregeren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 03:37 schreef superniger het volgende:
Is Timmerfrans al aan het schuimbekken.
Nee wel de extreemlinkse kerk hier op fok, die weer eens een totale meltdown hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2024 03:37 schreef superniger het volgende:
Is Timmerfrans al aan het schuimbekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |