Van orgine ben ik een Waldpyk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
snap ik. dat zijnd ie friezen daar idd.
[..]
als zijnde ben je sowieso al af![]()
Waarom zou hij op basis van streams anders dan een andere deelnemer behandeld moeten worden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor wie? Voor de tientallen miljoenen mensen die zijn video's bekijken en beluisteren bijvoorbeeld? De enige van wie hij op dat gebied wat concurrentie had was Italië.
Ik ga verder niet 2023 over doen.
das nog ergerquote:
LOL, maar wel een geboren friesin als moeder en mijn kinderen zijn in friesland geboren vanuit een friese vader.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
snap ik. dat zijnd ie friezen daar idd.
[..]
als zijnde ben je sowieso al af![]()
hmm, de Nederlander moet zich altijd aanpassen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Ja, jongens, cultuurverschillen bestaan, soms leidt dat tot wat strubbelingen, Dutch directness bestaat ook, maar laten we niet doen alsof dat allemaal onoverkomelijk is. Meestal kunnen we binnen (west-)Europa toch best goed overweg. En het is nooit maar aan 1 partij om zich een beetje begripvol op te stellen, natuurlijk.
Ik zou denken, als je nu als medewerker bij zo'n internationaal evenement betrokken bent, ligt bij jou misschien zelfs wel meer verantwoordelijkheid om rekening te houden met enig cultuurverschil dan bij de individuele deelnemers richting jou.
Ik vind Zweden serieus raar volk. Alle immigranten die ik ken die er hebben gewoond waren blij weg te zijn. Het woord racisme heb ik heel vaak gehoord ook in combinatie met Zweden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is punt twee. Jij stelt dat er cultureel niet zulke enorme verschillen kunnen zijn tussen Nederlanders en Zweden, wel tussen Nederlanders en Japanners.
Dat vermoed ik dus ook, er is enorme druk gelegd op die cameravrouw.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Ja, jongens, cultuurverschillen bestaan, soms leidt dat tot wat strubbelingen, Dutch directness bestaat ook, maar laten we niet doen alsof dat allemaal onoverkomelijk is. Meestal kunnen we binnen (west-)Europa toch best goed overweg. En het is nooit maar aan 1 partij om zich een beetje begripvol op te stellen, natuurlijk.
Ik zou denken, als je nu als medewerker bij zo'n internationaal evenement betrokken bent, ligt bij jou misschien zelfs wel meer verantwoordelijkheid om rekening te houden met enig cultuurverschil dan bij de individuele deelnemers richting jou.
Sowieso mensen die lomp en bot gaan doen omdat "hihi ik ben nederlands en kan dat niet anders"quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Moeten en worden zijn verschillende dingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom zou hij op basis van streams anders dan een andere deelnemer behandeld moeten worden?
En als je iets er niet bij wil halen moet je het er niet bij halen.
En het geldt nooit voor alles en iedereen binnen een bepaalde groep.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
Nee die voorbeelden niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:04 schreef Firuze60 het volgende:
Heeft geen ene reet met cultuurverschil te maken.
Ik geloof zeker dat alles anders ligt. Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk uitgesijpeld wordt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het geldt nooit voor alles en iedereen binnen een bepaalde groep.
Het punt was dat iemand de mogelijkheid van onbegrip door cultuurverschil als basis van het incident aanhaalde en er heel afwerend op werd gereageerd met dat dat wel met Japanners kon maar niet met Zweden. Maar ik geloof dat dat al anders ligt inmiddels.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:19 schreef Za het volgende:
[..]
Nee die voorbeelden niet.
Ik gok ook dat Joost niet hoog staat in de lokale Zweedse hitlijsten.
Haha, niet eens in de Top 3, terwijl hij donderdag de afsluitende act was op een groot festival in Zwedenquote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:14 schreef Jane het volgende:
in het vorige topic staat daar een tweet over idd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:27 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je een lijstje van alle deelnemende landen en zijn positie daar?
een italiaan en een nederlander tegen over elkaar zetten is gezellig qua gebarenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig had ik van de week met m'n vriend een discussie over gebaren. Hij vindt mijn gebaren dramatisch en agressief. Ik vind mezelf gewoon expressief.
Maar dat doe je toch gewoon ongemerkt?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:31 schreef Claudia_x het volgende:
Toevallig had ik van de week met m'n vriend een discussie over gebaren. Hij vindt mijn gebaren dramatisch en agressief. Ik vind mezelf gewoon expressief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |